План – конспект уроку фізичної культури
для учнів 4-го класу.
Предмет: Фізична культура.
Тема: Вправи для опанування навичками володіння м’ячем.
Мета:
Задачі уроку :
1.Формувати рухливі вміння та навички у учнів
2.Розвивать спритність та вміння володіти м’ячем.
3.Сприяти вихованню культури спілкування,роботі в команді. 4.Розвивать комунікативні навички учнів.
Обладнання: баскетбольні м’ячі, секундомір, комп’ютер, інвентар для
рухливих естафет (обручи, фішки, кубики).
Місце проведення: спортивна зала.
Зміст уроку |
Дозування (хвилини) |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина |
14-15 хв. |
|
Організований перехід до місця заняття. Шикування в шеренгу, рапорт, привітання, повідомлення теми та завдання подорожі. (Музичний супровід)
Учитель: «Дорогі учні, сьогодні на уроці ми з вами завітаємо до однієї з найцікавіших спортивних країн «Баскетболії». Ми познайомимося з визначними пам’ятками цієї країни та станемо на якийсь час її мешканцями. Для цього нам необхідно повторити елементи та вправи, які вам уже відомі».
Правила поведінки і техніки безпеки під час подорожі.
Запитання учням: 1. «Де знаходиться Батьківщина сучасного баскетболу?» (США). 2. «Що означає слово «баскетбол»?» («баскет» - кошик, «бол» - м’яч). 3. «Розміри баскетбольного майданчика?» (14х26м). 4. «Скільки таймів у грі «Баскетбол»?» (4). 5. «Скільки триває один тайм у грі «Баскетбол»?» (10 хвилин). 6. «Який м’яч важче: футбольний, волейбольний чи баскетбольний?» (баскетбольний)
Вимірювання ЧСС за 6 сек.
Учитель: «Бачу, що ви добре підготувалися, тому рушаємо в подорож!».
Прибуття на станцію «Підготовчу»
Організаційні вправи.
Стройові вправи на місці.
Різновиди ходьби залою: звичайним кроком, на носках, п’ятках, приставним кроком, у полуприсіді.
Прибуття на станцію «Бігову». Різновиди бігу: приставним кроком, з високим підніманням стегна, із закиданням гомілок назад, звичайний біг. Вправи на розслаблення та дихальні вправи.
Прибуття на станцію «Загально-розвивальну» Шикування на 1-4
В.п.—стійка: ноги нарізно, руки на поясі: 1 — нахил голови вперед; 2— те саме назад; 3— те саме ліворуч; 4 – те саме – праворуч.
В.п.—стійка: ноги нарізно, руки перед грудьми: 1 — поворот тулуба праворуч, ривком руки в сторони; 2— в.п.; 3-4— те саме ліворуч.
В.п.—стійка: ноги нарізно, руки в сторони: 1-4— по черзі колові оберти в плечових суглобах вперед; 1-4 – те саме – назад.
В.п.—стійка: ноги нарізно, руки на поясі: 1 — нахил тулуба вперед; 2— те саме назад; 3— те саме ліворуч; 4 – те саме – праворуч.
В.п.—стійка: ноги нарізно, руки до плечей: 1-2 — пружиністі повороти тулуба ліворуч; 3-4 – те саме – праворуч.
В.п.—стійка: ноги разом, руки вниз: 1 — руки вгору; 2— ривком дістати пальцями рук пальці ніг; 3— до підлоги; 4 – в.п.
В.п. –сід на лівій, праву ногу в сторону. Переміщення ваги тіла злівої на праву і навпаки.
В.п.—ноги разом, руки на поясі: 1 — присісти, руки вперед; 2— вистрибнути вгору; 3— присісти, руки вперед; 4 – вистрибнути вгору.
Перешикування у 2 шеренги.
Загально-розвивальні вправи з м’ячем у парах (музичний супровід). 1. Кидки м’яча у парах і ловля його двома руками.
2. Кидки м’яча у парах і ловля його після відскоку його від підлоги.
Вправи на розслаблення та дихальні вправи. Перешикування з однієї колони в чотири. |
1 хв.
30 с.
1 хв.
До 1 хв.
1 хв.
1 хв.
1 хв.
2 хв.
30 с.
30 с.
5-6 разів
6-7 разів
6-7 разів
6-7 разів
7-8 разів
6-8 разів
6- 7 разів
8 разів
30 с
2-3 хв.
2-3 хв.
30 с.
30 с. |
Організувати учнів для виконання поставлених завдань. Повідомити, що урок сьогодні незвичайний і присвячений подорожі в країну баскетболу.
Виконувати вправи за командою вчителя, зберігати дистанцію, темп, бути уважним при виконанні вправ із м’ячем. Оцінювання знань.
Знайдіть пульс на зап'ястку та рахуйте його впродовж 6 с.Результат помножити на 10. У нормі – 72-85 уд./хв. Готовність організму учнів до подорожі.
Звернути увагу на дотримання правильних інтервалів і дистанцій. Чітко й правильно виконувати команди Стежити за поставою учнів. Дотримання дистанції під час руху.
Біг виконувати на носках, не зрізуючи кутів зали
На рахунок 1 руки до гори – вдих, на 2 – руки до низу, видих.
Метод фронтальний.
Далі виконують загально розвивальні вправи. Спочатку для м’язів шиї і плечового поясу.
Слідкувати за поставою та ритмом виконання вправи.
Слідкувати за поставою та ритмом виконання вправи.
Для м’язів тулуба. Слідкувати за поставою .
Слідкувати за поставою та ритмом виконання вправи.
Слідкувати за поставою та ритмом виконання вправи.
Для м’язів ніг. Слідкувати за Поставою та ритмом виконання
Слідкувати за поставою та ритмом виконання вправи.
На бічній лінії розімкнутися з інтервалом 1м.
Слідкувати за поставою, голову не нахиляти, дивитися прямо. Вправу виконувати енергійно.
Кисті не напружувати. Дотримуватись правил безпеки.
Руки до гори: на 1 – вдих, на 2- видих. Інтервал та дистанція – 2 кроки |
ІІ. Основна частина |
Дозування 22-25 хв. |
Організаційно-методичні вказівки |
Прибуття на станцію «Основну» Вправи з баскетбольним м’ячем
1. Ведення м’яча
2. Передача м’яча в парах від грудей двома руками в русі.
Прибуття на станцію «Ігрову» Підготовка зали до естафет. Естафета № 1. Біг з двома м’ячами.
Естафета № 2. М’яч затиснутий між ногами, стрибки вперед.
Естафета № 3. Ведення м’яча.
Естафета № 4. Оберти м’яча навколо колін.
Естафета № 5. Оберти м’яча навколо тулуба.
Рухлива гра «Салки з м’ячем»
Вимірювання ЧСС за 6 сек.
|
2-3 хв.
15-16 хв.
1 раз
1 раз
1 раз
1 раз
1 раз
2-3 хв.
До 1 хв. |
Звернути увагу учня на правильні положення рук і голови. По м’ячу не бити, а штовхати його вниз.
Стежити за правильністю передач та ловінням м’яча. Гра проводиться між двома командами Вправа «Кавуни»: направляючий тримає в руці кубик. По команді «Руш» кладе кубик в обруч, який лежить на підлозі, бере два м’яча під руки і з ними бігом обминає фішку на другому кінці залу. Кладе м’ячі в обруч, бере кубик і передає його наступному гравцю.
Вправа «пінгвін»: направляючий тримає в руці кубик. По команді «Руш» кладе кубик в обруч, який лежить на підлозі, бере м’яч, затискає його між ногами і стрибками вперед обминає фішку на другому кінці залу. Кладе м’яч в обруч, бере кубик і передає його наступному гравцю.
Ведення м’яча правою рукою (у зворотному напрямку лівою рукою).
Оберти м’яча навколо колін на кожний крок руху вперед.
Ведення м’яча до фішки правою рукою. За фішкою здійснити оберти м’яча навколо тулуба (3-5 разів) та повернутися на лінію старту веденням м’яча лівою рукою.
Правила гри: Із учнів вибирають «салку», в руках м’яч. По сигналу вона повинна «осалити» гравців м’ячем. Осалений гравець виходить з гри та робить 10 присідів.
Готовність організму учнів до основного маршруту. Опитати учнів про самопочуття. Перевірка реакції організму на фізичне навантаження. У нормі 130-150 уд./хв. |
ІІІ. Заключна частина |
Дозування 5-7 хв. |
Організаційно-методичні вказівки |
Шикування в шеренгу. Прибуття на станцію «Релаксаційна».
Учитель: «Ми з вами побували в країні «Баскетболія», і ви показали, що в ній ви не новачки, та з цього часу вас можна називати юними баскетболістами. Нехай ця подія наповнить ваші серця любов’ю до спорту». Діти, у нас є на кого рівнятися. У нашій школі учні 8-9 класів є чемпіонами з баскетболу серед шкіл міста. Ви також є надією нашої школи, для цього необхідно тренуватися, щоб гідно відстояти честь нашого закладу у грі по баскетбол серед інших шкіл.
Вимірювання ЧСС за 6 с.
Прибуття на станцію «Підсумкову». Підбиття підсумків уроку, оцінювання.
Станція «Домашнього завдання».
Учитель повідомляє про закінчення подорожі, бажає учням здоров’я та нових цікавих зустрічей у спортивних країнах.
Діти під музику організовано переходять до класу. |
3 хв.
30 с.
2-4 хв. |
Вправи на відновлення дихання та для поетапного переходу від збудженого стану нервової системи до спокійного Оцінювання діяльності подорожніх. Визначити кращих, дати рекомендації відстаючим.
Опитати учнів про самопочуття. Перевірка реакції організму на фізичне навантаження. У нормі 80-90 уд./хв.
Придумати гру (естафету) з баскетбольним м’ячем.
|
Презентацію дивись нижче.
Презентація до відкритого уроку.