ЗМІСТ
ВСТУП …………………………………...……………………………….……4
ВПРАВИ З ГРАМАТИКИ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
І. Articles – Артиклі ……………………………………………….…………...9
II. Plural – множина іменників ……………………………………….……...12
III. Pronouns – займенники ………………………….…………………….…14
IV. Numerals – числівники ……………………………………………….…..17
V. Prepositions – прийменники …………………...........................................21
VI.Conjunction – сполучник ……………………………………………….....25
VII. Дієслова “to be”, “to have (got)” ……………………………………...….27
VIII. Word order - порядок слів у реченнi ……………………………………30
ІХ. Present Simple, Past Simple and Present Continuous – теперішній, минулий час та теперішній тривалий час………………………………………….……31
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………. 35
ДЛЯ НОТАТОК ……………………………………………………….….… 36
ВСТУП
Серед інших предметів іноземна мова займає особливе місце - без знання її тепер не може обійтись жодний фахівець будь-якої галузі. Адже іноземна мова служить містком між культурами різних народів і робить можливим обмін духовними цінностями. Більш того, без іноземної мови неможливі економічні, політичні і культурні відносини між країнами, збереження загальнолюдських цінностей.
Знання іноземних мов є важливою передумовою для особистих, культурних, професійних та економічних контактів. Зростаючі потреби в спілкуванні та співпраці між країнами та людьми з різними мовами та культурними традиціями, нова освітня система в Україні вимагають суттєвих змін у підході до викладання, оновлення змісту та методів навчання іноземних мов.
Вивчення іноземних мов включає декілька аспектів. Одним з таких аспектів є граматика. У навчанні іншомовному говорінню граматика посідає важливе місце, це є у своєму роді каркас, на якому базується лексика. Вивчення граматики та правильне оформлення висловлювання, а також розпізнавання граматичних форм у мові та письмі відбувається завдяки формуванню граматичних навичок.
Мета збірника – відпрацювати на практиці граматичні явища за допомогою якомога різноманітних вправ, щоб підтримати інтерес учнів, сприяти кращому їх засвоєнню й активному використанню формальних структур.
Для досягнення мети потрібно вирішити наступні завдання:
Кожна мова має свою граматику. Граматики української і англійської мов мають деякі схожі риси, але багато в чому відрізняються одна від одної. Подібне в граматиках іноземної та рідної мов допомагає нам оволодівати іноземною мовою, а відмінності створюють труднощі під час вивчення мови. Тому особливу увагу слід приділити тим особливостям граматики іноземної мови, яких ми не знаходимо в рідній мові.
Особлива роль граматики в курсі вивчення будь-якої іноземної мови, полягає в тому, що граматика є саме тією необхідною базою, без якої неможливо повноцінне використання іноземної мови, уживання його як засобу спілкування.
Граматичні явища в початковій школі вивчаються шляхом сприймання і використання мовленнєвих зразків у комунікативних ситуаціях. Молодші школярі повинні оволодіти відповідною граматичною компетенцією, що передбачає засвоєння, впізнання і вживання у мові невеликих за обсягом пропозицій, де зустрічаються:
Отже, у початковій школі вивчаються не всі граматичні явища виучуваної англійської мови, а спеціально відібраний граматичний мінімум, який складається з активного і пасивного граматичного мінімуму. Для вираження власних думок англійською мовою учень має володіти тими граматичними структурами, які входять до активного граматичного мінімуму. До пасивного граматичного мінімуму входять такі, якими учні можуть не користуватися для вираження своїх думок, але які потрібні для сприймання і розуміння мовлення.
Мета навчання граматичного матеріалу англійської мови, що вивчається, це володіння граматичними навичками мовлення: репродуктивними, тобто граматичними навичками говоріння і письма (активним граматичним мінімумом) та рецептивними навичками, тобто граматичними навичками аудіювання і читання (активним і пасивним граматичним мінімумом).
Під час ознайомлення з новою граматичною структурою (або явищем) в початковій школі учитель, передусім, повинен звернути увагу на функцію цієї структури, а форма має засвоюватися в нерозривній єдності з функцією імпліцитно - без використання вербальних правил (описових і правил-інструкцій).
Для того, щоб вивчення граматики іноземної мови сприяло розвитку пізнавального інтересу молодших школярів і особливій організації їх навчальної діяльності, вчителю необхідно враховувати вікові та індивідуальні особливості дітей, а також рівень їх інтелектуального розвитку. Для цього вчителю англійської мови в початковій школі необхідно урізноманітнити навчальні матеріали по граматиці відповідно до вимог програми з англійської мови для початкових класів і підручниками для НУШ. Знання граматики англійської мови дозволить учням грамотно висловлювати свої думки на нерідній мові і розуміти те, що говорять оточуючі.
ВПРАВИ З ГРАМАТИКИ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
І. ARTICLES – АРТИКЛІ
Вправа 1. Встав артиклі a / an.
… rabbit
… desk
…apple
…pear
… egg
… banana
… orange
… elephant
… dog
… cat
…bear
…pen
Вправа 2. Встав артиклі a / an, де необхідно.
…milk
…carrot
…tomato
… meat
… cucumber
…butter
…cabbage
… salt
… fish
… tea
… potato
… onion
Вправа 3. Встав артиклі a / an у поданих реченнях.
Вправа 4. Встав артиклі, де необхідно, у поданих реченнях.
II. PLURAL – МНОЖИНА ІМЕННИКІВ
Вправа 1. Утвори множину іменників та розподіли їх в правильні колонки.
Family, man, shelf, cherry, pen, box, mouse,
desk, fox, child, window, city, bus, wolf, leaf |
Add s |
Add es |
Change f to v Add es |
Change y to i Add es |
irregular |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Вправа 2. Утвори множину іменників.
Вправа 3. Встав s / es, щоб утворити множину іменників.
Вправа 4. Напиши іменники в множині, як у прикладі.
Example: I have got a toy. (9) - I have got nine toys.
Вправа 5.Підкресли правильну форму іменника.
III. PRONOUNS – ЗАЙМЕННИКИ
Вправа 1.Подивись на кожен малюнок і вибери займенник, потім зафарбуй правильний кружечок.
Вправа 2. Напиши правильний займенник.
my |
your |
his |
her |
its |
our |
their |
Вправа 3.Встав правильну форму займенника.
Вправа 4. Напиши правильний займенник.
Вправа 5. Заповни пропуски у реченнях, використовуючи some / any.
Вправа 6. Заповни пропуски у реченнях, використовуючи this, that, these, those.
Вправа7. Заповни пропуски у реченнях, використовуючи this, that, these, those і з’єднай речення з малюнками.
IV. NUMERALS – ЧИСЛІВНИКИ
Вправа 1. Вибери правильну відповідь.
Eighteen |
a. 18 b. 8 c. 16 |
Two |
a. 1 b. 8 c. 2 |
Five |
a. 13 b. 5 c.15 |
Thirteen |
a. 20 b. 12 c. 13 |
Nine |
a. 11 b. 9 c. 19 |
Fifteen |
a. 13 b. 15 c. 17 |
Twelve |
a. 20 b. 12 c. 11 |
Six |
a. 6 b. 4 c. 3 |
One |
a. 4 b. 1 c. 8 |
Eight |
a. 9 b. 7 c. 8 |
Fourteen |
a. 4 b. 15 c. 14 |
Nineteen |
a. 17 b. 19 c. 18 |
Sixteen |
a. 16 b. 17 c. 6 |
Three |
a. 3 b. 2 c. 9 |
Seven |
a. 17 b. 7 c. 5 |
Ten |
a. 10 b. 13 c. 20 |
Twenty |
a. 11 b. 20 c. 12 |
Seventeen |
a. 16 b. 19 c. 17 |
Eleven |
a. 10 b. 11 c. 12 |
Four |
a. 5 b. 4 c. 3 |
Вправа 2. Виправ помилки, де потрібно.
1 - Van - _One__
2 - Two-________
3 - Tree-________
4 - For-_________
5 - Fayv-________
6 - Siks-________
7 - Sevn-_______
8 - Egıht-_______
9 - Nın-________
10 - Ten-_______
11 - Elevın-_____
12 - Twenty-_____
13 - Threeteen-____
14 - Forteen-_______
15 - Fiveteen-_______
16 - Sixteen-________
17 - Seventen-_______
18 - Eighten-_________
19 - Ninten-__________
20 - Twelve-__________
Вправа 3. Порахуй і напиши число.
How many robots are there?
There are _______ robots.
How many dolls are there?
There are _______ dolls.
How many balls are there?
There are _______ balls.
How many cars are there?
There are _______ cars.
How many toys are there?
There are _______ toys.
Вправа 4.Напиши слова правильно і з’єднай з числами.
enytwt …
ntheeirt …
eno …
ent …
eenxits …
ifve…
eenhgtei …
evnse …
wevtel …
nein …
wot …
eentevnse …
ofru …
feentfi …
xsi …
eehtr …
eentofru …
eentnein …
hgtei …
neleve …
V. PREPOSITIONS – ПРИЙМЕННИКИ
Вправа 1. Встав правильний прийменник.
The dog is… the bone.
The dog is … the man.
The bone is … two dogs.
The dog is … the bones.
The dog is … the man.
The dog is … the table.
The dog is … the bed.
Вправа 2. Де мишка? Встав правильний прийменник.
in |
next to |
behind |
over |
in |
under |
in front of |
Вправа 3. Подивись на малюнок. Встав правильний прийменник.
Вправа 4. Встав правильний прийменник.
in on between under in front of behind on the right of on the left of |
A - The dog is … the chair.
B – The cat is … the table.
C - The cat is … the computer.
D –The dog is … the wardrobe.
The cat is … the wardrobe.
E - The dog is … the bed.
The cat is … the bed.
F - The dog is … the picture.
G - The cat is … the cupboard.
H - The cat is … the TV.
The dog is … the TV.
The TV is … the cat and the dog.
J - The dog is … the chest of drawers.
The cat is … the chest of drawers.
K –There is a cat … the bookcase and another cat … the bookcase.
The bookcase is … two cats.
L - The dog is … the CD system.
VI. CONJUNCTION - СПОЛУЧНИК
Вправа 1. Встав and / but.
Вправа 2. Встав and / but.
Вправа 3. З’єднай частини речень, за допомогою but.
VII. ДІЄСЛОВА“TO BE”, “TO HAVE (GOT)”
Вправа 1. Встав am /is / are.
Вправа 2. Встав am / am not, is / is not, are / are not.
It … a car.
It … a plane.
It … red.
It … … black.
They … apples.
They … … oranges.
They … red and green.
They … … yellow.
She … Emma.
She … a baby.
She … … a woman.
He … Tom.
He … a clown.
He … … a doll.
I … Nick.
I … a boy.
I … … agirl.
Вправа 3. Подивись і з’єднай.
He I They She It You We
Вправа 4. Виправ помилки, де потрібно.
Вправа 5. Підкресли правильний варіант.
Вправа 6. Встав have / has
Вправа 7. Встав have / has та з’єднай речення з малюнками.
Вправа 8. Встав have / has, am / is / are.
VIII. WORD ORDER - ПОРЯДОК СЛІВ У РЕЧЕННІ
Вправа 1. Постав слова у реченнях в правильному порядку.
Вправа 2. Побудуй речення у формі заперечення.
ІХ. PRESENT SIMPLE, PAST SIMPLE AND PRESENT CONTINUOUS –ТЕПЕРІШНІЙ, МИНУЛИЙ ЧАС ТА ТЕПЕРІШНІЙ ТРИВАЛИЙ ЧАС
Вправа 1. Встав do / don’t, does / doesn’t.
Вправа 2. Вибери правильний варіант.
Вправа 3. Прочитай текст і постав дієслова у Present Simple Tense.
Nick and David are friends. John likes (like) sports. He … (swim) every day. Nick and David … (play) basketball every week. They don’t play tennis. David … (like) running. Nick … (like) books. Every night he … (read) his book.
Вправа 4. Підкресли правильний варіант.
Вправа 5. Вибери правильний варіант.
Вправа 6. Зміни речення на заперечні чи питальні.
Вправа 7. Склади речення за малюнками в Present Continuous Tense.
Вправа 8. Напиши речення в Present Simple чи Present Continuous.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДЛЯ НОТАТОК
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ДЛЯ НОТАТОК
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1