Урок "Однорідні члени речення,з'єднані сполучником і ."

Про матеріал
Конспект уроку містить різні види діяльності. Це і малюнковий диктант. словникова робота, робота у парах.
Перегляд файлу

Тема: Однорідні члени речення,  з’єднані сполучником «і».

Мета:

  •     формування предметних компетентностей:
  •   поглиблювати і розширювати знання дітей про однорідні члени речення;
  •   вчити розрізняти однорідні члени речення, які з’єднані сполучником і;
  •   удосконалювати навички письма;
  •   формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності;
  •   виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни..
  •     формування ключових   компетентностей:
    • спілкування державною українською мовою;
    • соціальну, громадянську компетентності;
    • уміння навчатися впродовж життя.

Обладнання: підручник, словник, комп’ютер, цеглинки ЛЕГО, картинки для малюнкового диктанту, «Слово дня»,

Тип уроку: комбінований.

І. Організаційний момент

1. Добрий день, малече, щира,

    Хай живеться вам у мирі.

    Хай луна дитячий сміх!

    Почнемо урок для всіх!

 

 2. Вправа «Усмішка».

Усміхніться один одному. Подумки побажайте собі та однокласникам успіхів. Мирного і щасливого дня!

 

3. Перевірка домашнього завдання.

- Чи всі виконали домашнє завдання?

- Що було задано?

Учні читають та коментують виконане завдання.

 

ІІ. Повідомлення теми уроку

- Сьогодні на уроці ми будемо вдосконалювати знання про однорідні члени речення, а також дізнаємося, за допомогою якої частини мови вони можуть з’єднуватися між собою.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Малюнковий диктант

Кожна дитина тягне по 2 картинки і записуємо слова.

  •          Складіть і запишіть одне речення, щоб були однорідні члени речення.    

-  Підкресліть однорідні члени речення.

 Взаємоперевірка

Бесіда

  •          Які члени речення називаються однорідними?
  •          Як вимовляються однорідні члени речення?
  •          Яким знаком розділяються однорідні члени речення?
  •          Які члени речення можуть бути однорідними?
  •          Чи можливо від одного однорідного члена речення поставити питання до іншого однорідного члена речення?
  •          Чи можуть бути однорідні члени речення словосполученням?

 

Каліграфічна хвилинка

 Ввічливість і гарні манери роблять наше життя легшим та комфортнішим.

 

Словникова робота.

-Що означає слово «манери»?

-Які бувають манери?

-Які у вас манери?

 

 

Слово дня МАНЕРИ

                                  

 

ІV. Робота над темою уроку

 Пояснення вчителя. Робота з реченнями

Порівняйте речення:

Софія, Тарас читають журнал.

Софія  і Тарас читають журнал.

 

Чи є тут однорідні члени речення? Поясніть свою думку.

Що стоїть між ними в першому реченні? А в другому?

Як ви вважаєте, чому немає коми у другому випадку?

 

Якщо ми поєднуємо однорідні члени сполучником «і», то кому вже не ставимо.

 Робота з підручником

С. 36, вправа 2.

Прочитайте завдання. Запишіть текст, відповідно до завдання.

Мирослава і Богдан проходять квест. Дідусь і бабуся розв’язують ребуси і кросворди. Мама і тато читають новини. У пеналі лежали ручки і олівці.

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення і систематизація знань

Усна робота. Вправа «Доповни речення»

Облітає листячко з ________________ і ______________ .

Відцвіли __________________ і ____________________ .

Відлітають у теплі краї __________________ і ___________________ .

На уроці української мови ми ________________ і _________________ .

 

Хвилинка партнерства. Вправа 3

Один учень починає, інший завершує.

 

Хвилинка української мови з О. Авраменко.

Де в цих реченнях однорідні члени? Що між ними стоїть? Чому немає коми?

 Робота в парах. Вправа 4

Об’єднайтеся в пари. Розгляньте таблицю.

Обговоріть і запишіть відповіді.

Зразок : Олеся і Святослав знайшли новий блог.

 

VІ. Рефлексія

- Яка була тема нашого уроку ?                                                                                      - Чого ми навчилися на уроці ?

 - Що вам сподобалося найбільше ?                                                                                   -  Якими сполучниками з’єднуються однорідні члени речення?

 - Чи ставиться кома перед сполучником і, якщо він з’єднує два  однорідних члени речення?

 

Оберіть відповідну цеглинку:

На уроці мені дуже сподобалось/сподобалось/не сподобалось.

VІI. Домашня робота

 

С. 37, впр. Правило

 

docx
Додано
22 вересня
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку