Тема: Однорідні члени речення, з’єднані сполучником «і».
Мета:
Обладнання: підручник, словник, комп’ютер, цеглинки ЛЕГО, картинки для малюнкового диктанту, «Слово дня»,
Тип уроку: комбінований.
І. Організаційний момент
1. Добрий день, малече, щира,
Хай живеться вам у мирі.
Хай луна дитячий сміх!
Почнемо урок для всіх!
2. Вправа «Усмішка».
Усміхніться один одному. Подумки побажайте собі та однокласникам успіхів. Мирного і щасливого дня!
3. Перевірка домашнього завдання.
- Чи всі виконали домашнє завдання?
- Що було задано?
Учні читають та коментують виконане завдання.
ІІ. Повідомлення теми уроку
- Сьогодні на уроці ми будемо вдосконалювати знання про однорідні члени речення, а також дізнаємося, за допомогою якої частини мови вони можуть з’єднуватися між собою.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Малюнковий диктант
Кожна дитина тягне по 2 картинки і записуємо слова.
- Підкресліть однорідні члени речення.
Взаємоперевірка
Бесіда
Каліграфічна хвилинка
Ввічливість і гарні манери роблять наше життя легшим та комфортнішим.
Словникова робота.
-Що означає слово «манери»?
-Які бувають манери?
-Які у вас манери?
Слово дня МАНЕРИ
ІV. Робота над темою уроку
Пояснення вчителя. Робота з реченнями
Порівняйте речення:
Софія, Тарас читають журнал.
Софія і Тарас читають журнал.
Чи є тут однорідні члени речення? Поясніть свою думку.
Що стоїть між ними в першому реченні? А в другому?
Як ви вважаєте, чому немає коми у другому випадку?
Якщо ми поєднуємо однорідні члени сполучником «і», то кому вже не ставимо.
Робота з підручником
С. 36, вправа 2.
Прочитайте завдання. Запишіть текст, відповідно до завдання.
Мирослава і Богдан проходять квест. Дідусь і бабуся розв’язують ребуси і кросворди. Мама і тато читають новини. У пеналі лежали ручки і олівці.
Фізкультхвилинка
V. Узагальнення і систематизація знань
Усна робота. Вправа «Доповни речення»
Облітає листячко з ________________ і ______________ .
Відцвіли __________________ і ____________________ .
Відлітають у теплі краї __________________ і ___________________ .
На уроці української мови ми ________________ і _________________ .
Хвилинка партнерства. Вправа 3
Один учень починає, інший завершує.
Хвилинка української мови з О. Авраменко.
Де в цих реченнях однорідні члени? Що між ними стоїть? Чому немає коми?
Робота в парах. Вправа 4
Об’єднайтеся в пари. Розгляньте таблицю.
Обговоріть і запишіть відповіді.
Зразок : Олеся і Святослав знайшли новий блог.
VІ. Рефлексія
- Яка була тема нашого уроку ? - Чого ми навчилися на уроці ?
- Що вам сподобалося найбільше ? - Якими сполучниками з’єднуються однорідні члени речення?
- Чи ставиться кома перед сполучником і, якщо він з’єднує два однорідних члени речення?
На уроці мені дуже сподобалось/сподобалось/не сподобалось.
VІI. Домашня робота
С. 37, впр. Правило