Вправи на закріплення вимови і правопису слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками.

Про матеріал
Працюю над засвоєнням правил вимови дзвінких приголосних у кінці слів і складів перед наступними глухими; розвиваю вміння аналізувати, спостерігати; розвиваю навички правильної вимови, мовлення, каліграфічного письма.
Перегляд файлу

Тема: Вправи на закріплення вимови і правопису слів із дзвінкими та глухими

приголосними звуками.

Мета: Працювати над засвоєнням правил вимови дзвінких приголосних у кінці     

            слів і складів перед наступними глухими; розвивати вміння аналізувати,    

            спостерігати; розвивати навички правильної вимови, мовлення,     

  каліграфічного письма.

 

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

Вивчайте мову українську –

Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну,

Прекрасну, милу і чудову,

Як материнську пісню колискову.

II. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання.

а). Відповіді на запитання.

- Назвіть парні приголосні звуки у словах вправи 220.

- Як вимовляються дзвінкі приголосні?

- Як вимовляються глухі приголосні?

 

2. Хвилинка – цікавинка.

Яке справжнє ім’я ведмедя?

    Далеко не всім відомо, що «ведмідь» - не справжнє ім’я звіра. Істинне його ім’я – арктос. Так звали звіра стародавні греки. Звідси і пішла назва «Арктика» - «Ведмежий край». У нас це ім’я не прижилося. Переважала пристрасть клишоногого до меду. Його прозвали «медоїдом» чи – «відаючим, знаючим, де мед». Поступово ці слова злилися і перетворилися у слово «ведмідь».

 

  1. Каліграфічна хвилинка.

- Ось сьогодні ми запишемо каліграфічно слово ведмідь.

- З якою буквою пишемо?

 

  1. Розподільний диктант.
  • Запишіть у дві колонки слова: із дзвінкими приголосними, з глухими
  • приголосними.

Дядько – тітка жити - шити

дзвін – цвіт  зуб - суп

діжка – дошка віз - коліс

дуб – тут

 

  • Яких звуків трапляється більше: дзвінких чи глухих?

 

  1. Робота в групах.
  • Прочитайте слова в колонках. Утворіть і запишіть речення.

 

1 ряд: Бджола, мед, збирає.

2 ряд: Над квіткою, джміль, кружляє.

3 ряд: Виросла кукурудза висока.

 

  1. Самостійна робота.
  • Підкресліть однією рискою букви, що позначають глухі приголосні, а двома – букви, що позначають дзвінкі приголосні.
  • Зробіть звуко – буквений аналіз слів.

Бджола – 2 скл.,5 зв., 6 б.

Джміль – 1 скл., 4 зв.,6 б.

Кукурудза – 4 скл., 8 зв., 9 б.

 

III.  Вивчення нового матеріалу.

  1. Оголошення теми й мети уроку.
  • На уроці ми попрацюємо над засвоєнням правил вимови дзвінких приголосних у кінці слів або складів перед  глухими, а також правильно писати слова в таких випадках.

 

2. Коментоване письмо.

Від поданих слів утворіть і запишіть нові за допомогою суфікса – к –

Риба, борода, каза, береза, діжа, зуби, шуба.

( Рибка, борідка, кізка, берізка, діжка, зубки, шубка)

- Підкресліть однією рискою букви, що позначають дзвінкі приголосні, а двома – букви, що позначають глухі приголосні.

 

3. Слуховий диктант.

    Краще гірка правда. Ніж солодка брехня. Тяжко щастя знайти, а легко його згубити. Правда дорожча за золото.

 

4. Робота з підручником. 

а). Ознайомлення з правилом ( с.93)

б). Робота над літературною вимовою дзвінких приголосних у кінці слів і складів (впр.221)

 

5. Словникова робота.

- Значення яких слів незрозумілі?

Зав’язь – частина квітки, в якій утворюється плід.

Галузка – гілка, гілочка.

Паморозь – схожі на іній атмосферні опади, що в морозну погоду осідають на гілках дерев, дротах.

 

IV. Фізкультхвилинка.

 

V. Тренувальні вправи.

 

 

1. Робота з предметними малюнками. (впр. 222)

  • Назвіть предмети, зображені на малюнках, чітко вимовляйте дзвінкі приголосні.

Гриб, вудка, плуг, гарбуз, дід, сад,  віз, жолудь, діжка, ложка, ніж.

  • Утворіть (усно) речення з цими словами.

( У лісі дід знайшов білий гриб. Сад вродив рясно. На городі виріс великий гарбуз.)

 

2. Робота з текстом ( впр. 233)

  • Прочитайте виразно текст, чітко вимовляючи звуки, позначені виділеними буквами.
  • Назвіть парні до цих звуків.
  • Про що йдеться в тексті? Яка його мета?
  • Спишіть поради бібліотекаря.

 

3. Робота із загадками ( впр. 224)

  • Спишіть загадки. Підкресліть букви. Що позначають дзвінкі приголосні звуки.

 

  1. Вправа – гра «Відгадай мене». (усно)
  • Послухайте загадки.

1. Хто всім нам хліб ділить? (Ніж)

2. Що мовчить, а розуму вчить? ( Книжка)

3. Без рук, без олівця малює без кінця. ( Мороз)

4. Від хати до хати йде, а в хату не заходить. ( Стежка)

5. Як живе, то летить, як помре, то біжить. ( Сніг)

- Як потрібно вимовляти дзвінкі приголосні? (Дзвінко)

 

VI. Підсумок уроку.

  • То як потрібно вимовляти дзвінкі приголосні в кінці слова, складу? ( Дзвінко)

 

VII. Домашнє завдання.( с. 95 впр. 225)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок з української мови 3 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Вправи на закріплення вимови і правопису слів із      дзвінкими та глухими приголосними звуками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Антонюк Н.В.

doc
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
8702
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку