ТЕМА. Вправи на засвоєння таблиці ділення на 7.
Мета: вправляти учнів у засвоєнні напам'ять таблиці ділення на 7, розвивати мислення учнів, виховувати інтерес до математики.
Обладнання: Картки, мультимедійна презентація.
Хід уроку
І. Організація класу.
Схилились голівки до праці мерщій
Ти всі перешкоди здолати зумій!
Працюй наполегливо, швидко, старанно,
Щоб жодна хвилина не втратилась марно.
І І.Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Перевірка домашнього завдання.
1) Один учень називає числа, які він записав у таблицю, а всі учні перевіряють і виправляють помилки : 4; 9; 9; 8; 8; 7; 6.
2)Задача (подібна до д.з.) – Для виготовлення 7 кг цукерок використали 28 кг шоколаду. Скільки потрібно шоколаду для виготовлення 9 кг цукерок? Одна дитина розв’язує біля дошки. Оцінюю виконану роботу.
2. Усний рахунок.
1)Приклади на мультимедійній дошці.
24:6 54:6 18:6 30:6 42:6 12:6 48:6 36:6 24:6
2*7 4*7 5*7 8*7 3*7 9*7 6*7 7*7
2) Задача 284. Подивіться на малюнок зображений на мультимедійній дошці. За числовими даними малюнка складіть вирази і за ними визначте:
А) скільки виростили гіацинтів і фікусів; ( 25 + 30 = 55 )
Б) на скільки менше фікусів, ніж крокусів; ( 75 – 30 =45 )
В) на скільки більше фікусів, ніж гіацинтів. ( 30 – 25 = 5).
3. Хвилинка каліграфії. Одне яйце можна зварити за 7хв. За який час можна зварити два таких яйця?
( за 7 хв)
Пригадайте як правильно писати цифру. (Показую зразок на дошці).(1 рядок)
4. Математичний диктант.
- ділене 63, дільник 9. Запишіть частку.
- частка 35, дільник 7. Запишіть ділене.
- Знайдіть четверту частину від 28,
- третину від 21.
- Усно розв’яжіть задачу. За 7 днів мулярі вимурували 42 метри стіни. Скільки метрів стіни вони вимурували за 1 день?
2. Задача 283. На мультимедійній дошці підготовлено таблицю.
|
Ціна |
Кількість |
Вартість |
Загальна вартість |
До перерви після перерви |
однакова |
7 і 5 |
42 грн. П |
}? |
- Скільки книжок продали до перерви? (7)
- Скільки грошей одержали за них? (42 грн.)
- Скільки книжок продали після перерви? ( 5)
- Яке запитання задачі? (Скільки гривень одержали за книжки, продані за день? )
- Ми можемо відразу дати відповідь на запитання задачі? Чому?
- Як дізнатися скільки коштує одна книжка? ( 42:7=6 (грн.)
- Тепер ми можемо дізнатися скільки коштують книги, які продали після обіду? ( 6*5=30(грн..))
- Чи можемо тепер дати відповідь на запитання задачі? (42+30 = 72грн).
- Хто може скласти вираз до задачі? ( (42:7)*5+42= 72 грн.)
І І І. Фізкультхвилинка
Раз! Два! Три! Чотири! П’ять!
Час прийшов нам спочивать.
Тож піднімем руки вгору,
Ніби глянемо на зорі.
А тепер всі руки в боки,
Як зайчати, - скоки, скоки!
Десять! Дев’ять! Вісім! Сім!
Час за парти нам усім.
ІV. Розвиток математичних знань.
Робота в групах.
Для того, щоб перевірити і закріпити ваші знання, ви будете працювати самостійно, за комп’ютером.
Хто швидше виконає завдання і отримає 10 балів виконайте творче завдання, яке є на екрані. 8 балів – виконайте завдання на картці синього кольору, 6 балів – завдання на картці зеленого кольору, 4 і ‹ балів виконайте завдання на картці жовтого кольору.
Для цього потрібно повторити правила роботи за комп’ютером.
4. 1 група – працюють за комп’ютером.
Тести.
1. Яке число треба дібрати, щоб рівність 5 * 7 – 5 – 5 – 5 = 5 * … була правильна?
А) 3.
Б) 4.
В) 5.
2. Яке значення х має у рівнянні 63 : х = 9?
А) 7.
Б) 6.
В) 54.
3. У скільки разів 28 більше за 4 ?
А) у 24 рази.
Б) у 7 разів.
4. За 3 години токар виготовляє 21 деталь. Скільки деталей він виготовить за 1 годину?
А) 21 – 3 = 18.
Б) 21 : 3 = 7.
5. У якому виразі дужки поставлено правильно?
А) ( 40 – 15 ) : 5 = 5
Б) ( 12 : 2 ) * 2 = 3
2 група – самостійна робота
1. № 283.(З виразів та їх числових значень склади правильні рівності.)
7*7+7=56
63-21:7=60 (2+5)*7=49 48-8:2=44 8:4*7=14 3*3*3=27
2. Задача. Для соління купили 42 кг буряків, а для салату – на 35 кг менше. У скільки разів більше купили огірків для соління, ніж для салату?
3 група
Працюють з вчителем, завдання для розвитку мислення.
«Мікрофон».
№287. Знайди числа й запиши.
28 більше від 7 у рази;
7 менше від 35 на ;
7 менше від 35 у раз;
54 більше від 6 у раз.
Підведення підсумків…
5. 1 група - самостійна робота над задачею 286.
У спортивний табір прибуло 24 футболісти, а волейболістів — у 3 рази менше. На скільки більше прибуло футболістів, ніж волейболістів?
( 1) 24:3=6(в)- волейболістів прибуло
2) 24-6=18(л) – на 18 більше прибуло футболістів, ніж волейболістів. .
2 група – робота з вчителем, перевіряю самостійну роботу. Робота в парах. Поверніться один до одного і поясніть хід розв’язання задачі.
3 група – працюють за комп’ютерами.
Підведення підсумків.
6. 1 група – перевіряю творче завдання.
2 група – працюють за комп’ютерами.
3 група – самостійна робота
Постав знак ‹, ›,=.
56 : 7 9 49 : 7 7
63 : 7 6 48 : 6 63 : 7
ВИСНОВОК…Підніміть руки хто за комп’ютером отримав високий рівень, достатній, середній. Сьогодні на уроці гарно працювали… (називаю прізвища), ще трішечки повторити потрібно таким учням… (називаю прізвища).
V. Підсумок уроку.
- Який вид роботи вам сподобався найбільше?
- Яку тему ми закріплювали?
VІ. Домашнє завдання.
Повторити таблицю ділення на 7.
1 група – картки - розв’яжи задачу і склади обернену.
2 група – 290, 289.
3 група – 288, 289.
Високий рівень. Творче завдання.
Задача.
За 4 години трактор витрачає 28 літрів палива. За скільки годин роботи він витратить 42 літри палива?
Склади і запиши обернену задачу на знаходження числа 42.
Картки
Достатній рівень.
Задача. На 7 костюмів витратили 21 метр тканини. Скільки таких костюмів можна пошити з 15 метрів тканини?
Середній рівень.
Запиши вирази й обчисли їхні значення.
Початковий рівень.
Обчисли.
21 : 7 = 42 : 7 = 28 : 7 =
14 : 7 = 35 : 7 = 49 : 7 =