Вправи та презентація до уроку з історії України 10кл. "Українська революція"

Про матеріал
Я хочу запропонувати фрагмент уроку з теми «Українська революція», якому я дала назву «Урок історії в 3-Д». Працюючи з медіаджерелами, учень самостійно набуває знання, грамотно працює з інформацією, аналізує її, узагальнює, зіставляє, робить аргументовані висновки і на їх основі приймає рішення. Іншими словами, він мислить самостійно, критично, творчо, генерує нові ідеї.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

 Технологія розвитку критичного мислення як складової формування творчої особистості ліцеїста-дослідника («Урок історії в 3-Д»)Михайлюк В. Є., вчитель історії Красноармійського міського ліцею “Надія” міста Покровськ. Донецької області2022р.

Номер слайду 2

Ми позбавляємо дітей майбутнього, якщо продовжуємо вчити сьогодні так, як вчили цьому вчора Джон Дьюї

Номер слайду 3

Філософія ХХІ століття Сучасна школа – школа життєвої компетентності Дитина – суб’єкт власного життя і успіху Основу освітнього середовища школи складає розумне, творче поєднання освітніх традицій та інновацій, широке впровадження ІКТ

Номер слайду 4

Навички ХХІ століття: Освітня мобільність Компетентність Критичне мислення Активна громадянська позиція Сучасна людина повинна бути мобільною, само змінюваною особистістю, а це включає: вміння вирішувати проблеми, бути відкритим для інших ідей, готовим знаходити, визнавати та виправляти свої помилки, терпимо ставитися до точок зору, які відрізняються від його власних, розмірковувати про свої почуття та думки, оцінювати їх тощо.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

хронологічна просторова інформаційна логічна мовленнєва аксіологічна Предметні компетентності

Номер слайду 7

висловлювати власні судження, виділяти головне та робити порівняння, оперуючи доказами та конкретними фактами;виконувати певні дослідження, вивчаючи окрему навчальну тему;відокремлювати правдиву інформацію від неправдивої, факти від суджень;самостійно ставити запитання, формулювати проблему й альтернативні способи її творчого рішення. Компетентнісна практика на засадах критичного мислення

Номер слайду 8

ознайомлюються з подіями відповідного історичного періоду, діяльністю певних історичних осіб, встановлюють причинно-наслідкові зв’язки, аналізують та інтерпретують навчальний матеріал, співвідносять інформацію певного відео фрагменту з матеріалом підручника, змістом писемних джерел, власним життєвим досвідом. Аудіовізуальне джерело не просто ілюструє новий матеріал, що викладає вчитель, а надає учням інформацію на основі якої вони

Номер слайду 9

«Думати. Діяти. Досягати»

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Крути. Трагічний, символічний. Вирішую, захищаю, жертвую. Рятую молоду українську державність. Бій.

Номер слайду 15

Дякую за увагу

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кейс (фрагмент конспекту уроку - вправа) 

з теми «Українська революція», 10 клас

 

 

 

 

 

Автор  Михайлюк Валентина Євгенівна,

учитель історії Красноармійського міського ліцею «Надія»

м. Красноармійська Донецької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Історичний тренд

Бути історично підкованим сьогодні модно

 

ХХІ століття – це століття бурхливого розвитку науки і техніки та високих технологій. Формується сучасне інформаційне суспільство, якому властиві риси глибоких знань, високої динаміки розвитку.

На цьогорічному Всесвітньому економічному форумі в Давосі, який пройшов під назвою «Створення спільного майбутнього в роз’єднаному світі» вперше функціонував майданчик  Ukrain Hous  з гаслом «Креативність. Інновації. Можливості».  В рейтингу країн ми посідаємо не кращі місця. І саме це ще раз спонукає нас шукати шлях нагору. Навички майбутнього – це творчість, вміння придумувати і застосовувати нові технології, створювати нові продукти і послуги.  Потрібне покоління, яке має аналітичне мислення та готове до вирішення проблем.

Норвезька компанія  Norsk Titanium AS 3-D друком виробляє титанові деталі для компанії Boeing,  яка економить на цьому 2-3 млн. доларів на кожному літаку. Україна найкращі літаки «Мрія» збирає на обладнані минулого століття. Нам треба долати цей глобальний розрив.  Зробити це зможуть ті, хто запропонує ідеї, обґрунтує шлях просування і застосує знання для вирішення проблем.

Я хочу запропонувати фрагмент уроку з теми «Українська революція», якому я дала назву «Урок історії в 3-Д». Працюючи з медіаджерелами, учень самостійно набуває знання, грамотно працює з інформацією, аналізує її, узагальнює, зіставляє, робить аргументовані висновки і на їх основі  приймає рішення. Іншими словами, він мислить самостійно, критично, творчо, генерує нові ідеї.

Критичне мислення – це не критика або негативне судження. Це опрацювання інформації, виважений підхід, відкритість до ідей і гіпотез.

Що ж це за 3-Д. Вже років сім тому я вперше почула від своїх випускників, які вже стали студентами, що вони згадують мене і моє слово «Думай!» Так народилося 3-Д: «Думати. Діяти. Досягати».

Спробуємо попрацювати в цьому вимірі.

Очікувані результати:

  • визначати зміст подій Української революції в 1917-1918рр.;
  • встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;
  • висловлювати власне історичних подій та історичних джерел;
  • висловлювати аргументовані судження щодо події 29(16) січня 1918року;
  • застосовувати набуті знання під час ознайомлення з сучасним медіапростором;
  • знаходити і критично сприймати інформацію з Інтернету;
  • візуалізувати вивчення подій 1918 року під час практичного завдання.

 

Гасло нашої роботи «Бути історично підкованим сьогодні модно»

Перше наше завдання створити групи для плідної праці. Отримайте картки і сформуйте ці групи, за тим принципом, який ви вважаєте правильним (Додаток А).

Обговорення принципу створення груп – одночасно передбачає повторення  подій Української революції періоду УЦР (передбачено формування трьох груп).

 

9 лютого 2019 року в кінотеатрах України розпочався показ фільму. Увага на екран (Крути 1918. Офіційний трейлер 1).

 

          Однією з патріотичних і трагічних  подій Української революції є  бій під Крутами.

 

Китайська мудрість нагадує: «Хто задає питання – телепень на 5 хвилин. Хто не задає – телепень на все життя»

Оголошую конкурс на краще проблемне питання до цього етапу  уроку (Кожна група формулює питання, шляхом  голосування залишається одне).  Саме це питання стає основою уроку.

Що є історичною правдою, а що є міфами події під Крутами  29(30) січня 2018 року.

Для відповіді на це питання у вас є час на опрацювання документів. (Додаток Б) 

Обговорення роботи в групах, представлення свого дослідження.

Переплелися з часом факти та міфи. Навчити учнів роботи висновки або висувати передбачення   не  на одному джерелі інформації. Ми почули висновки з трьох досліджень.  Починається складний шлях. Думаємо. Шукаємо ще інформацію – діємо. Співставляємо і отримуємо своє бачення – досягаємо. Але попереджаю учнів і ще раз нагадую і собі: час може дати ще якісь раніше невідомі факти і тоді може суттєво змінитися начебто вагомий для тебе висновок.   І знову думаємо, діємо, досягаємо.

 

Пропоную вам  переглянути фрагмент фільму-реконструкції «Крути. Молода кров» ( 15.50. – 17.31. уривок).

Прийом «Атака на учня».

Питання.

  1.       Якими словами тогочасна преса визначала піднесення українського національного руху?
  2.       Як довго готувалися гімназисти перед відправкою назустріч більшовикам?
  3.       Що не так в кадрах цього фільму? (пора року)

Історія не дає нам підвести під загальний знаменник  події. Трактувати ті чи інші події одностайно. Історія породжує палкі суперечки. Саме в них народжується істина або можемо побачити її. Оцінки бувають різними.  Що ж було насправді. Чому ті, хто були героями, стали антигероями і навпаки.

Тому саме технологія критичного мислення дає можливість сформувати допитливу, небайдужу особистість, якій притаманні навички дослідника, яка буде генерувати нові ідеї і за якою майбутнє. 

Саме ці молоді хлопці у 1918 році  стояли за це майбутнє. І сьогодні Україна боронить свою землю. Молоді, мужні наші захисники!!!

Завершити нашу зустріч хочу нашою спільною творчою працею (складаємо синквейн)

 

Крути.

Трагічний, символічний.

Вирішую, захищаю, жертвую.

Рятую молоду українську державність.

Бій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел та літератури

 

  1. Ісаюк О., Шість тез про Крути або Що не так із традиційним баченням подій 29 січня 1918 року– [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  https://rus.lb.ua/blog/isayuk_olesya/293772_shist_tez_pro_kruti_abo_shcho_iz.html
  2. Сергійчук В., Завдяки Крутам УНР визнали державою – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.istpravda.com.ua/articles/2013/01/29/110360/
  3. Файзулін Я., Бій під Крутами: як відрізнити історичну правду від міфу – [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  https://tyzhden.ua/History/40792
  4. Крути 1918.  Офіційний трейлер 1– [Електронний ресурс]. – Режим доступу:https://www.youtube.com/watch?v=IpO9ao3vTA4&ab_channel=B%26HFilmDistributionCompany
  5. Україна: забута історія. Крути: молода кров. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=ddt81Aea_S4&t=944s&ab_channel=%D0%A2%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%22%D0%9C%D0%B5%D0%B3%D0%B0%22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток А

Україна гула, гомоніла, хвилювалась і ждала рішучого, останнього, завершального  слова. Таким завершальним словом, синтезом та імпульсом творчого «дальшого» був_________   _______ УЦР.

Увесь з’їзд підвівся й стоячи завмер у чеканні. Засмажені, загартовані в боях… у стражданнях обличчя кривились від солодкого болю надзвичайних переживань, від високої, ніколи не знаної радості.

 

Сила Універсалу полягала в іншому, а саме в тому великому принципі, який він проголосив словами: «Однині самі будемо творити наше життя»

 

Однині Україна стає Українською Народною  Республікою, не віддаляючись від федеративної Росії.

 

Декларовано, що в УНР забезпечуються всі демократичні свободи: слова, друку, віри, зібрань, союзів, страйків.

 

Передбачено запровадження на території УНР 8-годинного робочого  дня.

 

Ліквідовано право приватної власності на землю.

 

 

Проголошено самостійність і незалежність УНР як вільної суверенної держави українського народу.

Повідомлено про перетворення Генерального секретаріату на Раду народних міністрів, якій доручено продовжити переговори з Центральними державами й укласти мирний договір.

У ніч на 25 (12) січня на відкритому засіданні  в будинку Педагогічного музею М. Грушевський оприлюднив останній  Універсал Центральної Ради

 

Додаток  Б

Документ 1

Ісаюк О., Шість тез про Крути або Що не так із традиційним баченням подій 29 січня 1918 року– [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  https://rus.lb.ua/blog/isayuk_olesya/293772_shist_tez_pro_kruti_abo_shcho_iz.html

 

Документ 2

Сергійчук В., Завдяки Крутам УНР визнали державою – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.istpravda.com.ua/articles/2013/01/29/110360/

 

Документ 3

Файзулін Я., Бій під Крутами: як відрізнити історичну правду від міфу – [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  https://tyzhden.ua/History/40792

 

 

 

 

 

1

 

zip
Додано
6 червня 2022
Переглядів
318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку