Вправи з орфографії. Практикуми та словникові диктанти.

Про матеріал
Вправи з орфографії для використання у 5 класі допомогають закріпити знання з теми "Орфографія"
Перегляд файлу

      Практикуми та словникові диктанти

                      Буквосполучення –ЙО-, -ЬО-

1. Прочитайте. До даних слів доберіть спільнокореневі. Запишіть, позначивши орфограми, поясніть їх вживання.

Льон, бадьорий, дзьоб, льотчик, сльоза, майоріти, йод, серйозний, знайомий, йорж.

2. Розподіліть слова на групи, об’єднавши за орфограмою.

Йод, йоржик, медальйон, павільйон, компаньйон, крайовий, гайок, льон, у нього, льодовий, бадьорий, крайнього, мужньому, сьомий.

3. Запишіть імена по батькові.

Сергій, Віталій, Анатолій, Валерій, Геннадій, Аркадій, Юрій, Олексій, Андрій.

4. Словниковий диктант (коментований)

Дзьоб, дзьобатий, дьоготь, бадьоритись, льодоріз, льодяник, льоновий, льох, нульовий, згорьований, сльоза, стьобати, стьожка, сьомий, сьорбати, сьомга, трьох, тьохкати, сьогоденність, йоржитись, район, серйозний, войовничий, мільйон, бульйон, відвойований, підйомний, Соловйов, знайомий, бойовий, розкуйовджений.

5. Словниковий диктант.

Серйознішати, Андрійович, бойовий, гайок, вірьовка, зйомка, Огарьов, мільйон, Журавльов, йому, серйозність, район, дьогтьовий, пеньок, батальйон, майор, всього, льодоріз, Псьол, просльозитись, бадьоренький, спрацьований, Анатолійович, Альоша, медальйон, Коростильов, льодохід, синьоокий, познайомився, по-справжньому.

                                        М’який знак

1.Прочитайте. Назвіть звуки, якими розрізняються наведені пари слів. Запишіть. Позначте орфограми.

Син – синь, ліз – лізь, рис – рись, сад – сядь, завод – заводь, булка – булька (є), прилад – приладь.

2. Запишіть слова, визначте спосіб позначення м’яких приголосних звуків на письмі. Вкажіть орфограми.

Молотьба, перелазьмо, ідіть, станьте, прилинь, вітерець, пісня, крайнє, людина, свіжість, лінія, креслю, малюнок, яблуня, дівчинці, пильність, любіть, земля, різьба, завдань, донька, учительський, козацький, празький.

3. Запишіть іменники в давальному відмінку.

Вишенька, черешенька, соломинка, Маринка, сльозинка, рибинка, нянька, яблунька, ненька, рибалка, гілка, тарілка, учителька, Наталка, галька, галка, сопілка.

4. Від поданих слів утворіть нові, що відповідають на питання який? Запишіть їх, з’ясуйте вживання м’якого знака.

Київ, Суми, Кавказ, сусід, завод, село, кондитер, солдат, турист, пасажир, коваль, офіцер, республіка, козак, людина.

                                  Апостроф

1. Прочитайте слова, запишіть їх групами: слова з апострофом, слова без апострофа. Поясніть написання.

Зв’язок, цвях, святковий, пір’ясті, роз’їдений, полум’я, без’язикий, зобов’язаний, м’яч, рясний, бюро, торф’яний, переджнив’я, пред’явити, з’їсти, кур’єрський, м’язи, мавпячий, морквяний, надвечір’я, об’їзд, солов’ї, пюре, п’єса, комюніке, серйозний.

2. Утворіть від поданих слів нові слова, зо відповідають на питання який?

Дерево, соловей, риба, камінь, жирафа, торф, солома, олово, трава, хлопець, мавпа, морква, зоря.

3. Додайте до слів префікси, що закінчуються на приголосні звуки, запишіть новоутворені слова.

Єднати, їздити, їсти, язичний, явитись.

docx
Додано
17 січня
Переглядів
134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку