Вправи з теми "Іменник" на розвиток вміння порівнювати 2 клас

Про матеріал
У матеріалі наявні 6 вправ на розвиток уміння порівнювати іменники, щоб полегшити учителеві підготовку до проведення уроків мови, створити умови для успішної організації індивідуальної роботи з учнями.
Перегляд файлу

ІМЕННИК 2 КЛАС

 

1. Порівняйте слова: третє слово першого речення і друге слово другого речення. Скажіть, що у них спільного і що відмінного?

 

Від морозу ніс почервонів.

Хлопчик ніс воду.

 

Зразок виконання

Від морозу ніс почервонів.

Хлопчик ніс воду.

 

Спільне: вимова і написання.

Відмінне: у першому реченні означає предмет, у другому – дію; у першому реченні – підмет, в другому – присудок.

 

2. Прочитайте пари іменників. Поставте наголос так, щоб значення їх змінилося. Складіть словосполучення згідно лексичного значення іменників.

замок – замок

сім’я – сім’я

 

Зразок виконання

за́́мок – замо́к

сім’я́ – сі́м’я

Залізний замо́к – казковий за́мок

Дружна сім’я́ – стигле сі́м’я

 

3. Прочитайте. Запишіть відгадки. Що спільного і відмінного в цих словах?

 

З “і” – лежу я на дивані,

З “и” – пливу я в океані.

З “і” – усі мене торкають,

З “и” – в хліві мене тримають.

 

Зразок виконання

Кіт – кит

Спільне: означають назви живих предметів; хто?

Відмінне: і – и – голосні, які впливають на лексичне значення слова; кіт – тварина, кит – риба.

 

Бік – бик

Спільне: означають назви предметів.

Відмінне: і – и – голосні, які впливають на зміну лексичного значення слова.

бік – частина тіла, що?

бик – тварина, хто?

 

Перший іменник – неживий предмет, другий – живий.

 

4. Послухайте казочку:

 

В лісі трапилася незвичайна пригода. Заєць повідомив, що в їхньому володінні з’явився невідомий, страшний звір.

Зібралися всі. Прилетів з гір орел, приповзла гадюка, з-під куща виліз їжак, з’явилася лисиця. А заєць, як його не просили, не міг описати невідомого звіра. “Так порівняй його з кимось із нас”, – заревів тигр. Але куди там, заєць дуже злякався.

Друзі, допоможіть йому.

 

Кігті, як у … . Зуби, як у … . Очі зелені і вузькі, як у … . Вусища стирчать, як голки в … .

 

Ви впізнали, кого злякалися звірі?

Підкресліть іменники, які означають багато предметів – двома рисками, а один предмет – однією рискою.

 

Зразок виконання

Кігті як у орла. Зуби як у тигра. Очі зелені і вузькі як у гадюки. Вусища стирчать як голки в їжака.

Кота злякалися звірі.

 

5. Порівняйте дві квітки.

План порівняння

Розгляньте порівнювані предмети, назвіть їх.

Визначте, чим вони схожі.

Назвіть слова на позначення будови квітки.

Складіть, з ними речення так, щоб їх можна було об’єднати заголовком “Ромашка”.

 Лікарська ромашка

Польова ромашка

Зразок виконання

Лікарська ромашка, польова ромашка.

Стебло, листя, квітка, пелюстки, середина.

 

Ромашка

Стебло в ромашки пряме і цупке. Листочки маленькі, посічені. Квітка дуже приваблива. Жовту серединку оточують тоненькі, білосніжні пелюстки.

 

6. Порівняйте слова першої і другої груп. Чи можна до них поставити однакові запитання? Чому? Зробіть висновок.

 

Ластівка, сорока, ворона, горобець.

Троянда, айстра, жоржина, матіола.

 

Зразок виконання

Не можна, бо назви птахів відповідають на питання хто?, а назви квітів – на питання що?

 

docx
Додано
24 липня
Переглядів
263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку