Використання «хмари слів» на уроках історії

Про матеріал

Створення «хмари слів» – спосіб візуалізації інформації, що міститься в тексті підручника, словника, історичного джерела, художнього твору. Для його створення використовується кілька сервісів. Вони прості і доступні.

Перегляд файлу

Використання «хмари слів» на уроках історії

 

 

       Створення «хмари слів» – спосіб візуалізації інформації, що міститься в тексті підручника, словника, історичного джерела, художнього твору. Для його створення використовується кілька сервісів. Вони прості і доступні.

 

Для того щоб працювати з ними не потрібно спеціальних знань. Для перетворення тексту в «хмара слів» онлайн-сервіс пропонує різні візуальні форми подання, шрифт, колір і розташування слів. Він дає можливість вибору оптимального варіанту візуалізованого тексту.

 

       «Хмара слів» використовується на різних етапах уроку. Воно допомагає сформулювати його цілі, поставити перед учнями незвичайний питання, висунути гіпотезу, визначити часто зустрічаються слова і т. д. Кілька методичних прийомів роботи з «хмарою слів» описані нижче.

 

 

 

Використання «хмари слів» для постановки мети уроку. Цілі, поставлені на початку уроку, визначають його зміст, методи роботи і результат. Застосування "хмари слів" дає можливість навчається "спроектувати" свою майбутню діяльність на уроці.  Наприклад, при вивченні теми "первісне суспільство: перехід від привласнює до виробляє господарству", вчитель пропонує шестикласникам "хмару", створене на основі ключових понять, питань і тез.

 

 

Визначення цілей уроку включає в себе кілька стадій.

  • По-перше, зосередження уваги учнів на ключових словах. Вони мають «в хмарі» візуальні відмінності за кольором і розміром шрифту.

 

  • По-друге, формулювання двох або трьох питань з опорою на ці слова. Незвичайність цієї роботи полягає в тому, що для учня створюється «простір питань», всередині якого він отримує свободу дій і вибирає цікаве для себе питання.

 

  • По-третє, ранжування цілей, вибудовування їх в логічній послідовності, яка є основою для вивчення теми.

 

  • По-четверте, висунення гіпотези з опорою на записані в зошиті або на дошці питання.  Такий алгоритм роботи дозволяє вчителю розвивати мотиви та інтереси пізнавальної діяльності учнів, їх вміння ставити і формулювати цілі пізнавальної діяльності, планувати шляхи досягнення цілей і співвідносити цілі і отримані результати.

 

 

 

       «Хмара слів» при закріпленні нового матеріалу. При вивченні теми "ідеї освіти «в якості завдання, що закріплює матеріал, семикласникам пропонується робота з "хмарою слів", складеним з фрагментів історичного джерела. Наприклад, на основі трактату «Про дух законів» Монтеск'є:

 

http:///word-cloud/make-a-new-one

 

Учні повинні назвати твір, його автора і основну ідею тексту. Таке завдання дозволяє перевірити увагу семикласників, розвиває вміння роботи з текстом.

 

       Досвід уроків показує, що учні з цікавістю ставляться до такого виду діяльності. Сам процес таїть в собі інтригу, оскільки дозволяє учням висунути гіпотезу і зробити власне відкриття. Вони висловлюють оригінальні ідеї і творчо підходять до вирішення завдання.

docx
Додано
30 червня 2019
Переглядів
986
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку