Впровадження ІКТ на сучасному уроці фізичної культури.

Про матеріал

У даній статті розглядаються питання щодо нових підходів до роботи з учнями по залученню їх до фізичних вправ та пропаганді здорового способу життя, стимулюванню учнів до виконання фізичних вправ без страху помилитися виконати неправильно, заохочуванню їх освоювати всі види діяльності на уроці, спонуканню учнів у необхідності здорового способу життя та самостійних занять фізичними вправами, за допомогою впровадження інформаційно-комунікаційних технологій на уроках фізичної культури. Використання засобів нових інформаційних технологій в якості засобу навчання, творчого розвитку учня, автоматизації процесів контролю, корекції, тестування фізичного розвитку учнів, функціональності і результативності в цілому дозволяє учням самостійно виконувати фізичні вправи, контролювати навантаження та стан свого здоров'я, якісно оцінювати навички учнів.

Перегляд файлу

Гладун Наталя Вікторівна

Водянська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 11

Добропільської міської ради

Донецької області

Вчитель фізичної культури

Впровадження ІКТ на сучасному уроці фізичної культури

АНОТАЦІЯ

У даній статті розглядаються питання щодо нових підходів до роботи з учнями по залученню їх до фізичних вправ та пропаганді здорового способу життя, стимулюванню учнів до виконання фізичних вправ без страху помилитися виконати неправильно, заохочуванню їх освоювати всі види діяльності на уроці, спонуканню учнів у необхідності здорового способу життя та самостійних занять фізичними вправами, за допомогою впровадження інформаційно-комунікаційних технологій  на уроках фізичної культури. Використання засобів нових інформаційних технологій в якості засобу навчання, творчого розвитку учня, автоматизації процесів контролю, корекції, тестування фізичного розвитку учнів, функціональності і результативності в цілому дозволяє учням самостійно виконувати фізичні вправи, контролювати навантаження та стан свого здоров’я, якісно оцінювати навички учнів.

Ключові слова: інформаційно-комунікаційні технології, виховання,спорт, методи, здоровий спосіб життя.

ANNATATION

Gladun N.V. Information-communication technologies to provide physical education and sport, health and healthy life.

This article discusses the issue of new approaches to work with pupils to attract them to exercise and promote healthy lifestyles, stimulate pupils to physical exercise without fear of mistake execute correctly encouraged them to explore all the activities in the classroom, encouraging pupils in need of a healthy lifestyle and physical self-exercise, through the introduction of ICT in the classroom physical education.The use of new information technologies as a means of learning and creative development of the pupils, process automation control, correction, testing the physical development of pupils, functionality and performance generally, allows pupils execute physical self-exercise, control and load their health qualitatively assess the skills of pupils.

Key words: information-communication technologies, education, sport, methods, a healthy life.

Актуальність теми полягає в тому, що в умовах науково-технічного прогресу, суцільної інформатизації та компютеризації суспільства, переоцінки цінностей виникає нагальна необхідність інформатизації вітчизняної системи освіти. Зростає інтерес до можливостей широкого впровадження комп'ютеризованого керування навчально-тренувальним процесом. Одним із важливих напрямів освіти в галузі фізичної культури та спорту, здоров’я і здорового способу життя, є впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, котрі забезпечують подальше вдосконалення навчально-виховного процесу, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві[3]. Спрямованість навчання на використання інформаційних комп’ютерних технологій як високоефективного способу навчання не лише забезпечує підвищення рівня професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури та спорту, але й суттєво впливає на їхню мотиваційну сферу, зумовлюючи формування пріоритетних професійних і навчально-пізнавальних мотивів навчання, що забезпечують успішність оволодіння знаннями і вміннями. У зв’язку з цим, використання новітніх інформаційно-комунікаційних технологій в забезпечені фізичного виховання та спорту варто розглядати як найважливішу складову фундаментальної підготовки вчителя з фізичної культури [5]. Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках фізичної культури є одним із нетрадиційних підходів до вивчення техніки фізичних вправ. Таке навчання дає змогу різко збільшити процент засвоєння матеріалу, оскільки впливає не лише на свідомість учня, а й на його почуття, волю, дії, практику.

Розробка та застосування інформаційно-комунікаційних засобів навчання стали  предметом дослідження  таких науковців, як: Т.І. Коваль, І.І. Костікова, Н.В. Морзе, В.В. Осадчий, Є.С. Полат, І.В. Роберт, П.І. Самойленко, Г.К. Селевко, О.М. Спірін, Ю.В. Триус, Л.В. Філенко, Б.О. Шевель, В.А. Ясвін та ін. . Автори довели, що застосування ІКТ у галузі фізичного виховання і спорту оптимізує навчальний процес, діяльність вчителя й учнів, сприяє якісному, засвоєнню навчального матеріалу.

Питанням ролі технології у системі освіти XXI століття та майбутнього цього напряму цікавляться все більше людей. Нині переважна більшість навчальних закладів мають лімітовану кількість комп'ютерів через фінансові труднощі. Це свідчить проте, що ми вже вступили в нову інформаційну еру, в якій зв'язки між технологією та навчальним процесом налагоджуються.

Саме використання Інтернету спричинило революційні зміни у викладанні, зокрема навчальні матеріали, запропоновані в Інтернеті, ставали дедалі достовірнішими та авторитетнішими. Інтернет — це низка таких технологій, як мережі персональних комп'ютерів, гіпертекст та гіпермедіа, всесвітня комп'ютерна мережа та інші, котрі за останні декілька років почали здійснювати великий вплив на підходи, що застосовуються учнями та викладачами у процесі навчання та викладання.

Існує дуже тісний зв'язок між структурами та процесами, які пропонуються Інтернетом, з одного боку, та основними структурами і процесами системи викладання та програмованого навчання загальноосвітніх навчальних закладів, — з іншого. Подібний зв'язок ніколи не простежувався І такими явищами, як радіо, кіно чи телебачення, та саме це у багатьох відношеннях відіграє вирішальну роль у виборі методів навчання.

Цей зв'язок полягає у можливості самостійного додаткового продовження та розширення учнями навчального процесу за допомогою ресурсів Інтернету, користуючись такими ж методами, що перекликаються з традиційними методами програмованого навчання у класах, на семінарах, у бібліотеці, в рамках неформальних дискусійних груп. Так, наприклад, Інтернет забезпечує доступ до практично необмежених ресурсів інформації, котрі інколи важко отримати з інших джерел. Припустимо, що більшість технічних та інших проблем пов'язаних з Інтернетом, вирішено: існують процедури контролю якості інформації, створено ефективні методи пошуку необхідної інформації для користувачів та більш ефективний зв'язок між різноманітними видами знань. На такому етапі відповідні ресурси Інтернет та створені на основі цієї мережі технології матимуть ознаки масивної бібліотечної системи, де кожен зможе використовувати електронні еквіваленти книжкових полиць, вишукуючи необхідні книги чи інші матеріали і отримувати допомогу від електронних еквівалентів бібліотечних консультантів.

Мета даної роботи розробка й теоретичне обґрунтування програми впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в забезпеченні фізичного виховання, здоров я і здорового способу життя.

Для досягнення мети були сформульовані наступні завдання:

- створення мотивації навчання для позитивного досягнення запланованих результатів у розвитку фізичних якостей та пропаганді здорового способу життя за допомогою впровадження комп’ютерних технологій;

-     досягнення оптимального вибору форм і методів роботи з учнями;

- формування за допомогою впровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій активної мотивації для уважного ставлення до власного здоров'я, удосконалювання фізичного, соціального, психічного і духовного здоров'я учнів;

-  визначити засоби фізичної культури для формування здорового способу життя за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій;

- навчити нормам здорового способу життя, прийомам і методам реалізації за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій.

Методи дослідження полягають в теоретичному і практичному застосуванні інформаційно-комунікаційних технологій. На уроках фізичної культури існує певна специфіка застосування методів: наочні методи полягають у стимулюванні та  активізації рухової діяльності учнів, полегшення сприйняття та відтворення елементів фізичних вправ, забезпечення наочності, підвищує  в учнів інтерес і мотивації до навчання. Метод практичного виконання учнями вправ підвищує ефективність навчання через використання ІКТ в учбовому процесі, підвищує якості знань, умінь та навичок із предмета[4].

Результативність та ефективність впровадження на уроках фізичної культури, ІКТ сприяє виконанню фізичних вправ, самодисципліні при виконанні цих вправ, дає набагато вагоміші результати. Завдання викладача фізичної культури переконати учнів в необхідності здорового способу життя, навчити учнів самостійно виконувати фізичні вправи, контролювати навантаження та стан свого здоров’я. Саме для виконання цих завдань викладачу в своїй роботі необхідно використовувати ІКТ. За допомогою комп’ютерів переглядаються  методичні фільми загального спрямування; навчальні фільми програмового матеріалу; пропагандистські відеоролики; виконуються тести фізичного розвитку учнів, функціональні і комплексні тести учнів і груп в цілому; складаються графіки росту індивідуальних результатів; здійснюється огляд інтернет-ресурсів на допомогу учню і викладачу[2]. Використання презентацій на уроках дозволяє детальніше і наочно надавати теоретичний матеріал, що робить процес освіти найбільш ефективним. Цей вигляд роботи може бути використаний при вивченні техніки виконання розучуваних рухів, оскільки за допомогою наочної картинки даний рух можна розбивати не лише на етапи виконання, але і коротші фрагменти і створити правильне представлення рухових дій, що виучуються про техніку.

За допомогою презентації також можна доступно пояснити правила спортивних ігор, тактичні дії гравців, піднести історичні події, біографії спортсменів. Наявність візуального ряду інформації дозволяє закріпити в пам'яті.

Навчання здоровому способу життя повинно бути системним і має сприяти гармонійному розвитку психофізичних здібностей учнів. Воно не зводиться лише до періодичного спрямування на усвідомлення здорового способу життя як цінності шкільного колективу, а передбачає: формування свідомості і культури здорового способу життя; розробку методик навчання молоді здоровому способу життя; впровадження соціальних програм культивування здорового способу життя і збереження здоров'я; розробку і впровадження моніторингу здорового способу життя учнів; збереження і зміцнення психічного, фізичного і соціального здоров'я учнів[1].

ІКТ забезпечують необхідною інформацією школярів для формування стратегій  і технологій, які дозволяють зберігати і зміцнювати здоров’я;  формують знання і навички практичних дій, спрямованих на збереження здоров’я; зацікавлюють до систематичних занять фізкультурою, виробляють звички до виконання фізичних вправ, зміцнюючих здоров’я учнів.

ВИСНОВКИ

Підсумовуючи вищесказане, можна дійти висновку, що комплексне застосування засобів нових інформаційних технологій навчання на сучасному етапі - це головна умова виховання молоді, здатної орієнтуватися в обставинах, що змінюються, адекватно діяти в навколишньому середовищі, аналізувати проблемні ситуації, що виникають, та знаходити раціональні засоби орієнтації в них.

ІКТ дозволяють організувати учбовий процес на новому, вищому рівні, забезпечувати повніше засвоєння учбового матеріалу. Інформаційно- комунікативні технології дозволяють вирішити проблему пошуку і зберігання інформації, планерування, контролю і управління заняттями фізичною культурою, діагностики стану здоров'я і рівня фізичної підготовленості учнів.

Використання ІКТ в навчальному процесі стимулює пізнавальний інтерес до фізичної культури, створюючи умови для мотивації до вивчення  цієї дисципліни, спонукає до підвищення якості освіти, пропагандує здоровий спосіб життя.

Значне місце у вихованні в учнів здорового способу життя займають різні публікації про спортивне життя, фотовиставки, фоторепортажі про спортивні змагання, публікації і презентації, які висвітлюють спортивне життя і пропагують переваги занять фізкультурою і спортом.

Зміни на всіх рівнях технології та суспільства вимагають нових підходів у галузі освіти. Телекомунікаційні технології, володіючи потенціалом глобальної інтерактивності навчання у процесі спільної діяльності та необмеженої можливості і продовження навчання протягом усього життя, є частиною нової структури освіти. Така структура освіти надає великого значення міжнародній співпраці, відкриває нош можливості роботи, навчання та вирішення різноманітних проблем.

 

                                           ЛІТЕРАТУРА

1.      Биков В. Ю. Інформатизація регіональної системи освіти: загальний опис і основні компоненти реалізації / В. Ю. Биков, Н. М. Чепурна, В. М. Саух // Комп’ютер у школі та сім’ї. - №3. - 2006.

 

Драгнев Ю. В. Інформатизація і комп’ютеризація процесу фахової підготовки майбутнього вчителя фізичної культури – майбутнє вищої фізкультурної освіти в Україні / Драгнев Ю. В. // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фіз. виховання і спорту.–2011. − № 6. – С. 47-49.

Сікорський П. І. До питання про поняття комп’ютерних технологій навчання / П. І. Сікорський // Інформаційно-телекомунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи. зб. наук. праць. - Львів: ЛДУ БЖД, 2006. - С. 601.

Снігур О. А. Новітні інформаційні технології в професійній підготовці майбутнього педагога / О. А. Снігур // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. праць. - Київ-Вінниця, 2006. - С. 458.

Щербак О. Підготовка педагогів професійного навчання до творчого використання інформаційно-комунікаційних технологій / О. Щербак // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наукових праць. - Київ-Вінниця, 2006. - С. 14-20.

docx
Додано
21 березня 2018
Переглядів
6671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку