Територіальний відділ освіти Дніпровського району
Департаменту освіти і науки Запорізької міської ради Запорізька початкова школа «Еврика»
Конкурс:
« Від творчого вчителя – до творчого учня» Номінація конкурсу:
«Нова українська школа: викладання навчальних предметів»
Тема:
«Впровадження інтерактивних вправ під час дистанційного навчання»
Автор : Лисенко Юлія Григорівна вчитель англійської мови
м. Запоріжжя, 2023
Зміст
1. Вступ………………………………………………………….. 3
2. Інтерактивні вправи………………………………………... 4
3. Теми інтерактивних вправ. Завдання для учнів………... 6
4. Висновки……………………………………………………… 7
5. Список використаних джерел……………………………... 8
6. Додатки……………………………………………………….. 9
Вступ
Пандемія коронавірусу вже змусила всіх освітян адаптуватись та перелаштувати свою роботу на дистанційний режим. Втім війна в Україні привнесла нові виклики – руйнування шкіл, вимушено переселені учні та педагоги, які навчаються і працюють у нових для себе школах по всій Україні та за її межами, “випадання” з освітнього процесу окремих дітей та цілих класів через повітряні тривоги, бойові дії та інші причини, пов’язані з війною.
Дистанційне навчання в умовах війни значно відрізняється від того, яке було в період карантину, спричиненого короновірусною інфекцією. Нарізі всі учасники освітнього процесу переживають надмірне психологічне навантаження, що стає причиною проявів апатії у дітей, перевтомлення та вигорання у вчителів. Як педагогам організовувати якісний навчальний процес з максимальним рівнем працездатності всіх його учасників?
В умовах стресу, надмірного психологічного навантаження та постійних переживань відсутня потреба в сухій інформації. Натомість є велика потреба в емоціях. Тому вчителям варто змінити акцент на підтримку, а не на контроль. Психологічно розрадити дітей допоможе емоційно заряджений матеріал. Якщо на традиційному уроці цілком звично давати завдання на відпрацювання певних навичок, то в дистанційному навчанні це не працює. Ефективним варіантом може бути робота на спільній віртуальній дошці. А ще краще — подавати відпрацювання навичок в ігровій формі. Забезпечити різноманітність пізнавальної діяльності та зацікавити учнів педагогу допоможуть незввичні,сучасні та цікаві вправи . Як правило, основна частина таких завдань виконується учнями в асинхронному режимі.З кожним днем з’являється все більше веб-платформ та застосунків, які є ефективними для дистанційного навчання. Вікторини та тести допомагають зацікавити учнів темою, полегшити її сприйняття, засвоєння й перевірити знання.
Інтерактивні вправи
Одним з інтерактивних застосунків є Wordwall, який можна використовувати для створення інтерактивних вправ і матеріалів для роздруку. Більшість шаблонів доступні в інтерактивному вигляді, а також у версії для роздруку. Інтерактивні вправи можна відтворювати на будь-якому веб-пристрої, наприклад, комп'ютері, планшеті, телефоні чи інтерактивній дошці. Учні можуть відтворювати їх самостійно, або це може робити вчитель в той час як учні та учениці виконують вправи. Дуже зручним є те, що матеріали можна роздрукувати з сайту або завантажити у вигляді файлу PDF. Їх можна використовувати як додаток до інтерактивної вправи або як окрему вправу. Я маю змогу вправи створювати за допомогою шаблонів і це полегшує та прискрює роботу . Ці шаблони включають знайомі класичні формати, як-от вікторина і кросворд. Також є аркадні ігри, наприклад, погоня в лабіринті і літак, а ще інструмент для управління класом, як-от план розсадження. Щоб створити нову вправу, я вибираю шаблон і додаю вміст. Це дуже легко: можна створити інтерактивну вправу всього за кілька хвилин.
Коли я вже створила вправу, я все ще можу обрати для неї інший шаблон за допомогою натискання однієї кнопки. Це зекономить мій час і допоможе впровадити зміни і покращити ресурси. Наприклад, створившии вправу «Відповідники» з літерами, можна перетворити її у «Повітряні кулі» з тими самими літерами.
вправа «Відповідники»
вправа « Повітряні кулі»
вправа «Наведіть порядок» вправа «Анаграма»
Таким же чином ми можемо перетворити свій ресурс у Вікторину, Пошук слів тощо. Не обов'язково використовувати заздалегідь створені вправи. Якщо ви знайшли вправу, яка чимось вам не підходить, ви легко можете відредагувати її вміст відповідно до своїх уроків і стилю навчання.
Теми інтерактивних вправ. Завдання для учнів.
Інтерактивні вправи в Wordwall можуть мати різні теми. Кожна тема змінює вигляд вправи, використовуючи різну графіку, шрифти та звуки. Крім того в знайдете додаткові можливості встановлення таймера або редагування гри.
Матеріали для роздруку також мають варіанти. Наприклад, можна змінювати шрифт або видруковувати кілька копій на одній сторінці.
Вправи у Wordwall можна задавати як завдання. Коли вчитель створює завдання, учні спрямовуються до цього конкретного завдання і не мусять заходити через головну сторінку вправ. Цю функцію можна використовувати у класі, де учні мають доступ до власних пристроїв, або задавати як домашнє завдання. Результати всіх учнів зберігаються і стають доступними для вчителя.
Будь-яку створену вами вправу можна зробити загальнодоступною. Це дасть змогу надсилати посилання на сторінку вправи у електронному листі, через соціальні мережі тощо. Це також дозволить іншим вчителям знаходити вправу у результатах пошуку спільноти, користуватися нею і створювати інші вправи на її основі. Якщо бажаєте, вправи залишаються приватними, тоді лиш ви матимете до них доступ.
Висновки
Інтерактивні вправи — це частина заняття (шкільного уроку), яка використовується з метою засвоєння вивченого матеріалу та досягнення певних результатів навчання учнями.
Інтерактивні вправи та ігри в класі стали невід'ємною частиною навчального процесу. Відомо, що діти вчаться через гру. Вчитель має запропонувати такий спосіб засвоєння знань, який би був спрямований спеціально на розвиток дитини. В сьогоднішніх умовах інтерактивні методи повинні стати головними, оскільки вони формують творчу, мовленнєву особистість.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:
1. https://mon.gov.ua/ua/osvita/pozashkilna-osvita/distancijne-navchannya
2. https://wordwall.net/uk/resource/42425784/дивний-урок
4. https://www.britishcouncil.org.ua
Додатки
1. https://wordwall.net/uk/resource/52702210/smiling-sam-2-presentcontinuous
Smiling Sam 2 Present Continuous
2. https://wordwall.net/uk/resource/52722247/warm-up
Warm-up
3. https://wordwall.net/uk/resource/52701932/знайди-пару-2
Знайди пару
4. https://wordwall.net/uk/resource/52701518/знайди-пару
Знайди пару (літери)
5. https://wordwall.net/uk/resource/52721805/smiling-sam-3-was-were
Was/were. Smiling Sam 3