. Впровадження неп в радянській Україні

Про матеріал

Навчальний матеріал Тема"Україна в умовах нової економічної політики" (1921-1928)».

Перегляд файлу

ДАТА  05.02.2021                                                      Урок

Тема. Впровадження неп в радянській Україні

 

Мета: сформувати в учнів уявлення про неп, визначити передумови запровадження неп, проаналізувати  вплив основних заходів неп на розвиток держави, порівняти політику «воєнного комунізму» та неп;

 розвивати вміння виділять причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати, порівняти, робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою, вміння працювати в парах;

 формувати інтерес до історичного минулого Батьківщини, толерантне ставлення до думки інших,  виховувати патріотичні почуття, небайдуже  до економічних негараздів країни.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                оперувати понятійним та хронологічним матеріалом з теми;
  •                пояснювати, що таке неп;
  •                визначати передумови запровадження неп в Україні;
  •                називати основні заходи неп;

          _      характеризувати вплив основних заходів неп  для різних верств населення,

  •                порівнювати політику «воєнного комунізму» та неп.

Тип уроку: комбінований

Дати: березень 19211 р. – провадження непу

Поняття, терміни, назви: неп, продподаток, «червінець», госпрозрахунок

Обладнання: підручник,  роздатковий матеріал,  проектор

https://www.youtube.com/watch?v=A2Q6P-u4Opw

https://www.youtube.com/watch?v=muwLpVSa-BA

Хід уроку

Конфуцій застерігав: "Не дай Вам Бог жити в епоху змін!"

I. Організаційна частина:  перевірок готовність до уроку класу та окремних учнів, наявність підручників, роздаткового матеріалу

II. Перевірка домашнього завдання.

  1. Робота з історичною картою.
  • Покажіть на історичній карті:
  • головні райони антибільшовицького повстанського руху в 1921 р.;
  • райони, що найбільше постраждали від голоду у 1921 – 1924 рр.;
  • Автономну Соціалістичну Радянську Республіку, яка виникла у жовтні 1921 р.;
  • столицю УСРР протягом 1919 – 1934 рр.
  1. Тестування.
  1. Кого називали куркулями?

А   бідняків       Б   жадібних         В   робітників         Г   заможних селян

  1. Повстанський рух проти більшовиків спалахнув у

А   1919 р.         Б   1920 р.         В   1921 р.          Г   1922 р.

3)  Конституцію СРСР було ухвалено

А   28 грудня 1920 р.            Б   30 грудня 1920 р.

В   30 грудня 1922 р.            Г   31 січня 1924 р.  

4). Укажіть хронологічні межі голоду в Україні.

А   1918 – 1920 рр.                    Б   1919 – 1921 рр.     

В   1921 – 1922 рр.                    Г   1921 – 1923  рр.

                                   5)Хто з діячів звернувся до Американської асоціації допомоги?

А   Х. Раковський       Б   М. Фрунзе       В   В. Ленін     Г   Й. Сталін

6) Після масового голоду антибільшовицький повстанський рух

А   пішов на спад               Б    розгорівся з новими силами

В   ситуація не змінилася   Г   знайшов нових прихильників

7) Посаду генерального секретаря ЦК РКП(б) обійняв

А   В. Ленін          Б   Л. Троцький           В   Г. Зіновєв     Г   Й. Сталін

8)   СРСР був створений

А   28 грудня 1920 р.            Б   30 грудня 1920 р.

В   30 грудня 1922 р.              Г   31 січня 1924 р.

9)    Конституцію СРСР було ухвалено

А   28 грудня 1920 р.            Б   30 грудня 1920 р.

В   30 грудня 1922 р.            Г   31 січня 1924 р.

                              10) Чи згодні Ви з нижчеподаними тезами щодо міжнародного становища Української СРР наприкінці 1920 - на початку 1921 року?

1. Повноважні представництва УСРР було відкрито у Польщі, Австрії, Туреччині, країнах Балтії.

2. На початку 1928 року УСРР закрила свої повноважні представництва за кордоном і ліквідувала Народний комісаріат закордонних справ.

обидві тези вірні

вірна лише теза 1

вірна лише теза 2

обидві тези неправильні

                                 11) Державно-політичний статус УСРР у 1921 – 1922 рр. визначався...

А. юридичною незалежністю УСРР,

Б.«військовим союзом» із РСФРР зі збереженням УСРР формального статусу та ознак незалежної держави

В. «договірною федерацією» з РСФРР та іншими радянськими республіками,

Г. «воєнно-політичним союзом» із РСФРР та перебуванням УСРР у її складі на правах автономного утворення

                   12)         Якими були причини масового голоду в Україні в 1921—1923 рр.? (3 відповіді)

А) повоєнна розруха

Б) антицерковна кампанія

В) державна політика хлібозаготівлі

Г) колективізація селянських господарств

Д) посуха і неврожай

Е) встановлення міжнародної блокади

 

  1. Взаємоперевірка.

III. Мотивація навчальної діяльності.

IV. Повідомлення теми та мети уроку.

  1. Вправа «Хованки».
  • Серед розсипу літер заховалося головне слово нашої теми. Зафарбуйте усі клітинки з літерами, що повторюються.

і

а

и

а

і

р

у

б

у

є

б

и

н

і

б

т

р

и

а

и

і

у

п

б

у

а

є

р

т

е

      V. Актуалізація.

  • Яке слово отримали? (Неп)
  • Чи відоме воно вам? Що воно означає?
  • Що вам вже відомо про нову економічну політику?

Завдання 

  Діти припускають і записують на дошці план вивчення нового матеріалу

Сьогодні ми познайомимося з новою українською політикою більшовиків, визначимо причини, які до неї призвели, проаналізуємо основні заходи та охарактеризуємо наслідки.

VI. Вивчення нового матеріалу.

  1. Перегляд відеоролику. Презентація
  • Перегляньте відеоролик. 7.36  «Україна в часи НЕПу»

       Метод «мозковий штурм».

  1. Завдання: Назвіть причини переходу до непу.
  2. Відповідь учнів .

                        

 

Причини запровадження нової економічної політики

1. Завершення громадянської війни на території України.

2. Незадоволення політикою воєнного комунізму.

3. Економічна криза (розруха, закриття підприємств, зниження виробництва).

4. Політична криза (селянські повстання, страйки робітників, виступи в армії і на флоті).

     5. Політична та економічна ізоляція більшовиків на міжнародній арені.

  • Опрацюйте схему на с. 130 підручника.
  • Оберіть два твердження, які вважаєте найбільш істотними. Свій вибір обґрунтуйте конкретними фактами. Які з причин ви вважаєте суб’єктивними? Чому?
  • Заходи неп.    Робота по рядам, З допомогою тексту підручника, роздаткового матеріалу .заповніть таблицю.

Орієнтовний вигляд таблиці.

 

Питання

в ході уроку

Відповіді

Причини переходу до НЕПу

 

 

Продподаток

 

Заходи у промисловості

 

Заходи у сфері фінансів і торгівлі

 

Відродження кооперації

 

Криза збуту, «ножиці цін»

 

Згортання НЕПу

 

Роботу виконав:___________________________________ Оцінка_________

 

Робота з атласом, робота з настінного картою

Завдання   індівидуально

  1. Назвіть найбільші центри легкої і харчової промисловості? Визначте де була більше розвинена?

Назвіть найбільші центри важкої  промисловості. Визначте де була більше зосереджена?

Визначте які промислові підприємства та електростанції  були створені в період непу?Які добудовані в 30-х?Які залізничні колії були створені до 1925 року?

 

  • Проаналізуйте таблицю.
  • Складіть перелік запитань, відповіді на які дадуть змогу порівняти ці економічні курси.
  • Яка політика більшовиків давала більше можливостей для розвитку промисловості? Чому?
  • У який період селяни були більш вмотивовані у результатах своєї діяльності? Чому?
  • Охарактеризуйте роль влади у господарському житті періоду воєнного комунізму та непу.
  1. Робота з ілюстраціями.
  • Оберіть одну з ілюстрацій на с. 131 (162 – 165.) Прокоментуйте її за запитаннями.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Оберіть твердження, що стосуються заходів неп.

Заборону приватної торгівлі та ліквідацію товарно-грошових відносин.

Централізація управління виробництвом і розподілом матеріальних ресурсів.

Запровадження продовольчої розверстки на селянську продукцію.

Об’єднання підприємств промисловості в госпрозрахункові трести.

Передачу малих підприємств в оренду організаціям і приватним особам.

Формування трудових армій і запровадження трудової повинності.

Оздоровлення грошового обігу.

Передачу підприємств великої промисловості в оренду приватним особам

Підсумки уроку

Інструктаж з домашнього завдання.

  1. Опрацювати с. 131 – 132 підручника.
  2. Знайдіть матеріал про "долю" підприємств, побудованих в роки неп
  3. Знайти і випишіть з художніх творів опис життя під час неп

 

 

 

docx
Додано
11 березня 2021
Переглядів
494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку