Державний стандарт. Затверджує Кабінет Міністрів Українице вимоги до обов`язкових результатів навчання та компетентностей здобувача загальної середньої освіти. Модельна навчальна програма. Затверджує МОН Українивизначає орієнтовну послідовність досягнення очікуваних результатів навчання учнів, зміст навчального предмету (інтегрованого курсу) та види навчальної діяльності учнів. Освітня програма. Затверджує педагогічна радаце єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих закладом загальної середньої освіти для досягнення учнями результатів навчання. Навчальна програма. Затверджує педагогічна рададокумент, який окреслює коло основних знань, умінь та навичок, що підлягають засвоєнню з кожного предмету із зазначенням кількості годин на кожну тему
Керуємося у 2023-2024 н.р. {CACD4552-05 E7-4669-9689-6 C596 BE91 F17}Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (2011) 7-11 кл. Державний стандарт базової середньої освіти (2020)5-6 кл. Предметні компетентностіВимоги до досягнень. Ключові компетентностіВимоги до результатів. Поділ на предмети. Поділ на освітні галузіІнваріативна складова зі сталою кількістю годин. Три градації кількості годин: рекомендована,мінімальна,максимальна
ЧИМ ВІДРІЗНЯЮТЬСЯ МОДЕЛЬНІ ТА НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИМодельна навчальна програма визначає орієнтовну послідовність та окреслює очікувані результати навчання учнів. Навчальна програма конкретизує ці послідовності та результати й чітко їх визначає. Модельна програма визначає зміст предмета чи інтегрованого курсу, що викладається, а також різновиди діяльності учнів. Навчальна ж програма описує це більш конкретно та детально. Модельна програма не визначає кількості годин викладання. Навчальна визначає мінімальне й максимальне навантаження з певного предмета чи курсу.https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas. Ключова різниця між модельною і навчальною програмами у тому, що модельна програма не вказує кількість годин, порядок вивчення тем і інструментарій для вчителя.
Готуємось до нового навчального року. Розробка навчальної програми. Алгоритм створення власної навчальної програми. Для цього нам потрібно:1. Модельна програма;2. Підручник;3. Знати кількісь годин, відведених для вивчення курсу в навчальному плані школи.4. Державний стандарт базової загальної середньої освіти.
Календарне-тематичне планування. В календарно-тематичному плануванні варто передбачити такі ствопчики: № з/п, Тема, Діяльність, Очікувані результати, Програмне забезпечення та інформаційніі ресурси, Дата, Примітки. Воно затверджується разом з нею педагогічною радою і не потребує в подальшому погоджень у заступника з НВР. У прикінцевій частині мають бути прописані використання засобів навчання, форми оцінювання результатів навчання, додаткові компоненти тощо.
Найбільш оптимальна структура навчальної програми: Титульна сторінкаІ. Вступ: мета та завдання курсу; нормативно-правова база, на основі якої укладено програму;ІІ. Змістовна частина:- зміст(навчальний план) курсу, очікувані результати навчання та види діяльності учнівІІІ. Перелік навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення навчального процесу. IV. Cистема оцінювання результатів навчання:а) критерії оцінювання предметних та особистісних результатів;б) критерії контролю груп загальних результатів. V. Література та інформ.ресурси: для вчителя;; для учнів
Використані ресурсиhttps://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/publichni-konsultaciyi-reforma-nush-novij-standart-dlya-bazovoyi-osvitihttps://mon.gov.ua/ua/news/zatverdzheno-tipovu-osvitnyu-programu-dlya-5-9-klasiv-zzso-navchalne-navantazhennya-uchniv-ne-zbilshuyetsya-zaklad-osviti-samostijno-shvalyuye-rishennya-shodo-predmetiv-etichnogo-spryamuvannyahttps://imzo.gov.ua/osvita/zagalno-serednya-osvita-2/typova-osvitnia-prohrama-dlia-5-9-klasiv-zakladiv-zahal-noi-seredn-oi-osvity/https://imzo.gov.ua/2021/02/22/nakaz-mon-vid-19-02-2021-235-pro-zatverdzhennia-typovoi-osvitn-oi-prohramy-dlia-5-9-klasiv-zakladiv-zahal-noi-seredn-oi-osvity/https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2021/14.07/Model.navch.prohr.5-9.klas. NUSH-poetap.z.2022/Prirod.osv.galuz/Heohrafiya/Heohrafiya.6-9%20kl. Kobernik.ta.in.06.05.22.pdf