Впровадження освітньої програми
«Впевнений старт»
для успішного розвитку дитини
1. Програма «Впевнений старт» розроблена відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти як державного освітнього стандарту.
2. Програма дає нам можливість та забезпечує:
3. Мотиви педагогічної діяльності:
4. У чому полягає перспектива?
5. Метою програми є збагачення досвіду взаємодії дитини старшого дошкільного віку з соціальним та природним оточенням через організацію специфічно дитячих видів діяльності, які формують відповідні життєві компетентності та якості психологічної зрілості.
6. Програма «Впевнений старт» рекомендована МОН України (Лист № 1/11-7684 від 01.08.2017):
7. Провідними для дітей старшого дошкільного віку залишається комунікативна (спілкування з дорослими та однолітками), здоров’язберігальна, пізнавально-дослідницька, мовленнєва, ігрова, художньо-естетична, господарсько-побутова (трудова) діяльність.
8. КНИГА ВИХОВАТЕЛЯ
9. Блочно-тематичне планування.
10. Переваги для вихователя:
11. Книга дошкільника
12. АЛЬБОМ З ХУДОЖНЬО-ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
13. Ранкові зустрічі
Перед вами предмети ритуалів ранкових зустрічей. На паличках промарковані сердечка (коли дитина приходить, ставить у жовте відерце, коли йде додому, в інше відерце). Дітям цікаво, спочатку вони нагадували одне одному, згодом виконували механічно.
На фото тактильні вітання (цього ранку це був носик), це може бути і лікоть, і долоня, і плече.
Ранкові зустрічі тісно пов’язані з парціальною програмою «Вчимося жити разом». Тому вранці ми часто обираємо ігри комунікативної спрямованості, ефективної взаємодії (зоопарк, клубочок, павутинка, не залишайся на підлозі, коло добра та усмішок та інші.
«Утворення сніжинки»: тут діти вчаться діяти разом, розуміють важливість кожної дитини.
Гра «Впізнай хто ти?»
Ранкове коло «Передай мяку подушечку» (в нас є смайлик та приємна долонька). Тут можна і вітатись, говорити компліменти, вправа – закінчи речення «Я радий тебе бачити, бо . . .»
Іще для приємних ранкових ритуалів у нас є мякі килимки. Дітям дуже зручно сидіти, приємно, їх можна розмістити колом, на відстані, в ряд.
Ми вже говорили, що в програмі блочно-тематичне планування. Вкінці кожної теми автори пропонують проводити творчі дні. Ось як робили це ми.
14. БЛОК «Спілкування і взаємодія»
Тема «Коло друзів»
Творчі дні «Знімаємо кіно» …
15. БЛОК «Спілкування і взаємодія»
Тема «Хочу і можу»
Гра-стратегія «Іграшкова крамниця»
Завданням цього проекту було сформувати загальні уявлення про елементи процесу підготовки та відкриття магазину.
Ми попросили дітей принести свої улюблені іграшки. У спільному колі діти розмірковували, кому скільки іграшок потрібно для щастя. Або що взагалі потрібно людині, щоб бути щасливим.
Ми обговорили, що необхідно для облаштування іграшкової крамниці. Склали незвичайне дерево цілей (у формі кольорової піраміди).
Проводили різні експерименти (впізнавали іграшки на дотик, визначали їх властивості). Склали інтелектуальну карту до теми «Іграшки» (з яких матеріалів можуть бути виготовлені іграшки,Юзгадали іграшки минулого, визначали чим люблять гратися хлопчики, а чим дівчатка; які безпечні для ігор, які небезпечні. А також повторили правила поводження з іграшками).
Прослухали оповідання Драгунського «Друг дитинства», зробили певні висновки.
Заздалегідь організовували виставку «Іграшки своїми руками», та виставки дитячих малюнків «Мої друзі», «Моя мрія».
До відкриття іграшкової крамниці діти принесли гаманці, і справжні гроші, (діяльність дітей тісно пов’язана з логіко-математичним розвитком).
В рамках цього проекту діти збагатили свій життєвий досвід. Показали свої вміння комуні кувати (ввічливе звертання, бесіди); закріпили правила поведінки в магазині.
Діти можуть розрізняти бажання, примхи; набули досвіду співвідносити власні бажання з потребами людей, які поряд.
16. БЛОК «Спілкування і взаємодія»
Тема: «Світ великий і малий»
Творчі дні «Будуємо сонячне місто»
Результат опанування теми:
Діти розповідають про своє рідне місто, називають міста України, різні країни. Ми допомагали дітям усвідомити багатозначність слова «світ». Подорожували мапою.
Діти розуміють, що ми всі різні; проявляють розуміння та співчуття до людей з обмеженими можливостями. Діти вміють використовувати знання про властивості та якості предметів. Володіють уявленням про різні домівки людей та пристосування в тваринному світі.
Діти вміють аналізувати, розподіляти обов’язки. Протягом теми ми будували зоопарк, слухали аудіоказки про трьох поросят, робили будинки для звірят, іграшок, клеяли шпалери, створювали інтер’єр для ляльок.
17. БЛОК «Добрі справи»
Тема «Парк професій: спілкування з майстрами»
Творчі дні «Місто чарівників»
Готуючись до творчих днів ми визначали: яка професія найкраща, чи є найголовніша; згадували все про роботу в магазині; говорили про професії для сильних (це дресирувальники, пожежники, спортсмени). Переглянули ще радянський мультфільм «Розповідь про невідомого героя» про сміливий вчинок юнака. Закріпили з дітьми, які професії живуть вдома; діти із захопленням розповідали про свої домашні справи, допомогу рідним. Перевтілювалися у художників, малювали портрети; здійснювали віртуальні подорожі до музеїв. Діти висловлювали свої роздуми щодо зникнення якоїсь професії.
В результаті опанування теми діти можуть пояснити значення праці в житті людини і суспільства; виявляють інтерес до різких професій, вміють пояснити в чому їх зміст і яке їхнє значення; мають достатній для комунікації лексичний запас з теми «Професії»; знають правила застосування окремих елементарних предметів, потрібних для професійних дій.
Діти обмірковують та доводять свою думку; мають уявлення про тісний взаємозв’язок представників різних професій.
Ми постійно намагались підкріплювати прагнення дітей діяти дружно і конструктивно в процесі взаємодії.
Нашим завданням було донести до дітей ідею, що працюючи, можна творити добро (лікувати, захищати, робити красивим); кожна людина має знайти справу, яка їй до вподоби і навчитися робити її якнайкраще.
18. Активності дітей…
19. Переваги для дошкільника
20. Переваги для батьків
21. Поради колегам
22. Підсумок.