6 ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ВИКОРИСТАННЯ м. ЕТОДУ ПРОЄКТІВ: Наявність значущої в дослідницькому, творчому плані проблеми, що вимагає інтегрованого пошуку рішення. Практична, теоретична, пізнавальна значимість проєкту. Структурування змістових частин проєкту (з вказівкою поетапних результатів). Використання дослідницьких методів, що передбачають певну послідовність дій. Збір, систематизація і аналіз отриманих даних. Самостійна діяльність студентів. Обговорення способів оформлення кінцевих результатів. Висновки, пропонування нових завдань для дослідження.
Види проєктів. Дослідницькі (кінцевий продукт – реферат, наукова робота, тези, стаття, есе, аналітичні роботи, доповіді та наукові конференції; вивчення та узагальнення перспективного досвіду тощо). Творчі (грамотно, логічно, творчо висловлювати свої думки, використовувати засоби художньої виразності; кінцевий продукт – твір, відеофільм, сценарій, гра тощо).Ігрові – (кінцевий продукт – ділова гра; рекламна книжка; імітація продовження оповідання чи повісті; літературно-театральні вистави; інсценування різних сюжетних версій та ситуацій; ігрові імітації соціальних і ділових стосунків тощо).Інформаційні – (соціологічні опитування, інтерв’ю, анкетування, тестування, кінцевий продукт – публікації, відеофільми). Телекомунікаційні - виконується з використанням соціальних мереж, вебсайтів, електронної пошти. Практико-орієнтовані (навчально-методичні) (кінцевий продукт - методичні посібники і рекомендації, заходи навчально-виховного характеру; відеофільм, мультимедіа, продукти професійного спрямування тощо).
16 Поради щодо роботи над проектом: Вікові особливості студентів. Етапи проєкту. Засоби стимулювання і заохочення. Не слід забувати, що сучасні студенти здатні запропонувати непередбачені ідеї чи використати невідомі дані. Тут у нагоді стане мудрість кураторів, вміння зважено оцінювати, підтримувати чи аргументовано критикувати «нестандартні рішення»!
Алгоритм проблемного методу Виокремити проблему з фону Чітко сформулювати проблему Поставити проблемне питання Створити проблемну ситуацію Знайти найбільш оптимальний (доказовий) спосіб її розв’язання У разі невдачі проаналізувати ситуацію і скоригувати шлях вирішення проблеми або реалізувати альтернативний
Висновок: Проєктна діяльність, проблемний підхід з використанням цифрових технологій сприяють розвитку: ініціативи, самостійності, організаторських здібностей студентів, стимулюють процес саморозвитку. Впровадження цих методів робить процес виховання значущим, орієнтованим на особистість і дає, у свою чергу, позитивні результати.