Впровадження вправ художньої гімнастики,степ-аеробіки, стретчингу на уроках фізичної культури для дівчат старших класів
Робота вчителя з сучасними підходами до фізичного формування в учнів навичок самонавчання, самовдосконалення і самореалізації дає змогу реалізувати такі навчальні, оздоровчі і виховні завдання, як формування загальних уявлень про фізичну культуру. Її значення в житті людини, збереження та зміцнення здоров'я, фізичного розвитку, розширення рухового досвіду, вдосконалення навичок життєво необхідних рухових дій, використання їх у повсякденній та ігровій діяльності. Розширення функціональних можливостей організму дитини через цілеспрямований розвиток основних фізичних якостей і природних здібностей, формування ціннісних орієнтацій щодо використання фізичних вправ як одного з головних чинників здорового способу життя. Формування практичних навичок для самостійних занять фізичними вправами та проведення активного відпочинку.
Основне завдання самореалезації учнів на уроках фізкультури - це створення психолого-педагогічних і організаційно-педагогічних умов, які забезпечують психічне здоров’я і комфорт учнів, за допомогою гуманізації і демократизації навчально-виховного процесу на основі фізкультурно-спортивної активності у відповідності навчального навантаження, психофізичним можливостям її засвоєння.
Завдання галузі фізичної культури: підвищення рівня рухової активності; створення мотивації щодо дбайливого ставлення до власного здоров’я; розширення функціональних можливостей організму шляхом цілеспрямованого розвитку природних здібностей основних фізичних якостей.
На уроках фізичної культури в старших класах основну увагу я приділяю тренувальній спрямованості занять з різнобічного розвитку силових (швидкісних, швидкісно-силових, витривалості, гнучкості) та координаційних (побудови узгодження рухових дій, довільне розслаблення м’язів, вестибулярна стійкість) здібностей.
З метою гармонійного розвитку м’язів усього тіла в комплекси включено елементи ритмічної гімнастики, хореографії, аеробіки, вправи з гімнастичною палицею Впровадження сучасної системи оздоровлення: степ-аеробіки, стретчингу, вправ з м’ячами, обручами для дівчат 10-11 класів, також сприяють всебічному фізичному і духовному розвитку, динамічній витривалості, працездатності.
Комплекси складені із логічно дібраних конкретних вправ, які послідовно охоплюють усі м’язові групи.
Головна мета ціх вправ - зміцнення, корекція і розвиток рухового апарату. Ці вправи допомагають оволодівати рівновагою, координувати рухи рук із рухами ніг, тулуба, голови. Стимулюють розвиток відчуття ритму, впливають на дихання, кровообіг, сприяють розвитку психомоторних функцій: дрібної моторики пальців та п’ястей рук, рухової пам’яті. Вправи виконуються по 8 разів з відпочинком (ходьбою).
Суттєве значення у вихованні функціональних можливостей організму має вдосконалення рухового аналізатора. Чим вища здатність людини до точного аналізу рухів, тим швидше вона зможе оволодівати новими рухами або перебудовувати їх.
Будь-який рух, яким би новим він не був, завжди виконується на основі вже існуючих попередніх координаційних зв’язків. Набутий раніше руховий досвід завжди виступає тією координаційною основою, на якій будується засвоєння нових рухів. Чим більший запас набутих рухових комбінацій має учень, чим більшим обсягом рухових навичок вона володіє, тим вищий у неї рівень розвитку функціональних можливостей і тим легше вона засвоює нові рухи. З психологічної точки зору функціональні можливості залежать від того, наскільки свідомо ми сприймаємо власні рухи: від обставин, що нас оточують, від нашої ініціативи.
Серед завдань, що вирішуються протягом багаторічного процесу виховання функціональних можливостей , можна виділити:
- вдосконалення здібності засвоювати (маючи взірець) або створювати самостійно нові форми рухових дій, досягаючи при цьому необхідної точності, економності й ефективності рухів;
- вдосконалення здібності перебудовувати діяльність відповідно до зміни обставин;
- сприяти стійкості вже сформованих раціональних форм координації рухів по відношенню до несприятливого впливу втоми і інших факторів (удосконалення координаційної витривалості).
Реалізація названих завдань передбачає:
- вдосконалення функцій сприймання, аналізу і корекції рухів;
- систематичне забезпечення рухового досвіду;
- досягнення необхідної точності рухів з дотриманням вимог до їх просторових, просторово-часових і динамічних параметрів;
- вдосконалення здатності забезпечувати необхідну стійкість пози в статичних положеннях і рухових діях, які висувають великі вимоги до збільшення рівноваги тіла, а також здатності усувати нераціональне м’язове напруження.
Зазначені вище завдання практично реалізуються в процесі навчання рухових дій і інших рухових здібностей.
Загальноосвітній заклад залишається основним соціальним інститутом, який надає дітям базову освіту, вирішує завдання розвитку та виховання школярів.
1-2 крок вліво, оберт м’яча навколо лівої кісті 3-4 крок вправо, оберт м’яча навколо правої кісті
1-2 крок вліво, перекат м’яча до середини правою рукою 3-4 крок вправо, перекат м’яча до середини лівою рукою
1-2 крок вліво, кидок м’яча з правої руки на ліву 3-4 крок вправо, кидок з лівої руки на праву
3-4 те саме вправо 5-6 крок вліво, перекат правою до середини 7-8 крок вправо, перекат лівою рукою до середини
1.Оберти обруча двома руками з ходьбою на місці: повторити – 16 разів 1-3 оберти на двох 4- оберт на лівій руці 5-7 оберти на двох 8- оберт на правій руці 2.Перехвати обруча з лівої руки на праву і навпаки – 8 разів 3.Обруч спустити по нозі вниз другою ногою підняти його - 8 разів 4.Кидок обруча двома руками в паралельній площині над собою і пролізти в нього з ловінням однією рукою – 8 разів 5. Обруч спустити вниз по нозі і підняти його тією же ногою з пролізанням в нього – 4 рази 6.Кидки обруча вгору правою, лівою рукою з ловлею в обертанні – 8 разів. 7. Кидки обруча в парах – 4 рази 8. Ходьба через обруч – 4рази. 9.Знімання обруча з себе – 4 рази. 10.Оберти тулубом обруча – 16 разів. 3.Вправи степ аеробіки 1. Ходьба на місці «марш» - 16 разів 2. Ходьба на гімнастичну лаву «марш» - 8 разів 3. Ходьба на гімнастичну лаву ноги нарізно - 8 разів 4. Переступання через лаву на другу сторону – 8 разів 5. Ходьба на місці 1-4 «марш»5-6піднятись на лаву з зігнутим коліном, 7-8 «марш» - по 8 разів кожною ногою 6. Ходьба на місці «марш» з махом ноги вперед – 8 разів 1-крок лівою на місці (підлога) 2-крок правою степ (лава) 3-мах лівою степ 4 - крок лівою на місці 7. Та сама вправа з оплесками у долоні – 8 разів 8. Ходьба на місці «марш» з махом зігнутої ноги назад: - 8 разів 1 – крок лівою на місці 2 – крок правою степ 3 – мах лівою ногою зігнутою назад 4 – крок лівою на місці 9. Ходьба на місці «марш» з махом в сторону – 8 разів 1- крок лівою на місці 2- крок правою степ 3- мах лівою ногою в сторону 4 – крок лівою на місці 10. Ходьба на місці «марш» - 8 разів 1 – крок на місці лівою ногою 2- крок правою степ 3-4-5 – підняти зігнуте коліно до грудей степ 6-8 – ходьба на місці «марш» 11. Ходьба на місці «марш» - 8 разів 1 – крок правою на місці( підлога) 2-3 - крок лівою степ мах назад правою, руки вгору 4 – крок правою назад (підлога) 12. Ходьба на місці «марш» - 8 разів 1-2–приставний крок вправо, руки на поясі 3-4 – переступання з лівої ноги на праву вперед 5-6- приставний крок вліво 7 - правою степ 8 - «марш» 13. Те саме в ліву сторону – 8разів 14. Ходьба на місці «марш» - 8 разів 1-2 – степ, степ 3-4 – степ торкання, торкання ногою підлоги 5-8 –«марш» (підлога) 15. Переступання з правої ноги на ліву «качання» - 16 разів 16. «Качання» з махом руки вперед, вгору – 16 разів 17. Вправи на відновлення- 8 разів
«метелик» -8 разів
|