«Врахування індивідуальних особливостей психомоторного розвитку дітей при проведенні уроків фізичної культури».

Про матеріал
Вплив занять фізичними вправами на основні функції й системи організму Відомо, що рухи є основним стимулятором життєдіяльності організму. Ще давньогрецький філософ Аристотель писав: «Життя вимагає руху». За допомогою фізичних вправ можна впливати на різноманітні частини тіла, системи та органи. Хлопці та дівчата, які регулярно займаються фізичними вправами, краще ростуть, кістки та зв’язки в них міцніші, краще розвинені м'язи, більш треноване серце, а життєва ємність легенів більша, ніж в учнів, які ігнорують спорт. Під впливом фізкультурних занять відбуваються значні зміни в організмі школярів, підвищується їхня стійкість до різноманітних несприятливих факторів навколишнього середовища.
Перегляд файлу

 «Врахування індивідуальних особливостей психомоторного розвитку дітей при проведенні уроків фізичної культури».

 

Вплив занять фізичними вправами на основні

функції й системи організму

   Відомо, що рухи є основним стимулятором життєдіяльності організму. Ще давньогрецький філософ Аристотель писав:

                          «Життя вимагає руху».

    За допомогою фізичних вправ можна впливати на різноманітні частини тіла, системи та органи. Хлопці та дівчата, які регулярно займаються фізичними вправами, краще ростуть, кістки та зв’язки  в них міцніші, краще розвинені м'язи,  більш треноване серце, а життєва ємність легенів більша, ніж в учнів, які ігнорують спорт.

    Під впливом фізкультурних занять відбуваються значні зміни в організмі школярів, підвищується їхня стійкість до різноманітних несприятливих факторів навколишнього середовища.

   Учні, які займаються фізичними вправами, мають нормальну масу тіла, гарну статуру, вони спритні, сильні, швидкі, гнучкі, витривалі.

    Особливо для учнів є вправи, на розвиток витривалості. Сприяючи збільшенню резервів серцево-судинної та дихальної системи, вони покращують кровообіг, зміцнюють серцевий м'яз, нормалізують тиск крові, знижують вміст холестерину в крові, зменшують ризик серцево-судинних захворювань. Внаслідок активізації черевного дихання фізичні вправи покращують роботу черевних органів. Фізичні тренування оптимізують функціональний стан організму, підвищують працездатність і сприяють розвитку розумових здібностей.

 

      Фізичне виховання – важливий засіб фізичного, соціального та духовного розвитку учнівської молоді

  Основною метою навчального предмета «Фізична культура» є формування стійкої мотивації щодо збереження свого здоров'я, фізичного розвитку та фізичної підготовки.

   Гармонійний розвиток природних здібностей та сили волі може бути забезпечений лише заняттями фізичною культурою і здоровим способом життя. Основна мета навчального предмета

«Фізичне виховання» досягається завдяки формуванню загальних уявлень про фізичну культуру, її значення в житті людини, розширенню рухового досвіду й вдосконаленню навичок рухових дій.

    Використання здобутих умінь у повсякденній діяльності та спортивних іграх розширює функціональні можливості організму. Виконання фізичних вправ – один з головних чинників здорового способу життя.

    Всі люди народжуються з різними природними здібностями, але гармонійно розвинута людина достатньою мірою сильна, спритна, гнучка, витривала. Розвинути названі фізичні якості можна, перш за все, ведучи здоровий спосіб життя й цілеспрямовано займаючись спеціальними фізичними вправами. Тому основна задача кожного учня полягає в тому, щоб знайти свій індивідуальний режим тренувань. Учитель допоможе скласти індивідуальну програму фізкультурно-оздоровчих занять, де вказується завдання занять, фізичні вправи, послідовність їх виконання, кількість повторень, інтервали відпочинку, засоби самоконтролю, відмітки про виконання завдання.

      Способи організації учнів на уроці фізичної культури

   Вибір певного способу організації учнів під час виконання рухів залежить від педагогічних завдань уроку, ступеня засвоєння ними цього руху, його складності, наявності фізкультурного інвентарю та обладнання, а також місця проведення занять.

   Виділяють три способи організації учнів на заняттях:

  1. фронтальний;
  2. груповий;
  3. індивідуальний.

Індивідуальний спосіб передбачає отримання одним учнем власного рухового завдання. Цей спосіб застосовується епізодично, здебільшого під час роботи зі школярами, що деякий час були відсутні на уроках або ослаблені після перенесення хвороб.

Такі діти через недостатню фізичну підготовленість не можуть працювати у повну силу в складі групи.

    Також такий підхід є доцільним на початковій стадії формування рухової навички, коли учні ознайомлюються з новим рухом, і під час виконання вправ, що потребують страховки (лазіння по гімнастичній стінці, вправи на гімнастичній колоді або стрибки через гімнастичного козла тощо).

   Різновидом індивідуального способу є виконання вправ за викликом учителя з метою уточнення окремих елементів рухової дії (найбільш вправний учень виконує, а інші спостерігають за ним).

   Під час застосування цього способу моторна щільність фізкультурного заняття найбільш низька. Однак індивідуальна робота з учнями повинна здійснюватися за будь-якого способу ведення занять.

 

   Фізична культура допомагає керувати емоціями

   Кожен із нас по-своєму сприймає те, що відбувається навколо нас, і по-різному реагує в залежності від свого стану. Вони відображають наше ставлення до того, що ми сприймаємо і переживаємо. Фізична культура є надійним засобом, що допомагає керувати емоціями. Яскравий доказ цього – видатні українські спортсмени.

   Емоції та почуття поділяються на позитивні й негативні. До позитивних емоцій належать радість, задоволення, приємний подив, інтерес тощо. Позитивні емоції викликають посмішку, добре ставлення до інших, приплив енергії, бажання зробити щось добре – а загалом сприяють зміцненню здоров'я. До негативних емоцій відносяться страх, обурення, гнів, роздратування. Люди, які займаються спортом, уміють наперекір своїм емоціям досягати поставленої мети і, таким чином, змінювати негативні почуття на позитивні. Для збереження здоров'я намагайтесь уникати негативних емоцій і вчіться керувати ними. Розгнівана і збуджена людина втрачає контроль над собою і може вдатися до поганих вчинків. Вченими доведено, що один із найкращих засобів боротьби з негативними емоціями і зняття нервового напруження – заняття фізичною культурою і спортом.

   Тож якщо у тебе поганий настрій – бери м’яч або скакалку і гайда до друзів. Пограєте, поспілкуєтеся – і де й дінуться смуток і нудьга.

doc
Додано
20 березня 2021
Переглядів
520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку