"Врятуй природу - врятуй життя!" Урок

Про матеріал

Врятуй природу – врятуй життя!

Інтегрований урок природознавства, розвитку зв'язного мовлення та трудового навчання

Мета: поглибити знання з вивченої теми, формувати навички ефективної взаємодії, підвести учнів до розуміння, що отримувати задоволення можна, коли приносиш користь природі, іншим людям, а значить і собі. Прагнути розвитку екологічного, критичного мислення, розвитку зв'язного мовлення, формуванню вмінь для вирішення проблем у майбутньому самостійному житті, завдяки спроектованим ситуаціям у навчанні, вчити цінувати і любити один одного, виховувати бережне ставлення до природи. Розвивати навички роботи з картоном, ножицями, нитками.

Девіз уроку: «Не будь байддужим!

Перегляд файлу

                       Врятуй природу – врятуй життя!

Інтегрований урок природознавства, розвитку зв’язного мовлення та трудового навчання

Мета:  поглибити знання з вивченої теми, формувати навички ефективної взаємодії, підвести учнів до розуміння, що отримувати задоволення можна, коли приносиш  користь природі, іншим людям, а значить і собі. Прагнути розвитку екологічного, критичного мислення, розвитку зв’язного мовлення, формуванню вмінь  для  вирішення  проблем у майбутньому самостійному житті, завдяки  спроектованим ситуаціям у навчанні, вчити цінувати і любити один одного, виховувати бережне ставлення до природи. Розвивати навички роботи з картоном, ножицями, нитками.

Девіз уроку: «Не будь байдужим!

Хід уроку

І. Оргмомент                                                                                                                                              - Свій урок ми як завжди починаємо з привітання, побажань один одному добра і здоров’я.                                                                                                                               - Стали, дітки, повернулись,                                                                                                                   З гостями привітались                                                                                                                             І щиро посміхнулись!  Дякую! Починаємо урок.

ІІ. Основна частина уроку

  1. Повторення вивченого. Інтелект – гра «Розумники і Всезнайки»

1.Яка пора року настає після осені? (Зима).                                                                             2. Назва місяця, що походить від слова «грудка»? (Грудень)                                                 3. Які опади бувають тільки восени? (Листопад)                                                                                     4. Шипшина – кущ, а дуб? (Дерево)                                                                                                        5. Смородина, аґрус, малина. (Кущі)                                                                                                            6. Рослина з червоними ягодами – символ України. (Калина)                                                                                                           7. Прозора, чиста, смачна, джерельна…(Вода)                                                                  8. Чим ми дихаємо? ( Повітрям)                                                                                       9. Небесне світило, що дарує людям світло і тепло. (Сонце)                                                   10. Які  тварини ні в спеку, ні в холод не знімають шуби? (Ведмідь, вовк, ….)                                                                                                                                  11. Що має кожна рослина?                                                                                                                                                                      
                                                                                                                                                  2. Розгадування анаграм                                                                                                         а) небо, хмари, дощ, батон                                                                                                    б) дуб, клен, береза, машина                                                                                                     Що зайве? Що належить до живої, а що до неживої природи?                                                                                                              

3.Робота з «Друдлами» (графічними головоломками)                                                                     Що побачили? Опишіть.                                                  

 

4. Актуалізація опорних знань.                                                                                         Уявимо, що ми йдемо в гості до природи…                                                                Аутотренинг « Лісова казка» (Перегляд відео та музичний супровід)  

Гляньте, ліс вдалині темніє,
Але я вам сказати мушу, —
Він розказувать казку вміє,
Має він поетичну душу.

І живуть в лісі звірі, птахи,
Для людей вони загадкові:
І великі, й малі комахи,
Дуже дивні, а ще — казкові.

 

А людина живе у світі —
Теж природи мала частина.                                                                                                                   Без довкілля не може й миті
На землі цій прожить людина.

 

Без повітря і без водички,
І без сонечка, й сині неба.
І без квіточки, без травички,
 

Та природу — вивчати треба!

Щоб не скривдити, не зламати,
А в гармонії з світом жити.
То ж, природу нам треба знати,

Бо прийшли ми у світ — любити!                                                                                               

 

- Для чого ми вивчаємо природу?

 

Щоб не скривдити, не зламати,
А в гармонії з світом жити.
Бо прийшли ми у світ — любити!

5. Технологія «Метод  прес»                                                                                                     Чи існували  б інші живі істоти на Землі без рослин?

6. Фізкультхвилинка                                                                                                              Я всміхаюсь сонечку:                                                                                                                  Здравствуй, золоте!                                                                                                        Я всміхаюсь квітоньці,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Хай вона росте!                                                                                                                          Я всміхаюсь дощику,                                                                                                        Лийся, мов з відра!                                                                                                  Друзям усміхаюся –                                                                                                                                 Зичу їм добра!                                                                                                                                                    

7. Метод «Займи позицію»                                                                                                                                      Якось одна дівчинка кинула фантик під лавку у парку. Їй зробили зауваження. Вона сказала: «Моя поведінка – це моя особиста справа!» Давайте поміркуємо:  ви згодні з нею? Чому?                                                                                                                            (Далі вчитель  пропонує обговорити декілька життєвих ситуацій:                                1. Діти знайшли у дуплі лісові горіхи і гриби. Що вони  повинні зробити?             2. Ти побачив надломлені гілочки дерева. Що ти зробиш?                                              3. Після походу залишилося сміття. Ваші дії…                                                                                                              

8. Хвилинка –цікавинка                                                                                                                     1. Щоб утворився 1 см грунту потрібно 100 років.                                                               2. Одне дерево виробляє за годину майже 2 кг кисню. На день ЦЬОГО кисню вистачає 64 людям.                                                                                                               3.Одна велика береза, пошкоджена сокирою, може втратити за весну 200 л соку. 4. 20 кг макулатури зберігають одне дерево.                                                                    5. Але 20 кг макулатури не дають ні кисню, ні тіні, ні будинків, ні продуктів харчування.   Використовуйте папір мудро і не забувайте про вторинну переробку.

- А тепер питання до вас: хто вдома вже збирає макулатуру, батарейки?             

Отже, робимо висновок:                                                                                                Бережи природу, бережи річки, квіточку, травинку, сонце і хмарки.                                Бо природа всім нам наче рідний дім, і вона віддячить діточкам своїм!

9. Оголошення теми та мети уроку
- Отже сьогодні ми зробимо маленьку добру справу: з решток пряжі та картону виготовимо оригінальну прикрасу на нашу ялиночку – шапочку з картону та ниток.
 

10. Фізкультхвилинка "Танці зігріванці"
 

11. Робота у групах (технологія кооперативного навчання) відбувається під музичний супровід та покрокову презентацію.
Вчитель пропонує діткам влаштувати виставку готових робіт «Вернісаж творчості».

ІІІ. Підсумок уроку
-  Усі дітки були молодці! Ви сьогодні творчо підійшли до свого завдання. Разом вчилися  любити природу і передавати свою любов іншому. Давайте зробимо так, щоб наша Земля була щедрою, прекрасною, щоб на ній дзвеніли чисті струмочки, звучали голоси птахів, цвіли дивовижні квіти.
 

 

Завантаження...
doc
Додав(-ла)
Федорова Елена
Додано
17 березня 2018
Переглядів
760
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку