Всесвітня історія. 9 клас
(35 год.)
Розділ 1. ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Криза «старого порядку» (французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст., доба Просвітництва).
Французька революція кінця XVIII ст.
Консульство та Імперія у Франції. Наполеон Бонапарт.
Історичне значення Французької революції. Віденський конгрес. Священний союз.
|
|
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
Розділ 2. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 рр.)
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Індустріальна революція у країнах Західної Європи та її наслідки.
Парламентаризм. Спроби осмислення нової дійсності. Консерватизм, лібералізм, соціалізм. Національна ідея (націоналізм).
Повсякденне життя.
Парламентські реформи у Великій Британії. Чартизм. Велика Британія – «майстерня світу». Зовнішня і колоніальна політика Великої Британії.
Франція у період Реставрації Бурбонів. Революція 1830 р. Липнева монархія.
Австрійська імперія доби Клемента фон Меттерніха. «Весна народів».
Революції 1848–1849 рр. в Західній і Центральній Європі.
Національні рухи слов’янських народів.
Об’єднання Німеччини та Італії.
Суспільні рухи в Російській імперії в першій половині ХІХ ст.
Громадянська війна у США і Реконструкція Півдня.
Утворення незалежних держав у Латинській Америці (оглядово). |
|
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
Розділ 3. МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Монополізація економіки. Зростання ролі держави в суспільному житті. Завершення формування індустріального суспільства в розвинених країнах світу.
Франко-прусська війна та її наслідки. Третя Республіка у Франції. Жорж Клемансо.
Німецька імперія. Канцлерство Отто фон Бісмарка. Перехід Німеччини до «світової політики».
Втрата Великою Британією промислової першості. Посилення колоніальної експансії. Ліберальні реформи Девіда Ллойд Джорджа.
Економічне піднесення США. Антитрестівське законодавство. Експансіонізм. Режим сегрегації в південних штатах. «Справедливий курс» Теодора Рузвельта. «Нова демократія» Томаса Вудро Вільсона.
«Великі реформи» в Росії. Зовнішня і колоніальна політика Російської імперії. Революція 1905–1907 рр. Столипінські реформи.
Австро-Угорщина – дуалістична монархія.
Утворення нових незалежних держав на Балканах.
«Доба Мейдзі» в Японській імперії. Початок японської територіальної експансії.
Сунь Ятсен. Сіньхайська революція.
Спроби модернізації Османської імперії.
|
|
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
Розділ 4. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст. Утворення військово-політичних блоків – Троїстий союз і Антанта.
Початок боротьби за переділ колоніального світу.
Міжнародні кризи та збройні конфлікти на початку ХХ ст.
Україна в геополітичних планах Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст. |
|
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
Розділ 5. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.)
Узагальнення до курсу. ОСНОВНІ ІДЕЇ, ЗДОБУТКИ, ВИКЛИКИ «ДОВГОГО» ХІХ СТОЛІТТЯ
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
|
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
«Довге» ХІХ століття: основні ідеї, здобутки, виклики. Особливості української історії ХІХ ст. Внесок українського суспільства в загальноєвропейську культурну спадщину ХІХ ст. |
|
|