Учитель: Попова Анастасія Миколаївна
Тема. Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки»
Урок української літератури, 6 клас
Грамотне застосування медіа - ресурсів дає можливість реалізувати принципи навчання, зокрема, інтегративний підхід, який передбачає одночасне використання різноманітних шляхів, форм і методів навчання. Інтерактивний плакат - це електронний освітній засіб нового типу, який забезпечує високий рівень залучення інформаційних каналів сприйняття наочності у навчальному процесі.
Розробка фрагмента уроку
учителя Світлодарського навчально-виховного комплексу
«Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І ступеня – гімназія»
Попова Анастасія Миколаївна
з теми:
«Організація інтегрованого навчання в Новій українській школі»
Предмет, клас, тема уроку: Українська література, 6 клас.
Тема. Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки»
Назва прийому: медіа освітні технології, інтерактивна гра «Інтелектуальний волейбол», інсценізація уривків твору, пошуково-дослідницька робота, інтерактивний плакат, бесіда.
Обладнання: мультимедійний комплекс,портрет автора, підручники, дидактичний матеріал, картки із завданнями з теорії літератури,учнівські малюнки
Зміст роботи
І. Організація уроку
Читаючи твір Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки», не можна стримувати посмішку. Давайте згадаємо пригоди хлопців, які відбувалися протягом твору, наприклад ситуації пов’язані з будівництвом метро, з оплатою за проїзд, бій з коровою, заблукали у кукурудзі тощо. Всі пригоди настільки яскраві, що ми ніби разом з головними героями переживаємо, намагаємося допомогти та співчуваємо їм під час покарань.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Словникова робота. Робота з тлумачним словником-онлайн за посиланням: http://sum.in.ua/
Повість — епічний прозовий твір (рідше віршований), який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття. Розрізняють повісті історичні, науково-фантастичні, соціально-побутові, пригодницькі, біографічні.
Романтика — незвичайність, казковість чого-небудь, що викликає до себе емоційне, піднесене ставлення з боку людини. Героїка, піднесеність.
Пригодницький твір – це прозовий твір, сюжет якого наповнений великою кількістю пригод і незвичайних подій.(Запис визначень до зошита (довідника)
• Хто ж такі тореадори?
• Як ще називають бій із биками (корида)?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Де тільки не бували ми з вами під час уроків української літератури? Подорожували сторінками творів, знайомилися з видатними письменниками. Сьогодні ми з вами зануримось у пригодницький світ та будемо подорожувати цікавими маршрутами.
Перегляд епізодів з короткометражного фільму https://www.youtube.com/watch?v=C77o7JK3Uek
Об’єднання учнів у групи за такими зупинками
1. «Дружба».
2. «Пригоди».
3. «Фантазери».
4. «Повчання».
ІV. Повідомлення теми та мети уроку
V. Опрацювання навчального матеріалу
1.Інтерактивна гра «Інтелектуальний волейбол»
Ми познайомилися на попередніх уроках з творчістю митця, знаємо персонажів творів. А тепер перевіримо, як ви засвоїли їх. У волейбол вмієте грати? Але наш волейбол буде інтелектуальним. Нагадаю правила: я посилаю м’яч-запитання конкретному «гравцю». Якщо «гравець» не може відповісти, йому надається право передати м’яч іншому «гравцю». За відсутності відповіді зараховується гол, а за правильну відповідь отримуєте 1 бал
1. Яке прізвище було в Павлуші?(Завгородній)
2. Як звали друга Павлуші? (Ява)
3. Для чого Ява вигадує різні штуки – викаблуки? (Щоб повеселитись)
2. Інсценізація улюбленого уривку з твору «Тореадори з Васюківки».
Настав час подорожувати, перша зупинка «Дружба».
Учасники зупинки «Дружба» підготували інсценізацію пригоди хлопців, пов’язаної з будівництвом метро.
3. Робота зі слайд-презентацією.
Продовжуємо подорож сторінками прочитаного твору. За малюнком (слайд-презентація на інтерактивній дошці) учасники групи «Пригоди» повинні розказати про пригоди хлопців у творі «Тореадори з Васюківки».
4. Творча робота
Наступна зупинка. Одним із завдань для учнів з групи «Фантазери», була підготовка творчої роботи – твір «Чим мене захопили герої повісті В.Нестайко "Тореадори з Васюківки"».
5. Презентація інтерактивного плакату
Найцікавіша зупинка - остання зупинка! Група учнів «Повчання» презентують свою творчу роботу - інтерактивний плакат створений за допомогою сервісу ThingLin, які збирали інформацію та висвітлювали на плакаті.
https://www.thinglink.com/scene/1297189603614130177?editor-closed
VІ. Узагальнення та систематизація набутих знань
VІІ. Рефлексія
• На сьогоднішньому уроці я дізнався … (записати в зошиті + зачитати)
• Урок сподобався мені тим, що …
• Твір «Тореадори з Васюківки» асоціюється у мене з …
V. Підсумок уроку
Аналіз кожної роботи групи
VІІІ. Домашнє завдання
Написати лист улюбленому герою з твору «Тореадори з Васюківки».