8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Вставні слова .Урок з української мови

Про матеріал
Пропоную матеріал для уроків з української мови по темі :"Вставні слова" .Матеріал викладений доступно.
Перегляд файлу

                   Головченко К.С;   Конспект уроку з

української мови у 8 - му класі на тему :

«Вставні слова. Розділові знаки при них»

Тема. Вставні слова. Розділові знаки при них.  

Мета: 

     навчальна: поглибити знання учнів про вставні слова, їх види за значенням;

     розвивальна: розширити й систематизувати знання учнів про вставні слова, розвивати творчі вміння школярів розв’язувати пізнавальні завдання; формувати комунікативні навички;

     виховна: виховувати інтерес до культурної спадщини українців, формувати естетичні смаки учнів.

Тип уроку: комбінований

                Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, мультимедійне обладнання.

Хід уроку

1.   Організаційний момент

Із яким настроєм, шановні восьмикласники, завітали на урок?

2.   Актуалізація опорних знань учнів

1.     Бліц-опитування.

1)    Що таке звертання?

2)    Як знаходити звертання в реченні?

3)    Назвіть види звертань.

4)    Як звертання виділяють на письмі?

2.     Робота учня біля дошки із карткою.

 

3 . Мотивація навчальної діяльності

Вчитель (або учень): 

-         Вони нас часто виручають,

Коли невпевнені чи навпаки,

Коли радіють чи сумують,

Коли нас переповнюють думки.

Про що йдеться в цьому вірші? ( Про вставні слова)

ІV. Оголошення теми й мети уроку.

Темою нашого уроку сьогодні будуть вставні слова ,та розділові знаки при них.

5. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.     Мовне дослідження 

Доповнити уривок доречними вставними словами.

Пісня супроводжує український народ протягом усієї історії його існування. У часи розквіту та занепаду, під час важких випробувань війнами, бідністю народна пісня допомагала людям.

 У ній – пам'ять про визначних історичних діячів,  минуле, щирі почуття. 

У радісні хвилини життя пісня неодмінно лунала, зігріваючи душу та підіймаючи настрій. Пісня допомагала в праці. Така співуча в нас українська душа.

Довідка: безперечно, отже, мабуть.

2.     Вибірковий диктант.

Прослухати речення, виписати вставні слова.

Ви вже, певно, знаєте, що людина прагнула оспівати свою працю, долю, навколишній світ. Наприклад, із настанням Нового Року люди співали колядки та щедрівки, в яких бажали добра і щастя одне одному. По-перше, пісень співали господареві та господині, по-друге, – дідові, бабусі, парубкові та дівчині.

«Хвилинка» відпочинку.

3.     Робота в групах.

1                     група «Теоретики»: сформулювати основні ознаки вставних слів.

2                     група «Дослідники»: скласти зі словами видно, на диво по 2 речення так, щоб у першому реченні воно було вставним, а в другому – членом речення.

3                     група «Редактори»: виправити помилки в реченнях.

1)    Спасіння в добрі спасіня в любові. І це стосується, напевно нас усіх.

2)    Я звісно мрійником був.

3)    Може верну, знову моє тихе слово?

Правильно:

1)    Спасіння в добрі, спасіння в любові. І це стосується, напевно, нас усіх.

2)    Я, звісно, мрійником був.

3)    Може, верну знову моє тихе слово?

6. Закріплення знань, умінь і навичок.

Робота із тестовими завданнями (слайд).

1.     Вставним словом ускладнено речення (розділові знаки пропущено):

А  Піду за Дунай може ще там люди не пособачились…

Б  Допоможи Соломіє… В  Ех піду де воля де інші люди.

Г  Ти ж кудою подашся Остапе?

2.     Правильно поставлено розділові знаки:

А  Може вона помилилась, і потрапила не в ту хату?

Б  Соломії, здалося, що вона дуже одхилилась ліворуч.

В  Може Остап, вийшов із хати та підпер двері?

Г  Остапові пощастило, однак, зачепитись якось за прибережну вербу.

Відповіді: 1А, 2Г.

VІІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

-         Сьогодні на уроці я дізнався…

-         Над чим довелося замислитись?

Оцінювання. Заповнення учнями картки самооцінювання.

VІІІ. Домашнє завдання 

Повторити теоретичний матеріал про вставні слова.

1.Виписати з художньої літератури речення із вставними словами.

Підбиття підсумку уроку:

Самоаналіз

Оцінка

Я пригадав раніше вивчений матеріал

 

Я           висловлював

власні думки

 

Я плідно працював у групі

 

Загальна оцінка

 

 

 

 

 

 

 

Самоаналіз

Оцінка

Я пригадав раніше вивчений матеріал

 

Я           висловлював

власні думки

 

Я плідно працював у групі

 

Загальна оцінка

 

 

 

 

pdf
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
19 травня
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку