Вступ до річного плану роботи

Про матеріал
В С Т У П Про роботу школи за 2020 – 2021 навчальний рік. Педагогічний аналіз підсумків минулого року. Завдання на новий 2021 – 2022 навчальний рік.
Перегляд файлу

В С Т У П

Про роботу школи за  2020 – 2021 навчальний  рік.

Педагогічний  аналіз  підсумків  минулого  року.

Завдання на новий 2021 – 2022  навчальний рік.

 

     Протягом року наш педагогічний колектив працював над проблемою «Оптималізація освітнього процесу». За звітний період школа в основному виконала завдання, поставлені на навчальний рік, колектив Мар’янівського навчально-виховного комплексу працював над втіленням в життя завдань, які були визначені державними документами з питань освіти, зокрема, Законом України «Про освіту», Законом України «Про загальну середню освіту», концепцію національного виховання, державною програмою «Освіта» (Україна ХХ ст.)

    В 2020/2021 навчальному році в школі навчалося 105 учнів, з них один на індивідуальному навчанні.

В початковій школі – 4 класи – 34 учнів

в основній школі – 5 класів –  51учнів

в старшій школі – 2 класи – 20 учнів.

Протягом  року  прибули учні до 3 класу Федоренко Наталія, до 5 класу Федоренко Аліна та до 7 класу Безусий Артем     На індивідуальному навчанні перебував: Смішко А.,

     Смішко Артем навчався  в 5 класі за програмою дітей з порушенням опорно-рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями, дитина хвора – ДЦП, пересувається на інвалідному візку, має ваду зору. Багато зусиль в навчанні докладає мама. Учень любить навчатися, робить це з охотою, навчальну програму засвоює добре. Вчить вірші напам’ять, пише букви з допомогою вчителя, найбільше любить образотворче мистецтво та трудове навчання.

  Результати навчальних досягнень учнів за 2019/2020  навчальний  рік:

  • відмінників – 6 учнів,
  • 10 – 12 балів –

                           5 клас – Безуса Олександра, Дудник Анастасія, Задніпряна Вікторія

                           6 клас – Горбатюк Алевтина, Ратушняк Юлія

                           8 клас – Кирилюк Дмитро

                                 - учні, які мають оцінки  достатнього і високого рівнів – 22,

- учні, які мають оцінки  початкового рівня :   3 клас – Слюсар Данієль, Кравченко Вікторія.

                            5 клас – Гончаренко Марія,  Коваль Василь.

                            6 клас – Слюсар Домінік.

                            7 клас – Алєксєєв  Іван, Якименко Анна, Хоменко Максим.

                            9 клас – Коваль Роман та Коваль Руслан.

                            10 клас – Височин Віталій,  Мельниченко Богдан.

                            11клас – Коваль Ростислав.

                                 Всі випускники 9 класу отримали свідоцтва про базову загальну середню освіту. Вісім випускників 11 класу  отримали свідоцтва про повну загальну середню освіту.   В школі працювало 17 вчителів. Серед них 15 вчителів мають вищу освіту, 4 вчителів – Король М.О., Боримський В.С., Криворучко Л.П.,  Холост Л.М. – пенсіонери.

    Мають звання «Старший учитель»  6 осіб: Боримський В.С., Криворучко Л.П.,  Кавун В.В., Холост Л.М.,  Король М.О., Шипінська І.П.

7 вчителів мають вищу кваліфікаційну категорію,

5 вчителів – І кваліфікаційну категорію,

2 вчителів – ІІ кваліфікаційну категорію,

3 вчителів – спеціалісти.

     При навчальному закладі працює дитячий садок, який відвідує 23 дітей різного віку. В підготовчій групі навчалося  9 дітей за програмою  «Дитина».

     Вихователем працює  Федорич О.В., помічники вихователя – Гайдаш  Л.В. та Малик Н.В.  За 2020/2021 навчальний  рік  значно зріс якісний склад вчителів школи. Відвідані адміністрацією школи уроки свідчать, що значна кількість вчителів розуміють необхідність перебудувати навчально-виховний процес так, щоб у ньому багато часу займало не пасивне сприйняття навчальної інформації, а активна, самостійна, науково-пошукова, дослідницька діяльність учнів. Вони намагалися регулювати самодіяльність учнів, здійснюючи перехід від рівня репродуктивної діяльності школярів до активно-творчої. Проте ще можна спостерігати необґрунтоване впровадження тих чи інших технологій, що не дає очікуваного ефекту. Стала очевидною неповнота видів діяльності й рольових позицій учасників спільної діяльності, не технологічність навчально-виховного процесу. Соціально-психологічний клімат в педагогічному колективі сприяє продуктивності праці кожного вчителя. Методичне обґрунтування дозволяє працювати на рівні сучасних педагогічних технологій, ефективних методів викладання (таких як проблемне навчання, концентроване подання змісту освіти, створення евристичних ситуацій, тощо).

       Цього року учні 1 класу продовжували навчатися за новою програмою. Навчання  в «Новій українській школі» побудовано по-новому. Для того, щоб дитина краще адаптувалася у новій школі кожний ранок починається з  ранкової зустрічі, яка сприяє утворенню учнівської спільноти – учнівського колективу. У процесі спільної роботи виникає довіра поміж членами спільноти. Розвиваються навички спілкування. Уміння говорити й слухати є найважливішими якостями, які необхідні для демократичної культури. Учні молодших класів вчаться висловлювати свою точку зору, чути відмінні думки інших дітей, аналізувати їх, вчаться вирішувати проблеми за допомогою слів, вчаться слухати , коли говорять інші.

     У 2020/2021 навчальному році  2 вчителів (Федорич О.В. та Мельниченко А.Вю) подали заяви до атестаційної комісії з проханням атестуватись. Всі пройшли курсову перепідготовку, яка дала змогу значно підвищити як кваліфікацію так і  методичний рівень. Мельниченко А.В. підтвердила раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «Спеціаліст  вищої категорії». Федорич О.В. присвоєно I кваліфікаційну категорію.

     У школі працювали  три методичні об’єднання: вчителів початкових класів (керівник об’єднання Плаксенко О.В.), «Динамічна група» (керівник Мельниченко А.В.),  класних керівників (керівник  Вишенська О.М.)

     В 2020/2021 навчальному році методичне об’єднання  вчителів початкових класів працювало над методичною проблемою «Активізація розумової діяльності учнів», що є складовою загальношкільної методичної проблеми «Оптимізація освітнього процесу».

     При обговоренні педагогічних проблем розглянули такі питання:

  1. Педагогіка партнерства – сучасний тип взаємодії між учасниками освітнього процесу.
  2. Формування ключових компетентностей на уроках трудового навчання, основ здоров’я.
  3. Сучасні прийоми формування природничої компетентності.
  4. Психологічна адаптація першокласників як основа успішного навчання.

     Протягом навчального року в школі було проведено двоє  засідань методичного об’єднання вчителів початкових класів.

     Проведено  відкриті уроки у 2 класі на тему: «Подорож у зоопарк» (кл. керівник  Безуса Н.В.); та у 1 класі: «Корисна та шкідлива їжа» (кл. керівник Плаксенко О.В.)

     Методичне об’єднання «Динамічна група» працювало над вирішенням  проблеми  «Підвищення ефективності уроку і позакласних  заходів на основі  оптимізації  освітнього процесу».  Свою роботу  динамічна група  вчителів спрямовувала  в розрізі  програми роботи  з обдарованою  молоддю Черкаської  області, заходами щодо забезпечення розвитку освіти в Україні,  згідно закону  України «Про  загальну середню  освіту».

     На уроках впроваджувалась ідея  гуманної  освіти,  намагалися  вчителі  закласти в дитині механізм самореалізації.  Зверталася увага  на особистість  дитини,  її   можливості,  індивідуальний  розвиток,  саморозкриття,  в практику  вводилися  інноваційні методи  навчання. Особистісно-зорієнтований підхід до навчання забезпечує розвиток академічних, соціокультурних, соціопсихологічних та інших здібностей учнів. Визначальним для навчального процесу є українознавче спрямування всіх освітніх предметів.  Колектив  учителів  намагався  пов’язувати  інновації  у педагогіці  із  загальними  процесами  в суспільстві,  глобальними  проблемами,  інтеграцією  знань і  форм  соціального буття.

    За рік  було  проведено  2 засідань. Відкритий урок провела  Холост Л.М. на тему:  «Додавання і віднімання раціональних чисел».

     Методичне об’єднання  класних керівників працювало над проблемою «Спільна робота вчителів та сім’ї по вихованню в учнів свідомої дисципліни, культури поведінки, духовності та милосердя».

     Робота  методоб’єднання  спрямована  на  формування  умінь  вчителів   плідно  працювати  з  учнями, враховуючи  інтереси  й  запити   самих  школярів,  індивідуальний  підхід  у  виховній  роботі,  охоплює  питання  планування,  організації  та  аналізу  ефективності  виховного  процесу. 

     Засідання методичного об’єднання класних керівників відбувалося згідно плану. У вересні було проведене організаційне засідання, на якому розглядалися нормативні документи, Концепція патріотичного виховання та методичні рекомендації по її впровадженню, розглядалися основні моменти планування роботи класного керівника та оформлення робочого плану.  Проведено відкриту класну годину присвячену до Дня народження Т.Г.Шевченка (класний керівник  Король М.О.)

     У процесі роботи МО виправдали себе такі форми, як індивідуальна та групова робота, корекція знань учнів на основі діагностичної діяльності вчителя, підвищення в учнів мотивації до навчання, розробка диференційованих завдань, впровадження ППД, використання інтерактивних методів навчання.

     Виходячи з аналізу підсумків освітнього процесу за минулий навчальний рік, методоб’єднання вчителів початкових класів і вчителів динамічної групи виконали основні завдання, поставлені на початку року.                                         

     В навчальному році було проведено 6 педрад, на яких розглядались питання навчання і виховання учнів.

     Навчально-виховний комплекс як соціально-педагогічна система складається з багатьох підсистем, та центральну з них становить учнівський колектив, на який і працюють адміністрація, педагоги й батьки.

     Вчительський колектив направляв свою діяльність на підвищення морального та трудового виховання школярів, удосконалення освітнього процесу в школі.

     Значну перевагу в роботі з дітьми вчителі приділяють активізації мислительної діяльності, прищепленню навичок та виробленню вмінь самостійно здобувати та поповнювати свої знання активним методом навчання.

     Всі учні 1 – 4 класів були охоплені гарячими безкоштовними сніданками. Окремим малозабезпеченим учням, напівсиротам, тим, хто перебуває під опікою надавалася матеріальна допомога.

     За літній період навчальні приміщення підготовлені до нового навчального року: зроблено  ремонт школи, класів, коридорів, їдальні, майстерні, спортзалу.

     В роботі НВК  є певні недоліки. Хоч майже всі класи добре естетично оформлені, проте їх навчально-матеріальна база потребує поповнення та оновлення. Зменшилась роль функціонально придатних кабінетів у підвищенні ефективності навчання. Ще не всі вчителі ефективно використовують наявні наочні посібники та обладнання кабінетів, виписують фахові та методичні журнали та періодичні видання, запроваджують перспективний педагогічний досвід кращих вчителів району, області, вчителів-новаторів.

      Аналіз стану відвідування учнями школи свідчить про те, що протягом року в цьому напрямку велась певна робота і результати якої заслуховувались щотижня на нараді при директору.

     Відсоток відвідування по класах становив:

      1 клас – 96,6 %,           4 клас – 97,3 %,                7 клас – 94 %,               10 клас – 90,3 %,

      2 клас – 95 %,              5 клас – 95,4 %,                8 клас – 91  %,              11 клас – 92,6 %.

      3 клас – 98,5 %,           6 клас – 92,6 %,                9 клас – 92,4  %,

doc
Додано
13 грудня 2021
Переглядів
409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку