Вступ до розділу «Слово». Значення слова. Багатозначні слова. Пояснюю значення багатозначних слів

Про матеріал
Дистанційний урок з української мови для 3 класу. На тему: "Вступ до розділу «Слово». Значення слова. Багатозначні слова. Пояснюю значення багатозначних слів"
Перегляд файлу

 3 клас

Тема.  Вступ до розділу «Слово». Значення слова. Багатозначні слова. Пояснюю значення багатозначних слів

Мета: ознайомити учнів з розділом «Слово», формувати у школярів поняття про багатозначні слова, вчити пояснювати значення багатозначних слів; розвивати образне мислення,  вміння аналізувати, узагальнювати ; виховувати шанобливе ставлення до слова, рідної мови

Навчальні цілі:  учень/учениця виявляє в тексті багатозначні слова, використовує їх в усному і писемному мовленні;

пояснює значення слів, опрацьованих у попередній навчальній діяльності;

користується прийомами тлумачення слів та тлумачним словником;

добирає слова для точного вираження думки в усному і писемному мовленні

Обладнання: 5 завдань уроку, схеми для каліграфічної хвилинки, кольорові смужки, таблиця «Слово», відеоролик «Однозначні і багатозначні слова», тлумачний словник, відеоролик «Пальчикова гімнастика», смайлики

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку
  1. Привітання

- Привіт, друзі ! Вітаю вас на уроці української мови !

- Приготуйте усе необхідне для роботи : підручник, зошит, ручку, якщо у вас вдома є тлумачний словник, то теж його візьміть, він нам знадобиться для роботи на уроці. Ну,  і , звичайно, гарний настрій.

Якщо завдання будуть письмового  характеру, прошу ставити відео на паузу і записувати в зошит. Після того, як ви виконаєте завдання, продовжити відео і звірити написане вами з тим, що зображено у вас на моніторі.

2. Емоційне налаштування

- Щоб урок нам додав знань, повідомлю 5 завдань. Озвучте завдання, які бачите перед собою. (На моніторі показую і  роблячи паузи зачитую )

1) Слухати уважно

2) Відповідати чітко

3)Писати грамотно

4) Виразно, правильно читати

5) Знання здобувати

-  Покажіть пальчиком, як ви будете працювати на сьогоднішньому уроці. (Роблю паузу, показую жест «клас» )

- Сподіваюсь, ви показали так само . Бажаю успіхів !

  1. Актуалізація опорних знань
  1. Вправа «Так чи ні»

- Зараз ми за допомогою вправи «Так чи ні» перевіримо, чи засвоїли ви попередній матеріал з теми «Речення».

Я ставитиму вам запитання, а ви маєте відповісти на них  «ТАК» або «НІ». Якщо відповідь на запитання «Так» на моніторі висвітлиться зелений колір, якщо «Ні» - червоний. Будьте уважними.

1.За метою висловлювання речення поділяють на розповідні, питальні та спонукальні. (Пауза. Висвітлюю зелений колір)

2. За інтонацією речення поділяються на окличні і спонукальні ? (Пауза. Висвітлюю червоний колір)

3. У кінці питального речення стоїть знак оклику ? (Пауза. Висвітлюю червоний колір)

4. Речення виражає закінчену думку ? (Пауза. Висвітлюю зелений колір)

 

  1. Каліграфічна хвилинка.  Метод «Букви по порядку»

- А зараз ми проведемо каліграфічну хвилинку.

-Діти, для чого на уроках української мови проводиться каліграфічна хвилинка? (Роблю паузу. Відповідаю).

-На уроках української мови каліграфічна хвилинка проводиться для того, щоб навчитися красиво і каліграфічно писати.

-Сьогодні ми потренуємось каліграфічно писати слова.  Гляньте на монітор(висвітлюю таблички) , тут зображені пронумеровані букви. Вам потрібно переставити букви відповідно до цифр за порядком  і утворити слово.

 

5

1

4

2

6

3

ш

Б

ь

і

е

л

4

1

3

2

а

д

л

І

-

 

3

1

5

2

4

н

М

е

е

ш

3

2

4

1

і

л

в

с

 

 

 

- Отже, перша табличка. (висвітлюю першу табличку, роблю паузу.) Яке слово у вас вийшло ?(роблю паузу)

-(висвітлюю слово «більше» і кажу: «Звірте, чи всі склали слово «більше» )

- (Виводжу на екран другу табличку) Яке наступне слово складемо ? (роблю паузу)

- (Виводжу на екран слово «діла») Звірте, чи всі склали таке слово ?

-(Виводжу наступну табличку) А що ж тут зображено ? (пауза)

- (висвітлюю знак «тире», роблю паузу ) Тут зображено розділовий знак - тире.

- (Висвітлюю наступну табличку ) Яке слово складемо у цій табличці ?(пауза)

-(Висвітлюю слово «менше» ) Звірте, чи всі склали слово «менше».

- (Висвітлюю останню таблицю, роблю паузу) Яке слово утворилося в останній табличці ?(пауза, висвітлюю слово ) Звірте з написаним

- (Висвітлюю усі складені слова)

-Яке речення ми можемо скласти з поданих слів? (Пауза. Виводжу на екран прислів'я і зачитую : «Більше діла – менше слів». )

- Як ви розумієте це прислів'я ? (пауза)

-Це прислів'я вчить нас менше говорити, а більше робити. Тобто, показувати свої діла вчинками, а не словами)

- (Знову висвітлюю прислів'я)

- З якої букви починаємо писати речення ?(Пауза)

- Речення починаємо писати з великої букви.

- Який розділовий  знак поставимо у кінці речення ?(пауза)

- У кінці речення поставимо крапку.

- Чому ? (пауза)

-Тому що за метою висловлювання це речення розповідне.

- А тепер сядьте рівненько, правильно покладіть зошит.  Коли на моніторі буде зображено дане прислів'я,  поставте відео на паузу і каліграфічно перепишіть у зошит. Звертайте увагу на правильне з'єднання букв . (висвітлюю на екран каліграфічно написане речення)

- Підкресліть у реченні букви, які, на вашу думку,  написані найкраще.(Пауза)

 

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку
  1. Вправа «Очікування від уроку»

-Цікаво, а що кожен з вас очікує від уроку ?

Перед собою на екрані ви бачите три кольорові смужки (Виводжу на монітор) Кожен колір має своє значення. Якщо ви сподіваєтесь на сьогоднішньому уроці отримати нові знання, – уявно оберіть червону смужку, якщо чекаєте цікавого спілкування, – зелену, а хто ще не визначився – синю. (Роблю паузу)

- Сподіваюся, що більшість з вас очікують здобути нові знання , тому обрали червону смужку. Будьте активними і уважними .

  1. Повідомлення теми уроку

Дзвенить струмочком рідна мова

Усі слова знайомі в ній,

Але писати кожне слово

У мові правильно зумій.

- Ми продовжуємо розкривати таємниці рідної мови. Сьогодні розпочинаємо вивчення нового розділу «Слово». (Виводжу на монітор)

- Як ви вважаєте, що ми будемо вивчати у цьому розділі ? (Роблю паузу)

У цьому розділі ви дізнаєтесь, які значення має слово, а також вивчатимете багатозначні слова, слова із прямим і переносним значенням, синоніми та антоніми. (пауза)

Сьогодні ми детальніше говоритимемо про багатозначні слова.

 

  1. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

 

  1. Робота з таблицею «Слово».

Новий матеріал пояснюю за таблицею індуктивним методом

-Наша мова складається зі слів. Без них вона не може існувати. Слово – це мовна одиниця. Чим більшою кількістю слів володіє людина, тим багатша її мова, тим точніше і яскравіше вона може висловити свої думки. Кожне слово має свій зміст, тобто те, що воно означає. Це називається значення слова. Слова складаються зі звуків.

(Висвітлюю на екран таблицю і пояснюю новий матеріал)

- Діти, уважно розгляньте табличку, яка зображена у вас на моніторі.

Слово

(слова в мові щось означають, тобто мають значення)

 

Однозначне

(слово має тільки одне значення, тобто називає якусь одну істоту, предмет, ознаку, дію )

 

  • моряк – людина, яка служить на флоті
  • сом –прісноводна риба

Багатозначне

( слово має багато значень, уживається в різних значеннях )

 

 

  • йти :

людина йде(пересувається)

літак іде на посадку (летить)

урок іде(триває)

дощ іде(ллє)

 

- Слово може мати однозначне або багатозначне значення.

- Однозначне слово має тільки одне значення. Що воно називає ?(Роблю паузу) Однозначне слово називає якусь одну істоту, предмет, ознаку чи дію.

-Наприклад, слово «моряк». А чи знаєте ви, хто такий моряк ? (Пауза. Виводжу зображення моряка) Це людина, яка служить на флоті.

- Чи можемо ми підібрати ще одне значення до цього слова ? (пауза) Ні, ми не можемо підібрати ще одне значення до слова «моряк» . А чому ? (пауза) Тому що це слово має одне значення, тобто є однозначне.

-Діти, а чи знаєте ви значення слова «сом» ? (Пауза. Висвітлюю на монітор зображення риби) Ось погляньте, сом – це прісноводна риба.

- Це слово також має одне значення, тому відноситься до однозначних слів.

- Наведіть самостійно декілька слів, що мають одне значення (пауза)

Наприклад, одне значення мають слова : школяр, сусід, борщ, березень, понеділок…

- (Знову висвітлюю на екран табличку)

- А які слова називаються багатозначними ?(пауза)

Багатозначними називають слова, які мають багато значень, тобто уживаються в різних значеннях.

- Для прикладу слово «йти»: людина йде (тобто пересувається), літак іде на посадку (тобто лелить), урок іде (тобто триває), дощ іде (тобто ллє) (Показую на моніторі всі ці приклади, роблю паузи)

- То скільки значень має це слово ?(пауза) Слово «йти» має чотири значення .

-Яке це слово за значенням ?(пауза)  За значенням слово «йти» є багатозначне.

- Наведіть власні приклади багатозначного слова (Пауза)

Наприклад, багатозначними є слова : ключ, коса, ручка, ніжка..

- Отже, як поділяються слова за значенням ? (пауза)

За значенням слова поділяються на однозначні та багатозначні.

2. Перегляд відео «Однозначні і багатозначні слова»

-Для кращого засвоєння цього матеріалу пропоную вам переглянути відеосюжет про однозначні та багатозначні слова.

https://www.youtube.com/watch?v=kiQYRNvyMD0

-То скільки значень можуть мати слова ?(пауза)

Слова можуть мати одне значення, або декілька.

 

  1. Формування вмінь і навичок з використанням тренувальних вправ
  1. Гра «Склади прислів'я»

- Діти, зараз ви будете складати прислів'я і пояснювати його зміст. Будьте уважними. (Висвітлюю перше прислів'я)

1)  пташка рідну має Навіть землю

- Перед собою ви бачите набір слів, з яких необхідно скласти прислів'я. При потребі поставте відео на паузу. Після того, як складете прислів'я, продовжіть відео і звірте з тим, що зображено у вас на моніторі. (Пауза)

Висвітлюю правильний варіант . Навіть пташка має рідну землю . Звірте, чи таке прислів'я ви склали ?(Пауза)

- Як ви розумієте значення цього прислів'я ? (пауза)

-Я розумію значення цього прислів'я так:  кожна жива істота має свою рідну Батьківщину.

(Висвітлюю набір слів для другого прислів'я)

2)Місяць У Землі у людини – супутник – книга

-Погляньте на ці слова, яке прислів'я можна з них скласти ?(пауза)

(Висвітлюю прислів'я  - У Землі супутник – Місяць, у людини – книга)

- Чи таке прислів'я ви склали ? (пауза) Як ви його розумієте ?  (пауза)

- Це прислів'я говорить про те, що людина потребує книгу так само, як Земля потребує свого супутника Місяця .

(Висвітлюю набір слів для третього прислів'я)

3) землі хліб білий чорній  родить На

- Погляньте на ці слова, яке прислів'я можна з них скласти ?  (Пауза)

(Висвітлюю на екрані На чорній землі білий хліб родить )

Звірте, чи таке прислів'я ви склали ? Як ви його розумієте ? (пауза)

- Прислів'я «на чорній землі білий хліб родить» має таке значення : для того, щоб чогось досягнути, треба плідно працювати .

(Висвітлюю на екран усі три прислів'я)

-Зачитайте прислів'я, які ми склали (Пауза)

- Що спільного у всіх прислів'ях ?(Пауза)

- У цих трьох прислів'ях спільним є слово «земля».

(Знову виводжу на екран три прислів'я, де в кожному виділене слово «земля»

- Поміркуйте і поясніть значення слова «земля» у кожному з прислів'їв. (Пауза)

(Висвітлюю на екран зображення грунту, планети Земля, нашу Батьківщину)

- Який висновок можемо зробити ? (Пауза)

- Слово «земля» має багато значень, отже ,є багатозначним.

Кінезіологічна вправа «Кулак, ребро, долоня»

- Діти, зараз ми проведемо кінезіологічну вправу «Кулак, ребро, долоня». Для цього нам потрібно вивчити три положення рук: (показую положення рук) кулак, ребро, долоня. Повторіть за мною (ще раз показую положення рук) А тепер спробуйте у швидкому темпі (показую поступово збільшуючи темп)

  1. Робота з підручником. Вправа 2(письмово)

-Зараз ми виконаємо вправу з підручника . Розгорніть їх на сторінці 49, вправа 2, або ж слідкуйте за монітором.

(Висвітлюю на моніторі вправу)

- Вам потрібно скласти або пригадати відомі вам речення зі словом «земля» в різних значеннях, які ви можете бачити у табличці. (Зближую табличку)

- Діти, послухайте уважно. Коли ви побачите на моніторі білий фон, поставте відео на паузу, складіть і запишіть у зошит одне речення на вибір. Після того, як ви запише речення, продовжіть відео. Не забувайте сидіти правильно, писати грамотно та каліграфічно, адже в кінці уроку я чекатиму фотозвіт ваших робіт.

(Висвітлюю білий фон)

  1. Вправа «Дослідники» (усно)

- Більшість слів мови зібрано у спеціальних книгах – словниках. Вам вже відомі орфографічні словники. (Показую зображення)

-А для чого вони потрібні? (пауза)

 -Орфографічні словники потрібні для правильного написання слів

А для того, щоб дізнатися, що означає те чи інше слово, тобто лексичне значення слова, нам потрібний інший словник – тлумачний, (показую) що в перекладі означає «колекція слів».

Дітки, пропоную вам спробувати себе у ролі маленьких дослідників.  Якщо ви маєте біля себе тлумачний словник,  працюйте з ним, якщо ні, - то зазирніть в інтернет. Будьте уважними, коли на моніторі з'явиться білий фон зі словами, вам потрібно поставити відео на паузу і  відшукати у словнику чи інтернеті  значення кожного слова. Після того, як виконаєте завдання, продовжіть відео. Пам'ятайте, в словнику слова записані у алфавітному порядку.

 (Висвітлюю на монітор білий фон зі словами ) «удав,квасоля, апарат, схід» . 

- То яке значення має слово «удав» ? (Пауза. Висвітлюю зображення змії)

- УДА́В - велика хижа неотруйна змія, яка живе переважно в тропічних країнах.

-Яке значення має слово «квасоля» ? (Пауза. Висвітлюю зображення квасолі)

- КВАСОЛЯ  -городня трав'яниста однорічна рослина родини бобових, що має в стручках овальні зерна

- Як ви дослідили значення слова «апарат» ? (Пауза. Висвітлюю декілька зображень: телефонний апарат, слуховий, апарат для вимірювання тиску, касовий, кавовий )

- Який висновок можна зробити ? (Пауза)

- Слово «апарат» має багато значень. Загалом – це пристрій для виконання якої-небудь роботи . Це може бути телефонний апарат, слуховий, апарат для вимірювання тиску, касовий, кавовий та багато інших.

- Дослідники, як ви дослідили значення слова «схід» ? (Пауза)

Висвітлюю зображення : схід сонця, схід як сторона світу, схід села, схід зерна)

- Це слово також має багато значень. Наприклад, це одна з чотирьох сторін світу; це частина обрію, де сходить сонце; це дія, яка має значення сходити, наприклад, схід зерна; або дія, яка має значення сходження людей , наприклад, схід села.

- Який висновок можна зробити ? (Пауза)

- Слова «удав» і «квасоля» є однозначні, а слова «апарат» і «схід» - багатозначні.

-Подумайте, чого ви навчилися виконуючи цю вправу ?(Пауза)

-Виконуючи цю вправу ви навчилися шукати у тлумачному словнику чи інтернеті значення потрібних слів.

Фізкультхвилинка «А Рам Зам-Зам »

- Ну що ж, юні дослідники, втомилися ? Піднімайтесь, проведемо фізкультхвилинку.

Висвітлюю на екран монітора відео

- Гарно відпочили , продовжуємо працювати .

  1. Вибірковий диктан

- Діти, зараз ви напишете вибірковий диктант. У своїх зошитах вам потрібно записати слова у два стовпчики. Перший - однозначні слова, а другий – багатозначні. Погляньте, як це має виглядати (Висвітлюю на моніторі два стовпчики) Я говоритиму вам слова, а вам необхідно подумати, скільки значень має дане слово і записати у потрібний  стовпчик. Будьте уважними, добре думайте, перш ніж записати.

Диктую слова. Між кожним словом роблю невеличку паузу.

Коса, лисичка, удав, рушник, апарат, олень, квасоля, схід.

Однозначні                                                       Багатозначні

Удав                                                                   Коса

Рушник                                                              Лисичка

Олень                                                                 Апарат

Квасоля                                                              Схід

- Перечитайте написане вами. (Пауза) А зараз підкресліть у кожному слові першу букву. (Пауза) Якщо ви правильно виконали завдання, -  то змогли зібрати слова з перших літер. Зараз поставте на паузу відео і звірте написане вами з тим, що зображено у вас на екрані.  (Висвітлюю на екран  таблички , де виділені перші букви у словах. Внизу пише «Урок клас»)

  1. Пальчикова гімнастика «Ромашка»

- Втомилися писати ? Нумо проведемо пальчикову гімнастику. Повторюйте за відеом. (висвітлюю відео )

https://www.youtube.com/watch?v=5-F5X5jOly8

- Продовжуємо працювати !

  1. Робота з підручником.  Вправа 3(письмово)

- Зверніть увагу на третю вправу у підручнику.(Висвітлюю на екран)

 Вам потрібно подумати, які значення мають подані слова. Також ви можете звернутись за допомогою до тлумачного словника.

- То які значення має слово «крило» ?(пауза)

- Слово «крило» має декілька значень: крило птаха, крило у літаку, так називають бокову частину будівлі. (висвітлюю на екран зображення)

- Подумайте,  які значення має слово «ручка»?  Назвіть ці значення. (Пауза)

- Слово «ручка»  може мати такі значення : прилад для письма, дверна ручка, рука людини у зменшено-пестливі формі.(Висвітлюю на екран)

-Слово «голова» має однозначне чи багатозначне значення ? (пауза)

- Слово «голова»  також має багатозначне значення.

- Які саме значення має це слово ?

- Слово «голова» має такі значення : частина тіла людини, в якій міститься мозок;  керівник , особа, яка керує зборами; передня частина якогось предмета, конструкції чи явища (показую зображення)

- А тепер поставте відео на паузу і запишіть ці слова у зошит за поданим зразком. (Показую зразок на екрані)

  1. Вправа «Поясни значення слова» 

- Діти, як ви вважаєте, слово «ніжка» є однозначним чи багатозначним ? (Пауза)

- Я вважаю, що слово ніжка має одне значення. Це наша нога. Чи погоджуєтеся зі мною ? (Пауза)

- Давайте разом переконаємось, чи справді слово «ніжка» є однозначним.

(Висвітлюю на екран реченяя )

 1. Дитина вже почала ходити ніжками.

-Прочитайте речення.(Пауза) Як ви розумієте значення слова «ніжками» у данному реченні ?(Пауза)

(Висвітлюю на екран зображення ніг )

- У данному реченні слово «ніжками» має значення ніг, тобто це частина тіла людини. Просто воно подане у пестливій формі.

(Висвітлюю на екран друге реченяя ) 

2.Ми з дідусем полагодили стілець зі зламаною ніжкою.

-Прочитайте речення.(Пауза) Як ви розумієте значення слова «ніжка» у данному реченні ?(Пауза)

(Виводжу на екран зображення стільця і столу, де обведена ніжка)

- У данному реченні слово «ніжка» є опорою, яка підтримує верхнюю частину стільця.

(Висвітлюю на екран третє реченяя ) 

3. На пеньку вмостилася ціла сімейка грибів на тонких ніжках.

-Прочитайте речення.(Пауза) Як ви розумієте значення слова «ніжках» у даному реченні ?(Пауза)

( Висвітлюю на екран зображення )

 - У даному реченні ніжка має значення нижньої частини гриба, адже у грибів також є ніжки.

- Скажіть, я була права, коли говорила, що слово «ніжка» є однозначним ? (Пауза)

Висвітлюю на екран три зображення.

- Звичайно,  не права, адже слово «ніжка» має багато значень, отже є багатозначним.

  1. Осмислення і систематизація знань
  1. Творча робота.  Складання сенкану

- Сьогодні ви вже спробували себе у ролі дослідників. Зараз я пропоную вам спробувати себе у ролі поетів і самостійно скласти вірш про землю. Тільки вірш наш буде незвичайним , ми складемо його за допомогою сенкану.

-Ви пам'ятаєте, що таке сенкан ? (Пауза)

- Сенкан – це вірш, що складається з п'яти рядків.

- Давайте пригадаємо, яке за значенням є слово «земля» ? (Пауза)

- За значенням слово «земля» є багатозначним.

 – Які значення є у цього слова ?(Пауза)

(Висвітлюю на екран )

- Оберіть для себе одне значення цього слова, з яким ви б хотіли скласти вірш. Наприклад, у моєму вірші слово «земля» матиме значення Батьківщини.

Будьте уважними, слова не повинні повторюватись. Також не має бути спільнокореневих слів. Це просто, і кожен з вас може відчути себе поетом.

Зараз уважно послухайте, що потрібно писати в кожному рядку. Зверніть увагу на мій приклад, а потім поставте відео на паузу і запишіть у зошит власний вірш.

Перший рядок має містити слово, яке позначає тему. Звичайно, це іменник. У нашому випадку слово «земля». (Висвітлюю на екран)

Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів – прикметників. У мене це слова : гарна, родюча. (Висвітлюю на екран)

Третій рядок називає дію, пов'язану з темою, і складається з трьох слів – дієслів. Я обрала дієслова : квітує, манить, вражає (Висвітлюю на екран)

Четвертий рядок є фразою , яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного. Наприклад : я її дуже люблю. (Висвітлюю на екран)

Останній рядок складається з одного слова – синоніма до першого слова. В ньому ніби робиться підсумок . У мене це слово - мати   (Висвітлюю на екран)

(Висвітлюю на екран  вірш )

Земля

Гарна, родюча

Квітує, манить, вражає

Я її дуже люблю

Мати

- А тепер поставте відео на паузу, складіть і запишіть власний вірш-сенкан. Пишіть аккуратно, каліграфічно, не забувайте: в кінці уроку я чекатиму фотозвіт ваших робіт.

  1. Рефлексія

 

1.Інтерактивна технологія «Незакінчене речення»

- Наш урок підходить до завершення. Пропоную підвести підсумок за допомогою інтерактивної технології «Незакінчене речення». На екрані будуть подані речення, які вам потрібно зачитати і продовжити.

(Виводжу на екран)

1. На сьогоднішньому уроці ми говорили про …

2. Навчилися …

3. Тепер ми можемо …

4. Для мене було важким …

 

  1. Емоційна рефлексія «Смайкик»

(На моніторі зображені три смайлики настрою)

-Діти, оберіть смайлик, який характеризує ваш настрій після уроку .

 

 

- Я щиро сподіваюся, що всі обрали позитивний смайлик, цей урок приніс задоволення, а ваші сподівання виправдались.

  1. Домашнє завдання

-Вдома ви попрацюєте над вправою 5 на сторінці 49.

(Висвітлюю на екран)

Нагадую, я чекатиму на фотозвіт вашої роботи на уроці, а також  виконання домашнього завдання.

- Наш урок закінчено.

- Бувайте !

docx
Додав(-ла)
Джура Сніжана
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
12 березня 2022
Переглядів
13722
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку