Урок "Поняття про займенник "

Про матеріал
Конспект уроку з Українськоїмови для 3 класу з теми " Числівник " за підручником Большакової І.О.
Перегляд файлу

Тема . Займенник 

Мета : формування і розвиток ключових і предметних компетентностей ;

Розвиток здатності спілкуватися українською мовою,сприяння індиідуальному самовияву учнів та взаємодії між ними через розвиток комунікативних умінь ; розвиток уяви та творчого мислення ; здатності спостерігати  за мовними явищами ;

Виховувати культуру мовлення

Учні : взамодіютьусно/ письмово ,досліджують займенник. Розпізнають займенник в усному і писемному мовленні ,ставлять запитання, відтворюють фактичну інформацію з тексту , спостерігають за оллю займенника у мовленні ,зіставляють проситане із власним життєвим досвідом

Тип уроку : формування компетентностей

Обладнання: відео ,цеглинки

Стіна слів : займенник  , він ,вона ,воно , вони , таке ,стільки

 

Уводимо в тему.

«Мозковий штум»

-Для чого ми вивчаємо мову ? (Для спілкування )

- Спілкування буває…? (Усне і писемне)

-Свої думки ми висловлюємо …. (За допомогою речень )

-Речення складаються зі … (Слів )

-Слова це частини мови ?

-Назвіть частини мови ,які ми вже опрацювали .

На які запитання вони відовідають ?

 

Працюємо за стратегією «Шкала ставлення «Так /не знаю / ні».

Визнач за допомогою цеглинок  те місце на шкалі, яке відображає твоє  ставлення до питання,

- Чи можуть слова бути супергероями?

Досліджуємо медіа. Взаємодіємо усно. (Відео)

- Що можна сказати про персонажів із мультфільму? Хто вони такі?

-Хто такий герой? (Слайд видатна людина )

Хв .калігафії

Запишемо число Класна робота  (з’ єднання букв середнє,вехнє,

-Який перший звук в слові герой

-Якою буквою позначамо на письмі ?

Г Г Г г г г Ги Ге ге ги ир ер ро ой

Запишіть слово з нового рядка з великої букви дотримуючись з’ єднань.

Як запишемо герой чи гирой ?( герой-словн.)

Робота зі словом: герой.

?Проаналізуйте це слово як частину мови

o Істота (питання хто?)

o Загальна назва (пишу з малої букви).

o Однина (у множині- герої).

o Чоловічий рід (він, мій - герой).

Гніздо споріднених слів :

Прочитайте групу слів (Слайд )

 героїня, геройський, героїзм, супергерої.

-Чи є вони родичами слова герой

Визначаємо корінь, спостерігаємо за зміною суфікса і закінчення.

 Розбираємо за будовою одне із споріднених слів. геройський

- Чому вони в масках?

- Чим займаються герої в масках?

- Якими є супергерої? - Яких супергероїв зустрічали в казках?

- Чи є супергерої в реальному житті?

 

Оголошуємо тему уроку: сьогодні на уроці ми будемо вивчати нову супергеройську частину мови, яка називається займенник. Ви дізнаєтеся, в чому її суперсила.

Досліджуємо медіа. Взаємодіємо усно, малюнок , ст.38 підручника.

(Парна робота)

-Розгляньте малюнок

Що відбувається?

- Що написано на вказівниках?

- Прочитайте розмову котика і мишки.

- Прочитайте розмову котика і мишки, доповнивши слова мишки написами на вказівниках

- Замість яких частин мови вживається займенник?

Стіна слів : займенник. 

Читаємо ви значення.

Прочитайте в парі  визначення про займенник

- На що вказує займенник?

- На які питання відповідає?

Прочитаємо ще разом.

Повторимо разом

Працюємо з підказкою мишеняти с.39

  • Прочитайте слово до першого малюнка (кіт) ,що воно назива : предмет ,ознаку чи кількість  як замінимо (він ), до другого (веселе ) як замінимо (таке ) ,до третього малюнка (три ) - стільки?
  • Чи вживали ми такі слова ?

Досліджуємо мовлення. Взаємодіємо усно. Редагуємо.  

- Прочитайте текст. Що не так?

- Які слова повторюються? Як їх можна замінити?

- Нам на допомогу прийшов супергерой займенник. Він допоміг замінити слова, що повторюються. (Слайд )

Займенник попрацював замість іменника. Він вказує на предмети, не називаючи їх.

 (Руханка  Фіксики

Досліджуємо мовлення, підручник, Вправа 1, ст. 39.

- Добери до іменників займенники. Підкресли їх.

Назвіть займенники

Взаємодіємо усно. Вживаємо займенники. .(Слайд)

Потренуємось замінювати займенники в реченнях

- Дай відповіді на запитання. Користуйся підказками. парах ). (2хв)

Взаємодіємо письмово (в групах)  (5 хв)

- Обери потрібний займенник. Перше слово в реченні пиши з великої букви.

Досліджуємо мовлення. Вживаємо займенники.

Cупергеройська гра «Заміни слово».

(З ЦЕГЛИНКАМИ)

Кріт  живе під землею. 

Черепаха рухається плазуючи.

Білка гризе горішок.

Кріт , черепаха ,білка - тварин.

У мене 6  цеглинок в наборі. А у вас ?

Заключна частина

Рефлексійний аналіз

- Чи можуть слова бути супергероями?

-Оціни свою  роботу на уроці цеглинками   Тепер  я знаю що 

-Як ви вважаєте .ми все сьогодні дізналися про займенник.

-На настуних уоках ми продовжимо роботу з займенником

Д.з. Редагуємо с.39 завд. До в.1


C:\Users\User\Desktop\Screenshot_4.pngC:\Users\User\Desktop\Screenshot_4.png

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Михайліченко Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 березня 2022
Переглядів
2332
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку