Тема . Займенник
Мета : формування і розвиток ключових і предметних компетентностей ;
Розвиток здатності спілкуватися українською мовою,сприяння індиідуальному самовияву учнів та взаємодії між ними через розвиток комунікативних умінь ; розвиток уяви та творчого мислення ; здатності спостерігати за мовними явищами ;
Виховувати культуру мовлення
Учні : взамодіютьусно/ письмово ,досліджують займенник. Розпізнають займенник в усному і писемному мовленні ,ставлять запитання, відтворюють фактичну інформацію з тексту , спостерігають за оллю займенника у мовленні ,зіставляють проситане із власним життєвим досвідом
Тип уроку : формування компетентностей
Обладнання: відео ,цеглинки
Стіна слів : займенник , він ,вона ,воно , вони , таке ,стільки
Уводимо в тему.
«Мозковий штум»
-Для чого ми вивчаємо мову ? (Для спілкування )
- Спілкування буває…? (Усне і писемне)
-Свої думки ми висловлюємо …. (За допомогою речень )
-Речення складаються зі … (Слів )
-Слова це частини мови ?
-Назвіть частини мови ,які ми вже опрацювали .
На які запитання вони відовідають ?
Працюємо за стратегією «Шкала ставлення «Так /не знаю / ні».
Визнач за допомогою цеглинок те місце на шкалі, яке відображає твоє ставлення до питання,
- Чи можуть слова бути супергероями?
Досліджуємо медіа. Взаємодіємо усно. (Відео)
- Що можна сказати про персонажів із мультфільму? Хто вони такі?
-Хто такий герой? (Слайд видатна людина )
Хв .калігафії
Запишемо число Класна робота (з’ єднання букв середнє,вехнє,
-Який перший звук в слові герой
-Якою буквою позначамо на письмі ?
Г Г Г г г г Ги Ге ге ги ир ер ро ой
Запишіть слово з нового рядка з великої букви дотримуючись з’ єднань.
Як запишемо герой чи гирой ?( герой-словн.)
Робота зі словом: герой.
?Проаналізуйте це слово як частину мови
o Істота (питання хто?)
o Загальна назва (пишу з малої букви).
o Однина (у множині- герої).
o Чоловічий рід (він, мій - герой).
Гніздо споріднених слів :
Прочитайте групу слів (Слайд )
героїня, геройський, героїзм, супергерої.
-Чи є вони родичами слова герой
Визначаємо корінь, спостерігаємо за зміною суфікса і закінчення.
Розбираємо за будовою одне із споріднених слів. геройський
- Чому вони в масках?
- Чим займаються герої в масках?
- Якими є супергерої? - Яких супергероїв зустрічали в казках?
- Чи є супергерої в реальному житті?
Оголошуємо тему уроку: сьогодні на уроці ми будемо вивчати нову супергеройську частину мови, яка називається займенник. Ви дізнаєтеся, в чому її суперсила.
Досліджуємо медіа. Взаємодіємо усно, малюнок , ст.38 підручника.
(Парна робота)
-Розгляньте малюнок
Що відбувається?
- Що написано на вказівниках?
- Прочитайте розмову котика і мишки.
- Прочитайте розмову котика і мишки, доповнивши слова мишки написами на вказівниках
- Замість яких частин мови вживається займенник?
Стіна слів : займенник.
Читаємо ви значення.
Прочитайте в парі визначення про займенник
- На що вказує займенник?
- На які питання відповідає?
Прочитаємо ще разом.
Повторимо разом
Працюємо з підказкою мишеняти с.39
Досліджуємо мовлення. Взаємодіємо усно. Редагуємо.
- Прочитайте текст. Що не так?
- Які слова повторюються? Як їх можна замінити?
- Нам на допомогу прийшов супергерой займенник. Він допоміг замінити слова, що повторюються. (Слайд )
Займенник попрацював замість іменника. Він вказує на предмети, не називаючи їх.
(Руханка Фіксики
Досліджуємо мовлення, підручник, Вправа 1, ст. 39.
- Добери до іменників займенники. Підкресли їх.
Назвіть займенники
Взаємодіємо усно. Вживаємо займенники. .(Слайд)
Потренуємось замінювати займенники в реченнях
- Дай відповіді на запитання. Користуйся підказками. (В парах ). (2хв)
Взаємодіємо письмово (в групах) (5 хв)
- Обери потрібний займенник. Перше слово в реченні пиши з великої букви.
Досліджуємо мовлення. Вживаємо займенники.
Cупергеройська гра «Заміни слово».
(З ЦЕГЛИНКАМИ)
Кріт живе під землею.
Черепаха рухається плазуючи.
Білка гризе горішок.
Кріт , черепаха ,білка - тварин.
У мене 6 цеглинок в наборі. А у вас ?
Заключна частина
Рефлексійний аналіз
- Чи можуть слова бути супергероями?
-Оціни свою роботу на уроці цеглинками Тепер я знаю що
-Як ви вважаєте .ми все сьогодні дізналися про займенник.
-На настуних уоках ми продовжимо роботу з займенником
Д.з. Редагуємо с.39 завд. До в.1