Літературне читання 4 клас за підручником Марії ЧумарноїПідготувала вчитель початкових класів. Косогор Галина Анатоліївна
Номер слайду 2
Тема уроку: Де найкраще місце на Землі?Вступ до теми «Фантастичні мандрівки у світі чудес та космосі»
Номер слайду 3
Організаційний момент. Вітаю вас, мої любі. У світлій затишній оселі. За парти сідайте чемно- час хай плине недаремно. Всі будьте уважні та старанні.
Номер слайду 4
Мотивація навчальної діяльності. У кожного з нас є свої мрії та своє уявлення про те, що таке диво і чи є місце для чудес у наш час. Щось дивовижне і фантастичне ми можемо зустріти в книжках. Для чого потрібно читати? Книги читають, звичайно ж для поглиблення знань, знаходження ідей, фони формують світогляд, цінності, переконання, особисте розуміння світу. У книжках міститься величезний досвіт і знання інших людей. Але так хочеться, читаючи книгу, поринути у світ чудес та фантастики, чогось незвичайного.1. Бесіда.- А чи любите читати ви?- Які книги вас цікавлять найбільше: казки чи оповідання, фантастичні історії, енциклопедичні чи веселі книжки?
Номер слайду 5
2. Творче завдання. Роз’єднайте слова і прочитайте вислів французького філософа 18 століття Дені Дідро. БЕЗУЯВИНЕМОЖНАБУТИНІПОЕТОМ,НІФІЛОСОФОМ,НІРОЗУМНОЮЛЮДИНОЮ,НІМИСЛЮЧОЮІСТОТОЮ,НІПРОСТОЛЮДИНОЮ. БЕЗ УЯВИ НЕ МОЖНА БУТИ НІ ПОЕТОМ, НІ ФІЛОСОФОМ, НІ РОЗУМНОЮ ЛЮДИНОЮ, НІ МИСЛЯЧОЮ ІСТОТОЮ, НІ ПРОСТО ЛЮДИНОЮ. Отож, ми поринимо у світ уяви і фантазії. Ми розпочинаємо новий розділ, який має назву « Фантастичні мандрівки у світі чудес і в космосі».
Номер слайду 6
3. Робота з підручником(перегляд змісту)- Перегляньмо зміст і прочитаймо, які твори ми будемо вивчати у цьому розділі.- Хто їх написав?- Чи знайомі ви з деякими з них?- Чи помітили ви, що читати ми будемо в основному уривки з цих книг?- Як ви думаєте, для чого у підручнику поміщають уривки деяких книг?
Номер слайду 7
Перегляд і обговорення ілюстрації до розділу.- Кого зображено в центрі малюнку? - На фоні чого зображено хлопчика?- Чи можна сказати, що хлопчик здійснює мандрівку?- Куди повертається мандрівник?- Пофантазуйте де міг побувати хлопчик.- Як ви думаєте: ця подорож уявна чи реальна?- Чому уявна?- Коли ми можемо сподіватися на чарівну подорож? ( У сні, читаючи книги.)
Номер слайду 8
Читання і аналіз вірша «Земля» (ст. 83)Читання вчителем- Яку назву має цей вірш?- До кого звертається автор?- Хто може бути тим мандрівником?( Будь-хто з нас)-Які можуть бути мандрівники?( Реальні, уявні, фантастичні, космічні….)- В якому значені розуміємо назву вірша?( Батьківщина, рідний край, рідна сторона, наша планета.)Читання учнями- То з яких доріг кличе нас Земля?- Яка головна думка вірша?(Де б ми не були: чи в помислах, чи в реальному житті, маємо завжди пам’ятати, де наш рідний дім. Бо хто рідну оселю свою забуває, той долі не знайде в житті.)- Які ще прислів’я чи приказки про рідну землю знаєте?
Номер слайду 9
Вправа « З’єднай прислів’я»Людина без Батьківщини,Всюди добре, За морем тепліше, Де рідний край,та вдома миліше.там і під ялинкою рай.як соловейко без пісні.а в дома найліпше.
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Вправа « Гронування»- Що для вас є рідна земля?Земля. Батьківщина. Україна. Тато. Мама. Села. Мова. Пісня. Міста. Школа. Рідна хата. Вишиванка. Калина. Ліс. Море. Гори. Поле. Озера. Річки
Номер слайду 12
– Як кожна хата потребує мудрих та працелюбних господарів, так і вся наша країна потребує працелюбних людей, які будуть дбати про ліси і парки, про міста і села. Якщо ми будемо щирими, добрими, мудрими, будемо допомагати один одному, то буде в країні мир та злагода.
Номер слайду 13
– Що ви можете зробити для рідної землі? Підсумок уроку. Вправа « Мікрофон»
Номер слайду 14
Придумати невеличкий твір-роздум на тему « Як потрібно жити». (записати)Домашнє завдання.
Номер слайду 15
Дякую за увагу!rrrrrstyle.colorfillcolorfill.typefill.on