Вступ до теми. У світі казки чарівної. Українська народна казка «Рукавичка». Інсценізація казки.

Про матеріал

На уроках літературного читання широко використовую ІКТ. Ці засоби дозволяють підвищити ефективність уроку читання, забезпечують такі умови, за яких учні залучаються до активної, творчої діяльності.

Перегляд файлу

Урок читання у 2 класі

Тема: Вступ до теми. У світі казки чарівної. Українська народна казка «Рукавичка». Інсценізація казки.

 

Мета. Поглиблювати знання дітей про казку як вид усної народної творчості.

Працювати над свідомим, виразним, правильним читанням; розвивати навички діалогічного мовлення; правильно інтонувати речення, переказувати казку близько до тексту, збагачувати словниковий запас учнів; вчити відповідати на запитання повним реченням. Виховувати дружбу,бережливе ставлення до природи.

Обладнання. Ілюстрації, індивідуальні складові таблиці для розчитування,м’які іграшки,маски,матеріал для ігр,мікрофон. малюнок рукавички, ілюстрації до казки, підручник Літературне читання для 2 класу.

 

                                                    Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

1.  «Психоформула»

Всі почули ви дзвінок,

На улюблений урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними — і хлоп’ятка.

Ласкавинки посилаємо,

Працювати починаємо.

2. Девіз уроку (на дошці)

                 Думати - швидко,

                 Відповідати - чітко,

                 Працювати – дружно,

                 Запам'ятовувати міцно.

ІІ. Мовна розминка

  • Щоб губи і язичок були слухняними, виконаємо дихальні вправи.
  1. Технологія «Свічка»

 (Рівне інтенсивне видихання повітря).

 

- Візьміть вузьку смужку паперу, уявіть, що це свічка. Дмухайте на неї. Вона відхиляється від вас – це полум’я.

( «Свічка» дозволяє слідкувати за роботою струму повітря, яке видихається. Рівне видихання – папір знаходиться в одному положенні (відхилившись)).

  1. Технологія «Сопілочка».

 На сопілку губи схожі. Ми на ній пограти можем. (Діти глибоко через ніс набирають повітря).

Ду – ду – ду, ду – ду – ду, Ду – ду – ду, ду – ду – ду.

  1. Робота над скоромовкою.

Кричав Архип, Архип охрип,                                             

не треба Архипу кричати до хрипу.

а) читаємо тихо, повільно;

б) швидше, голосніше;

в) швидко.

           4. Гра «Земля — небо» (Розчитування за складовою таблицею).

   За командою «Земля» діти нахиляються до таблиць і читають склади. За командою «Небо» — піднімають голівки вгору. Знову — «Земля»

 — учні очима знаходять, де вони завершили читати.

          5.Гімнастика для очей.

III. Повідомлення теми і мети уроку

  1. Вступне слово вчителя.
    - Діти,  як вам сьогодні відпочивалось вночі? Які сни наснилися? Можливо хтось приходив до вас у гості? (Відповіді дітей).
    - А до мене сьогодні вночі приходила казка. Ось предмет, який вона залишила для вас.  (Показую вязану рукавичку). Подивіться.
  • Що це таке ? (Рукавичка). А навіщо вона потрібна? А як називається казка , в якій цей предмет зустрічається? А чому саме рукавичка?
  • Розгорніть підручники  де знаходяться ваші закладинки (с. 35). Прочитайте назву нового розділу.

Який розділ ми починаємо з вами вивчати?
-  Сьогодні ми з вами  розпочинаємо вивчати новий розділ «Українські народні казки». Познайомимось з казкою «Рукавичка» та з її головними героями; розвиватимемо навички діалогічного мовлення;вчитимемося правильно інтонувати речення, переказувати казку близько до тексту, збагачувати словниковий запас; продовжуватимемо вчитися  відповідати на запитання повним реченням.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  1.  Вступна бесіда

— І що воно таке, ота казка? Жила-була вона з прадавніх часів, про які вже стародавні книги не пам’ятають. Протягом століть казки були і залишаються чарівними джерелами доброти і милосердя, яких завжди так не вистачає в нашому повсякденному  житті. Створені в сивій давнині, вони, як і вся усна народна творчість, переказувалися з вуст в уста, від одного оповідача до іншого. Гортаючи сторінки улюблених казок, ми розуміємо, що казки — це наші великі вчителі, які спочатку виховують, а вже потім розважають. Казка — це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радощів.

  1.  Вправа «Буксир» . (Читання учнями тексту підручника про народні казки)

    Створюється пара з «сильнішого» учня і «слабшого». «Сильніший» учень «веде» у читанні, а «слабший» — намагається досягти темпу читання «сильнішого» учня.

— Які казки найдавніші? (Про тварин).

  • Як ви гадаєте, про кого казка «Рукавичка»?
  1. Технологія «Релаксація»

- Закрийте очі.  Уявіть, що надворі зима… . Прохолодно… .

                   Білий сніг пухнастий,

  Падає кружляє

  І на землю тихо

  Стелеться, лягає.

Ви замерзли і поспішаєте до хати. (З аудіозапису чутно рипіння снігу).

 Вмикаєте радіоприймач. Налаштовуєте його на улюблену хвилю.

  1. Технологія «Вмикаю приймач»
  • А по приймачу… . (Звучить мелодія «У гостях у казки»)
  • В ефірі дитяча передача села Черешеньки «В гостях у казки». І з вами постійна її ведуча - Любов Михайлівна. 
  • Зі мною в студії працює мій помічник Нікіта Максимович.

Казка – це світ, чарівний та незвичний,

Казка – це диво, сповнене краси.

Поринуть у казку – це ж бо так цікаво,

Це справді свято, радість для душі.

  • Мої любі малята. Вмощуйтеся зручненько біля своїх приймачів і прослухайте українську народну казочку.( Аудіо запис казки)

— Яких героїв казки запам’ятали?

— Де взялася в лісі рукавичка?

                                                 Руханка

                                  В казковому лісі розминка.
                                  Настала фізична хвилинка.
                                  Похитали головою,
                                  Раз притупили ногою,
                                  Руки вгору піднесли,
                                  Трішки ними потрясли,
                                  Нахилились вліво, вправо.
                                  Та цього іще замало.
                                  Руки вгору, руки вниз,
                                  Раз присіли, піднялись.
                                  Головою похитали
                                  Й працювати знов почали.
 

  1. Словникова робота. Технологія «Луна».

(Читання за вчителем слів: шкряботушка, скрекотушка,в  рукавичці, скраєчку, іклан, розірветься).

  1. Читання «Вчитель-учень», та гра «Листочок» (Читає той учень, на парту якого впав  листочок).

(— Чи в повному обсязі надруковано казку в підручнику?

— Яка частина відсутня? Розкажіть її. Які речення в казці повторюються?

— Як у казці названо мишку? Жабку? Зайчика?Лисичку?Вовчика? Кабана? Ведмедя? Поясніть чому.

Як з’являлися наші герої? Яку дію вони виконували? мишка шкряботушка   жабка ...

— Кого звірі не хотіли впускати до рукавички? Чому? Прочитайте.

— Послухайте загадку. Відгадайте і скажіть, кого з героїв казки немає у змісті загадки?

                                                -  Що за хата на узліссі?

     Де не взявсь — кабан біжить.

                                           Тут і вовк іде, й ведмідь,

 й кожен хоче в хатці жить.

                                          Так вже тісно їм усім —

                                          Ось-ось-ось порветься дім.

                                          Що за дім такий лежить,

І ворушиться, й дрижить? (Рукавичка)

(Відсутні: лисичка, жабка, мишка, зайчик.)

  • Розгляньте малюнки в підручнику. Кого з героїв не зобразив художник?

5.  Інсценівка казки.

— Скільки акторів братимуть участь в інсценівці? (Сім)

  •  Попрацюємо в парах.  (На картках стрілочками позначити хто як приходив до рукавички).
  • Давайте пригадаємо хто перший прийшов до рукавички?
  • Хто прийшов до рукавички другий? І т. д.

 

  • лисичка               шкряботушка         1
  • мишка                  побігайчик              3
  • вовчик                  іклан                        6
  • жабка                    набрідь                    7
  • зайчик                  скрекотушка          2
  • ведмідь                 сестричка                4
  • кабан                     братик                     5

 

— З якою інтонацією треба читати слова автора, лисички, мишки, жабки, зайчика, кабана, ведмедя?

— Чи можна цих тваринок назвати друзями? (Так).  Чому?

Слова автора читатиме … .

За мишку буде ….

За жабку - …

За зайчика –

За лисичку –

За вовчика -

За ведмедя –

За кабана-іклана -

V. Підсумок уроку

Гра «Добре – погано» (Використовую мікрофон)

  • Що добре було у казці? (Звірі знайшли рукавичку, подружилися).
  • Що було погано? (Що дід загубив рукавичку і в нього замерзли руки).
  • А ще що було добре? (Що собачка знайшов рукавичку і стало тепло дідові в руки).
  • А погано було що? (Що звірі розбіглися в лісі, і їм ніде стало жити).
  • Куди ж звірі пішли зимувати? (Ведмідь зимує у барлозі, лисиця у норі, вовк у логові, зайчик під кущем, жабка в норіболота, мишка в норі. Дуже тяжко зимою кабанові).
  • Діти, чого ця казка навчає? (Добру. Що жити треба дружньо. Допомагати один одному в біді).

  Платон Воронько написав веселий віршик, який має таку саму назву.

КАЗКА ПРО РУКАВИЧКУ

Вчора Галочка-сестричка казку прочитала,

Як у лісі рукавичка звірям домом стала.

Я покинув рукавичку за городом, там, де ліс.

Та ні зайчик, ні лисичка й вовк у неї не заліз.

Мабуть, дуже замала в мене рукавичка.

Взяв у мами зі стола,з ліжка у сестрички,

Рукавичок, мабуть, з п’ять.

В ліс відніс — хай звірі сплять.

Я не знаю, як було,що у лісі сталось,

А мені не повезло —від усіх дісталось.

— Який настрій викликав у вас цей віршик? Чому?

VІ. Домашнє завдання.

  1. Читати.
  2. Детально переказувати казку.

 

 

Учитель. Наш урок я хочу закінчити словами відомого педагога

 

      Дитинко! Не поспішай втекти з дитинства.

 Всьому свій час.   Зрозумій, що дитинство – це казка,

яка не повторюється, лишившись острівком щастя

в людському житті.

О.А.Захаренко

 

 

 

Використана література

  1.     О. Я. Савченко. Літературне читання: Підруч. Для 2 кл. – К.: Освіта, 2012, Ч. І.

Інтернет джерела:

  1.  http://5fan.ru/wievjob.php?id=52507
  2.  kondryshyna.blogspot.ru
  3. Серія «Початкова школа. Мій конспект. Літературне читання».

(За підручником О. Я. Савченко) – Х:, Вид. група «Основа», 2016

  1. Навчальні програми. 2 клас – Х.: Вид-во «Ранок»,

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Бугай Любов
Додано
18 березня 2018
Переглядів
3861
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку