Втілення в образі Сіндбада – Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.

Про матеріал
Показати особливості й красу мистецтва арабського Сходу; познайомити з особливостями збірки «Тисяча і одна ніч»; виховувати повагу до традицій, звичаїв і культури різних народів, жагу пізнання.
Перегляд файлу

Тема. Втілення в образі Сіндбада – Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.

Мета: розглянути сюжет казки, її жанрові особливості, навчити характеризувати літературного героя, оцінювати його вчинки; розвивати усне зв’язне мовлення учнів, творче мислення;  виховувати товариські риси характеру.

Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення.

Обладнання: збірка казок «Тисяча і одна ніч», малюнки учнів, дидактичні матеріали.

Хід уроку

  1. Мотивація навчання школярів.
  1. Організаційний момент.
  2. Заповнення щоденника настрою.

Кольоровий щоденник настрою

Настрій

Колір

На початку уроку

На кінець уроку

Захоплення

 

 

 

Радісний

 

 

 

Приємний

 

 

 

Спокійний

 

 

 

Сумний

 

 

 

Тривожний

 

 

 

Нудьга

 

 

 

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  1. Актуалізація опорних знань.
  1. Робота за змістом третьої подорожі з використанням складеного вдома плану.
  2. Захист учнівських малюнків.
  • Учень читає той уривок, який знаходиться на ілюстрації до твору;

або

  • учні  обмінюються малюнками, знаходять уривки з тексту і виразно читають.
  1. Застосування знань і формування вмінь.
  1. Вікторина на знання  змісту  четвертої подорожі.

1. Звідки почалася нова подорож Сіндбада.

2. Що сталося з кораблем?

3. Що мандрівники побачили на острові?

4. Які люди вийшли до них та куди відвели?

5. Чим нагодували мандрівників і для чого?

6. Хто врятував Сіндбада і в який спосіб?

7. Із ким зустрічався Сіндбад?

8. Куди його вирядили рятівники?

9. Що зробив Сіндбад для царя своїх рятівників?

10. Як поставився цар до Сіндбада?

11. Про який звичай мешканців острова дізнається Сіндбад?

12. У який спосіб врятувався Сіндбад?

  1. Креативна гра (у якій навіть найслабіший учень в змозі вставити свою репліку в розгортання кожної букви імені Сіндбад в його характеристику.)

С – сміливий, сильний, справедливий

І – ідеал

Н – наполегливий, не втрачає оптимізму

Д – допитливий

Б – безстрашний

А -

Д – добрий

 

  1. Робота в парах. Проілюструвати прикладами риси характеру Сіндбада – Мореплавця

Риси характеру

Приклади

(короткий переказ, цитата або назва епізоду)

Розумний, розважливий, винахідливий, кмітливий

 

Хоробрий, мужній, сміливий

 

Оптиміст, прагне знайти вихід із скрутного становища

 

Допитливий, не задовольняється спокійним життям, хоче пізнати світ

 

Добрий, справедливий, чесний

 

Вірний рідному краю

 

Витривалий, терпляче переносить усі випробування долі

 

 

  1. Обмін інформацією між парами, доповнення таблиці.
  2. Творче завдання. Словесне малювання «Яким я уявляю Сіндбада – Мореплавця?»
  3. Рубрика «Прочитай та запам’ятай!»

           Сенкан – п′ятирядковий неримований вірш, що складається з одинадцяти слів:

- у першому рядку записується одне слово – іменник, який є темою сенкану;

- два слова, прикметники, які є означеннями теми;

- три слова, дієслова, які вказують на активність, дієвість, пов’язану з темою;

- фраза (з 4 слів), якою висловлюється розуміння теми (чи ставлення до теми);

- одне слово, іменник – синонім (висновок) до теми.

  1. Скласти сенкан на тему «Сіндбад».

Сіндбад

Хоробрий, кмітливий

Втрачає, знаходить, бореться

Перемагає сім випробувань долі

Герой

  1. Підсумок уроку.
  1. Заповнення щоденника настрою.
  2. «Мікрофон»: які риси характеру я б наслідував від Сіндбада…..
  1. Оцінювання.
  2. Д/з. Підготуватися до контрольної роботи по темі «Казки народів світу».

 

docx
Додано
26 липня 2019
Переглядів
6711
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку