Тема. Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик – Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості в образі Іссумбосі.
Мета: познайомити учнів з японською народною казкою «Іссумбосі, або Хлопчик – Мізинчик», розкрити особливості народної казки, розвивати навички аналізу тексту, виразного читання, швидкого орієнтування в тексті; виховувати кращі людські риси характеру.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: карта світу, дидактичний матеріал (кросворд)
Хід уроку
Доброго дня, дорогі діти! Подивіться, яке зворушливе диво я для вас знайшла! Згадайте, як ви були маленькими, безтурботними, усміхніться один одному, побажайте нам усім гарного настрою, працездатності, удачі – і розпочинаємо.
Країну, до якої пролягає наш шлях, називають «Країною сонця, що сходить». Японія розташована на гористих островах, які тільки на чверть придатні для проживання. З XII ст.. за наказом імператора японці не мали права на переміщення: вони змушені були проживати на одному місці. Дім – це головне. Будинок і все, що в ньому, священне для японців. Чашка, з якої п’єш, і капці, які взуваєш, продовження тебе, і можуть багато розповісти про своїх господарів.
Найвищою горою є Фудзіяма. Японці шанують її як національну святиню. Десять місяців на рік вона майже повністю вкрита снігом.
У японців багато сімейних свят. Наприклад, є свято для хлопчиків – п’ятого травня, коли у дворах будинків зазвичай вивішують на жердинах кольорових коропів із тканини. Такі вироби – символи мужності й наполегливості, а їхня кількість така ж, скільки хлопчиків у сім'ї.
Щось подібне є і для дівчаток. Ця Свято ляльок, яке відзначається третього березня. Для цього свята у кожному домі зберігається спеціальний набір ляльок, у якому обов’язково є імператор та імператриця. Третього березня ляльок виставляють на спеціальній підставці для загального огляду.
Символами Японії є хризантема та сакура.
Японія відзначається своєрідною, самобутньою культурою
Нижче твоїй увазі пропонуються цитати з різних епізодів «Іссумбосі…». Однак їхня послідовність порушена. Прочитай їх і запиши номери цих цитат відповідно до перебігу подій у творі.
1. «Всі вони зажили разом у добрі і в щасті.»
2. «В темній вуличці на них раптом напали два оні.»
3. «Іссумбосі почав рости і за мить перетворився на вродливого юнака.»
4. «Вельможі відразу сподобався цей маленький, але жвавий хлопчик.»
5. «Хлопчик зробив собі меч із голки, що дала мати,, і вранці всі троє подалися на берег річки.»
6. «Одного дня знайшовся в них синок завбільшки з мізинчик.»
7. «Невдовзі його увагу привернув величезний будинок.»
Відповідь: 6,5,7,4,2,3,1.
Клас обирає дві команди по п’ять представників, решта учнів – журі та вболівальники. Кожна біля дошки розгадуватиме кросворд упродовж 6 хв. Виграє та команда, яка у визначений час упорається із завданням, надавши правильні відповіді.
Підказка. Розгадавши, ви прочитаєте ім’я головного героя казки.
1. Хто одного разу напав на дочку вельможі? (Оні)
2. Куди подався головний герой шукати свою долю? (Столицю)
3. Ким найнявся головний герой у вельможі (у навивному відмінку)? (Слугою – слуга)
4. Хлоп’я було …. (іменник від слова – відгадки) (Розумне – розум)
5. Національний одяг японців. (Кімоно)
6. Як назвали чудовиська хлопця? (Дрібота)
7. Скарб чудовиськ - ……(Молоток)
8. Одна із рис характеру за яку любили хлопця.(Працьовитість)
9. Хлопець поплив униз за водою у чайній…….(Ложці)
«Мікрофон»: мої враження від прочитаної казки…