Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик – Мізинчик»

Про матеріал
Мета уроку познайомити учнів з японською народною казкою «Іссумбосі, або Хлопчик – Мізинчик», розкрити особливості народної казки, розвивати навички аналізу тексту, виразного читання, швидкого орієнтування в тексті; виховувати кращі людські риси характеру.
Перегляд файлу

Тема. Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик – Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості в образі Іссумбосі.

Мета: познайомити учнів з японською народною казкою «Іссумбосі, або Хлопчик – Мізинчик», розкрити особливості народної казки, розвивати навички аналізу тексту, виразного читання, швидкого орієнтування в тексті; виховувати кращі людські риси характеру.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: карта світу, дидактичний матеріал (кросворд)

Хід уроку

  1. Мотивація навчання школярів.
  1. Організаційний момент.
  2. Привітання. Емоційне налаштування учнів.

15   

      Доброго дня, дорогі діти! Подивіться,  яке зворушливе диво я для  вас знайшла! Згадайте, як ви були маленькими, безтурботними, усміхніться один одному, побажайте нам усім гарного настрою, працездатності, удачі  – і розпочинаємо.

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  1. Сприйняття і засвоєннями навчального матеріалу.
  1. Розповідь вчителя про Японію.

     Країну, до якої пролягає наш шлях, називають «Країною сонця, що сходить». Японія  розташована на гористих островах, які тільки на чверть придатні для проживання. З XII ст.. за наказом імператора японці не мали права на переміщення: вони  змушені були проживати на одному місці. Дім – це головне. Будинок і все, що в ньому, священне для японців. Чашка, з якої п’єш, і капці, які взуваєш, продовження тебе, і можуть багато розповісти про своїх господарів.

     Найвищою горою є Фудзіяма. Японці шанують її як національну святиню. Десять місяців на рік вона майже повністю вкрита снігом.

    У японців багато сімейних свят. Наприклад, є свято для хлопчиків – п’ятого травня, коли у дворах будинків зазвичай вивішують на жердинах кольорових коропів із тканини. Такі вироби – символи мужності й наполегливості, а їхня кількість така ж, скільки хлопчиків у сім'ї.

    Щось подібне є і для дівчаток. Ця Свято ляльок, яке відзначається третього березня. Для цього свята у кожному домі зберігається спеціальний набір ляльок, у якому обов’язково є імператор та імператриця. Третього березня ляльок виставляють на спеціальній підставці для загального огляду.

    Символами Японії є  хризантема та сакура.

   Японія відзначається своєрідною, самобутньою культурою

  1. Словникова робота.
  • Орігамі – мистецтво рукоділля (виготовлення фігур із паперу).
  • Ікебана – мистецтво компонування квітів та гілок у вазі.
  • Бонсай – мистецтво вирощування карликових дерев у горщиках, які обмежують їх ріст.
  • Сумо – мистецтво боротьби людей з могутньою статурою (130 – 170 кг).
  • Чайна церемонія – мистецтво приготування та пиття чайного напою у присутності гостей.
  1. Коментоване читання японської казки «Іссумбосі, або Хлопчик – Мізинчик».
  2. Бесіда за змістом казки.
  • Хто є головним героя казки? (Іссумбосі)
  • Розкажіть, що ви дізналися про нього.  
  • Які риси характеру притаманні Іссумбосі? (Розумний, жвавий, працьовитий, кмітливий.)
  • Хто такі оні? (Чудовиська в людській подобі з бичачими рогами і тигрячими іклами.)
  • До якого типу казок можна віднести казку? (Чарівних)
  • Доведіть, чому саме до цього типу казок відноситься казка «Іссумбосі..», а не до іншого?  (Діють чарівні предмети – молоток, чудовиська, хлопчик -  мізинчик.)
  1. «Режисерування» тексту.

    Нижче твоїй увазі пропонуються цитати з різних епізодів «Іссумбосі…». Однак їхня  послідовність порушена. Прочитай їх і запиши номери цих цитат відповідно до перебігу подій у творі.

1. «Всі вони зажили разом у добрі і в щасті.»

2. «В темній вуличці на них раптом напали два оні.»

3. «Іссумбосі почав рости і за мить перетворився на вродливого юнака.»

4. «Вельможі відразу сподобався цей маленький, але жвавий хлопчик.»

5. «Хлопчик зробив собі меч із голки, що дала мати,, і вранці всі троє подалися на берег річки.»

6. «Одного дня знайшовся в них синок завбільшки з мізинчик.»

7. «Невдовзі його увагу привернув величезний будинок.»

Відповідь: 6,5,7,4,2,3,1.

  1. Інтелектуальна гра «Найкмітливіший».

    Клас обирає дві команди по п’ять представників, решта учнів – журі та вболівальники. Кожна біля дошки розгадуватиме кросворд упродовж 6 хв. Виграє та команда, яка у визначений час упорається із завданням, надавши правильні відповіді.

      Підказка. Розгадавши, ви прочитаєте ім’я головного героя казки.

1. Хто одного разу напав на дочку вельможі?  (Оні)

2. Куди подався головний герой шукати свою долю? (Столицю)

3. Ким найнявся головний герой у вельможі (у навивному відмінку)? (Слугою – слуга)

4. Хлоп’я було …. (іменник від слова – відгадки)  (Розумне – розум)

5. Національний одяг японців. (Кімоно)

6. Як назвали чудовиська хлопця? (Дрібота)

7. Скарб чудовиськ - ……(Молоток)

8. Одна із рис характеру за яку любили хлопця.(Працьовитість)

9. Хлопець поплив униз за водою у чайній…….(Ложці)

  1. Творче завдання. «Усне словесне малювання»
  • Яким ви уявляєте  Іссумбосі. Опишіть.
  1. Рубрика «Поміркуй». Стисле обговорення питань.
  • Які риси характеру ви цінуєте в людях?
  • Які риси характеру притаманні Іссумбосі? (Сміливий, розумний, кмітливий, працьовитий, винахідливий, жвавий.
  •  
  1. Підсумок уроку.

«Мікрофон»: мої враження від прочитаної казки…

  1. Оцінювання.
  2. Д\З. Порівняти російську казку «Мальчик – спальчик», казку Ш.Перро «Хлопчик – Мізинчик» і японську «Іссумбосі, або Хлопчик – Мізинчик».

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Виговська Ірина Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гайдай Мар'яна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 липня 2019
Переглядів
18427
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку