Пізнаємо природу: підруч. інтегрованого курсу для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Д. Д. Біда. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2023. — 256 с.
Інструктивна картка уроку.
ТЕМА. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКИ
ОРГАНІЗМІВ У ВОДНИХ ЕКОСИСТЕМАХ.
В зошит записати число, дистанційна робота, тема.
Прочитати § 44, с. 199 – 203. Використовуючи текст підручника § 44, с. 199 – 203 виконайте в зошиті наступні завдання.
Заповніть таблицю:
Порівняльна характеристика водних екосистеми.
Площа у % від поверхні Землі, що займають. |
1 % |
…….. |
Тип |
………………………. |
З солоною водою або морські |
Приклад |
Річки, озера, болота, ставки |
…………………………………. |
Продуценти або утворювачі |
……………………………….. |
Ціанобактерії, діатомові водорості (……………………) |
Консументи І порядку або споживачі |
Зоопланктон, риби, що живляться фітопланктоном та водоростями, водоплавні птахи та ссавці що живуть у воді |
………………………………… …………………………………. ………………………………… …………………………………. |
Консументи ІІ порядку. |
……………………………….. |
Фільтратотори: двостулкові молюски. Кити. Більшість риб. |
Консументи ІІ порядку. |
Хижі риби, водоплавні птахи та ссавці, що живуть у воді чи біля води. |
…………………………………. …………………………………. …………………………………. |
Редуценти або руйнівники |
Гриби й бактерії. Редуценти І порядку …………………… Редуценти ІІпорядку …………………… |
Запишіть визначення.
Фітопланктон – це …………………………………………………………..
…………………………………………………………………………….. .
Зоопланктон – це …………………………………………………………..
…………………………………………………………………………….. .
Складіть ланцюг живлення для прісноводної екосистеми,мал 221, с.200-201(§41, с185-188 “Як складати ланцюги живлення”):
Продуценти консументи І порядку консументи ІІ порядку консументи ІІІ порядку редуценти.
Складіть ланцюг живлення для морської екосистеми, мал 223, с.202(§41, с185-188 “Як складати ланцюги живлення”):
Продуценти консументи І порядку консументи ІІ порядку консументи ІІІ порядку редуценти.
Відповісти усно на питання, с.203.