Вже Осінь відкриває Браму Зимі

Про матеріал
Сценарій свята розвиває в учнів колективну згуртованість, допомогу один одному, бажання виступити якнайкраще і представити свій клас перед усіма глядачами.
Перегляд файлу

Вже Осінь відкриває браму Зимі»

Тип заходу «Свято-гра»

Мета: вчити дітей бачити  красу всіх пір року і захоплюватися нею; перевіряти мовні, літературні та природознавчі знання, розвивати естетичні смаки, вміння насолоджуватися навколишнім середовищем, захоплюватись, виховувати спостережливість, допитливість, дисциплінованість.

Ключові  компетентності:

 

Спілкування державною  мовою, вміння усно висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, , застосування мультимедійних засобів;

 

 компетентності в природничих науках і технологіях. Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези;

 

уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками;

 

соціальні і громадянські компетентності. Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів;

 

загальнокультурна грамотність. Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших;

 

Екологічна грамотність і здорове життя. Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.

Очікувані результати: сформованість емоційної чутливості до прекрасного у навколишньому світі; вміння милуватися природою, позитивне ставлення до природи; вміння користуватися здобутими раніше знаннями та власним досвідом; спілкування державною мовою; уміння працювати з іншими на результат.

Обладнання: прибрана зала; ноут, проектор, презентація свята,тематичні костюми, кульки, цукерки, коло вибору, лего «6 цеглин», плакати зі сніговиками, маркери.

Хід заходу

Зала. Напис назви свята, прикрашений столик із глечиками та рушниками, ворота, хліб, овочі, фрукти, звучить музика, листя, сніжок.

Ведуча. Доброго дня, Ласкаво просимо гостей на наше свято! Нехай вам буде затишно, тепло, мов у своїй хаті. Сьогодні ми зібралися тут, щоб попрощатися з прекрасною порою року – Осінню,щоб висловити пошану щедрій красуні.

Виходить Осінь сумна

Ведуча. Красуне наша, Осінь-трудівничко, чому у тебе такий сумний настрій?

Осінь. Я не хочу покидати землю, людей, діточок, природу. Мені так хороше із вами!

Ведуча. Але ж тобі треба відпочити! Он як ти трудилась, працювала. Комори повні добра. Дітки, що дала нам Осінь? (Овочі, фрукти, бабине літо, тепло, жовте листя, сонце і т.д.)

 (Грає музика, Осінь співає) пісня «Диво-Осінь»  муз Анни Олєйнікової, сл. Лариси Ратич.

Презентація фото зі звуком.

Ведуча до Осені. Щоб ти не сумувала, підійди до кола вибору і знайди свій варіант.

Осінь. Вибираю переключитись на інше, щоб не сумувати. Хочу вам заспівати пісню.

 (Грає музика, Осінь співає) пісня «Диво-Осінь»  муз Анни Олєйнікової, сл. Лариси Ратич.

Ведуча. Дітки. Ось погляньте, як було весело нам восени.

 (Осінь сідає на стільчик).

Учень 1. Відлетіли пташки, відлетіли
У далекі і теплі краї.
Всі гніздечка свої залишили
Й золоті, різнобарвні гаї.

Учениця 1. Позолочене листя висіло,
Але сумно без пісні було.
За птахами й воно полетіло,
Щоб пісні відшукати й тепло.

Учень 2. Вітерець їх підносив у небо
І кружляв, і носив, танцював.
Та спочити і вітрові треба —
Він листочки на землю спускав.

Учениця 2. А вони ще хотіли літати.
Танцювати під свист вітерця.
Та і листячку час спочивати.
Так закінчилась казочка ця.

Учень. Сіро й сиро, постійно негода —
Так кінчається осінь у нас.
Що поробиш — така вже природа,
І зимі вже приходити час.

Осінні прикмети

Учень. У народі кажуть: листопад осінь завертає, зимі ворота відчиняє. Скоро вона до нас на білому коні прискаче.

Учениця. Всі радітимуть, бо взимку дуже гарно і весело. Можна і на ковзанах, на лижах і на санчатах покататися. Швидше б вона настала!

Учень. Не дуже й весело, коли холодно! Хоча взимку мороз невеликий, проте довго не постоїш.

Учениця. А навіщо стояти? Треба бігати, гратися, поки сонечко світить. 

Ведуча. Ну якщо так хочете Зиму, буде вам вона! Але її може привести лише Осіння сестра. (стукіт у двері). Іди, Осінночко, вона вже стукає.

(Осінь відкриває браму, проводить Зиму по залу ) (чути звук віхоли)

Зима. Дякую, тобі,сестрице. Мене до вас везла на санчатах хурделиця.  Ось я вам гостинчиків принесла: сніжку біленького, інею легенького, морозу кусючого, вітерцю летючого! Пригощайтесь (Дають гостинчики на підносі – цукерки «Сніжинка»). ! А зі мною прийшов мій друг Сніговик.

Учениця. От ми і зиму зустріли, адже вона вже на порозі! І треба їй показати, як ми чекали на неї відгадуванням загадок, та питань різних. Ти,Зимонько, гарно вмощуйся та слухай, які в нас діти розумні.

Ведуча.  Чому в наш край приходить зима? От коли північна частина нахилена від Сонця, то день тут коротший і проміння сонячного значно менше, тоді приходить зима.)

  • Звідки сніг береться? (З водяної пари, при низькій температурі вгорі утворюються сніг, він збирається у хмари.)
  • Які звірі на зиму лягають спати?
  • Які птахи зимують у нашій місцевості? (Сороки, ворони, горобці, голуби, галки, синички та ін.) А які летять у теплі краї?

Зима. Молодці, діти а тепер я хочу вам загадки загадати.

  • Впаде з неба — не розіб’ється, а впаде у воду — розпливеться. (Сніжинка)
  • Хто малюнок на вікні уночі зробив мені? (Мороз)
  • Скатертина біла увесь світ накрила. (Сніг)
  • Текло, текло та й лягло під скло. (Річка)
  •  

Сніговик. Та досить Зимо, вже перевірили, що дітки розумні, а тепер ми потанцюємо зі сніжками.

 Щоб не мерзли ноженята,
Треба всім потанцювати.
А тепер тепленькі ніжки,
Що ж, пограємось у сніжки!

Любите гратися в сніжки? То вставайте.

Звучить весела пісня. Всі танцюють і співають. Діти підкидають сніжки у формі білих повітряних кульок. «Танці зігріванці».

Зима. Зігрілись. Пограємо у гру. Станемо художниками, намалюємо сніговика. (Сніговик підскакує від здивування). Потім подивимось, чи схожий.

Треба дві команди по 5 дітей, щоб усі учасники були із закритими очима.

Сніговик. Перевіряє. Та хіба ж я такий. Сміх та й годі.

Ведуча. Переміг гарний настрій, молодці. Були художниками,  тепер станемо мовознавцями. Складемо вірш сенкан про осінь і зиму.

Записує на дошці.

Осінь

Красива, багата

Дарує, трудитися, родить

Осінь і Зима дружать.

Сестри.

Молодці, попрацювали.

Ведуча. Усі актори взялись за руки.Що ж дітки, час прощатись з Осінню,відпускати її, а Зима приступає до своїх холодних справ. Осінь, приходь до нас знову.

Осінь. Обов»язково, адже для хлопчиків та дівчат смачні яблука ти груші, дині та кавуни я завжди готова дарувати.

Ведуча.Як вам наше свято, сподовалось? Якщо так, підніміть оранжеву цеглинку, якщо щось не сподобалось – синю.

Сьогодні ви дізнались, що…

Мамі і татові розкажу про…

Чого навчило сьогоднішнє свято…

Учень. У природи немає поганої погоди. Кожна погода нам потрібна.

Усі разом. Ми прощаємось не прощаючись,

бо знову через рік прийдуть нові пори року,

будуть нас морозить, будуть нас гріть.

Веселить і частувать,

З нами життя проживать.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Природознавство, 3 клас, Сценарії
Інкл
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку