Авторська розробка
Учитель вищої категорії, «Старший учитель»
Мишустіна Наталія Володимирівна
Мета: Простежити взаємозв’язок процесів утворення та взаємоперетворення неорганічних сполук; формувати уявлення про єдність речовин природи, їх різноманітність і генетичний зв’язок; закріпити знання про прості та складні речовини, про оксиди, кислоти, основи, солі; удосконалювати навички складання рівнянь хімічних реакцій різних типів; сприяти розвитку вміння виконувати ланцюжки хімічних перетворень, знаходити різні способи одержання однієї речовини; виховувати в учнів інтерес до знань, самостійність у навчанні, працьовитість і сумлінність.
Мабуть, усім подобаються морські пригоди героїв романів Жуля Верна. Сьогодні я пропоную вам здійснити подорож Хімічним морем. Уявіть, що клас – це екіпаж чарівного корабля під назвою «Генезис» (від грецької genesis – походження).
Капітан поведе корабель за курсом основних класів неорганічних сполук, встановлюючи генетичний зв'язок між ними. Але не забувай: подорожуючи Хімічним морем, ти маєш зібрати кодові цифри для фінального завдання.
Хід уроку
Екіпаж чарівного корабля під назвою «Генезис» здійснює подорож Хімічним морем.
Капітан веде корабель за курсом основних класів неорганічних сполук, встановлюючи генетичний зв'язок між ними. Подорож розпочнемо з Оксидової бухти. Але не забудьте, подорожуючи Хімічним морем, про кодову цифру, що отримаєте, правильно виконавши завдання.
Карта подорожі
Завдання:
І. Послання в пляшці
Вирішивши ці завдання, ти перевіриш свої знання для вільного орієнтування по картах Хімічного моря
https://learningapps.org/display?v=pj82ue2pa19
https://learningapps.org/display?v=p7z96ozq219
ІІ. Замінована бухта
Перед екіпажем стоїть завдання: корабель повинен пройти за поданим маршрутом, але кожна його ділянка замінована. Провести човен може тільки той член екіпажу, який добре знає властивості основних класів неорганічних речовин.
https://learningapps.org/display?v=peyqm1ua519
Ще одна замінована бухта
https://learningapps.org/display?v=p57wre72c19
ІІІ. Дослідницький острів
Наступною зупинкою нашого екіпажу є острів Дослідницький. Переглянувши відео, виконайте завдання до нього.
При розчиненні в сульфатній кислоті речовини А отримано розчин синього кольору (Б). Якщо до цього розчину при кімнатній температурі додати розчин речовини основи, випадає осад синього кольору речовини С. При нагріванні С перетворюється на чорний осад речовини Д. Про які речовини йдеться? Між якими класами речовин ви побачили генетичний зв'язок ?
https://learningapps.org/display?v=poaws1v5319
Складіть рівняння хімічних реакцій та визначте речовини А,Б,С,Д
Відео досліду:
https://drive.google.com/open?id=1kYoNHdDQkDsTMWTrV1MuqtkmcSghjkIm
ІV. Налагодження зв'язку
Між бухтами Металева та Неметалева втрачено зв'язок. Необхідно відновити його. Завдання мають виконати два штурмани, перед якими постає завдання: записавши потрібні рівняння реакцій, здійснити необхідні розрахунки та зустрітися у бухті Сольовій.
https://learningapps.org/display?v=p9rry0yhn19
V. Запис у судовому журналі.
Завершується наша подорож. Зібрано майже всі кодові цифри. Щоб дізнатися останню цифру коду, із перелічених нижче речовин треба виписати формули тих, між якими відбуваються хімічні реакції.
https://learningapps.org/display?v=pzfcby28j19
VІ. Цифровий код квесту