Я досліджую світ 3 клас Урок – дослідження «Які речовини розчиняються у воді"

Про матеріал
Тема. «Які речовини розчиняються у воді» Мета: ознайомити учнів з поняттям «розчинник», «розчин», виробляти вміння досліджувати розчинність речовин, що використовуються в побуті, наводити приклади розчинних та нерозчинних у воді речовин; розвивати спостережливість, логічне мислення, виховувати вміння співпрацювати в групі, дбайливе ставлення до природи. Обладнання: склянки з теплою водою, пластмасові ложки, серветки, сіль, цукор, борошно, крохмаль, лимонна кислота, пісок, сода, олія, інструкція до проведення дослідів, цеглинки LEGO, кольорові капелюшки.
Перегляд файлу

Я досліджую світ

3 клас

Урок – дослідження

«Які речовини розчиняються у воді"

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель початкових класів

Холодило Олена Миколаївна

Тема. «Які речовини розчиняються у воді»

Мета: ознайомити учнів з поняттям «розчинник», «розчин», виробляти вміння досліджувати розчинність речовин, що використовуються в побуті, наводити приклади розчинних та нерозчинних у воді речовин; розвивати спостережливість, логічне мислення, виховувати вміння співпрацювати в групі, дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: склянки з теплою водою, пластмасові ложки, серветки, сіль, цукор, борошно, крохмаль, лимонна кислота, пісок, сода, олія, інструкція до проведення дослідів, цеглинки LEGO, кольорові капелюшки.

І. Привітання (учні стають в коло)

До струмка разом спустились,     (крокують на місці)

Нахилились і умились.                  ( нахили вперед, руки на поясі)

Один, два, три, чотири,                  ( плескають в долоні)

І знову крокуємо – на урок

прямуємо.                                        (крокують на місті)

  • Потисніть один одному руку, привітайтесь, посміхніться.

Гра «Де сховалася краплинка»

Вчитель бере намальовану краплинку і йде по колу. До кого краплинка торкнулася, та дитина називає слово. Якщо слово пов’язане з водою, то діти плескають у долоні, якщо ні – розводять руки в сторони (дощ, книжка, лід, ручка, пара, річка, море, пенал, озеро, одяг, океан, сніг, град, бурулька).

Гра «Я  - краплинка, ти – краплинка»

Один з учнів називає себе «краплинкою – чарівницею» і розповідає цікавий факт про воду. Потім передає естафету далі, називаючи іншого учня з класу:

  • Я – краплинка – чарівниця, я малюю візерунки на вікнах.
  • Я – краплинка – чарівниця, я розчиняю речовини.
  • Я – краплинка – чарівниця, я напуваю квітку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Що таке речовини? Наведіть приклади речовин.
  • У яких агрегатних станах вони бувають?
  • Чи знаєте ви, що таке розчин?
  • А які властивості має вода?

Сьогодні на уроці ми з вами дізнаємося, які речовини розчиняються у воді і які бувають розчини.

ІІІ. Основна частина. Вивчення нового матеріалу.

  1. - А зараз, діти, уявіть себе дослідниками, які працюють у великій лабораторії, що досліджує властивості води. Всі вчені добре знають, в якому стані вода розчинює речовини? ( в рідкому).  Але чи всі речовини розчиняються у воді? Дослідники припустили, що не всі речовини можуть розчинятися  у воді і вирішили це перевірити. Для цього учні – дослідники за допомогою цеглинок розділилися на 4 групи (кожний учень витягнув цеглинку з мішечка і потім знайшов свою групу за кольором цеглинки).

Кожна група дослідників обрала собі речовини для дослідів:

І група – сіль та крохмаль;  ІІ група – цукор та борошно;  ІІІ група – лимонну кислоту та пісок;   ІV група  – соду та олію.  У кожної групи була також баночка з теплою звичайною водою, ложки, серветки, інструкція та картка дослідника для запису висновків дослідів.

  1. Перед проведенням дослідів дослідники повторили правила роботи в групі та ознайомилися з інструкцією проведення дослідів.

Інструкція

  1. Беремо склянку з водою.
  2. Ложкою насипаємо речовину у воду.
  3. Розмішуємо.
  4. Чекаємо. Спостерігаємо.
  5. Записуємо результат у картку дослідника.
  1. Під час дослідження  діти розповідали про те , де і як в побуті використовуються ці речовини, які вони обрали для дослідів.
  2. Після проведення дослідів дослідники кожної групи звітували про результат спостереження, робили висновки.

Вчитель доповнює їх розповіді. До розчинних речовин також належать:  оцтова кислота, кисень, вуглекислий газ, кава, пральний порошок, різні миючі засоби.  Не розчиняються у воді: глина, нафта, бензин, газ, гума, крейда.

Висновок: вода – розчинник. Але не всі речовини розчиняються у воді (припущення наших дослідників виявилося правильним). Розчинені у воді речовини утворюють розчин.

ІV. Природні та побутові розчини. Охорона води.

  1. - Крім розчинів, які може приготувати людина в побуті, ще є природні розчини. Це вода морів, океанів, озер та мінеральних джерел.  У воді можуть розчинятися не тільки корисні але й шкідливі речовини, тому не можна пити з незнайомого джерела. Не всяка вода годиться для пиття! Пити можна тільки прісну воду, а її на Землі дуже мало. Що ж треба робити, щоб зберегти чисту прісну воду?
  2. Гра « Шість капелюхів» ( в кожній групі є капелюх певного кольору, учні обговорюють, що вони можуть сказати від імені свого капелюха по темі уроку і роблять висновок, як можна зберегти воду)

Білий – вода прозора, текуча, не має запаху та смаку, розчиняє речовини.

Жовтий – вода – розчинник. Вона може розчиняти різні речовини і надавати різних смаків нашим стравам.

Чорний – але вода розчиняє не тільки корисні речовини, а й шкідливі.  Тому не всі розчини можна пити. А якщо вживати брудну воду, можна захворіти.

Червоний – дуже страшно  не знати, яку воду ти п’єш і прикро, що люди, не замислюючись забруднюють воду .

Зелений – людям потрібно замислитися і не забруднювати водойми, а на фабриках і заводах ставити очисні споруди, які очищують воду.

Синій – коли люди замисляться і почнуть берегти та економно використовувати воду, буде все добре і води вистачить для всіх.

V. Заключна  частина.

    1 ) Гра з цеглинками «Так чи ні».

Вчитель називає речовину. Якщо вона розчинна, то діти піднімають зелену цеглинку, а якщо нерозчинна, то піднімають червону.

(Сіль, борошно, бензин, цукор, олія, крохмаль, пральний порошок, лимонна кислота, кисень, нафта. крохмаль, кава).

  1. Гра «Незакінчене речення».
  • На уроці я проводив (проводила) ….
  • Я зрозумів (зрозуміла), що …
  • Я запам’ятав (запам’ятала ), що ….
  • Під час уроку мені вдалося …

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
5523
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку