Я досліджую світ. Чим цікаве яйце?

Про матеріал
Інтегрований урок Освітні галузі: природнича, мовно - літературна, математична, соціальна та здоров’язбережувальна, технологічна. Очікувані результати Учні: - будують причинно-наслідкові зв`язки; - починають виконувати самостійну роботу після її обдумування; - прогнозують результат своєї діяльності; - реалізують плани у самостійній діяльності та діяльності, підтримуваній учителем; - беруть участь у діалозі; - дотримують правила поведінки під час різних форм організації навчальної діяльності; - співпрацюють в групі, парі; - проводять дослідження; - розуміють поняття «орнітолог»; - презентують результати власної діяльності перед однолітками, використовуючи отриманні знання.
Перегляд файлу

План- конспект уроку ЯДС

 

 

Навчальний предмет

 

 

Я досліджую світ

 

Клас

Вчитель

 

3-А, Харченко Ю.Д.

 

Тема уроку

 

 

Чим цікаве яйце?

 

 

Тип уроку

 

 

Урок формування компетентностей

 

Вид уроку

 

 

Інтегрований урок

 Освітні галузі: природнича, мовно - літературна, математична, соціальна та здоров’язбережувальна, технологічна.

 

 

Форма проведення

 

 

Робота в групах

 

Обладнання та

засоби для

проведення уроку

 

Проектор, ноутбук, відеоролики, таблиця «Що я знаю про яйце», 6 цеглинок, варені та сирі яйця, оцет20%, зубна паста, конверти із завданнями, малюнки, клей, ножиці, електроні терези.

 

 

Компетентності

 

Предметні

 

1. Пошуково - дослідницька діяльність.

2. Опрацювання та систематизація інформації отриману із доступних  джерел.

3. Критична оцінка фактів.

4. Розвиток допитливості.

 5. Вміння працювати  в групі.

 

 

Ключові

 

1. Спілкування державною мовою.

2. Компетентності у галузі природничих наук.

3. Інформаційно- комунікаційна.

 4. Навчання впродовж життя.

5. Екологічна, збереження життя.

6. Математична компетентність.

 7. Громадянська та соціальна компетентність.

 

Цілепокладання

 Поглиблювати знання школярів про властивості курячого яйця; вчити учнів здобувати інформацію з друкованих джерел аналізуючи її і виділяти головне; виконувати самостійну роботу після її обдумування; формулювати, висловлювати  і доводити власну думку; знаходити у повідомленні інформацію, конкретні відомості, фрази; дотримуватись правил поведінки під час різних форм організації навчальної діяльності.

   Розвивати вміння обмінюватись думками, бажання досліджувати, інтерес до пізнання навколишнього світу; математичні навички обчислення; здібності розв’язувати проблеми пошукового характеру.

Виховувати дружелюбність, організованість, доброзичливе ставлення до оточуючих.

 

 

Очікувані результати

 

 

Учні:

  • будують причинно-наслідкові зв`язки;
  • починають виконувати самостійну роботу після її обдумування;
  • прогнозують результат своєї діяльності;
  • реалізують плани у самостійній діяльності та діяльності, підтримуваній учителем;
  • беруть участь у діалозі;
  • дотримують правила поведінки під час різних форм організації навчальної діяльності;
  • співпрацюють в групі, парі;
  • проводять дослідження;
  • розуміють поняття «орнітолог»;
  • презентують результати власної діяльності перед однолітками, використовуючи отриманні знання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

1. Створення позитивного настрою (вірш – привітання).

В цьому класі друзі всі:                     (три хлопки)

Я і ти, і ми, і ви.                                  ( три хлопки)

Добрий день, тому, хто зліва.            (поворот наліво)

Добрий день, тому, хто справа.         ( поворот направо)

Ми – одна сім’я.          (розвести руки в сторони, показати на всіх)

 

В  цьому класі друзі всі:         (три плескання по грудях)

Я і ти, і ми, і ви.                      ( три плескання по грудях)

Пожалій того, хто зліва.     (погладити по голові сусіда зліва)

Пожалій того, хто справа.( погладити по голові сусіда справа)

 Ми – одна сім’я.      (розвести руки в сторони, показати на всіх)

 

В цьому класі друзі всі:                     (три плескання по колінах)

Я і ти, і ми, і ви.                                   ( три плескання по колінах)

Помирися з тим, хто зліва.                 (взяти за руку сусіда зліва)

Помирися з тим, хто справа.               ( взяти за руку сусіда справа)

Ми – одна сім’я.                              (розвести руки в сторони, показати на всіх)

 

В цьому класі друзі всі:                     (три притопи ногами)

Я і ти, і ми, і ви.                                  ( три притопи ногами)

Посміхнись, тому, хто зліва.            (посміхнутися сусідові зліва)

Посміхнись, тому, хто справа.         ( посміхнутися сусідові справа)

Ми – одна сім’я.                                  (розвести руки в сторони, показати на всіх)

 

В цьому класі друзі всі:                     (три хлопки)

Я і ти, і ми, і ви.                                  (три хлопки)

Любі гості, вчителі,                            ( повернутися до гостей уроку, вчителів)

Вас вітаєм щиро всі.

Ми – одна сім’я

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

1. Загадка

Був білий будинок,

Чудовий будинок,

І щось застукало в ньому.

І він розбився, і звідти

Живе вибігло диво -

                              (Яйце)

 

 

 

 

2. Таблиця «Що я знаю про яйце» (відповіді дітей)

 

Що я знаю

Хочу дізнатися

Дізнався

 

 

 

 

 

 

- Сьогодні ми на уроці дізнаємось чим цікаве яйце з якого вилуплюються птахи. Як люди використовують у своєму житті курячі яйця. Запрошую вас на свої місця.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Перегляд відеоролика О. Авраменка експрес-урок «Як правильно називати варені і смажені яйця» https://www.youtube.com/watch?v=sd2YNPSlZps

- А зараз ми дізнаємось, як правильно називати варені і смажені яйця українською мовою.

Висновок: Як називати варені і смажені яйця? (варені – крутими, некрутими або рідкими; смажене – оката яєчня, коли жовток не змішаний з білком; омлет – коли жовток змішаний з білком).

2. Лего-діаграма «Яке я полюбляю яйце?»

- А яке яйце полюбляєте ви? Якщо круте – підніміть червону цеглинку; окату яєчню- помаранчеву цеглинку; омлет- голубу цеглинку; некруте або рідке – зелену цеглинку; не полюбляєте взагалі – синю цеглинку.

- Побудуйте лего-діаграму. Та визначте , які яйця до вподоби у вашій групі (спікер групи звітує).

3. Дослід №1 «Варене чи сире яйце?»

- Чи знаєте ви, як відрізнити варене яйце від сирого не розбиваючи їх? ( на партах лежать пронумеровані яйця №1-варене та №2 – сире)

- Той хто сидить з ліва від спікера, візьміть яйце під №1, розкрутіть його на парті і подивіться, як воно буду себе вести ( відповідь дітей). А тепер візьміть яйце №2, зробіть те ж саме ( відповіді).

Висновок вчителя: такий дослід з яйцем пояснює, що все залежить від внутрішнього стану. Зварене яйце має щільну  масу, а сире – рідку. Рідина буде гальмувати процес, тому сире яйце не буде крутитися.

4. Дослід №2 « Навіщо треба щодня чистити зуби?»

- Як ви думаєте, що спільного між нашими зубами та яйцем? (відповіді дітей)

-  Хімічний склад шкарлупи курячих яєць співпадає із складом зубів. Як відомо, яєчна шкарлупа, як і зубна емаль, складається з кальцію.

- Тому, я пропоную провести експеримент та дізнатися Навіщо щодня чистити зуби?

Для цього треба взяти дві склянки з оцтом. В одну занурюємо звичайне сире яйце, а в друге - яйце змазане зубною пастою. Залишаємо їх на деякий час, а в кінці уроку подивимось які відбулись зміни.

5. Правила роботи в групах.

- Яку цеглинку ми не задіяли у створені діаграми?(жовту). Візьміть жовту цеглинку та вийдіть у коло. Уявіть, що це куряче яйце. Зараз обережно покладіть його на ліву долоньку та на рахунок 1, 2 передаємо по колу.

- Якщо ланцюжок хтось розірвав, той говорить страву в яку додають яйце.

Висновок: Що треба робити, щоб ланцюжок не обірвався? (відповіді учнів).

- А чи підходять ці правила для роботи в групі?

- А які ще ви знаєте?

- Зараз ми будемо працювати в групах та досліджувати Чим ще цікаве яйце?

- Запрошую до ваших лабораторних місць. У кожній групі є конверт із завданням.  На виконання якого 5 хвилин.

1 група «Науковці».

1.Прочитайте уважно текст. Оберіть потрібні за змістом малюнки. Створіть презентацію.

Картинки по запросу курячі яйцяПохожее изображение   Найпоширеніша птаха у світі - курка. Тому найбільше вживають саме курячі яйця. Колір шкаралупи немає значення.

Картинки по запросу курка 

 

 

 

 

  

Похожее изображениеЩоб запобігти ризику отрут, яйця слід зберігати в холодильнику. Вони можуть зберігатися не більше 15 діб. Яйця зберігаються довше, коли їх тримають гострим кінцем вниз.

 

 

 

Висновок: Де і в якому положенні треба зберігати яйця, щоб вони не зіпсувались?

( Вчитель з контейнером підходить до кожної групи. Діти беруть сире яйце та кладуть його гострим кінцем вниз).

 

2 група «Дослідники».

1. Уявіть, що ви купуєте продукти в магазині. Розгляньте яйця, які лежать на прилавку. На них ставляться спеціальні знаки Д- означає вжити протягом 7 днів, СО – вжити протягом 25 днів. Оберіть ті, у яких не закінчився термін придатності та покладіть у контейнер. Всі інші в другий. Скористайся календарем.

Картинки по запросу курячі яйцяКартинки по запросу курячі яйцяКартинки по запросу курячі яйцяКартинки по запросу курячі яйцяКартинки по запросу курячі яйцяКартинки по запросу календар листопад 2019 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок: Що означають букви на яйцях Д? (вжити протягом 7 днів), СО ( вжити до 25 днів)?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «Танець каченят»

3 група «Експерти»

Картинки по запросу будова яйця1. Роздивіться малюнок «Будова яйця». Підпишіть з чого складається яйце, використовуючи слова з довідки.

 

 

 

 

 

Слова для довідки: шкаралупа, білок, жовток, повітряна камера, оболонка.

2. Прочитайте інформацію та визначте, на які органи людини  позитивно впливає вживання яєць. Оберіть малюнки.

Картинки по запросу нісПохожее изображениеПохожее изображение   Яйця стимулюють розвитку мозку, покращує пам'ять і увагу. Вживання яєць захищає наш зір від пошкодження через ультрафіолетове випромінення. Але не більше 3-4 штук на добу.

Похожее изображение 

 

 

 

Висновок: Яку користь приносить людям вживання яєць? (відповіді учнів)

4 група «Майстри».

1. Прочитайте інформацію та зробіть книжку «Історія одного яйця».

http://real-vin.com/wp-content/uploads/2017/02/fromeggtochick04.jpgНа 2-у добу на жовтку з’являються кровоносні судини.

 

 

 

http://real-vin.com/wp-content/uploads/2017/02/fromeggtochick07.jpgЗагалом, курка починається з ока.

 

 

 

http://real-vin.com/wp-content/uploads/2017/02/fromeggtochick11.jpgНа 10-ту добу формується дзьоб.

 

 

 

 

http://real-vin.com/wp-content/uploads/2017/02/fromeggtochick18.jpgНа 19-у добу жовток починає втягуватися, відкриваються очі, шия висувається в повітряну камеру, починається клювання.

 

 

 

http://real-vin.com/wp-content/uploads/2017/02/fromeggtochick20.jpgF:\Чарівні перетворення\a4d399fbfee86f3a69a9d7c86d33bf47.jpgНа 21-у добу – вихід. Зовні цей процес виглядає так.

Похожее изображение 

 

 

 

Висновок: То ж скільки потрібно часу, щоб з яйця вилупилось курча, що для цього потрібно? ( 21 день, курка висиджує або пристрій-інкубатор, який подає тепло).

5 група « Орнітологи».

1. За допомогою електронних терезів, зважте  яйця та складіть нерівності за зразком.

 

 

 

Орнітологи – вчені, які досліджують птахів.

Висновок: Хто такі орнітологи? Яке яйце має найменшу вагу, найбільшу? Чи залежить вага яйця від розміру птаха?

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в парі « Танграм» ( за допомогою танграма, викладають  силуети птахів).

2. Висновок стосовно Досліду №2.

- Повернемось до нашого досліду з яйцем та зубною пастою. Що ви помітили? (відповіді дітей)

- Зубна паста захищає, зміцнює зуби і зберігає їх колір.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  1. Таблиця «Що я знаю про яйце» (3 стовпчик «Я дізнався»).
  2. Вправа «Незакінчене речення».

 

docx
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
5153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку