План- конспект уроку ЯДС
Навчальний предмет
|
Я досліджую світ |
|
Клас Вчитель |
3-А, Харченко Ю.Д. |
|
Тема уроку
|
Чим цікаве яйце?
|
|
Тип уроку
|
Урок формування компетентностей |
|
Вид уроку
|
Інтегрований урок Освітні галузі: природнича, мовно - літературна, математична, соціальна та здоров’язбережувальна, технологічна.
|
|
Форма проведення
|
Робота в групах |
|
Обладнання та засоби для проведення уроку |
Проектор, ноутбук, відеоролики, таблиця «Що я знаю про яйце», 6 цеглинок, варені та сирі яйця, оцет20%, зубна паста, конверти із завданнями, малюнки, клей, ножиці, електроні терези.
|
|
Компетентності
Предметні
|
1. Пошуково - дослідницька діяльність. 2. Опрацювання та систематизація інформації отриману із доступних джерел. 3. Критична оцінка фактів. 4. Розвиток допитливості. 5. Вміння працювати в групі.
|
|
Ключові
|
1. Спілкування державною мовою. 2. Компетентності у галузі природничих наук. 3. Інформаційно- комунікаційна. 4. Навчання впродовж життя. 5. Екологічна, збереження життя. 6. Математична компетентність. 7. Громадянська та соціальна компетентність. |
|
Цілепокладання |
||
Поглиблювати знання школярів про властивості курячого яйця; вчити учнів здобувати інформацію з друкованих джерел аналізуючи її і виділяти головне; виконувати самостійну роботу після її обдумування; формулювати, висловлювати і доводити власну думку; знаходити у повідомленні інформацію, конкретні відомості, фрази; дотримуватись правил поведінки під час різних форм організації навчальної діяльності. Розвивати вміння обмінюватись думками, бажання досліджувати, інтерес до пізнання навколишнього світу; математичні навички обчислення; здібності розв’язувати проблеми пошукового характеру. Виховувати дружелюбність, організованість, доброзичливе ставлення до оточуючих.
|
||
Очікувані результати
|
||
Учні: |
|
|
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
1. Створення позитивного настрою (вірш – привітання).
В цьому класі друзі всі: (три хлопки)
Я і ти, і ми, і ви. ( три хлопки)
Добрий день, тому, хто зліва. (поворот наліво)
Добрий день, тому, хто справа. ( поворот направо)
Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)
В цьому класі друзі всі: (три плескання по грудях)
Я і ти, і ми, і ви. ( три плескання по грудях)
Пожалій того, хто зліва. (погладити по голові сусіда зліва)
Пожалій того, хто справа.( погладити по голові сусіда справа)
Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)
В цьому класі друзі всі: (три плескання по колінах)
Я і ти, і ми, і ви. ( три плескання по колінах)
Помирися з тим, хто зліва. (взяти за руку сусіда зліва)
Помирися з тим, хто справа. ( взяти за руку сусіда справа)
Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)
В цьому класі друзі всі: (три притопи ногами)
Я і ти, і ми, і ви. ( три притопи ногами)
Посміхнись, тому, хто зліва. (посміхнутися сусідові зліва)
Посміхнись, тому, хто справа. ( посміхнутися сусідові справа)
Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)
В цьому класі друзі всі: (три хлопки)
Я і ти, і ми, і ви. (три хлопки)
Любі гості, вчителі, ( повернутися до гостей уроку, вчителів)
Вас вітаєм щиро всі.
Ми – одна сім’я
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
1. Загадка
Був білий будинок,
Чудовий будинок,
І щось застукало в ньому.
І він розбився, і звідти
Живе вибігло диво -
(Яйце)
2. Таблиця «Що я знаю про яйце» (відповіді дітей)
Що я знаю |
Хочу дізнатися |
Дізнався |
|
|
|
- Сьогодні ми на уроці дізнаємось чим цікаве яйце з якого вилуплюються птахи. Як люди використовують у своєму житті курячі яйця. Запрошую вас на свої місця.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Перегляд відеоролика О. Авраменка експрес-урок «Як правильно називати варені і смажені яйця» https://www.youtube.com/watch?v=sd2YNPSlZps
- А зараз ми дізнаємось, як правильно називати варені і смажені яйця українською мовою.
Висновок: Як називати варені і смажені яйця? (варені – крутими, некрутими або рідкими; смажене – оката яєчня, коли жовток не змішаний з білком; омлет – коли жовток змішаний з білком).
2. Лего-діаграма «Яке я полюбляю яйце?»
- А яке яйце полюбляєте ви? Якщо круте – підніміть червону цеглинку; окату яєчню- помаранчеву цеглинку; омлет- голубу цеглинку; некруте або рідке – зелену цеглинку; не полюбляєте взагалі – синю цеглинку.
- Побудуйте лего-діаграму. Та визначте , які яйця до вподоби у вашій групі (спікер групи звітує).
3. Дослід №1 «Варене чи сире яйце?»
- Чи знаєте ви, як відрізнити варене яйце від сирого не розбиваючи їх? ( на партах лежать пронумеровані яйця №1-варене та №2 – сире)
- Той хто сидить з ліва від спікера, візьміть яйце під №1, розкрутіть його на парті і подивіться, як воно буду себе вести ( відповідь дітей). А тепер візьміть яйце №2, зробіть те ж саме ( відповіді).
Висновок вчителя: такий дослід з яйцем пояснює, що все залежить від внутрішнього стану. Зварене яйце має щільну масу, а сире – рідку. Рідина буде гальмувати процес, тому сире яйце не буде крутитися.
4. Дослід №2 « Навіщо треба щодня чистити зуби?»
- Як ви думаєте, що спільного між нашими зубами та яйцем? (відповіді дітей)
- Хімічний склад шкарлупи курячих яєць співпадає із складом зубів. Як відомо, яєчна шкарлупа, як і зубна емаль, складається з кальцію.
- Тому, я пропоную провести експеримент та дізнатися Навіщо щодня чистити зуби?
Для цього треба взяти дві склянки з оцтом. В одну занурюємо звичайне сире яйце, а в друге - яйце змазане зубною пастою. Залишаємо їх на деякий час, а в кінці уроку подивимось які відбулись зміни.
5. Правила роботи в групах.
- Яку цеглинку ми не задіяли у створені діаграми?(жовту). Візьміть жовту цеглинку та вийдіть у коло. Уявіть, що це куряче яйце. Зараз обережно покладіть його на ліву долоньку та на рахунок 1, 2 передаємо по колу.
- Якщо ланцюжок хтось розірвав, той говорить страву в яку додають яйце.
Висновок: Що треба робити, щоб ланцюжок не обірвався? (відповіді учнів).
- А чи підходять ці правила для роботи в групі?
- А які ще ви знаєте?
- Зараз ми будемо працювати в групах та досліджувати Чим ще цікаве яйце?
- Запрошую до ваших лабораторних місць. У кожній групі є конверт із завданням. На виконання якого 5 хвилин.
1 група «Науковці».
1.Прочитайте уважно текст. Оберіть потрібні за змістом малюнки. Створіть презентацію.
Найпоширеніша птаха у світі - курка. Тому найбільше вживають саме курячі яйця. Колір шкаралупи немає значення.
Щоб запобігти ризику отрут, яйця слід зберігати в холодильнику. Вони можуть зберігатися не більше 15 діб. Яйця зберігаються довше, коли їх тримають гострим кінцем вниз.
Висновок: Де і в якому положенні треба зберігати яйця, щоб вони не зіпсувались?
( Вчитель з контейнером підходить до кожної групи. Діти беруть сире яйце та кладуть його гострим кінцем вниз).
2 група «Дослідники».
1. Уявіть, що ви купуєте продукти в магазині. Розгляньте яйця, які лежать на прилавку. На них ставляться спеціальні знаки Д- означає вжити протягом 7 днів, СО – вжити протягом 25 днів. Оберіть ті, у яких не закінчився термін придатності та покладіть у контейнер. Всі інші в другий. Скористайся календарем.
Висновок: Що означають букви на яйцях Д? (вжити протягом 7 днів), СО ( вжити до 25 днів)?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «Танець каченят»
3 група «Експерти»
1. Роздивіться малюнок «Будова яйця». Підпишіть з чого складається яйце, використовуючи слова з довідки.
Слова для довідки: шкаралупа, білок, жовток, повітряна камера, оболонка.
2. Прочитайте інформацію та визначте, на які органи людини позитивно впливає вживання яєць. Оберіть малюнки.
Яйця стимулюють розвитку мозку, покращує пам'ять і увагу. Вживання яєць захищає наш зір від пошкодження через ультрафіолетове випромінення. Але не більше 3-4 штук на добу.
Висновок: Яку користь приносить людям вживання яєць? (відповіді учнів)
4 група «Майстри».
1. Прочитайте інформацію та зробіть книжку «Історія одного яйця».
На 2-у добу на жовтку з’являються кровоносні судини.
Загалом, курка починається з ока.
На 10-ту добу формується дзьоб.
На 19-у добу жовток починає втягуватися, відкриваються очі, шия висувається в повітряну камеру, починається клювання.
На 21-у добу – вихід. Зовні цей процес виглядає так.
Висновок: То ж скільки потрібно часу, щоб з яйця вилупилось курча, що для цього потрібно? ( 21 день, курка висиджує або пристрій-інкубатор, який подає тепло).
5 група « Орнітологи».
1. За допомогою електронних терезів, зважте яйця та складіть нерівності за зразком.
Орнітологи – вчені, які досліджують птахів.
Висновок: Хто такі орнітологи? Яке яйце має найменшу вагу, найбільшу? Чи залежить вага яйця від розміру птаха?
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота в парі « Танграм» ( за допомогою танграма, викладають силуети птахів).
2. Висновок стосовно Досліду №2.
- Повернемось до нашого досліду з яйцем та зубною пастою. Що ви помітили? (відповіді дітей)
- Зубна паста захищає, зміцнює зуби і зберігає їх колір.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.