1 клас Дослідження : Що можна побачити в Ґрунті
Мета :
формування предметних компетентностей: ознайомити учнів зі значенням Ґрунту для життя людей, рослин і тварин; визначити місце Ґрунту у житті людини ; розвивати навички дослідницької роботи ,спостереження, логічне мислення; вчити бережно та економно ставитися до Ґрунту;
формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою, уміння навчатися протягом усього життя,екологічна грамотність .
Очікувані результати:
Має уявлення про Ґрунт та його властивості
Встановлює найпростіші взаємозв’язки у живій і неживій природі.
Розуміє цінність природи для життя людей, залежність якості життя від стану навколишнього середовища
Фіксує результати досліджень
Обладнання: коробочка із Ґрунтом, лупа, ємкості із водою та Ґрунтом , набір LECO у кожного на парті , комп’ютер,презентація, відео .
Тип уроку : урок формування вмінь і навичок .
Освітні галузі : природнича ,мовно- літературна,інформативна, технологічна.
Хід уроку
І . Вступна частина
Весела пісенька дзвіночка
Покликала вас на урок .
Ми помандруємо в світ цікавий,
Що всі природою зовуть…
Та лиш кмітливість і увагу
З собою взяти не забудь .
Є на світі дивовижна комора. Покладеш в неї навесні мішок зерна, а восени замість одного мішка в коморі вже двадцять. Відро картоплі в дивовижній коморі перетворюється на двадцять відер, жменька насіння — на велику купу огірків, редиски, помідорів. Казка це або ні? Не казка. Дивовижна комора існує насправді. Ви вже, мабуть, здогадалися, як вона називається?
Ґрунт
3. Перегляд відео « Ґрунт» (YouTube · Віртуальна Школа )
4. Асоціативний кущ « З чого складається Ґрунт»
( Повітря, глина ,пісок,вода, поживні речовини .)
LECO –
Голубий- повітря
Жовтогарячий – глина
Жовтий – пісок
Синій – вода
Зелений – поживні речовини
ІІ . Основна частина
1. Ґрунт — житло
Перегляд презентації « Тварини, які живуть у грунті» ( Всеосвіта презентація Гоцуляк Т. І. )
2.Гра « Склад грунту» ( за допомогою LECO )
Я показую кольори , а ви називаєте об’єкти природи ,що є в грунті .
( Червоний – такого кольору немає , він не означає об’єкти природи. Таку відповідь повинні дати діти .)
3.Тренувальні вправи
Дослідницька діяльність
Дослід 1
Візьміть лупу і подивіться що є в грунті .
Висновок: Рештки рослин ,камінці , пісок .
Дослід 2
У склянку із водою впустити грудочку грунту .
Що ви побачили?
Висновок: До складу грунту входить повітря .
Дослід 3
У склянку із водою впустити грудочку грунту .Збовтайте паличкою.
Що ви побачили?
Висновок: До складу грунту входить пісок і глина .
Дослід 4
Візьміть грудочку грунту і покладіть на серветку та притисніть . Що ви побачили?
Висновок: У грунті є вода .
Фізкультхвилинка « Дерева» або « Квіти»
Дуже цікава тварина живе у грун ті . Послухайте про цю тварину.
Майже все своє життя кріт проводить під землею, Саме тому, у звірка дуже слабкий зір, але добре розвинений нюх.Під землею кріт постійно трудиться, прокапивая за один день тунель в десятки метрів. Таким чином, він здобуває собі харчування: хробаків, равликів, жуків. За добу кріт з’їдає величезну кількість їжі, майже рівну власній масі. Крім того, кроти роблять ще й запаси на «чорний день». В деякі комори збирають до 2 кг. корму. Їдять вони не тільки дрібних комах, здобиччю може стати, наприклад, жаба, а то і слабкі родичі.Пересуваючись по підземних ходах, кріт швидко стирає свою шерсть. Але, мудра природа все передбачила, ці звірі линяють по 3-4 рази на рік, кожен раз обзаводившись нової «шубою». Волосся у крота ростуть прямо, а не орієнтовані в яку-небудь сторону. Завдяки цій властивості шерсть не задирається, коли звір рухається під землею вперед або задкує назад.
5.Гра «Так або ні » (використання LECO).
Я буду говорити твердження. Якщо воно істинне – показуєте зелене LECO, якщо хибне – червоне . (А про істинні і хибні твердження ви пам’ятаєте з уроків математики)
А ) Ґрунт – верхній, родючий шар землі.
Б) У ґрунті ростуть рослини.
В) Птахи живуть у ґрунті.
Г ) Чим менше в ґрунті перегною,тим вищий урожай.
Ґ) Перегной надає ґрунтові чорного кольору.
Д )У ґрунті немає води та повітря.
Є)Всі люди повинні берегти ґрунт.
ІІІ . Заключна частина
1.Давайте за допомогою різнокольорових стікерів повторимо із чого складається ґрунт ( зелений, голубий, синій, жовтий, оранжевий ).
2. У вас на парті смайлики . Оцініть цей урок. Він був цікавий, нецікавий ( смайлик сумний, смайлик веселий) .
Класний керівник : Л. Б. Ганул
Використані :
1)Відео « Ґрунт» (YouTube · Віртуальна Школа )
2) Презентація « Тварини, які живуть у грунті» ( Всеосвіта - презентація Гоцуляк Т. І. )
3)Цікаві факти про кротів – Mixo - mixo.com.ua › 2019/02/05 › tsikavi-fakti-pro-krotiv
4) « Мій конспект» В.П. Порощук « Я досліджую світ» 1 частина