Урок " Дослідження. Грунт." 1 клас

Про матеріал
Урок-дослідження " Ґрунт" в 1 класі : використати можна відео, презентацію, цікаві факти життя тварин у грунті ( кріт),також граємо із лего дуплес .
Перегляд файлу

1 клас Дослідження : Що можна побачити в Ґрунті

Мета :

формування предметних компетентностей: ознайомити учнів зі значенням Ґрунту для життя людей, рослин і тварин; визначити місце Ґрунту у житті людини ; розвивати навички дослідницької роботи ,спостереження, логічне мислення; вчити бережно та економно ставитися до Ґрунту;

формування ключових  компетентностей: спілкування державною мовою, уміння навчатися протягом усього життя,екологічна грамотність .

Очікувані результати:

Має уявлення про Ґрунт та його властивості

Встановлює найпростіші взаємозв’язки у живій і неживій природі.

Розуміє цінність природи для життя людей, залежність якості життя від стану навколишнього середовища

Фіксує результати досліджень

Обладнання: коробочка із Ґрунтом, лупа, ємкості  із водою та                Ґрунтом , набір LECO у кожного на парті , комп’ютер,презентація, відео .

Тип уроку : урок формування вмінь і навичок .

Освітні галузі : природнича ,мовно- літературна,інформативна, технологічна.

                                         Хід уроку

І . Вступна частина

  1. Організаційна частина

Весела пісенька дзвіночка

Покликала вас на урок .

Ми помандруємо в світ цікавий,

Що всі природою зовуть…

Та лиш кмітливість і увагу

З собою взяти не забудь .

 

 

 

 

 

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку

           Є на світі дивовижна комора. Покладеш в неї навесні мішок зерна, а восени замість одного мішка в коморі вже двадцять. Відро картоплі в дивовижній коморі перетворюється на двадцять відер, жменька насіння — на велику купу огірків, редиски, помідорів. Казка це або ні? Не казка. Дивовижна комора існує насправді. Ви вже, мабуть, здогадалися, як вона називається?

Ґрунт

3. Перегляд відео « Ґрунт» (YouTube · Віртуальна Школа )

4. Асоціативний кущ « З чого складається Ґрунт»

( Повітря, глина ,пісок,вода, поживні  речовини .)

LECO –

Голубий-  повітря

Жовтогарячий – глина

Жовтий – пісок

Синій – вода

Зелений – поживні речовини

ІІ . Основна частина

1. Ґрунт — житло

Перегляд презентації « Тварини, які живуть у грунті» ( Всеосвіта презентація Гоцуляк Т. І. )

2.Гра « Склад грунту» ( за допомогою LECO )

Я показую кольори , а ви називаєте об’єкти природи ,що є в грунті .

( Червоний – такого кольору немає , він не означає об’єкти природи. Таку відповідь повинні дати діти .)

 

3.Тренувальні вправи

Дослідницька діяльність

Дослід 1

Візьміть лупу і подивіться що є в грунті .

C:\Users\игорь\Desktop\2о19 1 клас\IMG_20191126_084502.jpg

Висновок:  Рештки рослин ,камінці , пісок .

 

 

 

Дослід 2

У склянку із водою впустити грудочку грунту .

Що ви побачили?

C:\Users\игорь\Desktop\2о19 1 клас\IMG_20191126_085021.jpg

Висновок: До складу грунту входить повітря .

Дослід 3

У склянку із водою впустити грудочку грунту .Збовтайте  паличкою.

Що ви побачили?

C:\Users\игорь\Desktop\2о19 1 клас\IMG_20191126_085031.jpg

Висновок: До складу грунту входить пісок і глина .

 

 

Дослід 4

Візьміть грудочку грунту і покладіть на серветку та притисніть . Що ви побачили?

Висновок: У грунті є вода .

 

Фізкультхвилинка « Дерева» або « Квіти»

 

  1. Хвилинка – цікавинка

Дуже цікава тварина живе у грун ті . Послухайте про цю тварину.

 

C:\Users\игорь\Downloads\30110655.938669.4113.jpeg

Майже все своє життя кріт проводить під землею, Саме тому, у звірка дуже слабкий зір, але добре розвинений нюх.Під землею кріт постійно трудиться, прокапивая за один день тунель в десятки метрів. Таким чином, він здобуває собі харчування: хробаків, равликів, жуків. За добу кріт з’їдає величезну кількість їжі, майже рівну власній масі. Крім того, кроти роблять ще й запаси на «чорний день». В деякі комори збирають до 2 кг. корму. Їдять вони не тільки дрібних комах, здобиччю може стати, наприклад, жаба, а то і слабкі родичі.Пересуваючись по підземних ходах, кріт швидко стирає свою шерсть. Але, мудра природа все передбачила, ці звірі линяють по 3-4 рази на рік, кожен раз обзаводившись нової «шубою». Волосся у крота ростуть прямо, а не орієнтовані в яку-небудь сторону. Завдяки цій властивості шерсть не задирається, коли звір рухається під землею вперед або задкує назад.

5.Гра «Так або ні » (використання  LECO).

Я буду говорити твердження. Якщо воно істинне – показуєте зелене LECO, якщо хибне – червоне . (А про істинні і хибні твердження ви пам’ятаєте з уроків математики)

А ) Ґрунт – верхній, родючий шар землі.

Б) У ґрунті ростуть рослини.

В) Птахи живуть у ґрунті.

 Г ) Чим менше в ґрунті перегною,тим вищий урожай.

Ґ) Перегной надає ґрунтові чорного кольору.

Д )У ґрунті немає води та повітря.

Є)Всі люди повинні берегти ґрунт.

ІІІ . Заключна частина

1.Давайте за допомогою різнокольорових стікерів  повторимо із чого складається  ґрунт  ( зелений, голубий, синій, жовтий, оранжевий ).

2. У вас на парті смайлики . Оцініть цей урок. Він був цікавий, нецікавий        ( смайлик сумний, смайлик веселий) .

 

                                                    Класний керівник : Л. Б. Ганул

Використані :

1)Відео « Ґрунт» (YouTube · Віртуальна Школа )

2) Презентація « Тварини, які живуть у грунті» ( Всеосвіта - презентація Гоцуляк Т. І. )

 

3)Цікаві факти про кротів – Mixo - mixo.com.ua › 2019/02/05 › tsikavi-fakti-pro-krotiv

4) « Мій конспект» В.П. Порощук  «  Я досліджую світ» 1 частина

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Ганул Людмила
Додано
21 лютого 2021
Переглядів
4286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку