Даний матеріал систематизує знання про атмосферні забруднення та їх вплив на здоров'я, формує поняття про вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров'я; розвиває екологічну свідомість, відповідальність; виховує активну громадську позицію щодо збереження екологічної безпеки оточуючого середовища.
Тема: Як забруднене повітря впливає на здоров’я людини? Охорона повітря від забруднення.
Мета: : систематизувати знання про атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я, формувати поняття про вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я; розвивати екологічну свідомість, відповідальність; виховувати активну громадську позицію щодо збереження екологічної безпеки оточуючого середовища.
Методичне -дидактичне забезпечення: мультимедійний комплект, цеглинки ЛЕГО, матеріал для створення колажу.
Хід уроку
I.Організація класу
- Швидше діти на урок
Пролунав уже дзвінок
Не баріться, поспішайте
На урок всі завітайте!
II. Мотивація навчальної діяльності
- Сьогодні на уроці ви опануєте нову професію . Ця професія є актуальною та важливою у наш час. Ми станемо сьогодні екологами-захисниками У нас з вами дуже важлива місія, ми будемо захищати найголовніше багатство на планеті Земля.
Відгадайте загадку: Таке велике, що займає увесь світ,
Таке маленьке,що в щілину зайде.
Здогадались, що це? Так діти це повітря.
І так, екологічний загін третього класу, готовий до важливої місії «Врятуй повітря»!
Отже розпочинаймо.
Чого Ви очікуєте від уроку? Який він повинен бути?
У- унікальний
Р- розумний
О- організований
К – корисний,креативний
IІІ.Актуалізація опорних знань
1. Хвилинка спостережень
- Пропоную спочатку заповнити календар погоди.
- Який зараз місяць?
- Яке число місяця?
- Який стан неба?
- Чи спостерігали ви опади?
- Чи є сьогодні вітер, який його напрямок?
- Що можна сказати в цілому про сьогоднішню погоду?
2. Метод « Мікрофон»
- Пригадайте, що таке повітря?
- Що таке вітер? А, яке важливе завдання він виконує?
- Від чого залежить зміна погоди?
- Назвіть ознаки, за якими ти помічаєш вітер у природі.
3. Презентація – гра « Властивості повітря» з використання цеглинок Лего
Презентація-гра, якщо учні відповідають вірно, то йдуть далі, якщо відповідь не правильна вони повертаються до першого завдання.
1. Якого кольору повітря?
А) Безбарвне; Б) Світло рожеве;
2. В якому стані перебуває повітря?
А) В рідкому; Б) В газоподібному;
3. Яке повітря на смак та запах?
А) На смак солодке, запаху не має; Б) Не має запаху та смаку;
4. Чому космонавти вдягають скафандри?
А) Щоб бути стильними; Б) Щоб дихати;
5. Що являє для рослин товстий шар снігу?
А) Захищає від морозу; Б) Загрозу;
- Ви справжні розумнички. На відмінно справились із завданням.
- Отже ,повітря - це найбільший скарб людства, воно просто безцінне. Якщо не стане повітря, то все живе на Землі загине. Але може виникнути ще одна проблема, люди можуть самі забруднити повітря, і це велика загроза. Саме тому ми знайдемо чинники, які забруднюють повітря, і будемо вчитися їх усувати. До Вас сьогодні хоче звернутися дівчинка,така як ви третьокласниця,звуть її Даша.
4. Перегляд відеоролика та обговорення завдань. Репортаж від Даші Чорної.
- Що стається якщо живі організми дихають забрудненим повітрям?
- Яке повітря для повноцінного життя потрібне живим істотам?
5. Фізкультхвилинка
6. Розповідь вчителя
- Сьогодні Україна – одна з екологічно «брудних» країн. 20% міського населення України проживає в зонах, де наявність шкідливих речовин перевищує допустимі норми у 15 1 більше разів. За 1 рік в атмосферу викидається 4,2 млн тонн шкідливих речовин, тобто середньостатистичний українець споживає їх приблизно 100 кг щороку!
7. Робота в парах. Асоціативний кущ « Чинники забруднення повітря»
Розгляньте світлини на екрані. Скажіть, чому забруднюється повітря? Що може псувати повітря там де ви живете? Обговоріть це в парі.
Проведемо дослід про важливість повітря для людини.
Вдихніть та затримайте подих . Що ви відчули?( Без повітря неможливе життя на Землі)
8. Продовження розповіді учителя
- Щоб зберегти повітря чистим – паровози замінено на електровози; замість бензину в автомобілях використовують газове пальне.
А також розумні люди, щоб очистити повітря в своїх будинках заводять кімнатні квіти, які є очищувачами повітря.
У нашій країні прийняті закони про охорону повітря, що вимагають від підприємств установлення спеціальних уловлювачів шкідливих викидів, сажі й пилу.
- Як Ви вважаєте, що ми, як громадяни своєї країни можемо зробити, щоб повітря стало чистішим?
- Так діти, ми можемо садити дерева біля своїх будинків, які дуже гарно
9. Робота в групі
Завдання для захисника природи.
Ситуація 1. У бабусі Олени нападала купа листя з дерев, вона зібралася його згребти, висушити і спалити. Ви про це дізнались, які будуть ваші дії?
Ситуація 2. Ваш друг (подруга) похвасталися вам, що батьки пообіцяли подарувати йому на День народження або моторолер, або велосипед. Ваш друг повинен сам обрати подарунок. Яку пораду Ви йому дасте, обґрунтуйте її.
Ситуація 3. Вам запропонувала у магазині поліетиленовий пакет чи пакет з паперу . Який ваш вибір та чому?
10. Створення колажу « Ми врятуємо тебе планета Земля»
Кожна група має створити колаж з матеріалів ,які маєте на парті, та можна добавити свої малюнки на ньому. Потім презентуєте свою роботу для всього класу.
ІV. Етап контролю та корекції знань
1. Рефлексія Закінчи речення словами.
- Найбільше мені запам’яталося…
- Найбільше мені сподобалося…
- Найбільше мені вдалося…
- Труднощі виникали….
- Урок завершую з настроєм….
2. Домашнє завдання
Створити емблему « Моя чиста планета Земля»