Тема. Тварини
Мета : розширити й уточнити уявлення учнів про різноманітність тварин, середовище їх існування, про тварин, які живуть поряд з людиною ; ознайомити з тваринами свійськими і дикими, розвивати вміння визначати залежність життя тварин від факторів неживої і живої природи; вчити порівнювати тварин, групувати їх за способами пересування, середовищем існування.
Обладнання: зображення предметів живої, неживої природи, картки для дітей, ножиці, клей, відео «Вчимо тварин у Київському зоопарку».
Вид уроку : комбінований
Тип уроку : урок - тренінг
Очікувані результати: учні розуміють значення тварин у житті людини, описують тварин,розрізняють диких та свійських тварин, виявляють інтерес до їхнього існування в різних середовищах ,пояснюють залежність існування тварин від факторів неживої і живої природи, розуміють важливість турботи про тварин.
Хід уроку
-
Ранкова зустріч.
-
Вітання
Щоб усім нам посміхатись,
Треба з кожним привітатись!
А щоб настрій добрий мати –
Компліментом обмінятись!
Запропонувати дітям розпочати зустріч з приємних компліментів. Наприклад:
-
Вітаю тебе, Артем, ти сьогодні веселий!
-
Вітаю тебе, Олександро, ти сьогодні красива!
-
Обмін інформацією. Тема дня «Кого я зустріну в зоопарку?»
-
Крім Червоної книги та заповідників люди створюють зоопарки, щоб показати відвідувачам рідкісних тварин, птахів, рослини. На відміну від заповідників, у зоопарках люди постійно турбуються про тварин, готують їм їжу, будують для них приміщення ,доглядають за ними.
-
Яких тварин ви знаєте?
-
Які живуть в зоопарку?
Перегляд відео «Вчимо тварин у Київському зоопарку»
-
Яка тварина вам сподобалася найбільше?
-
Як ви вважаєте, де краще живеться тваринам: у зоопарку чи в заповіднику?
-
Пропоную вам пограти в гру «Юні зоологи»
-
Назвіть тварин теплих країн, пустелі, гір, лісів, морів, річок.
-
Розкажіть мені відому вам цікаву інформацію про тваринку.
-
У сучасних зоопарках робітники створюють для тварин умови, близькі для їхнього середовища: штучні водойми, укриття, спеціально висаджені певні рослини, насипають пісок, тощо.
-
Пропоную вам пограти в гру « Перевтілення».
-
Дитина дня (ведучий) – ходить класом. Решта рухається за ним, ведучий різко повертається, називає тварину. Кожна дитина набуває пози, на ї думку, нагадує лева.
-
Групове заняття
Запропонувати дітям об’єднатися в групи. ( обирають картки).
Кожна група повинна вибрати тваринку, яка живе в зоопарку та описати її.
-
Тема щоденника вражень.
-
Найбільше мене вразило…
-
У зоопарку мені сподобалося …
-
Уявна прогулянка в зоопарк…
-
Повідомлення теми і мети уроку.
-
Відгадайте загадки.
Не кравець, а все життя з голками ходить. ( Їжак)
Заповзята трудівниця,
Вона праці не боїться.
Дуже сильна ця комаха
Називається …(мураха)
Любить плавати, пірнати,
По пісочку мандрувати.
Спину захищає щит,
Дуже давній вона вид! ( черепаха)
Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни. (ведмідь)
-
Як можна одним словом назвати їжака, ведмедя, черепаху, мураху???
-
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Робота з підручником на с. 60
-
Тварин дуже багато. Усі вони різні. Є маленькі , великі. Діти наводять приклади. Тварини можуть плавати, літати, стрибати, повзати, бігати, ходити. Діти наводять приклади. Тварини їдять, сплять, дають потомство. Живуть у воді, ґрунті, у повітрі. Тварини бувають свійськими, дикими. Діти наводять приклади.
-
Робота з зошитом
Виконуємо завдання на с. 20
-
Хто ким стане?
-
Яких тварин можна побачити в місті?
-
-
Фізхвилинка.
ВЕДМІДЬ
Буркотливий, вайлуватий
Ходить лісом дід кудлатий.
Одягнеться в кожушину,
Мед шукає і ожину.
Літом любить полювати.
Взимку – у барлозі спати.
Як зачує він весну,
Прокидається від сну.
-
Узагальнення вивченого .
-
Робота з підручником
-
Опрацюємо завдання « Хто які звуки видає?»
-
Звуки ще яких тварин ви можете імітувати??
Діти імітують звуки.
-
Закріплення вивченого.
-
Що належить до живої природи?
-
Що належить до неживої природи.
-
Які предмети створені руками людини?
-
Розгляньте малюнки на дошці, що належить до живої природи, до неживої, що створене руками людей.?
-
У вас на парті лежать картки. Розгляньте їх уважно. Ви бачите тварин. І маєте три картки «Дикі тварини», «Свійські тварини», «Тварини, які живуть в зоопарку». Вам потрібно вирізати тваринок і розмістити, потім приклеїти їх на відповідну картку.
-
Давайте згадаємо правила безпеки користування ножицями та клеєм.
-
Підсумок уроку.
-
Робота з зошитом
-
Виконаємо останнє 3 завдання в зошиті на с. 21.
-
З’єднайте тварин та місця, де вони живуть.
-
Що цікавого дізнались?
-
Що нового?