Я громадянин своєї держави

Про матеріал
мета уроку вчити розуміти суть понять: громадянин, громадянство.виховувати власне судження
Перегляд файлу

 

 

 

 

Тема уроку:    Що означає бути громадянином. (5клас)

 

Мета уроку: вчити розуміти суть понять «громадянин», «громадянство», «громадські якості», «громадські почуття»;

виховувати власне судження про те, як людина може бути корисною суспільству;

розвивати вміння  стверджувати своїми вчинками позитивні прояви моральної поведінки учнів.

                               

Тип уроку:     комбінований

 

Обладнання: ноутбук, мультимедійний проектор, екран,  підручник, дошка, крейда, маркери, роздатковий та наочний  дидактичний матеріал.

 

                                            Хід уроку.

 

      Епіграф: « Рідний край як рай, а чужа країна як домовина».

 

І.   Організаційний момент.

      

ІІ.  Перевірка домашнього завдання. 

Вчитель: Зараз ми з вами трішки пограємо.                                                                    1. Наша гра має назву «Зашифровані слова».

            Звичай                                           Традиція                                Закон   

  1. Бесіда за запитаннями..
    • Поясніть будь-ласка, що таке звичай та традиції?
    • Чому необхідно поважати звичаї та традиції?
    • Що таке закон?
    • Що означає вислів «поважати закон»?
    • Наведіть приклади поваги закону?
    • Що таке права людини? Які ви знаєте права людини?
    • Чому необхідно ставитися з повагою до гідності й прав людини?

          

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Вчитель: А зараз я вам загадаю декілька з а г а д о к.

  1. В Україні у дні державних свят його вивішують на будівлях, він майорить на щоглах українських кораблів, перед посольствами України в інших країнах (вчитель прикріплює прапор на дошці).
  2. Цей знак має понад тисячолітню історію. Саме тому його зображення, після проголошення Незалежності України, було затверджено Малим державним гербом України (вчитель прикріплює тризуб на дошці).
  3. Цю пісню було написано в ХІХ столітті. У сучасній Україні вона має важливе значення. Її мелодія лунає під час урочистих зібрань і великих свят. Зокрема, в українських школах її виконують під час свят першого та останнього дзвоника. (вчитель прикріплює гімн на дошці).

Прапор, герб та гімн – це символи нашої держави Україна, а ми усі – громадяни. От сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про те, що означає бути  громадянином своєї держави.

 

ІV. Тому відкрили зошити і записали тему нашого уроку:

       «Що означає бути громадянином».

 Мета уроку: вчити розуміти суть понять «громадянин», «громадянство», «громадські якості», «громадські почуття»;

виховувати власне судження про те, як людина може бути корисною суспільству;

розвивати вміння  стверджувати своїми вчинками позитивні прояви моральної поведінки учнів.

 

V. Вивчення нового навчального матеріалу.

 

1. Що дає змогу відчути приналежність до своєї держави.

Метод «мозкового штурму».

Вчитель: Діти, як ви розумієте таке поняття, як «громадянин».

Громадянин –  1) особа, що належить до постійного населення якоїсь держави, користується її правами та виконує обов‘язки, встановлені законами цієї держави;   2)  той, хто підпорядковує свої інтереси громадським, служить Батьківщині.

Правовий зв‘язок  між людиною і конкретною державою називається громадянством.  

Громадянство людина отримує від народження. Усі ви є громадянами України. Ваш перший документ, що підтверджує, - свідоцтво про народження. Пізніше ви отримаєте паспорт, прикрашений державною символікою України, в якому зазначено, що ви громадянин України.

Правовий зв‘язок громадянина з певною державою полягає в наявності між ними певних зобов‘язань.

 

 

 

 

                                        Громадянин і держава.

 

Держава гарантує громадянину.

Право на життя, повагу гідності людини, свободу і особисту недоторканність.

Судовий захист.

Недоторканність житла.

Таємниця листування і телефонних розмов.

Свобода пересування і вільний вибір місця проживання.

Свобода думки, слова, світогляду, віросповідання.

Участь в управлінні державними справами.

Право на працю та відпочинок.

Право на освіту й охорону життя.

Право на гідний життєвий рівень, житло.

Право на проведення зборів, мітингів.

 

Зобов‘язання громадянина перед державою.

Дотримуватися законів.

Сплачувати податки.

Захищати Вітчизну.

Шанувати державні символи.

Не заподіювати шкоди природі.

Відшкодовувати завдані збитки.

 

 

 

Усі народи завжди високо цінували громадянські якості людини, здатної спрямовувати свою працю, своє життя на користь Батьківщині . Таким людям притаманні громадянські почуття, тобто такі почуття, що не дають людині бути байдужою до нерозв‘язаних проблем і труднощів країни, до інших людей, спонукають завжди відчувати свою приналежність до неї. Це почуття любові до Батьківщини, усвідомлення обов‘язку її захищати, почуття любові до її національних символів, культури, мови.

 

Робота з підручником.

Вчитель: А зараз відкрийте підручник на сторінці 109 завдання  5,                              разом прочитаємо вірш.

 

 

 

 

 

Запитання:

  • Кого ми називаємо громадянином?
  • Що означає приналежність до своєї країни?

 

Фізкультхвилинка.

 

2. Як бути корисним суспільству.

Вчитель: Вважається, що сила держави у її громадянах. Вона не зможе успішно розвиватись, якщо кожен не буде наполегливо працювати. Почуття любові  до Батьківщини починається з невеличких справ на загальне добро власного міста. Країна не може жити без участі громадян у вирішенні загальних справ.

Громадська діяльність передбачає, що людина робить щось важливе, корисне поза межами власної домівки. Це не обов‘язково. Але виявляючи власну активність, виконуючи щось на добровільних засадах, ви можете змінити життя навколо себе на краще.

А зараз ми виконаємо завдання 6 на сторінці 109.

Робота з підручником.

   Оповідання Василя Олександровича Сухомлинського «Купа сміття»

 

VI. Застосування знань і вмінь на практиці.

 

1.Робота в парах.

Вчитель: А зараз ми об‘єднаємось в пари і виконаємо отаке завдання.

 - Прочитайте наведені висловлювання, поясніть, як у них характеризується громадянин і його ставлення до своєї держави.

 

  • Девіз громадянина: бути, а не здаватися.(Латинське прислів‘я)
  • Щоб зробити з людей добрих громадян, необхідно дати їм можливість виявляти свої права громадян. (С.Смайлс, англ. письменник 19 століття).
  • Той, хто не знає меж своїм бажанням, ніколи не стане добрим громадянином. (В.О.Сухомлинський)
  • Кожен, хто зробив свій внесок у справу у процвітання країни фізичною або моральною працею, є шляхетним і корисним громадянином. (Я.Чечот, білоруський поет  19 століття)
  • Тоді, коли служіння суспільству перестає бути головною справою громадян і вони надають  перевагу служінню йому своїми гаманцями, - держава наближається до загибелі.( Ж.Ж.Руссо, франц. мислитель 18 століття)

 

 

 

 

 

 

 

2. «Склади прислів‘я»

Вчитель: А зараз ми об‘єднаємось в пари і виконаємо іще одне цікаве завдання «Склади прислів‘я». Для цього ми об‘єднаємося в групи.

 

 Рідний край як рай, а чужа країна як домовина.

 Нехай буде, як люди скажуть.     

Що громада скаже, то й пан не поможе.

Людина без Вітчизни, як соловей без літа.

За морем тепліше та вдома миліше

Хто дбає, той має.

Кожен край має свій звичай.

 

VII.  Підсумок уроку

doc
Пов’язані теми
Етика, Розробки уроків
Додано
31 серпня 2022
Переглядів
1591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку