Я пізнаю світ
2 клас
Вчитель: О. А. Островська
Тема. Трипільська культура.
Очікувані результати: формувати компетентність в природничих та історичній науках та технологіях; формувати інформаційну компетентність; удосконалювати навички швидкої лічби; розвивати критичне мислення, здатність логічно обгрунтовувати свою позицію; сприяти вихованню навичок роботи у парах та команді, ініціативність.
Обладнання: демонстраційні таблиці, мультимедійний супровід уроку, цеглинки Лего, глобуси.
Тип уроку: Комбінований.
Перебіг уроку
- Ознайомтеся із блоком уроків, над якими сьогодні працюватимемо. («Україна у світі»)
- Уважно прочитайте тему уроку.
- Як ви вважаєте, про що далі піде мова?
- Пропоную вам створити свій діафільм цього уроку, використовуючи таку заготовку.
II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
- Визначіть власні завдання до блоку уроків.
- Пригадайте вивчене і встановіть відповідність у завданні 2.
- Повторивши вивчене, налаштуймося на нове.
- Проговоріть текст разом з диктором.
- Заплющіть очі та пошепки відтворіть афірмації, які є для вас важливими.
III. Повідомлення теми і мети уроку
- Настав час ознайомитись із країною –сусідкою по Чорному морю.(Туреччина)
- Уважно перегляньте і дайте відповідь на питання.
- Яка країна з вивчених нами межує з Туреччиною?
- Яке місто є столицею Туреччини?
- У якій стороні світу по відношенню до України знаходиться Туреччина?
IV. Вивчення нового матеріалу
- Поки ми відпочивали, ПОЛІТИЧНА карта нас уже чекала…
- А які карти ви ще знаєте?
- *Який синонім до слова «карта» вам відомий?
- Підказка заховалася під кришкою парти одного з вас .
Перевір себе: слово «мапа» походить від латинського слова, що означає «серветка, полотнище, прапор».
— Знайдіть на карті Україну та її столицю, підкресліть їх назви.
- Знайдіть на карті Туреччину та її столицю, підкресліть їх назви.
- * Яке море омиває кордони України та Туреччини?
- Настав час попрацювати з інформацією.
- Розгляньте зображення прапора Туреччини і прочитайте пошепки інформацію з диктором.
- Хто з вас був у Туреччині?
Кішки в Туреччині скрізь. У парках для них навіть будують спеціальні будиночки. А ось собак на вулицях мало. І вони носять сережки!
У Туреччині в пошані електротранспорт. Просто паливо тут дуже дороге
Турецька республіка була заснована 29 жовтня 1923 року. Сучасна держава складається з 81 провінції.
Країна займає перше місце в світі за виробництвом фініків.
Вода, хліб, чай в ресторанах подаються безкоштовно.
- Що найбільше запам’яталось?
- Як ви вважаєте: чому ця країна багата чудовими пляжами?
- Напишіть цифрою кількість морів, що омивають Туреччину. (4)
- Якщо у тій місцевості так багато морських узбережжів, то чим займаються жителі цієї держави?
- Чим сподобався вам відпочинок у Туреччині? (перегляд світлин дітей)
- Хто з вас мріє стати туристичним оператором чи власником готелю на узбережжі одного з 4 морів?
- Для того, щоб планувати бізнес, потрібно добре володіти обчислювальними навичками. Тож як ви здогадалися настав час для «Нейробіки від Аї».
- Повторіть назви круглих чисел від 40000000 до 50000000.
- Візьміть участь у чемпіонаті зі швидкісної лічби.
- Після напруженої роботи варто відпочити.
4. Танцювальна хвилинка «Пісенька про тисячу»
V. Узагальнення й систематизація знань
1. Вправа «Допоможи Бітові»
- Сучасний бізнес неможливий без комп’ютерної грамотності. Отже, наступне завдання покращить вашу інформаційну компетентність.
- Попрацюймо у парах. Допоможіть Бітові впорядкувати букви. Напишіть отримане слово. (графіка)
2. Робота з алгоритмами виконання завдань у графічному редакторі Раint
- Оберіть правильну послідовність збереження малюнка у графічному редакторі Раint.
— Що тут «зайве» і чому?
- Давайте перевіримо себе за «Картою знань» на с. 45.
* Наведіть власні приклади використання комп’ютерної графіки.
3. Вправа «Це цікаво!»
- Прочитайте інформацію пошепки разом з диктором.
- Уважно прочитайте інформацію ще раз і відтворіть сусідові по парті.
- Що ви зустріли у цьому тексті нового для себе?
4. Відеофрагмент
- Комп’ютерна графіка допомагає нам не лише у сьогоденних та майбутніх проєктах, а й зануритись у нашу історію.
- Перегляньте відеофрагмент 3Д-моделювання одного з об’єктів трипільської культури.
- Як ви вважаєте: хто міг мешкати у такому будинку?
- Що б ви використали із цієї моделі для власного будинку у майбутньому?
5. Вправа для покращення зору
- Заплющіть очі та уявно зобразіть свій будинок майбутнього.
7. Вправа «Встанови відповідність»
- Повторіть навчальні одиниці.
- Попрацюймо у четвірках. Встановіть відповідність.
- Запрошую вас до відеомандрівки у «Музей трипільської культури».
- Що нового дізналися?
- Пригадайте, які речові історичні джерела ви побачили?
- Підкресліть в переліку назви лише речових джерел трипільської культури.
VI. Підбиття підсумків. Домашнє завдання