Я пізнаю світ. Урок-мандрівка

Про матеріал

Дана розробка має на меті формувати уявлення про органи чуттів людини, їх зв'язок з нервовою системою, з'ясувати значення органів чуттів у житті людини; заохочувати дітей уявити світ прекрасним, веселковим; стимулювати до відчуття позитивних емоцій.

Перегляд файлу

Тема: Я пізнаю світ

Мета: Формувати уявлення про органи чуттів людини, їх зв’язок з

               нервовою системою, з’ясувати значення органів чуттів у

               житті людини; заохочувати дітей уявити світ прекрасним,

               веселковим; стимулювати до відчуття позитивних емоцій.

 

Хід уроку

 

I. Організація класу.

Привітання Довкіллю.

Йдемо в гості до природи

Є в ній різна дивина:

В небі – зорі, в річках – води,

В полі – квіточка ясна,

А зимою є сніжинка,

Літо дощик принесе,

Є метелик і пташинка –

І таке цікаве все.

 

Наш урок розпочнемо з підсумку спостережень за природою.

Повідомлення синоптика.

За минулий тиждень 2 дні сонячних, 2 дні похмурих, 3 дні хмарних.

Опадів за минулий тиждень не було. Температура повітря                    +4, +7 градусів.

II. Перевірка домашнього завдання.

1.Яку тему вивчали на минулому уроці?

2.Що таке організм?

3.Що таке система органів?

 

Доповніть речення.

1) Скелет і м’язи людини складають (опорно-рухову систему).

2) Основне призначення системи органів дихання (забезпечення організму киснем і звільнення від вуглекислого газу).

3) Кров рухається по судинах  (завдяки роботі серця).

4) Кров переносить до органів (кисень та поживні речовини).

5) З органів травлення поживні речовини, що надходять з їжею (проникають в кров).

 

 Сьогодні ми познайомимось ще з однією системою, а з якою саме, ви дізнаєтесь, відгадав загадки:

III. Мотивація навчальної діяльності.

1) Завжди в роті, а не проковтнеш (язик).

2) Два брати через дорогу живуть, один одного не бачать (очі).

3)  Сопе, хропе, часом чхає,

     Сюди-туди зазирає,

     На морозі замерзає,

     Бо одежі не має (ніс).

4) Посягнеш – досягнеш –

     Оглянешся - і не побачиш (вуха).

5) Живуть п’ять братів,

     Один одного менші (пальці).

(Діти відповідають, а вчитель закріплює картки зі словами на дошці)

Д.

     язик

     очі

     ніс

     вуха

   пальці

 

Що пов’язує всі ці органи?

 

IV. Оголошення теми та очікування результатів.

 

Учитель. Перелічені вами органи називають органами чуттів.

Тема нашого уроку: "Я пізнаю світ".

Учитель. Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? Що хочете почути?

Вивчити? Чого навчитися?

Очікувані результати.

Сьогоднішній урок допоможе:

а) Вивчити органи чуттів і догляд за ними;

б) навчитись аналізувати, за допомогою яких саме органів чуттів ми сприймаємо різні властивості предметів, речей;

в) закріпити вміння працювати в колективі.

 

V. Інтерактивна вправа.

 

Вивчення нового матеріалу.

Робота з підручником, стор. 55-60.

(Кожна група отримує матеріал, з яким працює. Один з учнів переказує).

Додаткова інформація для кожної з груп.

Очі – орган зору.

Зір погіршується, якщо очі перевтомлюються: довгий час дивляться телевізор, читають, слідкують за письмом. Можуть зіпсувати зір і ультрафіолетові проміні сонячного світла.

Не забувайте! Під час читання, письма зошит, книжка повинні бути від очей на відстані зігнутої в лікті руки. При цьому світло повинне падати з лівого боку.

 Чому ми моргаємо?

Ми моргаємо, щоб захистити чи очистити свої очі. Око вкрите тонкою плівкою солонуватої рідини. Щоразу, коли ми моргаємо, віко омиває очне яблуко, змиваючи пил та мікроби. Моргання захищає очі, якщо щось опиняється дуже близько від них.

 

Вуха – орган слуху.

Гучність (сила звуку) вимірюється в децибелах. Звук шпильки, що впала, менше 10 децибелів, гул холодильника – 35 децибелів, у наушниках плеєра – 80 децибелів. Будь-який звук, що перевищує 120 децибелів, може миттєво пошкодити слух. Постійний звук у 90 децибелів призведе до такого ж результату.

 Навіщо нам 2 вуха? Щоб визначити, з якого саме боку лунає звук.

 

Язик – орган смаку.

На поверхні язика розміщено близько 10 тисяч смакових сосочків, розміщених у різних частинах язика.

Існує 4 основних смакових відчуття: солодке, солоне, гірке, кисле.

Інші смакові відчуття є їхньою комбінацією, наприклад: кисло-солодке,

гірко-солоне.

 

Ніс – орган нюху.

Чому закладений ніс заважає відчути смак?

Коли ти їси, то одночасно відчуваєш запах і смак їжі. Отже, якщо під час нежиті ніс закладений, ти не можеш розрізняти запахи і їжа здається несмачною.

 

Шкіра – орган дотику.

 Весь організм людини вкритий шкірою. Отже, будь-яка частина тіла чутлива до дотику. Найсильніше реагують на дотик губи, язик, кінчики пальців, підошви ніг.

 Занурюючись у ванну, ви, мабуть, помічали, що для ніг вода здається набагато гарячішаю, ніж для рук. Це тому, що ступні ніг, як і лікті рук, губи, язик більш чутливі до тепла.

 

Учитель. За моїм сигналом роботу у групах припиняєте. Час у вас обмежений. Зверніть увагу! Біля дошки працює "Бюро знахідок" (Стіл, на якому викладені предмети, малюнки, блюдце з цукром, сіллю, мішечки з полотняної тканини з предметами всередині).

 Від кожної групи виходить представник для того, щоб відібрати необхідні предмети для унаочнення своїх знань.

 Хто хоче повідомити інформацію, яка для нього є цікавою?

 Хто з товаришів, на вашу думку, найцікавіше розповідав?

(надається слово представнику кожної групи, виставляються малюнки, які використовували при виступі).

 

- Давайте ще раз назвемо, які органи чуття допомагають нам сприймати довкілля?

мозок

Д.

 

 

 

     очі

       ніс

     язик

     вуха

  шкіра

 

 

 

 

 

Учитель. Чи може кожний з цих органів існувати сам по собі?

Діти.          Ні. Не може.

Учитель.  Що керує дією внутрішніх органів і зовнішньою поведінкою

                   людини?

Діти.           Мозок. Саме він аналізує сигнали і визначає поведінку лю-

                    дини. Від головного і спинного мозку до всіх органів тіла

                    відходять нерви.

Учитель. Давайте ж і ми поєднаємо мозок з органами чуттів.

 

VI. Закріплення нового матеріалу.

 

Учитель. Зараз ви отримаєте прислів’я про розум, але вони розсипані.

                  їх треба зібрати та пояснити.

I група  - не, гроші, за, купити, розум.

(розум за гроші не купити)

II група - май, і розум, не позичай.

(Розум май і не позичай).

 

 

III група – багато, в голові, розуму, та загубив, від, ключ, нього

(В голові розуму багато, та ключ від нього загубив).

IV група – з головою, не бери, не поговоривши, руками.

(Не поговоривши з головою, не бери руками).

V група – дуба, з, вигнався, з зуба, а розуму.

(Вигнався з дуба, а розуму з зуба).

 

VII. Підбиття підсумків, оцінювання результатів роботи.

 

Учитель. – Як ви відноситесь до роботи в групах?

  • Що треба змінити в роботі груп, на вашу думку?
  • Як ви використаєте здобуті знання в житті? Чи згодяться вони вам?

 

Оцінка роботи груп. Оцінка роботи окремих учнів.

 

VIII. Домашнє завдання.

 

Намалюйте свій світ.

З чого він складається?

Що в ньому головне?

 

 

 

 

doc
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
795
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку