Ранкові зустрічі (тиждень Весна) 5 розробок

Про матеріал
Ранкова зустріч - це одна із цікавих практик,що допомагає вчителю у створенні спільноти в класі, позитивноі атмосфери та налаштування дітей на активну продуктивну співпрацю.Ранкові зустрічі розширюють кругозір учнів,збагачують словниковий запас слів.
Перегляд файлу

 

Підготувала вчитель початкових класів

Костянтинівського

закладу загальної середньої освіти

І – ІІІ ступенів № 6

Івлєва Інна Миколаївна

 

Розробка ранкових зустрічей відповідно

змісту тематичного тижня

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       

Ранкові зустрічі

Тиждень «Весна»

Мета: Розширити,  збагатити уяву дітей про чудову пору року  весну, її ознаки в природі, вчити спостерігати за змінами в навколишньому середовищі, виховувати повагу до думок інших.

Обладнання: картина весни, вірші, загадки про весну.

Перший день

І. ПРИВІТАННЯ

Доброго ранку – сонце привітне!

Доброго ранку – небо блакитне!

Доброго ранку – в небі пташки!

Доброго ранку – зелені дубки!

Доброго ранку – люди привітні!

Я всім бажаю, щоб посмішки квітли!

ІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ

Гра енерджайзер  «Що ти робиш»

Учитель або хтось із дітей ставить запитання. Учні імітують рухи, промовляючи: «Ось так».

- Як читаєш?  

- Як пишеш?

- Як малюєш?

- Як співаєш?

- Як танцюєш?

- Як живеш?

 

«Кольори красуні  Весни»

На дошці малюнки весняних пейзажів.

  • Дітки, подивіться на малюнки. Як ви гадаєте, яка пора року на них зображена? (Весна)
  • А давайте зараз спробуємо назвати кольори, які є на малюнках.
  • Яким барвами сяє весна?

 

Картинки по запросу малюнки весни  

Вправа «Асоціації».

  • З чим у вас асоціюється слово «весна»? (Прилітають пташки, розквітаюсь перші весняні  квіти)
  • А які три весняні місяці ви знаєте?

ІІІ. ЩОДЕННІ НОВИНИ

Березень – первісток весни, спадкоємець лютого, провісник квітня, ранок весни і ранок року. Це місяць – сонцегрій, весновій, вітроніс.

Квітень - повертаються додому довгоочікувані птахи,  пригріває тепле весняне сонечко,  зацвітають сади.

Травень - царство квітучих дерев і кущів: рожевих, білих, фіолетових.

У травні світ наповнюється комахами, що виповзли після зимової сплячки. Всякі жучки, сонечка, бджілки, джмелі та інші комашки.

ІV. ГРУПОВА РОБОТА

Гра «Впіймай місяць»

Перераховуючи 12 місяців діти плескають в долоні тоді, коли почують місяць весни.

Гра «Комплімент  Весні»

  • Весна дарує нам дивовижні пейзажи, квіти, яскраві та сонячні дні.
  • А що ми можемо подарувати Весні?
  • Давайте подаруємо їй компліменти.

V.   Підсумок

Гра «Пікассо »

Колективна робота на A3

Кожен з учнів малює по одній детальці ВЕСНИ (галявина, струмочок, сонечко, дерево, квіточка, пташка)

ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ

Описати весну декількома реченнями.

Другий день

Картинки по запросу подснежники рамкаІ. ПРИВІТАННЯ

Добрий ранок, сонечко,

Добрий ранок, небо.

Ставитись до кожного

Із добром нам треба.

 

ІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ

Гра «Коли ти народився»

  • А зараз ми перевіримо хто в яку пору року народився?

Зима – присідає мов сугроб.

Весна – показує квіточку над головою.

Літо – промінці.

Осінь – плескають в долоньки, немов дощик.

 

ІІІ. ЩОДЕННІ НОВИНИ

Народні прикмети про погоду:

  • Вважалось, що в цей день весна повністю забирає своє право від зими.
  • Василь зі стріх капає – землю поквапує.
  • У Васильєв день завжди буває відлига.
  • Якщо на Васильєв день дощ, бути літу доброму.
  • На Василя Теплого сонце в колах - до врожаю.

IV. ГРУПОВА РОБОТА

Картинки по запросу первоцвіти фотоВсі квіти весняні,

Веселі, кохані

З-під листя виходять,

Голівки підводять

Од сну зимового

До сонця ясного.

  • Які весняні квіти ви знаєте?
  • Що дарують квіти людям?
  • Ми сьогодні з вами відправляємось в подорож до весняного лісу. (Музика, спів пташок)
  • У лісі чогось не вистачає. Чого саме? (З букв скласти слово КВІТИ).
  • У світ краси полинеш ти сьогодні, бо де квіти – там завжди краса (Музика Чайковського “Вальс квітів”).
  • Послухайте музику, уявіть себе у весняному лісі, на квітковій галявині.
  • Картинки по запросу подснежник клипартЯкі квіти ростуть на цій галявині ми дізнаємось, коли відгадаємо загадки. (Малюнки прикріплені до дошки.)

 

1. Я – перший розквітаю серед гаю

    І білий, наче сніг, я колір маю.

    Хто я? Відгадайте!  (Підсніжник)

Підсніжник — це гарна лісова квітка, її можна зустріти в лісі на початку весни. Він прокидається, коли ще сніг лежить на землі. Підсніжник дуже гарний. У нього тоненьке ніжне стебельце і довгенькі тонкі листочки. Сама квітка схожа на снігову кульку.

А всього у світі нараховують близько 18 видів підсніжників.

2. З-під снігу свій листочок

    До сонця простягну.

    І синій мій дзвіночок

    Вітатиме весну.  (Пролісок)

Похожее изображениеНайпершими в Україні розквітають проліски з сімейства амарилісових. Вісниками весни називають ці дивовижні квіти. Вони квітнуть навіть при нульовій температурі! Виявляється, що в цей час температура всередині квітки-близько восьми градусів тепла! Вона влаштована так, що її чашечка, немов маленьке дзеркальце, вбирає сонячне проміння.

3. Лист зелений не пропав,

А під снігом задрімав.

Щоб у синю сукенчину

Одягнуть весняну днину. (Барвінок)

 

 

Барвінок

Навіть під снігом збереже свою зелене листя вічнозелена рослина барвінок. Численними ніжно-синіми квітками він покривається в квітні. Сортові рослини можуть мати прості або махрові квіти бузкового, білого або червоного кольору.

 

ІV .   Підсумок

Вправа «Усмішка по колу

 

ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ

Перша квіточка  весни.

 

Третій день

І. ПРИВІТАННЯ

Доброго ранку всім!

Давайте усмішки усім дарувати:

І друзям, й сестричці, і мамі, і тату.

Хай радість злітає у небо, як птах,

І добрі слова у нас на вустах.

ІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ

  • Який сьогодні день? Число? Пора року?
  • Як називаєтся місяць? Чому? 
  • Назва першого місяця весни - березень - пов'язана з брунькуванням у цей час берези, із збиранням її соку. Із давньоукраїнської мови веде своє походження рідкісна тепер назва третього місяця «березіль», або «березоль», де компоненти «золь» і «зіль» - це різні варіанти одного кореня зі значенням «зелений».
  •  Складіть речення про погоду сьогодні.

Вправа «Цікавинки»

  • У давнину українці вірили, що птахи, повертаючись з вирію, приносили на своїх крилах весну. Умовним початком весни вважається день Явдохи (14 березня), який збігався з початком нового року у слов’ян.

 

ІІІ. ЩОДЕННІ НОВИНИ

  • На початку весни з вирію до нас на батьківщину повертаються наші птахи.

Вони  привертають увагу жвавою поведінкою, характерною для всіх птахів весняної пори.  Приліт йде  не абияк,  а в  чіткому порядку: першими до нас  весною прилітають ті птахи, які  відлетіли від нас останніми восени; останніми – ті, що  відлетіли  першими.

Одними з перших повертаються з півдня граки. Ще сніг не зійшов, ще можливі заморозки, а граки вже тут. Вони –  перші вісники весни.

    -  Слідом за граками прибувають шпаки і жайворонки. Це буває в кінці березня – на початку квітня. В середині квітня прилітають  білі лелеки, гуси, зозулі, в травні – іволги, стрижі, солов’ї та багато інших птахів.

    - Пташки, які збирають на землі зерна чи  клюють бруньки – зяблики, щогли, коноплянки, прилітають раніше. Мухоловки, горихвістки, ластівки, дрімлюги чекають, коли  вилітають мухи, комарі, метелики.

ІV .   ГРУПОВА РОБОТА

Гра «Назви птаха»

(Учні передають квіточку, кожна дитина називає перелітного  птаха. Гра закінчується, коли діти назвуть всіх птахів, які їм відомі.)

  • Слайд11Якою частиною мови є назви птахів?

Вправа «Складання чистомовки»

До-до-до — мостить пташка... (гніздо).

Ді-ді-ді — пташенята... (у гнізді).

Да-да-да — лізе кіт до... (гнізда).

Ду-ду-ду — жовтороте... (вкраду).

Де-де-де — ой, рятуйте, бо... (вкраде).

Ди-ди-ди — пташенят не... (кради)!

V. Підсумок

Гра «Ми пташки»

  • Дітки весною пташки прилітають до нас з теплих країв. Зараз ви будете пташками, а обручи - домівками.

Коли грає музика діти танцюють, коли вона затихає треба швидко зайти в обруч.  Кому не вистачило місця сідає на місто.

ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ

Весняні турботи птахів.

 

Четвертий день

І. ПРИВІТАННЯ

Доброго ранку Сонцю! (руки піднімають угору, розводячи в сторони)

Доброго ранку Землі! (руки опускають додолу, вклоняються)

Доброго ранку всім вам! (руки розводять у сторони, усміхаються один одному) Доброго ранку мені! (руки кладуть на груди)

Доброго ранку, Україно! (широко розводять руки, піднімаючи вгору).

 

ІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ

«Кулька –настрію»

Діти підкидують повітряну кульку, хто впіймав каже який в нього настрій.

 

ІІІ. ЩОДЕННІ НОВИНИ

- У цей день в народі говорили: "Федот злий-злий - же не бути травню з травою». Спостерігали  за природними явищами і судили про те, якою буде погода в найближчі місяці і дні. Раніше, цей день сподівалися на відлигу, бо в цьому випадку сінокіс багатим буде.

 

ГРУПОВА РОБОТА

Вправа «Цікавинки».

  • Весняні свята пов’язані з пробудженням природи від зимового сну і супроводжуються піснями (у східних районах — веснянками, у західних — гаївками, ягілками, гагілками), іграми, хороводами.
  • Діти, коли ми поглянемо навколо, то побачимо, як квітує рідна земля умита весняною водою. Лісову тишу заповнює спів пташок. Із нетерпінням чекали люди на весну і вважали, що це птахи приносять її на своїх крилах з далекого краю. Колись в Україні побутував цікавий звичай, пов'язаний зі святом весни. Напередодні його жінки випікали обрядове  печиво у вигляді пташок - жайворонків і давали дітям, щоб віднесли в садок, підняли угору і закликали весну.

(Діти становляться «журавлиним ключем, у витягнутих руках  пташки)

Всі разом:

  • Картинки по запросу жайворонкиІз краю – кураю пташок викликаю:

          Летіть, жайворонки, до нашої сторонки.

 

  • Щебетала пташечка під віконечком,

          Дожидала пташечка весни з сонечком.

 

  • Ой, Весно – Весняночко,

          Чарівна паняночко,

          Дуже просить дітвора,

          Щоб скоріш до нас прийшла!

Картинки по запросу веснянкиВправа  «Закликання  весни»

(Дівчата становляться у коло, хлопці на місцях)

Ішла весна-красна

У синій хустинці.

Несла весна-красна Веснянка

У скрині гостинці.

Ягнятам – травицю,

Гусятам – водицю,

Каченятам – ряску,

А малятам – ласку.

Гра «Плутаниця»

  • Коли я буду казати квіточка, ви повинні обернутися навколо себе з піднятими руками вгору(мов пелюстки квіточки);
  • Коли почуєте сонечко покажіть промінці ручками над головою;
  • А коли вітерець похитайтеся немов дерево;

Ваша задача виконувати все правильно, а я буду вас плутати.

ІV .   Підсумок

Релаксація.

( Діти заплющують очі та уявляють картину: рання весна, сонячне проміння)

                Сонечко прокинулось,

                Потягнулось,

                В різні боки повернулось,

                Потім весело всміхнулось,

                Кругом себе повернулось.

                Стали квіти проростати,

                Пташки стали щебетати, 

                Стали діти танцювати,

                Миле сонечко вітати.

 

ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ

Пробудження природи від зимового сну.

 

 

П’ятий день

І. ПРИВІТАННЯ

У вікно сонце заглядає,

Добре вчитись закликає    

Отож ми часу не гаймо,

До роботи приступаймо!

 

ІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ

- Діти, сьогодні мені наснився дивний сон.

Снилася мені дівчина – красуня. Весела, співуча, гомінка. Хто ж вона?

 

       Зелені шати одягла

       І гордо по землі ступа.

       Вона чарівна й запашна

       Це мила серцю всім …(весна)

 

ІV. ГРУПОВА РОБОТА

Гра «Добери іменник»

Слайд4

Квітуча, тепла, сонячна, ніжна, ясна - … (весна).

Слайд5

Стрімкий, жвавий, веселий - … (струмок).

- Діти, що робиться з природою весною?

- Які зміни відбуваються в неживій природі? А в живій?

Вправа  «Складання асоціативного куща зі  словом « ВЕСНА»»

 

  Квіти                      Сонечко                     Пташки

 

 

  

  Звірі                        ВЕСНА                     Небо

              

 

  

  Дерева                    Птахи                         Трава

 

Гра «Прикмети весни»

- Існує багато народних прикмет про весну. Послухайте деякі з них, запам’ятайте та перевірте.

 - Побачив шпака – знай: весна біля порога.

 - Прилетів жайворонок – на стійке тепло.

 - Ранній виліт бджіл – на теплу весну.

 - Грак – на проталину, шпак – на галявину

V. Підсумок

- Існує народне повір’я, хто потопче ряст весною в лісі – цілий рік буде здоровим. Потопчемо ж і ми його.

Топчем, топчем ряст, ряст –

Він здоров’я дасть, дасть,

І ще будем топтати,

Щоб на той рік діждати.

ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ

Що принесла нам весна.

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

  1. Іванов І. П. Енциклопедія колективних творчих справ. – М.: Педагогіка, 1989.– 207 с.
  2. Гейко І. Використання інтерактивних форм і методів навчання. З досвіду роботи //Тема. – 2004. – № 3/4. – С. 229-232.
  3. Гін А.О. Прийоми педагогічної техніки. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2007. – 176 с.
  4. Голодюк Л. Як навчити учнів спілкуватися на уроці // Рідна школа. – 2001. – № 9.
  5. Гра «Дебати»: принципи, методи та організація // Все для вчителя. – 1998. – № 13-14. – С.13-15.
  6. Єльникова О.В. Інтерактивні методи навчання, їх місце у класифікації педагогічних інновацій // Імідж сучасного педагога. – 2001. – № 3-4 (14-15). – С. 71-74.
  7. Іванішена С. Форми та методи інтерактивного навчання // Початкова школа. –2006. – №3.
  8. Н.Ю. Бабіченко, О.А. Нечипоренко, С.М. Хівренко Ранкові зустрічі //Х.: Видавнича група «Основа», 2018.

 

ІНТЕРНЕТ-ДЖЕРЕЛА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 грудня 2022
Переглядів
1010
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку