Підготувала вчитель початкових класів
Костянтинівського
закладу загальної середньої освіти
І – ІІІ ступенів № 6
Івлєва Інна Миколаївна
Розробка ранкових зустрічей відповідно
змісту тематичного тижня
Ранкові зустрічі
Тиждень «Весна»
Мета: Розширити, збагатити уяву дітей про чудову пору року весну, її ознаки в природі, вчити спостерігати за змінами в навколишньому середовищі, виховувати повагу до думок інших.
Обладнання: картина весни, вірші, загадки про весну.
Перший день
І. ПРИВІТАННЯ
Доброго ранку – сонце привітне!
Доброго ранку – небо блакитне!
Доброго ранку – в небі пташки!
Доброго ранку – зелені дубки!
Доброго ранку – люди привітні!
Я всім бажаю, щоб посмішки квітли!
ІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ
Гра енерджайзер «Що ти робиш»
Учитель або хтось із дітей ставить запитання. Учні імітують рухи, промовляючи: «Ось так».
- Як читаєш?
- Як пишеш?
- Як малюєш?
- Як співаєш?
- Як танцюєш?
- Як живеш?
«Кольори красуні Весни»
На дошці малюнки весняних пейзажів.
Вправа «Асоціації».
ІІІ. ЩОДЕННІ НОВИНИ
Березень – первісток весни, спадкоємець лютого, провісник квітня, ранок весни і ранок року. Це місяць – сонцегрій, весновій, вітроніс.
Квітень - повертаються додому довгоочікувані птахи, пригріває тепле весняне сонечко, зацвітають сади.
Травень - царство квітучих дерев і кущів: рожевих, білих, фіолетових.
У травні світ наповнюється комахами, що виповзли після зимової сплячки. Всякі жучки, сонечка, бджілки, джмелі та інші комашки.
ІV. ГРУПОВА РОБОТА
Гра «Впіймай місяць»
Перераховуючи 12 місяців діти плескають в долоні тоді, коли почують місяць весни.
Гра «Комплімент Весні»
V. Підсумок
Гра «Пікассо »
Колективна робота на A3
Кожен з учнів малює по одній детальці ВЕСНИ (галявина, струмочок, сонечко, дерево, квіточка, пташка)
ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ
Описати весну декількома реченнями.
Другий день
І. ПРИВІТАННЯ
Добрий ранок, сонечко,
Добрий ранок, небо.
Ставитись до кожного
Із добром нам треба.
ІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ
Гра «Коли ти народився»
Зима – присідає мов сугроб.
Весна – показує квіточку над головою.
Літо – промінці.
Осінь – плескають в долоньки, немов дощик.
ІІІ. ЩОДЕННІ НОВИНИ
Народні прикмети про погоду:
IV. ГРУПОВА РОБОТА
Всі квіти весняні,
Веселі, кохані
З-під листя виходять,
Голівки підводять
Од сну зимового
До сонця ясного.
1. Я – перший розквітаю серед гаю
І білий, наче сніг, я колір маю.
Хто я? Відгадайте! (Підсніжник)
Підсніжник — це гарна лісова квітка, її можна зустріти в лісі на початку весни. Він прокидається, коли ще сніг лежить на землі. Підсніжник дуже гарний. У нього тоненьке ніжне стебельце і довгенькі тонкі листочки. Сама квітка схожа на снігову кульку.
А всього у світі нараховують близько 18 видів підсніжників.
2. З-під снігу свій листочок
До сонця простягну.
І синій мій дзвіночок
Вітатиме весну. (Пролісок)
Найпершими в Україні розквітають проліски з сімейства амарилісових. Вісниками весни називають ці дивовижні квіти. Вони квітнуть навіть при нульовій температурі! Виявляється, що в цей час температура всередині квітки-близько восьми градусів тепла! Вона влаштована так, що її чашечка, немов маленьке дзеркальце, вбирає сонячне проміння.
3. Лист зелений не пропав,
А під снігом задрімав.
Щоб у синю сукенчину
Одягнуть весняну днину. (Барвінок)
Барвінок
Навіть під снігом збереже свою зелене листя вічнозелена рослина барвінок. Численними ніжно-синіми квітками він покривається в квітні. Сортові рослини можуть мати прості або махрові квіти бузкового, білого або червоного кольору.
ІV . Підсумок
Вправа «Усмішка по колу
ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ
Перша квіточка весни.
Третій день
І. ПРИВІТАННЯ
Доброго ранку всім!
Давайте усмішки усім дарувати:
І друзям, й сестричці, і мамі, і тату.
Хай радість злітає у небо, як птах,
І добрі слова у нас на вустах.
ІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ
Вправа «Цікавинки»
ІІІ. ЩОДЕННІ НОВИНИ
Вони привертають увагу жвавою поведінкою, характерною для всіх птахів весняної пори. Приліт йде не абияк, а в чіткому порядку: першими до нас весною прилітають ті птахи, які відлетіли від нас останніми восени; останніми – ті, що відлетіли першими.
Одними з перших повертаються з півдня граки. Ще сніг не зійшов, ще можливі заморозки, а граки вже тут. Вони – перші вісники весни.
- Слідом за граками прибувають шпаки і жайворонки. Це буває в кінці березня – на початку квітня. В середині квітня прилітають білі лелеки, гуси, зозулі, в травні – іволги, стрижі, солов’ї та багато інших птахів.
- Пташки, які збирають на землі зерна чи клюють бруньки – зяблики, щогли, коноплянки, прилітають раніше. Мухоловки, горихвістки, ластівки, дрімлюги чекають, коли вилітають мухи, комарі, метелики.
ІV . ГРУПОВА РОБОТА
Гра «Назви птаха»
(Учні передають квіточку, кожна дитина називає перелітного птаха. Гра закінчується, коли діти назвуть всіх птахів, які їм відомі.)
Вправа «Складання чистомовки»
До-до-до — мостить пташка... (гніздо).
Ді-ді-ді — пташенята... (у гнізді).
Да-да-да — лізе кіт до... (гнізда).
Ду-ду-ду — жовтороте... (вкраду).
Де-де-де — ой, рятуйте, бо... (вкраде).
Ди-ди-ди — пташенят не... (кради)!
V. Підсумок
Гра «Ми пташки»
Коли грає музика діти танцюють, коли вона затихає треба швидко зайти в обруч. Кому не вистачило місця сідає на місто.
ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ
Весняні турботи птахів.
Четвертий день
І. ПРИВІТАННЯ
Доброго ранку Сонцю! (руки піднімають угору, розводячи в сторони)
Доброго ранку Землі! (руки опускають додолу, вклоняються)
Доброго ранку всім вам! (руки розводять у сторони, усміхаються один одному) Доброго ранку мені! (руки кладуть на груди)
Доброго ранку, Україно! (широко розводять руки, піднімаючи вгору).
ІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ
«Кулька –настрію»
Діти підкидують повітряну кульку, хто впіймав каже який в нього настрій.
ІІІ. ЩОДЕННІ НОВИНИ
- У цей день в народі говорили: "Федот злий-злий - же не бути травню з травою». Спостерігали за природними явищами і судили про те, якою буде погода в найближчі місяці і дні. Раніше, цей день сподівалися на відлигу, бо в цьому випадку сінокіс багатим буде.
ГРУПОВА РОБОТА
Вправа «Цікавинки».
(Діти становляться «журавлиним ключем, у витягнутих руках пташки)
Всі разом:
Летіть, жайворонки, до нашої сторонки.
Дожидала пташечка весни з сонечком.
Чарівна паняночко,
Дуже просить дітвора,
Щоб скоріш до нас прийшла!
Вправа «Закликання весни»
(Дівчата становляться у коло, хлопці на місцях)
Ішла весна-красна
У синій хустинці.
Несла весна-красна
У скрині гостинці.
Ягнятам – травицю,
Гусятам – водицю,
Каченятам – ряску,
А малятам – ласку.
Гра «Плутаниця»
Ваша задача виконувати все правильно, а я буду вас плутати.
ІV . Підсумок
Релаксація.
( Діти заплющують очі та уявляють картину: рання весна, сонячне проміння)
Сонечко прокинулось,
Потягнулось,
В різні боки повернулось,
Потім весело всміхнулось,
Кругом себе повернулось.
Стали квіти проростати,
Пташки стали щебетати,
Стали діти танцювати,
Миле сонечко вітати.
ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ
Пробудження природи від зимового сну.
П’ятий день
І. ПРИВІТАННЯ
У вікно сонце заглядає,
Добре вчитись закликає
Отож ми часу не гаймо,
До роботи приступаймо!
ІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ
- Діти, сьогодні мені наснився дивний сон.
Снилася мені дівчина – красуня. Весела, співуча, гомінка. Хто ж вона?
Зелені шати одягла
І гордо по землі ступа.
Вона чарівна й запашна
Це мила серцю всім …(весна)
ІV. ГРУПОВА РОБОТА
Гра «Добери іменник»
Квітуча, тепла, сонячна, ніжна, ясна - … (весна).
Стрімкий, жвавий, веселий - … (струмок).
- Діти, що робиться з природою весною?
- Які зміни відбуваються в неживій природі? А в живій?
Вправа «Складання асоціативного куща зі словом « ВЕСНА»»
Квіти Сонечко Пташки
Звірі ВЕСНА Небо
Дерева Птахи Трава
Гра «Прикмети весни»
- Існує багато народних прикмет про весну. Послухайте деякі з них, запам’ятайте та перевірте.
- Побачив шпака – знай: весна біля порога.
- Прилетів жайворонок – на стійке тепло.
- Ранній виліт бджіл – на теплу весну.
- Грак – на проталину, шпак – на галявину
V. Підсумок
- Існує народне повір’я, хто потопче ряст весною в лісі – цілий рік буде здоровим. Потопчемо ж і ми його.
Топчем, топчем ряст, ряст –
Він здоров’я дасть, дасть,
І ще будем топтати,
Щоб на той рік діждати.
ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ
Що принесла нам весна.
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
ІНТЕРНЕТ-ДЖЕРЕЛА