20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок " Хто живе в моїй оселі"

Про матеріал
формувати в учнів уявлення про різноманітність тварин; • закріпити знання про значення тварин для людини; • ознайомити учнів з життям та повадками собак, котів, декоративних птахів, риб, які найчастіше утримуються в домашніх умовах. розвивальна: • розвивати в учнів практичні уміння та навички спостереження й догляду за життям тварин ; • розкривати моральну, естетичну, пізнавальну й практичну цінність домашніх улюбленців. виховна: • виховувати відповідальність за тих тварин, життя яких залежить від уваги і догляду за ними з боку людини; бажання піклуватися про тварин.
Перегляд файлу

Л. О. Онищенко, спеціаліст вищої категорії , середня загальноосвітня школа № 13, м. Новомосковська , Дніпропетровської області .

 

Тема проекту: Хто живе в моїй оселі?

Навчально-дослідницький проект для 1 класу

Мета проекту:

Формувати в учнів ключові компетентності:

 вміння вчитися: навчити школярів організовувати своє робоче місце; орієнту

ватися у часі та берегти його;

загальнокультурну: вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити понят тя, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання),  зас воєння наукової картини світу;

 інформаційно-комунікативну: вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел;

 соціальну: підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими;

здоров’язбережувальну: формувати екологічну грамотність, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, встановлювати взає мозв’язок організму людини з природним і соціальним оточенням; розвивати здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.

Формувати освітні компетентності:

• формувати в учнів уявлення про різноманітність тварин;

• закріпити знання про значення тварин для людини;

• ознайомити учнів з життям та повадками собак, котів, декоративних птахів, риб, які найчастіше утримуються в домашніх умовах.

розвивальна:

• розвивати в учнів практичні уміння та навички спостереження й догляду за життям тварин ;

• розкривати моральну, естетичну, пізнавальну й практичну цінність домашніх улюбленців.

виховна:

• виховувати відповідальність за тих тварин, життя яких залежить від уваги і догляду за ними з боку людини; бажання піклуватися про тварин.

Термін дії проекту: 1 місяць.

 

Характеристика проекту:

• за домінуючою діяльністю: навчально - дослідницький;

• за тривалістю: середньої тривалості;

• за кількістю учасників: колективний;

• за характером контактів: у межах класу.

Учасники проекту: учні, учитель, батьки.

 

Шляхи реалізації проекту

1. Залучити учнів та їх батьків до пошуку інформації про домашніх тварин.

2. Об’єднати дітей класу в групи за інтересами.

3. З допомогою дорослих зібрати інформацію про домашніх улюбленців, догляд за ними.

4. Провести цикл бесід:

* Котику мій любенький.

* «Професії» собак

* Екскурсія до зоомагазину

* Екскурсія до ветеринарної лікарні.

* Спостереження за тваринами вдома.

* Консультація для батьків «Як збирати матеріал по темі».

* Оформити відеоматеріал «Вернісаж домашніх улюбленців».

* Провести урок - презентацію «Хто живе в моїй оселі?»».

 

Обладнання: презентація, малюнки, фотографії (слайди) із зображеннями тва рин: собак і кішок різних порід, папуг, морських свинок, хом’яків, акваріумних рибок, виставка книжок про собак, кішок, акваріумних рибок, картинки їжі для тварин, відеоматеріал «Вернісаж домашніх улюбленців».

 

ХІД УРОКУ

I.Організація класу. Вправа «Барометр настрою»

Девіз уроку:

Ми всі любимо природу:

Турбуємось про чисту воду,

Дерева, квіти доглядаємо,

Гілочок ми не ламаємо,

Про пташок узимку дбаємо.

В гостях у синоптика.

II. Повідомлення теми та мети уроку.

 В країну Природу, в країну чудову,

Ми з вами мандруємо знову і знову.

Що нас там чекає — нам ще не відомо.

Дізнаємось це ми обов’язково. 

— Сьогодні в нас, без сумніву, незвичайний урок.

Проблемна ситуація. « Кросенс ».

— Відгадайте загадки.

Як маленький – дзявкотить,                              

Як великий – гавкотить.

Може дім охороняти

Та чужинців відганяти.

Давня вовкова родина,

Та найкращий друг людини. (Собака.)

Ніжно лащиться до ніг,

 Носить повідок від бліх.

 Довгі вуса, хитрий хвіст,

         Муркотіти має хист! (Котик)

Як веселка кольоровий,

має здібності до мови.

Слово птаху лиш скажіть,  він його повторить вмить. (Папуга) (Леся Вознюк)

Свинка, але не з хліва,

Мишка, та не польова.

                                                       Їсти просить і вночі -

                                   Булку, хлібчик, калачі... (Морська свинка)

Народилось їх багато,

Є в них мама, є в них тато.

Менші, ніж заморські свинки,

Ці пухкі, малі тваринки. (Хом'яки) (Наталя Гуркіна)

                                                                   Що за хатка-дивина?

                                                                   З скла прозорого вона.

                                                                   Табунцями, як у річці,

                                                                    рибки плещуться в водичці. (Акваріум)                                                                                                                                   

Діти визначають тему уроку. Приходять до висновку, що тема уроку « До машні улюбленці ».Вправа «Мозговий штурм»

- Кого ми називаємо домашніми улюбленцями? (Кішок, собак, папуг, хо м'ячків, рибок. Тих, хто живе з нами в квартирі і кого ми приручили.)

- Отже, сьогодні ми поговоримо  про наших домашніх улюбленців, а саме   про тих, хто живе з нами поруч, пригадаємо, що вони люблять, як за ними догля дати та з’ясуємо, для чого людина тримає вдома тварин.

— Виконуючи проект, кожна група мала своє завдання. А тепер ми з вами складемо частинки мозаїки, які утворять картину - підсумок нашого дослідже ння.  

III. Робота над темою уроку.

1.Станція «Бібліотека» (кожна група розповідає про свого героя)

- А про кого першого ми поговоримо, дізнаєтеся, коли послухаєте віршик, який підготувала учениця нашого класу.)

 Поетична хвилинка про собаку, цуценя

Наш пухнастий песик Гав

Ланцюжок із шиї зняв.

Бігав він по всіх стежках,

Тому хвіст у реп`яшках

- Про кого ми поговоримо? Так, про собаку.

 Цікава хвилинка .              Презентація. « Вірний друг»

- Собака найвірніший і найвідданіший друг людини. Собаки бувають різними:

- Які кумедні маленькі собачки, ще їх називають декоративними ( пудель, пекі нес, мопс, чіхуахуа. )

- Погляньте, які є мисливські  собаки. Мисливські собаки - гончаки, лягаві, лайки допомагають людям на полюванні. Лайки є ще і їздовими собаками.

- Службові собаки допомагають і рятівникам, і пожежникам і поліції.  До службо вих собак належить вівчарка. Вони розумні, сильні, служать на кордоні, охороня ють заводи, склади, шукають злочинців і наркотики, допомагають пастухам ви пасати худобу.

- За відданість, доброту, бажання допомогти собак нагороджуть медалями. У світі встановлено пам’ятники собакам.

*Північний пес Болто, який врятував місто і людей від дифтерії, привізши ліки (пам’ятник в Нью – Йорку і на Алясці.)

 *Сенбернар Баррі, який врятував 40 людей в сніжних заметілях в горах Альпи. Взагалі, ці собаки використовувались для розшуку і порятунку людей, які потрапили у скрутну ситуацію.

*Особливу відданість і сміливість проявили собаки під час II світової війни.

- Чи є у вас вдома собака? Що ви знаєте про нього?

 Розкажіть. (Розповіді учнів)

           Поетична хвилинка про котика

- А про кого далі ми поговоримо, дізнаєтеся, коли послухаєте віршик, який підготувала учениця нашого класу.

Котик Мурчик - наш голубчик:

Лапки білі, зубки гострі.

Ходить котик тихо,

Буде мишкам лихо!

- Про кого ми поговоримо? Так, про котика.

                             Презентація «Котик Мурчик»

Цікава хвилинка про котів.

- Пропоную вам поринути у цікавий світ братів наших менших.  До Європи кішки потрапили з Єгипту. Вони - дивовижні тварини, ласкаві, ніжні, із шовкови стою шерстю й очима, що світяться вночі. Кішки мають витончений слух, вони

 чистухи— можуть умиватися кожної години. Ходять нечутно, бо при ходьбі хо вають кігті й наступають тільки на подушечки лапок.  У давніх єгиптян кішка вва жалася священною твариною. У нас кішок теж поважають. Є повір'я, що в нову хату спочатку потрібно запустити кішку. Це принесе господарям здоров'я і ща стя в новій оселі. Кішки часто виступають акторами у цирку. В Росії є навіть «Театр кішок» під керівництвом Юрія Куклачова.

Найпоширенішими домашніми "цілителями" вважаються кішки. Якщо господареві вдається встановити з ними довірливі відносини, то кішки здатні знаходити і лікувати хворі місця свого господаря. Вони лягають на це місце, мур кочуть, зігрівають його своїм теплом – і біль відступає. У серйозній ситуації кіш ка може по кілька годин не відходити від хворого. За статистикою, любителі кі шок звертаються до лікарів майже в 5 разів рідше, ніж ті, у кого їх немає. Глади

ти кішок корисно і для травлення.

Відомо безліч історій про те, як кішки рятували людей від серцевого напа ду і гіпертонічного кризу. Вчені  прийшли до висновку, що люди, які все своє жи ття тримали в будинку кішку, живуть в серед ньому на 10 років довше, ніж ті, у кого кішки не було.

Живий барометр     Кішка може передбачати погоду:

Якщо погода різко змінюється, то кішка може проспати весь день.

Якщо очікується похолодання, то кішка може моститися ближче до батареї або згорнутися калачиком і заховати ніс.

Якщо ж вона лежить черевцем догори, то очікують гарної погоди.

В Британії кішок використовують для охорони харчових складів, зерносхо вищ та реліквій Британського музею від мишей. А в Австрії кішкам, які прослужи ли на охороні складів кілька років, призначається довічна пенсія у вигляді моло ка і м'яса.

1 березня відзначають День котів.

Добрі та навіть смішні пам’ятники нашим муркотунчикам можна зустріти в багатьох містах.

3. Бесіда з елементами розповіді

- Чи є у вас вдома котик або кішка?

 - Чим ви частуєте свого котика?

- Де спить кошеня?

- Як у сім’ї ставляться до кошеняти?

Що ви знаєте про них? Розкажіть.  (Розповіді учнів)

- Про котиків складено багато скоромовок, загадок, казок, мультиків.  -Пригадайте, в яких казках і мультфільмах є герої – котики («Котик і Півник», «Пан Коцький», «Кіт у чоботях», «Кіт Леопольд», Кіт Матроскін із Простоква шино).

Хом’яки - добре приручаються і живуть у домашніх умовах. Випускати цих звіряток у кімнату не рекомендується: надто великий ризик, що вони загублять ся або потраплять комусь під ноги. Цікаво спостерігати за тваринкою. Наївшись, він набиває крупою, насінням або морквою защічні мішки й несе у гніздо. Так робить свої запаси й користується ними у розвантажувальні дні.

Станція «Ігроленд» ( Хомка)

—Папуги – птахи, які прибули до нас з Америки та Австралії. Вони здатні наслідувати людську мову й голоси різних тварин. Найбільший серед них – ара. Його розмір від дзьоба до хвоста майже метр. Найбалакучіші – жовтоголові ама зони. Вони можуть говорити до ста слів і багато фраз. А найрозумніший серед папуг – жако. З ним можна навіть розмовляти. Живуть папуги довго, навіть, у не волі доживають до 100 років.

Морські свинки – добродушні й симпатичні тварини. Якщо до них тур ботливо ставитися, вони стають зовсім ручними. Незважаючи на свою назву, во ни не є навіть далекими родичами справжніх свиней. На волі ця рослиноїдна тварина ховається у траві.

Акваріумні рибки. Батьківщина золотих рибок — Китай. Китайські імпе ратори тримали їх у своїх палацах і не дозволяли вивозити дорогоцінних рибок з країни. Вони вважали, що екзотичні рибки наділені магічною силою. Хто воло діє такою рибкою, той володіє розумом, успіхом, має можливість здійснювати свої бажання.

 Станція «Ветлікарня»

— Про що повинен подбати хазяїн, щоб його домашнім улюбленцям було зруч но й комфортно у людській оселі?

—Собакам не можна давати шоколад, бо він отруйний для них. Не можна  дава ти торти, печиво, цукор, бо це може викликати сльозотечу і нагноєння очей.

—Котам необхідне різноманітне харчування: м’ясо, риба, сир, вівсяні пластівці, вітаміни. У визначеному місці завжди повинна стояти мисочка з чистою водою.

—Клітка для папуги повинна бути простора й зручна. Птах має вільно махати крилами, не зачіпаючи стінок клітки. У клітці треба встановити поїлку, годівни цю, купіль, мінеральний камінь та іграшки.

—Житло морських свинок тримати треба у чистоті, постійно міняти тирсу, покла сти сіно. Бажано покласти у житло свинки великий камінь – з нього тваринка ог лядатиме свої володіння і точитиме об нього пазури.

—Для хом’ячка клітка повинна бути металевою, бо він спритно гризе дерево. Треба, щоб у клітці були сіно і папір для гнізда. Важливо для тваринки більше рухалася, щоб не розтовстіти.

—Дуже важливо, щоб рибки не переїдали, а корм не залишався на дні. На сніданок давати сухий корм, на вечерю – живий. Регулярно треба міняти воду, але тільки частину, бо чиста вода шкідлива для рибок.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ Й ОСМИСЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Станція «Зоомагазин».

Гра «Нагодуй тварину» Робота в групах).

(Вибрати «корм» для улюбленої тваринки.)

2.  Бесіда про відповідальність за домашніх тварин.

Пригадайте казку «Пан Коцький», що трапилося з котом…

—Чи зустрічали ви кішок і собак без господарів?

— Як називають таких тварин?

— Чи легко їм живеться?

— Серед бездомних собак і кішок зустрічаються безпородні й породисті, деякі навіть з ошийниками. Про що це свідчить?

— Чи хотіли б ви, щоб ваш улюбленець одного разу опинився у такому стано вищі?

— Що треба робити, щоб цього не сталося?

V . ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.

Гра «Пам’яталочка»

– Чи потрібний вихованець у будинку? (Про це слід запитати дозволу в батьків.)

– Як годувати вихованця? (Кормом або їжею, спеціально приготованою для тва рини.)

– Як стежити за здоров’ям? Як лікувати? (Доглядати за вихованцем. Якщо захво рів — іти до ветеринара.)

– Як вигулювати вихованця? (Собаку — з намордником і на повідку.)

– Де обладнати місце в кімнаті? (У сухому, без протягів місці.)

– Як учити собаку? (Дресирувати)

  Станція «Чомусиків»

—Чому собаки махають хвостом?

Собаки махають хвостом у правий бік, коли чимось задоволені, а якщо їх щось не влаштовує, то їхній хвіст відхиляється вліво.

—Чому коти люблять ловити мишей?

В організмі мишей міститься багато сірки. А сірка необхідна котам для того, щоб їхня шерсть була густою і добре росла.

—Чому папуги мають таку назву?

У середні віки цих балакучих птахів жило багато у Ватикані. Там їх називали «папа галл», що означає «папський півень». Звідси і назва – папуга.

—Чому морські свинки не плавають?

Морські свинки – гризуни, живуть на суші далеко від моря. А морськими назвали за те, що привезли їх до нас із – за моря.

—Чому взимку хом’яки сплять?

Хом’яки – гризуни, в природному середовищі вони впадають у зимову сплячку, як їжаки, ведмеді і борсуки.

—Чому не можна підсаджувати маленьких рибок до дорослих?

Дорослі риби можуть прийняти малят за корм і з’їсти.

— Як треба ставитися до тварин?

— Який найголовніший висновок зробили? (Ми несемо відповідальність за тих живих істот, життя яких залежать від уваги та догляду за ними з боку людини) - Завжди, коли заводите собі тваринку, пам’ятайте вислів французького письмен ника Антуана де Сент-Екзюпері: «Ми відповідаємо за тих, кого приручили».

 

 Відеоперегляд  «Вернісаж домашніх улюбленців».

 

 

 

docx
Додано
24 січня
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку