Ядерний реактор. Атомні електростанції. Атомна енергетика України. Екологічні проблеми атомної енергетики.

Про матеріал
Ядерний реактор. Атомні електростанції. Атомна енергетика України. Екологічні проблеми атомної енергетики.
Перегляд файлу

Ядерний реактор. Атомні електростанції. Атомна енергетика України. Екологічні проблеми атомної енергетики.

Мета: навчальна: ознайомити учнів з будовою та принципом дії ядерного реактора; звернути увагу на екологі-

чні проблеми використання ядерної енергії, на

Чорнобильську катастрофу та її  причини; по-

казати практичну значущість набутих знань;

розвивальна: розвивати інтерес до вміння розв’язувати за-

дачі: аналізувати умову, грамотно оформлюва-

ти задачі, робити необхідні креслення; провести

поточний контроль знань учнів з метою подаль-

шої корекції;

виховна: виховувати математичну грамотність та уважні-    

сть розв’язуючи задачі.

Формування ключових компетентностей: Математична грамотні сть; компетентності в природничих науках; уміння навчатися впродовж життя; екологічна грамотність і здорове життя;

Тип уроку: комбінований, урок формування навичок розв’язування задач; поточний контроль знань.

Обладнання та наочність: схема ядерного реактора, мапа України з нанесенним розташуванням електростанцій різних типів, портрет І. В. Курчатова, фотографії та матеріали про Чорнобильську катастрофу.

Відеофрагмент: динамічна модель принципу дії ядерного реактора, презентація про І. В. Курчатова, фрагмент документального фільму про Чорнобиль.

Хід уроку

Ⅰ. Організаційний етап.

Ⅱ. Перевірка виконання домашнього завдання.

Ⅲ. Актуалізація опорних знань.

Ⅳ. Вивчення нового матеріалу.

Ядерний реактор- це пристрій, у якому здійснюється керована ланцюгова ядерна реакція поділу ядерного палива, наприклад .

Екологічні проблеми використання АЕС:

  • Проблема радіаційних відходів (технологія поховання відходів складна і має високу вартість).
  • Вилучення земель під будівництво.
  • Руйнування екосистем та їх елементів (грунтів, водоносних структур та ін.)
  • Необхідність у водоймищах-охолоджувачах. Вилучення значних об'ємів води із різних джерел та злив підігрітих вод. Внаслідок цього спостерігається втрата кисню, збільшується ймовірність цвітіння водоймища, змінююються звичні умови існування живих істот.
  • Проблема теплового збудження(більш нижчий ККД порівняно з ТЕС: ТЕС- , АЕС- ).
  • Радіаційне забрудення атмосфери, вод, грунтів у процесі видобування і транспортування сировини.

 

Ⅴ. Самостійна робота

Ⅰ-В.

  1. Назвіть кількість електронів, протонів, нейтронів, нуклонів в атомі .
  2. Зобразіть фрагмент радіоактивного ряду .
  3. Допишіть рівняння ядерної реакції: .
  4. Яку дозу випромінювання поглинув залізний куб, якщо внаслідок опромінення він нагрівся на ?

Ⅱ.-В.

  1. Назвіть кількість електронів, протонів, нейтронів, нуклонів в атомі .
  2. Зобразіть фрагмент радіоактивного ряду .
  3. Допишіть рівняння ядерної реакції: .
  4. Людина перебуває в зоні радіоактивного опромінення та піддається опроміненню з потужністю поглиненої дози . Яку дозу опромінення отримає людина, перебуваючи в цій зоні протягом 5 годин?

Ⅲ.-В.

  1. Назвіть кількість електронів, протонів, нейтронів, нуклонів в атомі .
  2. Зобразіть фрагмент радіоактивного ряду .
  3. Допишіть рівняння ядерної реакції: .
  4. Після Чорнобильської аварії окремі ділянки електростанції мали радіоактивне забруднення з потужністю поглиненої дози .За який час перебування людина могла отримати на цих ділянках смертельну експозиційну дозу в 5 Зв.?

Ⅵ. Підбивання підсумків уроку.

Ⅶ. Коментар до домашнього завдання.

Домашнє завдання:

Опрацювати §27.

Розв’язати №16.24, 16.26, 16.42.

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 36. Ланцюгова ядерна реакція. Ядерний реактор
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
1474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку