Урок з фізики 9 клас

Про матеріал
Урок з фізики 9 клас Тема: Розв’язування задач на термоядерні реакції Мета уроку: розвивати такі компетентності: спілкування державною мовою: удосконалювати вміння усно та письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, факти; математична компетентність: удосконалювати вміння застосовувати математичні методи для вирішення прикладних задач, форми поведінки, які потрібні для ефективної участі у громадському житті;
Перегляд файлу

Урок з фізики 9 клас

Тема: Розв’язування задач на термоядерні реакції

 Мета уроку: розвивати такі компетентності:

спілкування державною мовою: удосконалювати вміння усно та письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, факти;

математична компетентність: удосконалювати  вміння застосовувати математичні методи для вирішення прикладних задач,  форми поведінки, які потрібні для ефективної участі у громадському житті;

основні компетентності у природничих науках і технологіях: наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також  застосовувати науковий метод, спостерігати, збирати дані, аналізувати результати.

уміння вчитися продовж життя: виховувати здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових знань і навичок, оцінювати власні результати навчання, навчатися продовж життя.

Тип уроку:  урок застосування знань, умінь, навичок.

Структура уроку.

1.Організаційний етап.

2. Перевірка домашнього завдання.

3. Розв’язування задач

4. Робота в парах.

5. Рефлексія.

6.  Підбиття підсумків уроку.

7. Домашнє завдання

Хід уроку.

1.Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка наявності учнів, готовності їх до уроку.

На початку уроку давайте ви оціните власні почуття впевненості у знаннях за шкалою.

  1. - 10 – 20 – 30 – 40 – 50 – 60 – 70 – 80 – 90 – 100 

зовсім не впевнений                                                                                  абсолютно вевнений

2. Перевірка домашнього завдання.

Так як на вулиці зима , ми проведемо перевірку домашнього завдання  у вигляді граючи у сніжну грудку. Принцип такий, я говорю слово інший учень говорить словосполучення, наступний питання, інший дає відповідь на запитання, якщо він відловів, то говорить інше слово і говорить якому учневі потрібно відповідати.  Давайте спробуємо:

Слово

Реакція

Речення

Ланцюгова ядерна реакція

Питання

Що таке ЛЯР?

Відповідь

ЛЯР – це процес , у якому одна проведена реакція вкликає подальші реакції такого самого типу

Слово

Реактор

Речення

Ядерний реактор

Питання

Дати означення ядерного реактора.

Відповідь

Ядерний реактор – пристрій, призначений для здійснення керованої ланцюгової реакції

Слово

Саркофаг

Речення

Чорнобильський саркофаг

Питання

Яке призначення саркофагу?

Відповідь

Саркофаг – бетонна конструкція, яка захищає від подальшого поширення радіаційного забруднення

Слово

Випромінювання

Речення

Йонізуюче випромінювання

Питання

Що таке йонізуюче випромінювання ?

Відповідь

Йон. Випром – це випромінювання взаємодія якого з речовиною призводить до йонізації її атомів і молекул

Слово

Еквівалентна

Речення

Еквівалентна доза

Питання

Дати означення  еквівалентної дози

Відповідь

Еквівалентна доза – це фізична речовина, яка характеризює біологічний вплив поглинутої дози йонізуючого випромінювання

Слово

Фон

Речення

Радіаційний фон

Питання

Що таке радіаційний фон ?

Відповідь

Радіаційний фон – йонізуюче виповнювання земного та космічного  походження

Слово

Дозиметр

Речення

Прилад дозиметр

Питання

Означення дозиметра

Відповідь

Дозиметр – прилад для вимірювання дози йонізуючого випромінювання, отриманого приладом за деякий інтервал час

 Для деяких учнів у мене інше завдання у вигляді Хмари слів: вам потрібно знайти на картинці слова, які відповідають нашій темі уроку.

3. Розв’язування задач

Тепер перейдемо до колективного розв’язування задач

1. Стала розпаду радіоактивного Цезію-137 дорівнює 7,2810-10 с-1. Скільки атомів Цезію-137 міститься в радіоактивному препараті, якщо його активність складає 182 Бк?

Дано:

Розв’язання

 

Відповідь: атомів.

 

 

2. Середня доза випромінювання, поглинута працівником, що обслуговує рентгенівську установку, дорівнює 7 мкГр за 1 год. Чи безпечно працювати з цією установкою протягом 200 днів на рік по 6 год щоденно, якщо гранично допустима доза опромінення дорівнює 50 мГр на рік? Відомо, що природний радіаційний фон становить 2 мГр на рік.

Дано:

Розв’язання

 

 

Безпечно працювати з цією установкою, так як гранично допустима доза опромінення дорівнює 50 мГр на рік.

 

Відповідь:, безпечно.

 

 

3. Визначте, яку масу Урану-235 витрачає за добу атомна електростанція потужністю 2 ГВт, якщо її ККД становить 25 %. Вважайте, що внаслідок поділу кожного ядра Урану виділяється енергія 3,2∙10-11 Дж, а маса атома Урану-235 дорівнює 3,9∙10-25 кг.

Дано:

Розв’язання

 

 

 

Відповідь:.

4. Визначте масу Урану-235, яку витрачає за добу реактор атомної електростанції, якщо вихідна електрична потужність відповідного блока електростанції становить 1000 МВт, а його ККД – 30 %.

Дано:

Розв’язання

 

 

 

Відповідь:.

 

4. Робота в парах.

1. Яку масу урану потрібно витратити, щоб під час поділу ядер усіх атомів Урану виділилася енергія 6,2·1014 Дж?

Дано:

Розв’язання

 

Відповідь:.

 

 

2. На яку висоту можна підняти кам’яну брилу масою 1000 т, застосовуючи енергію поділу 2,6·1021 атомів Урану-235 (саме стільки атомів містить 1 г Урану-235)?

Дано:

Розв’язання

 

 

 

Відповідь:.

 

А зараз деякі учні підготували повідомлення до нашої теми уроку, слухайте уважно, в кінці доповіді будете відповідати на питання про була доповідь. (Лябах Н. майбутнє Сонця, ГончарА. , Влезько А, Шимко Д)

 

5. Рефлексія.

Давайте, проаналізуємо чи справились ми із завданнями уроку. У вас на партах знаходяться маленькі аркуші паперу , я попрошу вас написати свої думки з приводу уроку, чи сподобався  урок, що вам було цікаво, а яка інформація вам була не потрібна, бажано написати три моменти уроку.

На початку уроку ми з вами оцінили власні почуття впевненості у знаннях за шкалою, давайте і в кінці уроку поглянемо чи перемістились ви по нашій шкалі

1 - 10 – 20 – 30 – 40 – 50 – 60 – 70 – 80 – 90 – 100 

зовсім не впевнений                                               абсолютно впевнений

6. Підсумок уроку.

Ви чудово впоралися зі своїми завданнями. Що ви зараз відчуваєте? Сьогодні ви допомагали, слухали та чули один одного; були уважні, ерудовані та винахідливі. Молодці!

7. Домашнє завдання

Повторити п.

Виконати вправа

Скласти кластер до теми для сильних учнів.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
3.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пінчук Ірина
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    3.0
docx
Додав(-ла)
Гончар Оксана
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
5159
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку