Урок з фізики 9 клас
Тема: Розв’язування задач на термоядерні реакції
Мета уроку: розвивати такі компетентності:
спілкування державною мовою: удосконалювати вміння усно та письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, факти;
математична компетентність: удосконалювати вміння застосовувати математичні методи для вирішення прикладних задач, форми поведінки, які потрібні для ефективної участі у громадському житті;
основні компетентності у природничих науках і технологіях: наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також застосовувати науковий метод, спостерігати, збирати дані, аналізувати результати.
уміння вчитися продовж життя: виховувати здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових знань і навичок, оцінювати власні результати навчання, навчатися продовж життя.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок.
Структура уроку.
1.Організаційний етап.
2. Перевірка домашнього завдання.
3. Розв’язування задач
4. Робота в парах.
5. Рефлексія.
6. Підбиття підсумків уроку.
7. Домашнє завдання
Хід уроку.
1.Організаційний етап
Привітання учнів, перевірка наявності учнів, готовності їх до уроку.
На початку уроку давайте ви оціните власні почуття впевненості у знаннях за шкалою.
зовсім не впевнений абсолютно вевнений
2. Перевірка домашнього завдання.
Так як на вулиці зима , ми проведемо перевірку домашнього завдання у вигляді граючи у сніжну грудку. Принцип такий, я говорю слово інший учень говорить словосполучення, наступний питання, інший дає відповідь на запитання, якщо він відловів, то говорить інше слово і говорить якому учневі потрібно відповідати. Давайте спробуємо:
Слово |
Реакція |
Речення |
Ланцюгова ядерна реакція |
Питання |
Що таке ЛЯР? |
Відповідь |
ЛЯР – це процес , у якому одна проведена реакція вкликає подальші реакції такого самого типу |
Слово |
Реактор |
Речення |
Ядерний реактор |
Питання |
Дати означення ядерного реактора. |
Відповідь |
Ядерний реактор – пристрій, призначений для здійснення керованої ланцюгової реакції |
Слово |
Саркофаг |
Речення |
Чорнобильський саркофаг |
Питання |
Яке призначення саркофагу? |
Відповідь |
Саркофаг – бетонна конструкція, яка захищає від подальшого поширення радіаційного забруднення |
Слово |
Випромінювання |
Речення |
Йонізуюче випромінювання |
Питання |
Що таке йонізуюче випромінювання ? |
Відповідь |
Йон. Випром – це випромінювання взаємодія якого з речовиною призводить до йонізації її атомів і молекул |
Слово |
Еквівалентна |
Речення |
Еквівалентна доза |
Питання |
Дати означення еквівалентної дози |
Відповідь |
Еквівалентна доза – це фізична речовина, яка характеризює біологічний вплив поглинутої дози йонізуючого випромінювання |
Слово |
Фон |
Речення |
Радіаційний фон |
Питання |
Що таке радіаційний фон ? |
Відповідь |
Радіаційний фон – йонізуюче виповнювання земного та космічного походження |
Слово |
Дозиметр |
Речення |
Прилад дозиметр |
Питання |
Означення дозиметра |
Відповідь |
Дозиметр – прилад для вимірювання дози йонізуючого випромінювання, отриманого приладом за деякий інтервал час |
Для деяких учнів у мене інше завдання у вигляді Хмари слів: вам потрібно знайти на картинці слова, які відповідають нашій темі уроку.
3. Розв’язування задач
Тепер перейдемо до колективного розв’язування задач
1. Стала розпаду радіоактивного Цезію-137 дорівнює 7,2810-10 с-1. Скільки атомів Цезію-137 міститься в радіоактивному препараті, якщо його активність складає 182 Бк?
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: |
|
2. Середня доза випромінювання, поглинута працівником, що обслуговує рентгенівську установку, дорівнює 7 мкГр за 1 год. Чи безпечно працювати з цією установкою протягом 200 днів на рік по 6 год щоденно, якщо гранично допустима доза опромінення дорівнює 50 мГр на рік? Відомо, що природний радіаційний фон становить 2 мГр на рік.
Дано:
|
Розв’язання
Безпечно працювати з цією установкою, так як гранично допустима доза опромінення дорівнює 50 мГр на рік.
Відповідь: |
|
3. Визначте, яку масу Урану-235 витрачає за добу атомна електростанція потужністю 2 ГВт, якщо її ККД становить 25 %. Вважайте, що внаслідок поділу кожного ядра Урану виділяється енергія 3,2∙10-11 Дж, а маса атома Урану-235 дорівнює 3,9∙10-25 кг.
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: |
4. Визначте масу Урану-235, яку витрачає за добу реактор атомної електростанції, якщо вихідна електрична потужність відповідного блока електростанції становить 1000 МВт, а його ККД – 30 %.
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: |
|
4. Робота в парах.
1. Яку масу урану потрібно витратити, щоб під час поділу ядер усіх атомів Урану виділилася енергія 6,2·1014 Дж?
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: |
|
2. На яку висоту можна підняти кам’яну брилу масою 1000 т, застосовуючи енергію поділу 2,6·1021 атомів Урану-235 (саме стільки атомів містить 1 г Урану-235)?
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: |
|
А зараз деякі учні підготували повідомлення до нашої теми уроку, слухайте уважно, в кінці доповіді будете відповідати на питання про була доповідь. (Лябах Н. майбутнє Сонця, ГончарА. , Влезько А, Шимко Д)
5. Рефлексія.
Давайте, проаналізуємо чи справились ми із завданнями уроку. У вас на партах знаходяться маленькі аркуші паперу , я попрошу вас написати свої думки з приводу уроку, чи сподобався урок, що вам було цікаво, а яка інформація вам була не потрібна, бажано написати три моменти уроку.
На початку уроку ми з вами оцінили власні почуття впевненості у знаннях за шкалою, давайте і в кінці уроку поглянемо чи перемістились ви по нашій шкалі
1 - 10 – 20 – 30 – 40 – 50 – 60 – 70 – 80 – 90 – 100
зовсім не впевнений абсолютно впевнений
6. Підсумок уроку.
Ви чудово впоралися зі своїми завданнями. Що ви зараз відчуваєте? Сьогодні ви допомагали, слухали та чули один одного; були уважні, ерудовані та винахідливі. Молодці!
7. Домашнє завдання
Повторити п.
Виконати вправа
Скласти кластер до теми для сильних учнів.