Я досліджую світ. 2 клас.
Тема: Від молока до сиру.
Мета: збагатити уявлення дітей про молоко, як цінний і корисн-
ний продукт для зростання дитячого організму; розширити
знання дітей про молочні продукти, підвести до розуміння
для чого людині потрібно вживати в їжу молоко і молочні
продукти; розвивати навички дослідницької діяльності;
формувати цілісне ставлення до свого здоров*я.
Обладнання: відеопрезентація «Від молока до сиру», пластикові
стаканчики з молоком і водою, коктейльні трубоч-
чки для дослідів, стаканчики з молочною продук-
цією (кефір, молоко, сирок, йогурт, сир); одноразові
ложечки на кожну дитину, предметні малюнки, набо-
ри лего «шість цеглинок», аркуші з назвами молоко –
продуктів ( за кольорами цеглинок).
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Сонечко встало,
Іде новий день.
Любі малята,
Усім Добрий день!
Пташечка в небі
Співає пісень,
Ніби вітає усіх
«Добрий день!»
Дзвоник видзвонює:
Дзень, дзень-дзелень,
Учні, школярики,
Всім «Добрий День!»
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Віконечко погоди.
Яка зараз пора року? Що можете сказати про погоду?
Согодні -…, день тижня.
Надворі - … погода. Небо - … .
Опади - … . Вітер - … . ( Діти змінюють віконечко погоди).
2.Щоб дізнатися тему нашого уроку, потрібно відгадати загадку.
І поживне, і смачне.
Біле, пінне , запашне.
Залюбки малята п*ють.
Здоровенькими ростуть.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні ми дізнаємось яке значення має вода для зростання дитячого організму, як молоко перетворюється на сир, ознайомимося із властивостями молока. Дамо відповіді на багато питань, що стосуються води.
ІV. Сприймання нового матеріалу.
Роздати кожній дитині набір «шість цеглинок», на дошці розмістити аркуші кольорового паперу в кольори цеглинок з написами відповідей на загадки. Загадувати загадки, діти будують вежу із шести цеглинок, відповідно загадкам.
1 Холодок, холодок,
Дай лизнути тебе разок! (Морозиво)
2.Здогадайтесь, хто така?
Білосніжна і густа.
Вершки збили вранці-рано,
Щоб була у нас… (Сметана)
3.Що за білі крупинки?
Не зерно і не сніжинки.
Скисло молоко і в строк
Ми отримали … (Сирок)
4.Зроблений він з молока,
Проте тверді його бока.
У ньому так багато різних дір.
Здогадалися? Це … (Сир)
5.Ми на хліб його намажемо
І додамо до різних каш. (Масло)
6.На сметану , масло, сир
Нам воно згодиться.
І корисне, і смачне,
Тече, як водиця.
Колір в нього, наче сніг,
Пригощу ним вас усіх. (Молоко).
На дошці розміщуються малюнки тварин, які дають молоко.
Голодна реве, а нагодована жує,
Дітям усім молоко дає. (Корова)
Білі копитця, йде води напиться,
Хвицає ногами, буцає рогами,
Бородою трясе, молоко несе,
Ласує лозою, зоветься … (Козою).
Пасеться на луках тварина:
Пухнаста і сіра , як хмарина.
Вона нам вовну дає,
Турботу і тепло своє. (Вівця)
( Повідомлення дитини дня).
Коза і корова – тварини , які дають людям молоко, один із найважливіших продуктів для людини, особливо для дитячого організму. Недарма у Індії корова вважається священною твариною. Коров*яче молоко – це водний розчин, який містить близько 200 різноманітних органічних та мінеральних речовин. Молоко – рідкісний створений самою природою харчовий продукт. Цей «еліксир життя» має високу біологічну цінність і протягом багатьох тисячоліть використовується людиною. У молоці містяться всі поживні речовини необхідні дитячому організму. Воно служить єдиною їжею для новонародженої дитини. Без молока маленькі звірі не проживуть. У ньому є все , що треба для побудови крові, нервової тканини, м*язів та кісток.
Учитель пропонує учням об*єднатись в групи по 4-5 учнів. Повторити правила роботи в групах. Для групової роботи роздаються потрібні предмети дослідження ( молоко , вода, кисле молоко, посуд , свічка , пробірка, пробірко тримач і т.д.).
Кожна група проводить дослідження. Інші слідкують і роблять висновки.
Дослід №1. «Чи є у молока колір?»
Запропонувати дітям розглянути і порівняти молоко і воду. Якого кольору молоко? А вода? ( вода прозора, безбарвна, а молоко біле).
Висновок: молоко біле, а вода безбарвна.
Дослід №2. «Чи має форму молоко?»
Запропонувати дітям налити молоко в посуд різної форми.
Висновок: молоко не має власної форми, воно набуває форми посуду в яке його наливають.
Дослід№3. «Чи молоко текуче?»
Запропонувати дітям крапнути на тарілку декілька крапель молока і нахиляючи в різні боки перевірити , чи воно текуче.
Висновок: молоко текуче.
Дослід №4. «Чи розчинне молоко?»
Запропонувати дітям крапнути декілька крапель у воду.
Висновок: молоко розчиняється у воді.
Дослід №5. «Що буде з кислим молоком, коли його нагріти?» ( нагадати про техніку безпеки)
Запропонувати нагріти кисле молоко над полум*ям свічки. (Гріє вчитель, а діти спостерігають).
Висновок: молоко згортається.
Як людина використовує цю властивість? Назвіть відомі вам молокопродукти.
V. Опанування нового матеріалу.
1.Перегляд відеопрезентації «Від молока до сиру».
Давайте розповімо і покажемо, який довгий шлях пройшло молоко , перш ніж з*явитися у нас на столі.
-Корова пасеться на луках, їсть траву.
-У неї у вимені з*явилося молоко. Потім її треба здоїти.
-Молоковоз забирає його із ферми і везе на молокозавод.
--Там його переробляють і розливають в красиві упаковки : пляшечки, коробочки, пакетики. Роблять із нього різні молочні продукти (сир, сирок, масло, сметану, ряжанку, вершки).
- З молокозаводу машина розвозить молоко і молочні продукти по магазинах нашого селища.
- У магазинах ми купуємо молоко і молокопродукти, приносимо додому або привозять його в школу. Так молоко з*являється на нашому столі.
2. Конкурс «Реклама сиру, молока».
Запропонувати учням створити етикетки на листках – завдання різних молокопродуктів.
Назвати прислів*я або приказки, у яких згадується молоко та молокопродукти.
VІ. Рефлексія.
Діти , у кожної групи на столі зображення дерева та листочки із назвами різних продуктів. Вам треба вибрати і повісити на дерево листочки з назвами продуктів, які виготовляють із молока.