Тема. Як довідатися про минуле.
Мета. дослідити, що люди можуть зробити, аби довідатися про минуле;
збагачувати активний словник дітей відповідно до тематики тижня;
активізувати пізнавальну діяльність;
розвивати самостійне мислення, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;
виховувати інтерес до історії України, естетичний смак.
Очікувальні результати навчання: дитина звертається та вітається, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;
Обладнання: ноутбук, мультимедійна презентація, підручник, наочність.
Хід уроку
Сьогодні чудовий день. У всіх гарний настрій. Пропоную привітатися, а як саме, нам підкажуть кольорові цеглинки “Лего”.
Вправа “Башточка настрою”.
Оберіть цеглинку такого кольору, який у вас зараз настрій. Теплі кольори (червоний, жовтий, помаранчевий) — гарний настрій; холодні кольори (синій, блакитний, зелений) — сумний настрій. Побудуємо башточку настрою. Ви маєте по черзі прикріплювати цеглинки одна до одної і коментувати свій вибір: “Я вибрав/вибрала цеглинку … кольору, бо в мене … настрій”.
“Продовж речення”.
У кумедних жевжиків є чудовий транспортний засіб — жевжоліт. А якби у вас була можливість здійснити подорож за допомогою машини часу, куди ви хотіли б вирушити? Чому?
Продовжте речення:
За допомогою машини часу я хотів би / хотіла би опинитися ...
Смартфон (з англ. smart — розумний, phone — телефон) — удосконалений мобільний телефон. Він потужний і багатофункціональний, за своїми можливостями наближається до комп’ютера. Завдяки цьому смартфон може працювати з додатками, спеціальними програмами, які власне й виконують різноманітні функції — малюють, рахують, дають змогу слухати музику, дивитися фільми, стежити за спортивними змаганнями, користуватися банківською карткою тощо.
Ми також візьмемо в подорож смартфони (див. роздруківку “Нотатки мандрівника”) — вони допоможуть нам писати нотатки й повідомляти своїм рідним і друзям про те, що цікавого ми побачили в подорожі протягом місяця.
ІІІ. ЕТАП ОПРАЦЮВАННЯ МАТЕРІАЛУ
Від палеонтологів жевжики почули прислів’я. Відновіть його і поясніть зміст.
Хто не знає минулого, той не вартий майбутнього.
Діти розмірковували, як дізнатися про минуле. Визначте, хто з дітей як відповів.
(Показ старовинних предметів)
Фізкультхвилинка
Хлопчик Руслан познайомився зі своєю одноліткою Богданою. Дівчинка розповіла йому легенду. Уважно прочитайте розповідь дівчинки.
Об’єднайтеся в пари і впродовж 5 хвилин знайдіть у класі й запишіть назви предметів, які в майбутньому можуть стати історичними джерелами. Далі об’єднайтеся із сусідньою парою в четвірку. Порівняйте та обговоріть результати дослідження. Чи є у ваших списках однакові предмети? Після цього обговоримо результати досліджень усі разом.
ІV. РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП
Вправа “Смс-повідомлення”.
Пропоную вам написати смс-повідомлення своїм друзям чи рідним про те, що нового й цікавого ви дізналися з нашої сьогоднішньої подорожі.
Хочу нагадати, що смс — це коротке текстове повідомлення. Довжина повідомлення не може перевищувати 70 знаків, пробіли також враховуються. Зазвичай смс надходять абоненту протягом 10 секунд.
Виконати в робочих зошитах завдання 2, с. 23.