Як довідатися про минуле.

Про матеріал
Розробка уроку на тему: "Як довідатися про минуле" за підручником Волощенко.
Перегляд файлу

Тема. Як довідатися про минуле.

Мета. дослідити, що люди можуть зробити, аби довідатися про минуле;

збагачувати активний словник дітей відповідно до тематики тижня;

активізувати пізнавальну діяльність;

розвивати самостійне мислення, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;

виховувати інтерес до історії України, естетичний смак.

Очікувальні результати навчання: дитина звертається та вітається, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;

  • об’єднується з іншими дітьми у групу, в пари для спільної діяльності;
  • висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;
  • вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими життєвими ситуаціями;
  • ділиться власними враженнями від побаченого, почутого;
  • зіставляє почуте з власним досвідом;
  • розуміє, як можна довідатися про минуле і що є історичним джерелом;
  • аналізує за поданим планом історичну річ;
  • презентує результат творчої роботи.

Обладнання: ноутбук, мультимедійна презентація, підручник, наочність.

Хід уроку

  1. МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП
  1. Забезпечення мотиваційної готовності до уроку.

Сьогодні чудовий день. У всіх гарний настрій. Пропоную привітатися, а як саме, нам підкажуть кольорові цеглинки “Лего”.

  • Червона цеглинка — привітатися носиками;
  • жовта цеглинка — поклон, реверанс;
  • синя — рукопотискання, погляд в очі;
  • блакитна — сучасне вітання рухами (плескання, кулачки, лікті, підошви).


Вправа “Башточка настрою”.

Оберіть цеглинку такого кольору, який у вас зараз настрій. Теплі кольори (червоний, жовтий, помаранчевий) — гарний настрій; холодні кольори (синій, блакитний, зелений) — сумний настрій. Побудуємо башточку настрою. Ви маєте по черзі прикріплювати цеглинки одна до одної і коментувати свій вибір: “Я вибрав/вибрала цеглинку  кольору, бо в мене  настрій”.

 

  1. Актуалізація опорних знань, суб’єктного досвіду.

“Продовж речення”.

У кумедних жевжиків є чудовий транспортний засіб — жевжоліт. А якби у вас була можливість здійснити подорож за допомогою машини часу, куди ви хотіли б вирушити? Чому?

Продовжте речення:

За допомогою машини часу я хотів би / хотіла би опинитися ...

  • Що допоможе нам не заблукати в мандрівці, не втратити зв’язок із рідними та ще й зафіксувати найзахопливіші миті? Усе це і навіть більше може зробити лише один предмет. Який саме? (Смартфон.)

Смартфон  англ. smart — розумний, phone — телефон) — удосконалений мобільний телефон. Він потужний і багатофункціональний, за своїми можливостями наближається до комп’ютера. Завдяки цьому смартфон може працювати з додатками, спеціальними програмами, які власне й виконують різноманітні функції — малюють, рахують, дають змогу слухати музику, дивитися фільми, стежити за спортивними змаганнями, користуватися банківською карткою тощо.

  • Пригадайте ваші подорожі. Коли смартфон ставав у пригоді? Чи можна було розв’язати проблему без нього? Як саме?

Ми також візьмемо в подорож смартфони (див. роздруківку “Нотатки мандрівника”) — вони допоможуть нам писати нотатки й повідомляти своїм рідним і друзям про те, що цікавого ми побачили в подорожі протягом місяця.

 

 

  1. ЕТАП ЦІЛЕВИЗНАЧЕННЯ ТА ПЛАНУВАННЯ
  1. Повідомлення теми уроку
  • Сьогодні ми продовжимо подорож у часі. Разом із жевжиками знову поринемо в минуле. Дізнаємося, як можна довідатися про минуле.
  1. Визначення очікуваних результатів. Формулювання особистісних цілей.
  • дослідити, що люди можуть зробити, аби довідатися про минуле;
  • збагачувати активний словник
  • розвивати самостійне мислення, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять.
  • виховувати інтерес до історії України.

ІІІ. ЕТАП ОПРАЦЮВАННЯ МАТЕРІАЛУ

  1. Вправа 1  “Віднови прислів’я”

Від палеонтологів жевжики почули прислів’я. Відновіть його і поясніть зміст.

Хто не знає минулого, той не вартий майбутнього. 

  • Чи можете знайти схожі за змістом прислів’я?

 

  1. Способи вивчення минулого (підр. с. 48, завд. 2).

Діти розмірковували, як дізнатися про минуле. Визначте, хто з дітей як відповів.

  • Який спосіб обрали б ви? Чому?
  • А ще про минуле можна довідатися з історичного джерела. Прочитайте визначення цього поняття в підручнику (с. 48).
  • Які історичні джерела ви знаєте? Якими можете скористатися?

 

  1. Вправа “Досліди” (див. роздруківку “Досліди”).
  • Розгляньте зображення старовинних предметів і розкажіть, про які факти минулого вони можуть свідчити.

(Показ старовинних предметів)

 

Фізкультхвилинка

  1. Робота над легендою (підр. с. 49, завд. 5).
  • Пригадайте, які легенди ви знаєте.
  • Поміркуйте, чому легенди теж належать до історичних джерел?
  • Пригадайте, про що ми можемо дізнатися з легенд.

Хлопчик Руслан познайомився зі своєю одноліткою Богданою. Дівчинка розповіла йому легенду. Уважно прочитайте розповідь дівчинки.

  • Про що розповідає легенда?
  • Як ви зрозуміли, чому місто має таку назву?
  • Визначте, які висловлювання істинні, а які — хибні (див. підручник).

 

  1. Перегляд мультфільму “Моя країна — Україна. Кривий Ріг”.
  • Яку ще легенду про походження міста Кривий Ріг ви знаєте?
  • Яка з легенд про походження міста, на вашу думку, найсучасніша? Чому?

 

  1. Досліди

Об’єднайтеся в пари і впродовж 5 хвилин знайдіть у класі й запишіть назви предметів, які в майбутньому можуть стати історичними джерелами. Далі об’єднайтеся із сусідньою парою в четвірку. Порівняйте та обговоріть результати дослідження. Чи є у ваших списках однакові предмети? Після цього обговоримо результати досліджень усі разом.

ІV. РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП

  1. Рефлексія
  • З яким настроєм ви закінчуєте заняття?
  • Чи з’ясували, як можна дізнатися про минуле?
  • Які таємниці подорожі ви відкрили сьогодні для себе?

 

Вправа “Смс-повідомлення”.

  • Пригадайте, який предмет ми взяли із собою у подорож.

Пропоную вам написати смс-повідомлення своїм друзям чи рідним про те, що нового й цікавого ви дізналися з нашої сьогоднішньої подорожі.

Хочу нагадати, що смс — це коротке текстове повідомлення. Довжина повідомлення не може перевищувати 70 знаків, пробіли також враховуються. Зазвичай смс надходять абоненту протягом 10 секунд.

 

  1. Завдання додому

Виконати в робочих зошитах завдання 2, с. 23.

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 листопада 2022
Переглядів
1297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку