Як навчити дитину математики

Про матеріал

Математика – предмет складний, але необхідний. Кожне наше повсякденне дія пов'язана з математикою. Ваша дитина вже знає цифри і освоїв рахунок до десяти? Сміливо приступайте до вивчення математики!

Перегляд файлу

Математика – предмет складний, але необхідний. Кожне наше повсякденне дія пов’язана з математикою.

 

Ваша дитина вже знає цифри і освоїв рахунок до десяти? Сміливо приступайте до вивчення математики!

Я вважаю, що навчати дитину потрібно тоді, коли він проявляє інтерес до предмета навчання, а не після того, як цей інтерес у нього згас. А інтерес до рахунку і підрахуванням проявляється у дітей рано, його треба лише злегка підживлювати і непомітно день від дня ускладнювати гри.

Якщо ж ваша дитина чомусь байдужа до перераховування предметів, не говорите собі: "У нього немає схильності до математики, я теж у школі з математики відставала". Постарайтеся пробудити в ньому цей інтерес. Просто включіть в його розвиваючі ігри те, що ви до цих пір упускали: перераховування іграшок, гудзичків на сорочці, сходинок при ходьбі тощо

 

 

Довідники, книжки, кубики і більш сучасні гаджети вам в допомогу. Але основний упор робіть на уяву і використання логіки, використовуючи найрізноманітніші матеріали. Спробувати можна все: машини, дерева, олівці, подушки, іграшки, склянки, тарілки (і розбиті теж). Тільки самі позначення (цифри) поки залиште у сторонці.  

Перетворіть додавання і віднімання в захоплюючу гру. А ще краще - почніть математичні розваги на прогулянці. Науково аргументовано, що фізична дія розганяє клітини мозку: отже, для самих юних математиків будь-яка інформація доходить куди швидше й ефективніше, коли вони грають у развивалки.

Найперший крок в арифметиці - плюс і мінус один. Дайте дитині листочок або паличку, собі знайдіть таку ж. Пограйте в жаднюг і добрих друзів, промовляйте дії: один листочок і ще один - тепер у тебе два листочка.

На наступній прогулянці візьміть вже три однакових предмета. І так далі.

Ваш син захоплений машинами? Складайте автомобілі. Донька обожнює грати в ляльки? Використовуйте сукні, іграшкові черевички, посудки.

Найбільш проста для розуміння і традиційна гра в цьому плані - хатинка. Поселити туди можна кого завгодно і скільки завгодно, головне - додавати жителів по одному, повторювати по багато разів, але тільки до того моменту, поки малюк готовий сприймати.

«Виселення» проводите за тією ж схемою. Влаштуйте вечір рідні, порахуйте всіх, хто прийшли: бабусь і дідусів, сестер і братів, дядечків і тіточок. Прекрасно, якщо є можливість дійсно запросити всіх в гості, зібратися за великим столом, веселим сімейством. Але можна скористатися і фотоальбомом. Додавайте і віднімайте, розділивши родичів по категоріях. Наприклад, по родинним зв'язкам, за віком, по приналежності до сильної і прекрасної статі.

Арифметика відмінно засвоюється разом з ... цукерками, а якщо боїтеся діатезу, візьміть горіхи, сухофрукти, фрукти. Тільки стежте, щоб дитина не подавилась, промовляючи, скільки залишилося і скільки він вже з'їв. Набивши руку в додаванні-відніманні в рамках десяти, перемикайтеся на десятки, сотні, тисячі. Тут вже потрібні цифри. Просто пояснюйте, що сотні слідують за десятками, тисячі за сотнями, і домальовуйте нулики. Не використовуйте при цьому дієслово «додавати». Нулі не додаються, а додаються виключно для позначення. Важливо втовкмачити це дошкільнику, щоб потім він сприймав більш важкі завдання. Оперувати в розумі складними числами легко, коли розумієш ази.

Як навчити дитину швидко рахувати по пам’яті?

Вивчення усного рахунку завжди повинне проходити з елементами гри. За допомогою навчальних занять, повторюваних обов’язково щодня, досягається не просто бездумне заучування, а усвідомлене запам’ятовування і зорової і тактильної пам’яті, що потім закріплюється на тривалий час.

Важливо підтримувати алгоритм і системність отриманих навичок:

  • Навчіть спочатку бачити різницю між «багато предметів» і «один»;
  • Поясніть різницю між поняттями: «одне», «більше», «менше»;
  • Навчіть порядковому рахунку та кількісному;
  • Розтлумачте, як зіставити кількість супутньою цифрою;
  • Вивчіть порядок цифр від 1 до 10;
  • Навчіть шукати відповідь у найелементарніших завданнях із математики за допомогою декількох способів.

Тільки рахунок у розумі буде розвивати пам’ять, інтелект і кмітливість. Саме це стане в нагоді у майбутньому дорослому житті.

Приклади ваше чадо ще вирішуватиме в школі, при відпрацюванні акуратності й уваги. А рахунок у розумі потрібно починати відпрацьовувати в ранньому віці для розвитку кмітливості. До початку освоєння усного рахунку він вже повинен вміти правильно порахувати як мінімум п’ять іграшок, ґудзиків, пташок або рибок і при цьому розуміти поняття «більше» і «менше». Усі ці підручні предмети далі в навчанні використовувати не потрібно.

Почати варто з додавання і віднімання однорідних предметів. Це задіює як зорову, так і тактильну пам’ять. Якщо у дитини з рахунком предметів є проблеми, то краще почати з самих азів і заново терпляче пояснити йому, як справитися з визначенням кількості ґудзиків на сорочці, наприклад. А потім вже переходити до більш складних уроків.

 

Закріплення

Коли попередній матеріал закріплений, потрібно переходити до наступного етапу. Дитині необхідно дохідливо, знову ж за допомогою предметів, показати, як підсумовувати числа. Слід коментувати свої дії. Приміром, в руці один апельсин, до нього додаю ще один, всього вийшло два. Повторити все кілька разів для закріплення. Якщо дитина засвоїла, завдання ускладнюється, рахунок збільшується до десяти і більше. Пізніше варто перейти до пояснення більш складних прикладів. Перед кожним новим заняттям потрібно повторювати старе. Тривалість занять не повинна перевищувати 15 хвилин в день.


Схематичне рішення завдань

Більш складні рішення завдань можна пояснити схематично. Умова задачі: було 12 відер картоплі, 13 відер огірків, всього зібрали 32 відра овочів. Скільки зібрали помідорів? Для вирішення даної задачі знадобиться намалювати коло. Під колом написати цифру 32. Потім коло потрібно поділити на три частини. В одній частині ставимо цифру 12, у другій 13, в останній знак питання. Коли перед очима дитини схема, йому простіше зорієнтуватися у правильному дії при розв’язуванні задачі.

Якщо потрібно пояснити рішення завдання на швидкість, відстань і час, також можна застосувати малюнок. Для цього знадобиться намалювати пряму лінію і в залежності від умови задачі підставляти дані, як і в першому прикладі.

Логічні висновки

Вирішуючи логічні задачі з дитиною, необхідно кожну свою дію проговорювати вголос. Приклад, на грядці зростало 15 огірків, скільки зірвали невідомо, на грядці залишилося 6 огірків. Приступати до вирішення потрібно з озвучування завдання. Виглядає це так. Скільки огірків було, відомо, що 15, скільки зірвали невідомо, але на грядці залишилося 6 штук. Що можна зробити? Скільки потрібно огірків додати до 6, щоб вийшло, як і раніше 15? Якщо це з’ясувати, значить дізнаємося скільки було зірвано огірків.

Якщо малювати схеми до завдань і проговорювати рішення в слух, дитина швидше почне вирішувати самостійно завдання. Якщо спостерігається прогрес, можна переходити до наступного етапу.

Рішення по памяті

Дитини не варто квапити. Можна чергувати рішення в розумі зі звичними наочними ілюстраціями. А з кожним новим днем занять витісняти зображення, переходити до вирішення в розумі.


Зараз в школах часто вивчають не тільки таблицю множення, а й деякі інші приклади (перехід через десяток - допустимо, 8 +7).

І інші методи теж мають право на існування. Допитливим дітям будуть цікаві усілякі пояснення і завдання, якщо подавати їх у інтригуючій формі і з використанням оригінальних «посібників».

 Грайте, разом шукайте відповіді на питання, вправляйтеся кожен день, і ви неодмінно отримаєте результат. Головне - не тиснути і не квапити події, тоді все буде просто як двічі два!

docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
1423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку