“Як не допустити негативні прояви в учнівському середовищі та корекція їх подолання”
Номер слайду 2
Мета: Визначення попереджувальних, запобіжних, профілактичних заходів для підтримки та захисту дітей та молоді. Завдання: Створення превентивних заходів, концепція яких сприятиме формуванню нового рівня позитивного розвитку в учнівському середовищі
Номер слайду 3
Абетка моральної культури(за В. Сухомлинським) Ти живеш серед людей. Не забувай, що кожен тві кожен твій вчинок, кожне твоє бажання позначається на людях, що тебе оточують. Будь добрим і чуйним до людей. Допомагай товаришу в біді. Не завдавай людям прикрості. Поважай матір і батька – вони дали тобі життя, вони виховують тебе, хочуть, щоб ти став чесним громадянином, людиною з добрим серцем і чистою душею.
Номер слайду 4
Реалії сьогодення – негативні прояви в учнівському середовищі: -спотворена культура спілкування; -втрата життєвих цінностей; -неповага та жорстокість; -асоціальні прояви ( надмірна задерикуватість, хуліганство, брехливість, часті спалахи гніву); -конфлікти чи булінг; -девіантні прояви (нездоровий спосіб життя, гемблінг - залежність від азартних та комп’ютерних ігор, легковажна та розкута поведінка)…
Номер слайду 5
Як подолати? Що робити? Куди звертатися?
Номер слайду 6
РАЗОМ ми сила!!! БАТЬКИ та ПЕДАГОГИ Наша мета: Психоемоційно здорова дитина – позитивно здоровий колектив – міцна сім’я – міцна держава!!! Йдемо до бажаної цілі РАЗОМ!
Номер слайду 7
Розпочнімо з себе, адже кожен з нас потребує оновлення особистого стану ресурсу. Вчимося піклуватися про свій психологічний та емоційний стан. Тільки після особистого відновлення ми зможемо ефективно, розсудливо, позитивно сприяти та допомагати іншим. Зокрема, нашим дітям.
Номер слайду 8
Ось кілька дієвих практичних порад: -обійміть себе обома руками і потримайте; -натисніть по черзі на подушечки пальців кілька разів підряд; -виконайте будь-яку дихальну гімнастику; -активно помасажуйте шкіру голови, вуха; -зробіть різні міміки обличчя; -установіть зоровий контакт із кимось, або подивіться у вікно чи на картину; -скажіть собі щось приємне: “Я у безпеці”, “Зі мною все добре”, “Я з усім упораюсь”…
Номер слайду 9
Для того, щоб краще зрозуміти свою дитину давайте виконаєм наступну практику “Погляд у минуле” Інструкція: на деякий час заплющить очі, уявіть себе у віці своєї дитини. Пригадайте свої почуття, бажання, мрії, думки… Намагайтеся відчути себе на місці своєї дитини, щоб краще її зрозуміти. Можливо, навіть, відчути інтуїтивно те, чого вона потребує саме зараз. Перебувайте в такому стані-роздумі скільки буде потрібно. Відкрийте очі та посміхніться.
Номер слайду 10
Практичні поради. Методична скарбничка Стратегія розвитку Сім’я – це мала стійка людська група. В кожній сім’ї складається свій емоційно-психологічний клімат, сприятливий чи несприятливий з точки зору духовного розвитку окремих членів сім’ї. Виховання дитини розпочинається з моменту її зародження. Батьки є найріднішими, першими, з прикладу яких зростає повноцінна, індивідуальна особистість. Важливо розуміти, що ми маємо не змінити дитину на свій лад, а допомогти їй віднайти та розкрити свої здібності і таланти.
Номер слайду 11
Співпраця батьків та педагогів полягає саме у збереженні ментального здоров’я особистості. А також у вихованні емпатійності, толерантності та асертивності, що сприяє формуванню нового рівня позитивного розвитку в учнівському середовищі. Чим більше ми демонструємо дітям свої добрі повсякденні справи, тим більше їх до цього спонукаємо.
Номер слайду 12
Практичні поради. Методична скарбничка Стратегія корекції Учні мають знати і розуміти: - поважати педагогів, які турбуються та надають знання; -що не знання прав не звільняє від відповідальності; -що у закладі освіти діють обов’язки, які вони мають виконувати.
Номер слайду 13
Дозволяється: -поважати, шанувати, слухати старших, зважати на їхні зауваження, поради; -захищати менших, завжди приходити на допомогу однокласникам; -бути привітними, вихованими, доброзичливими, чесними; -турбуватися про власну безпеку та безпеку товаришів, берегти своє здоров’я; -своєчасно виконувати обов’язки та доручення; -підтримувати чистоту та порядок у школі; -турбуватися про авторитет класу.
Номер слайду 14
Забороняється: -наносити тілесні ушкодження, бити інших людей; -брати чужі речі та псувати їх; -обманювати старших та однолітків; -запізнюватися на уроки; -вживати нецензурні слова; -бігати та кричати в приміщенні школи, штовхатися; -порушувати дисципліну на уроках; -завдавати іншим людям неприємності, ображати словами і вчинками.
Номер слайду 15
Батьки: -ВИ є великою опорою та підтримкою, як дітей так і педагогів; -ВИ найперші та найрідніші люди, які заклали основу виховання в свою дитину, культуру спілкування та ставлення до оточуючих. Ви надаєте приклад для наслідування; -ВИ мудро вирішуєте проблемні ситуації та завжди готові співпрацювати для блага дітей.
Номер слайду 16
Методична скарбничка для БАТЬКІВ! Принципи відносин: -Я відповідаю на всі питання дитини терпляче й чесно; -Я показую дитині, що люблю її такою, як вона є, а не за її досягнення; -Я допомагаю дитині будувати її плани і приймати рішення, привчаю мислити самостійно; -Я знаходжу час, щоб побути з дитиною наодинці; -Я хвалю дитину за проявлену ініціативу; -Я допомагаю дитині бути особистістю; -Я допомагаю дитині знаходити телепрограми, що заслуговують на увагу;
Номер слайду 17
-Я ніколи не кажу дитині, що вона гірша за інших дітей; -Я ніколи не караю дитину приниженням; -Я купую дитині речі, пов’язані з її інтересами; -Я вчу дитину вирішувати складні ситуації мирним шляхом; -Я вчу дитину спокійно реагувати на зауваження та аналізувати власні вчинки; -Я допомагаю дитині віднайти у собі таланти та максимально їх проявити; -Я намагаюся проводити активний відпочинок разом.
Номер слайду 18
Шановні батьки! Важливим є спостерігати за дітьми, розуміти в якому стані вони знаходяться, які емоції переживають. За потреби, корегувати їхню поведінку, культуру спілкування. Роз’яснювати, які є наслідки, наводити приклади з особистого життя, проводити сімейні перегляди та обговорювати важливе…
Номер слайду 19
Методична скарбничка для ПЕДАГОГІВ! Принципи відносин: -рівне ставлення до всіх учнів класу; -створення позитивного клімату у колективі; -надання необхідних, важливих предметних знань; -бути помічниками батькам у вихованні дітей; - спонукати і залучати актив класу до активної діяльності; -завжди реагувати на недопустимі вчинки учнів, знаходити шляхи подолання; -особливу увагу надати учням важковиховуваним чи невстигаючим (встановити позитивний контакт);
Номер слайду 20
-завжди мати зв’язок з батьками класу та обговорювати разом те, що турбує з кожної сторони. Висновок: Вважаю, що є можливим подолати негативні прояви в учнівському середовищі, якщо ми будемо діяти РАЗОМ, як одна команда. Дотримуючись наданих порад та принципів відносин. Пам’ятаймо! Що світ навколо нас змінюємо ми самі. Тому розпочнемо кожен з себе!!!