Як розрізняють добро і зло

Про матеріал
Виховна година для дітей початкових класів. Матеріал навчає дітей, які навчаються в початковій школі.
Перегляд файлу

Як розрізняють добро і зло

 

Мета: допомогти учням розібратися, що називають добром, а що – злом, чому люди повинні вибирати між добром і злом, що таке добродійність; формувати активну життєву позицію; вчити аналізувати свої почуття і вчинки, аргументовано висловлювати власну думку; виховувати найкращі людські якості.

Очікувані результати: учні характеризують окремі події і явища як прояв добра і зла, пояснює критерії оцінки вчинків, наводить приклади порядності, людяності; розповідає, якою має бути і як повинна чинити добра людина.

    

                                               Хід уроку

 

 

     I. Мотивація навчальної діяльності.

      Читання фрагмента казки Г.Х.Андерсена «Дюймовочка»:

  • Чого більше у ставленні польової миші до Дюймовочки – добра чи зла?
  • Чи можна розуміти добро по-різному?

 

     II.Робота над темою.

     Учитель звертає увагу учнів на те, що сьогодні вони дізнаються, як розуміють  поняття «добро» і «зло», та представляє очікувані результати.

1.Проблемне запитання.

- Чому кожен повинен вибирати між добром і злом?

 

2. Уявний мікрофон.

     Учитель. Наведіть приклади добрих і злих вчинків відомих вам героїв казок або мультфільмів.

      Що ви вважаєте добром, а що – злом?

 

  1. Образ.

Учитель. Намалюйте доброго і злого героя в їхній стихії.

  • Які кольори ви використали?
  • Які предмети, рослини оточують героїв?
  • Які якості, риси характеру, стани відповідають добру й злу?
  1. Скористайся довідкою, заповни пропуск.

___________ - той, який робить людям добро, прихильно, приязно, чуйно до них ставиться; привітний, лагідний у взаєминах, сповнений ласки, приязні.

___________ - той, який відзначається доброю вдачею, лагідно і приязно ставиться до людини і до всього навколишнього.

___________ - що-небудь погане, недобре.

___________ - той, який сповнений злості, ворожнечі, недоброзичливості.

Довідка: благо, зло, добродій, добрий, злий, щирий, добродушний, щедрий.

 

  1. Робота в групах.

Учитель. Ускладнимо завдання. Ми говорили про добрі й злі вчинки казкових героїв, а тепер обговорімо ваші вчинки. Згадайте ситуації, у яких вам доводилося вибирати між добром і злом, розкажіть ці ситуації й поясніть, чим ви керувалися, коли робили вибір.

  1. Зазирни у себе.

Учитель. Ви розповіли про ситуації, у яких усе-таки вибрали добро.

      А хіба не було у вашому житті ситуацій, у яких ви зробили інший вибір? Будьте чесні із самими собою, згадайте такі ситуації, як треба було вчинити? Що ви повинні були перебороти в собі? Можливо, хтось хоче розповісти про це вголос?

7. Відповіді на проблемні завдання.

 

III. Підбиття підсумків .

     Підсумовуючи роботу дітей, учитель звертає увагу на те, що поняття «добро» і «зло» є визначальними. Не засвоївши, що таке добро і зло, людина не зможе насправді бути справжньою людиною.

     Запитання до учнів.

 

  • Чого ви сьогодні навчилися ?
  • Про що задумалися вперше? Що стало для вас відкриттям?
  • Чию роботу  ви хотіли б особливо відзначити?

IV. Скласти перелік добрих справ, які ви зробите за тиждень.

 

                   

 

docx
Додано
21 жовтня 2020
Переглядів
1063
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку