Конспект уроку
Бєлікової Валерії Станіславівни
Тема. Як самому себе виховувати?
Мета: ознайомити учнів із можливостями самовиховання, реалізацією їх у житті; розвивати творчі нахили учнів, пам'ять, логіку, швидкість та критичність мислення; виховувати гуманізм, почуття колективізму, взаємодії в команді; виховувати любов до предмета та до навколишнього світу.
Обладнання: музика з кінофільму «Пірати Карибського моря»; малюнок країни; 15 дешифрувальників; тема уроку; жетони самооцінювання; плакат дерева; 30 листочків з кольорової бумаги; сюжетні картинки; 6 конвертів із завданням для групової роботи.
Тип уроку: урок – мандрівка
Хід уроку
-
Організація початку уроку
-
Привітання
Від серця до серця лунають вітання.
Прийми найщиріші мої побажання.
Щоб ти був старанний,
Щоб ти був завзятий,
Веселий, здоровий, щасливий, багатий.
-
Усім присутнім я зичу добра, а тепер до роботи братись пора.
-
Знайомство. Мотивація навчальної діяльності
-
Діти, сьогодні урок «Я у світі» у вас проведу я, звати мене Валерія Станіславівна, з вами ж я познайомлюсь протягом уроку, а урок наш буде незвичайним.
(лунає музика з кінофільму «Пірати Карибського моря»)
-
Сьогодні ми з вами побудемо справжніми мандрівниками людської душі, піратами поганих людських чеснот. Я запрошую вирушити у далеке плавання до чудової країни. А кінцевою метою нашого плавання стане Бухта Досягнень, де ви отримаєте найцінніший скарб, а який саме дізнаєтесь у кінці уроку.
(малюнок країни)
-
Перевірка готовності до уроку
-
А зараз, мої мандрівники, перевірте, щоб на ваших партах були зошит, пенал та щоденник. Все зайве сховайте у рюкзак, бо у нашому плаванні лиш буде заважати. Тож наш корабель «Мрія» підіймає вітрила і ми відправляємось у подорож.
-
Оголошення теми уроку та завдань.
-
Розв’язання дешифрувальника
-
Матроси, поки ми пливли до першого острову, здійнявся шалений вітер, який розкидав літери у назві теми нашої мандрівки. Допоможемо капітанові швидше розв’язати телефонограму, щоб зрозуміти, що нового ви дізнаєтесь з сьогоднішнього заняття. Отже, зараз ви отримаєте на кожну парту де шифрувальник, розв’язувати почнете після моєї команди та матимете на це завдання лише 2 хвилини. Отож розпочинаймо.
(картинка дешифрувальника)
-
Які ви молодці. Отже, матроси, темою нашого плавання є «Як себе виховувати?». У подорожі ви дізнаєтесь якими саме шляхами можна самовиховуватися, чим це корисно, оберете шляхи та методи виховування відповідно вашому темпераменту, попрацюєте у командах, а також у плаванні здійснюватиметься система само оцінювання. За кожну правильну відповідь ви маєте класти на свій бік одного краба, я сподіваюсь на вашу відвертість та справжню чесність, бо ви сьогодні не учні, а справжні матроси.
(жетон самооцінювання)
-
Введення нового матеріалу
-
Бесіда
-
Шановні матроси, ми прибули на перший острів нашої мандрівки. (Закреслюю фломастером перший острів)
-
Чи замислювалися ви колись над поняттям виховання? (Так/ні)
-
У яких саме ситуаціях ви замислювались?
-
Як ви розумієте це поняття? (Виховання – це процес формування людини як особистості з позитивними якостями)
-
А якщо я додам частинку само - самовиховання. Як ви розумієте тепер це поняття? (Самовиховання – це процес самостійного формування позитивних якостей в собі під впливом особливих чинників)
-
Матроси, а яких казкових героїв ви знаєте, які досягли успіху? Що їм в цьому допомогло? (Прекрасний Принц, Робін Гуд - вони досягли всього завдяки сміливості, рішучості, мужності. Робін робив погані справи заради блага. Прекрасним принцом рухає кохання.)
-
Всі, хто відповідає не забувайте відкладати жетони само оцінювання.
-
Робота у малих групах
-
Ну що, тут ви гарно впорались, рушаймо далі.
-
З самого раннього дитинства перед кожною людиною постає дуже важливе питання розвитку своєї особистості. Це дуже довгий і складний процес, який проходить за трьома пов’язаними один з одним напрямами: соціальне становлення, психологічне становлення і біологічне становлення. Позитивний результат виникне в тому випадку, якщо всі три напрямки будуть надавати взаємний вплив один на одного.
-
Матроси зараз об’єднайтесь у 6 групи. Кожна група отримає свій конверт із завданням.
-
Отже, для того, щоб самовиховання було успішним, людина з раннього дитинства повинна виробляти позитивні риси характеру, які допомогатимуть протягом всього життя не тільки налагоджувати гарні взаємостосунки, але й бути гарним другом й тваришем, для цього ти повинен виховувати всі ці риси в самому собі.
-
Кожна людина, якби гарно не виховувала себе протягом усього життя, але вона набуває певних корисних та й не дуже звичок. Запам’ятайте всі шкідливі звички, які записали та намагайтесь від них відмовлятись поступово – що є одним із шляхів само виховування у суспільстві.
-
Як ви розумієте ці прислів’я? Чи справді так важливо бути людиною? Що для цього потрібно? А як ви саме можете поки ви школярі виховувати себе?
-
Нічого неможна відкладати на останній момент, колись всьому приходить свій кінець, треба все робити вчасно і починати виховувати себе не з завтра чи з понеділка, а від сьогодні. Недаремно кажуть, що спершу треба починати з себе, а не з когось, бо від вас, нашого юного покоління залежить майбутнє цілої країни.
-
Дійсно, ви правильно кажете. На основі деяких мультфільмів, казок або журналів із статтями людина може робити певний висновок, що слід робити, а що не слід робити зовсім. Це є одним із шляхів самовиховання – роздум над проблематикою, яка постала перед нами, як перед читачами.
-
Молодці, це абсолютно правильно. Ви гарно попрацювали. Кожний в команді відкладіть для себе по одному кранику, а той хто відповідав для всіх, тобто лідер, ще по одному кранику.
-
Вправа на розвиток критичного мислення
-
Молодці, матроси ви гарно впорались. Відправляємось на інший острів. (Чіпляю на дошку плакат «Шляхи самовиховання»)
-
Як на вашу думку людина може займатися своїм вихованням? (Читати книжки, слухати поради, слухати старших, дивитися цікаві передачі, ходити на тренінги)
-
Зараз ми з вами оформимо дерево виховання. Об’єднаймося у 6 команд. Кожна команда отримає по 5 листочків. Ваша задача поміркувати та записати на кожному з листочків «п’ять можна», « п’ять треба», «п’ять потрібно» та «п’ять заборонено». На це завдання ви маєте п’ять хвилин.
П'ять «добре»
● Уміти володіти собою (не губитися, не боятися, не гніватися через дрібниці).
● Планувати кожний день.
● Оцінювати свої вчинки.
● Спочатку думати, а потім — робити.
● Братися спочатку за найважчі справи.
П'ять «не можна»
● Учитися без старання, ліниво й безвідповідально.
● Грубити й битися з однолітками, кривдити молодших.
● Терпіти в собі недоліки, інакше вони візьмуть гору. Будь сильнішим, ніж свої слабості.
● Проходити повз, коли поруч кривдять малюка, знущаються з товариша, брешуть.
● Критикувати інших, якщо сам страждаєш на подібний недолік.
-
Фізкульт.хвилинка
-
Щось мої морячки зовсім вже втомилися, ми пришвартовуємося до берега, всі сходимо на острів, підіймайтесь, зробімо разом невеличку розминку.
Довго слухали малята,
Час настав відпочивати.
Руки — вгору, руки — вниз
І легесенько прогнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Вдих глибокий — раз, два, три...
Вчитись знову почали.
-
Молодці, сідайте на свої місця, морячки. Ми відправляємось на наступний острів.
-
Закріплення вивченого матеріалу
-
Гра «Упіймай, що потрібно тобі самому»
- Зараз я зачитуватиму деякі правила, які потрібні тобі для самореалізації , а згодом й самовиховання. Вам слід обрати свої правила , які почуєте та плеснути в долоньки. Деяким я ставитиму запитання.
● Бути чесним! Сила людини в правді, її слабість — неправда.
● Не потрібно працювати. Це потребує багато часу.
● Не боятися невдач у новій справі.
● Бути чуйним і турботливим!
● Не варто займатися ранковою гімнастикою, загартовуватися.
● Не тренуй увагу, пам'ять.
● До тебе будуть добре ставитися, якщо ти до інших також добре ставишся.
● Годину на день виділяй на прогулянки, ще годину працюй або займайся спортом.
-
Робота за сюжетними малюнками
-
Пірат Карибського моря приплив до нас на кораблі та дав мені такі маленькі малюночки. Це шляхи та методи самовиховання. Поясніть кожен з них, як ви розумієте.
-
Підсумок уроку. Повідомлення домашнього завдання
-
Шановні матроси, нажаль наша мандрівка на цьому скінчилась. Але пам’ятайте, що ваше самовиховання на цьому не скінчується.
-
Про що ви дізналися на цьому уроці?
-
Які раціональні шляхи самовиховання ви обрали для себе?
-
Пам’ятаєте, на початку уроку я казала, що діє система самооцінювання? Хто найбільше відповідав і набрав більше 8 жетонів, оцінка за урок «молодець», п’ять жетонів – «добре», менше п’яти поки нічого, працюйте краще.
-
Сьогодні на уроці ви показали, які ви розумні, кмітливі, що ви справжні мандрівники, змогли обрати для себе правильний шлях виховання. Я вами дуже задоволена та фінальним таким акордом прибуттям стала Бухта Досягнень.
-
Сьогодні на уроці головне не те, що більшість отримала гарні оцінки, а те, що сьогодні на уроці ви пізнали самих себе, ви набралися знань, які стануть вам у нагоді.
-
На все добре! До побачення!