Як стати дослідником

Про матеріал
6 клас «Пізнаємо природу». Тема 1. Перший крок у науку. Тема уроку: Як стати дослідником. (Відповідно до модельної навчальної програми «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авторки: Біда Д. Д., Гільберг Т. Г., Колісник Я. І.) Підручник: Пізнаємо природу. Підручник інтегрованого курсу для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Дарія Біда. – Видавничий дім «Освіта», 2023)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Пізнаємо світ науки

Номер слайду 2

Тема: Як стати дослідником. Причинно-наслідкові зв’язки у природі. Науковий метод пізнання. Які риси необхідні дослідникові.

Номер слайду 3

Про що дізнаємося. Чого навчимося. Що є причиною та наслідком Які зв’язки називають причинно-наслідковими Як працюють науковці Які риси необхідні дослідникові Визначати послідовність та суть етапів наукового методу пізнання Проводити власне дослідження Працювати з таблицею Аналізувати розу вітрів Здійснювати передбачення. Сьогодні на уроці

Номер слайду 4

У світі все взаємопов’язано і ми частина цього круговороту. А тому на Світовому Древі ніде не може бути гілки, що самотньо стирчить: десь і вона пов’язана з якоюсь іншою гілкою. Коли відчуваєш це єднання зі світом, живеш у гармонії з природою – всі проблеми відійдуть. Брайанна Рід. Прочитай епіграф і поясни його зміст на прикладах

Номер слайду 5

НАВКОЛИШНІЙ СВІТПРИРОДНІ ОБ’ЄКТИ РУКОТВОРНІ ОБЄ’КТИце об'єкти, що створили людижива природанежива природа

Номер слайду 6

Наведи приклади об’єктів живої і неживої природи. Чи існують між ними взаємозв’язки? Доведи на прикладах. Який зв’язок існує між людиною і природою?Які ще види зв’язків існують у природі?

Номер слайду 7

У природі все взаємопов’язано!Причинно-наслідкові зв’язки — зв’язки між явищами, коли одні з них є причиною та за наявності певних умов викликають інші явища — наслідок.

Номер слайду 8

Причина характеризується тим, що завжди передує результату. На ній базується наслідок. Жодний наслідок неможливо уявити без причини. Причиною називають таке явище, процес або предмет, який уже через своє існування спричиняє певні зміни навколишнього світу.

Номер слайду 9

Наслідок — це результат дії причини; він завжди вторинний. Якщо ти не будеш поливати квітивони засохнуть. Не забувай поливати квіти!причинанаслідокпорада

Номер слайду 10

Причина і наслідок

Номер слайду 11

Людям варто знати й передбачати наслідки їхньої діяльності в природі! Наслідки аварії в Мексиканській затоціКорабель у нафтовій пляміПелікани, вкриті шаромнафти (фото Данієля. Бельтра)Врятованийпінгвін у светрику

Номер слайду 12

Під час спалювання трави страждає все живе: обгоряють коріння багаторічних трав, паростки дерев, насіння, гинуть комахи та інші дрібні тварини, руйнується корисна мікрофлора ґрунту, яка допомагає рослинам протистояти хворобам. Трав’яні пожежі призводять до значного зниження родючості ґрунту. Пожежі в Україні (дані за 24-30 березня 2022 року)Карта пожеж у зоні бойовихдій у Луганській та Донецькійобластях. Карта пожеж у західних областях України

Номер слайду 13

Що могло спровокувати пожежу? Поміркуй!

Номер слайду 14

ЯК ПРАЦЮЮТЬ НАУКОВЦІ Досліджуючи якесь явище, ти пізнаватимеш для себе щось нове і проходитимеш ті самі етапи наукового пошуку, що й справжній науковець. Насамперед визнач проблему, яку хочеш розв’язати.

Номер слайду 15

Наступний крок — сформулюй гіпотезу, яку обов’язково треба перевірити. Шукай інформацію, спостерігай, експериментуй, аналізуй результати. Якщо твоя гіпотеза підтвердилася — формулюй висновки й оприлюднюй результати свого дослідження. Якщо гіпотеза не підтвердилася — перевір свої спостереження та експерименти або висувай нову гіпотезу.

Номер слайду 16

Науковий метод пізнання:1. Виявлення проблеми.2. Спостереження, пошук інформації.3. Формування гіпотези.4. Експериментальна перевірка гіпотези.5. Аналіз отриманих даних.6. Чи підтверджено експериментом висунуту гіпотезу.7. Ні, гіпотезу не підтверджено.8. Висуваємо нову гіпотезу.9. Новий експеримент.10. Так, гіпотезу підтверджено.11. Формування висновків.12. Обговорення результатів. Пригадай, у чому полягає науковий метод пізнання. Поміркуй, які вміння та навички необхідні дослідникові (пояснювати, доводити, спостерігати тощо).

Номер слайду 17

Швидкість розмноження бактерій

Номер слайду 18

Як ми використовуємо воду31 % душ та ванна12 % прання10 % миття посуду8 % інше3 % пиття і приготування їжі36 % туалет. Використання води в побуті

Номер слайду 19

Які вітри переважають. Метеорологи вивчають режим вітру в певній місцевості за певний період (багаторічні спостереження, спостереження за рік, сезон, місяць тощо). Порівняй режим вітру в Києві в липні та січні. Які висновки можна зробити з рози вітрів?Примітка: вздовж осей відкладено кількість днів із відповідним напрямком вітру.

Номер слайду 20

ЯКІ РИСИ НЕОБХІДНІ ДОСЛІДНИКОВІ

Номер слайду 21

Будь-яке дослідження природи або твого внутрішнього світу завжди розпочинається із запитання. Важливі риси дослідника — допитливість і прагнення до нових знань, уміння ставити запитання й шукати відповіді на них.

Номер слайду 22

Шануймо рідне!Винаходи українців У техніці: У медицині: У хімії: У сільському господарстві:

Номер слайду 23

У Тихому океані утворилася сміттєва пляма, розмір якої удвічі більший, ніж територія України. Довідайся, яким чином стільки сміття накопичилося в одному місці за сотні кілометрів від узбережжя (див. пізнавальні матеріали до с. 17). Зверни увагу на сім простих порад щодо збереження природи. Сміттєвий континент

Номер слайду 24

Коротко про головне Зв’язки між явищами, коли одне з них викликає інші, називають причинно-наслідковими зв’язками. Розв’язуючи проблему науковим методом, сформулюй гіпотезу, шукай інформацію, спостерігай, експериментуй, аналізуй результати, формулюй висновки й оприлюднюй результати свого дослідження. Щоб стати дослідником / дослідницею, працюй над собою, розвивай свої творчі здібності та ерудицію.

Номер слайду 25

Я дізнався / дізналась …Було цікаво …Було важко …Я виконував / виконувала завдання …Я зрозумів / зрозуміла …Тепер я можу … Мене здивувало … Урок дав мені для життя …Сьогодні на уроці

Номер слайду 26

Домашнє завдання. Опрацювати § 3, стор 13-18

Номер слайду 27

Перелік посилань. Підручник: Пізнаємо природу. Підручник інтегрованого курсу для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Дарія Біда. – Видавничий дім «Освіта», 2023.https://www.istockphoto.com/ https://uk.wikipedia.org/wiki/ https://www.miyklas.com.ua/

pptx
Додано
12 вересня
Переглядів
336
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку